Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 12:06 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 10:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Roska kirjoitti:
Maaritteletko mulle pelitaidon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 6:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 3:25 pm
Viestit: 24
Meidän peleissä ei ole mitään arvojärjestystä aseen suhteen. Kellekään ei sanota "meneppäs nyt kärkeen prkl", vaan vapaaehtoisuuten perustuu. Tämän takia yleensä meneekin aina niin että vemputtajat tulevat "jonon hännillä". Väijytyksen sitten sattuessa sähköt ainakin pystyvät nopeasti rankaisemaan väijyttäjiä. Vemputtajat ovat yleensä aloittelevia pelaajia joilla ei ole kokemusta, jonka takia näillä vempuilla pelaajat helposti leimataan huonoiksi pelaajiksi. Kokemus kun karttuu niin vempulla pärjää ihan hyvin sähköjä vastaan, jos on vikkelä ja ryhmässä etenmiseen kykenevä kaveri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 9:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 1:46 pm
Viestit: 14
Mun kavrit jotka pelaavat sählöillä ottvat mut mukaan kerran vempulla ja siitä se ajatus sitten lähti osyin sähkön :D .

Vaan en kyllä usko että isompiin peleihin otetaan jotakin makasiini vemputtajia tai sitten joukkueet pitäs jakaa tasasesti vemppuja ja sählöjä sanmall puolella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 10:33 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
En ole vielä kuullut yhdestäkään isommasta Suomessa järjestetystä pelistä, johon ei olisi vempulla päässyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 10:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 3:35 pm
Viestit: 27
Kyllä sitä syrjintää aina jossain määrin nähdään, yleisintä on offarilla nokitteltu ja yleensä nuo vemput "uhrataan" muun joukkueen puolesta, joka sinänsä ihan järkevää kunhan sitä ei aina harrasteta ja sillä tavalla tukahduteta pelaajan intoa.
Olen samaa mieltä, ensin vemppu ja sitten vasta kalliimpaa asetta, ja kuka kieltää pelaamasta pelkällä vempulla?
Kyllä vemppupisloissa hyvätkin puolensa on, toimii aina, halpa ja tuskin tarvitsee varalippaita saatika kantolaitteita :D + nopea hiljainen liikkuminen (tosin tuo pätee nyt kaikkiin pistooleihin)
Ja jos tykkää tuosta rehvastelusta, niin mikäs sen parempaa, kuin offarilla kehuskella tiputettuansa 300% trk.kiväärin UHC:n p228lla ;)
Olen myös huomannut, että itsekkin kannattaa jonainpäivänä jättää se ompelukone kaappiin pölyttymään, ja ottaa vempula käteen :) Vaihtelu virkistää.

Edit. Ja tuosta arvostuksesta, täytyy rehellisesti sanoa että enemmän arvostan vempulla pelaajaa, kuin varustehuoraa 10 eri aseella ja kaikilla kantolaitteilla + härpäkkeillä. Useat eivät edes vaivaudu tulla pelaamaan, ja kun tullaan silloinkin vaan egotaan offarilla. Monet tyypit kasvattaa vaan virtuaalipippeliään ja pätevät varusteillaan foorumeilla joka on naurettavaa.


Viimeksi muokannut Beyer päivämäärä To Tammi 05, 2006 10:50 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 10:45 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 11, 2005 3:35 pm
Viestit: 27
Roska kirjoitti:
Roska kirjoitti:
Maaritteletko mulle pelitaidon?


Luulen että jokaisella on jotain käsitystä pelitaidosta, mutta tosiaankin turha syrjiä "pelitaitojen" perusteella sillä sitäkin on niin monenlaista. Ja loppujen lopuksi, kyse on vaan hauskan pitämisestä, en valitse kavereitani minkään muunkuin mukavuuden perusteella ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 05, 2006 11:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Pelitaito ei ole suoraan verrattavissa frägien määrään.
Pitää osata toimia joukkueensa ja ryhmänsä hyväksi, olla "pelisilmää", on tärkeää nähdä että mistä kannattaisi mennä kun vastustaja on ryhmittynyt tietyllä tavalla.
Varsinkin kun on RJ tahi muu vastaava aliupseeri, niin pitää osata jakaa käskyjä selkeästi, mutta tämä kuuluu taas johtamistaitoon...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 3:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 11:37 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Espoo
Ongelmana onkin tässä asiassa se, että vemputtajat usein sekoitetaan aloittelijoihin. Tätä ei oikein voi estää, sillä ennakkoluulojen varominen on jokaisen ihmisen oma asia.
Tuli vain tuossa mieleen että eiväthän aloittelijatkaan saa sitä kokemusta jos heitä kohdellaan tykinruokana. Sen takia pitäisikin pyrkiä neuvomaan aloittelijoita, jotta tulevaisuudessakin riittää aktiivisia softaajia.
Lainaa:
yleisintä on offarilla nokitteltu ja yleensä nuo vemput "uhrataan" muun joukkueen puolesta,
Jos tuollainen käytös on yleistä, ei ole ihme jos aloittelijat joko pysyvät aloittelija tasolla, tai menettävät kiinnostuksen harrastukseen kokonaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 4:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Roska kirjoitti:
Maaritteletko mulle pelitaidon?

Kyky toimia kentällä edistäen pelin objektiivien saavuttamista.

Tuota lausetta voi sitten pilkkoa liki loputtomasti pienempiin osuuksiin tyyliin.
- Oman tehokkuutensa tunteminen (aseen ja ampujan ominaisuuksien tunteminen)
- Kyky reagoida vastustajan toimintaan
- Liikkuminen
- Ampuminen
- Johtaminen
- Yhteistoiminta muiden pelaajien kanssa
- Kyky toimia pelitilanteen edellyttämällä tavalla

jnejnejne


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 8:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jep, mutta et ilmeisesti hogannut sitä ympäröivää kontekstia? Tuosa meuhkattiin pelitaidosta sun muusta, mutta loppujenlopuksi nuokin ovat aika vapaita määreitä ;)
Siksi halusin juuri tietää, mikä se ratkaiseva pelitaito olisi ollut juuri ko. henkilöiden mielestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 10:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 10:39 am
Viestit: 244
Eikös se osumien tunnustaminen ole sitä parhainta pelitaitoa. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 29, 2006 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 29, 2006 6:20 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Porvoo
Ei ainakaan meilläpäin vemputtajia syrjitä, yleensä vemputtajat ovat juuri ne parhaat pelaajat. Kun se pitkään vempulla pelannut ostaa sähkön niin hän onkin se joka eliminoi aina sen toisen osapuolen.

Voisin kuvitella, että jotkut tiimit eivät halua vemputtajia riveihinsä, koska haluavat, että oma tiimi on paras. Onhan se sähkö paljon tehokkaampi pelissä kuin vemppu. Tätä esiintyy lähinnä nuoremmissa tiimeissä. Ainakin olen itse huomannut parilla tiimin nettisivuilla, että jos haluaa liittyä niin pitää olla sähkö. Niin sanotuissa "naski tiimeissä" hyvyyden mittari on sähköjen ja virien määrä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 30, 2006 1:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:13 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Espoo
Rovio kirjoitti:
Ei ainakaan meilläpäin vemputtajia syrjitä, yleensä vemputtajat ovat juuri ne parhaat pelaajat. Kun se pitkään vempulla pelannut ostaa sähkön niin hän onkin se joka eliminoi aina sen toisen osapuolen.

Voisin kuvitella, että jotkut tiimit eivät halua vemputtajia riveihinsä, koska haluavat, että oma tiimi on paras. Onhan se sähkö paljon tehokkaampi pelissä kuin vemppu. Tätä esiintyy lähinnä nuoremmissa tiimeissä. Ainakin olen itse huomannut parilla tiimin nettisivuilla, että jos haluaa liittyä niin pitää olla sähkö. Niin sanotuissa "naski tiimeissä" hyvyyden mittari on sähköjen ja virien määrä.


Jep, juuri viime pelissä sain 2 pudotusta Deltalla, kun taas sähköillä en mitään. Pistoolilla on niin helppo juosta metikössä että pääsin kiertämään vihollisien taakse.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: mika vempuissa on vikaa
ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2006 1:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 1:16 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Tampere/Tel Aviv
Nehan on ihan niinkuin muutkin pyssyt.
Mita sitten jos ei ammu sarjaa kunhan osuu silla yhdella kuulalla.
Itsekin harkitsin vempun ostamista, mutta halusin vain jonkun
milla saisi paita matalaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2006 10:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 18, 2006 9:31 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Kuopio
Minut ainakin nakitettiin ensimmäisellä pelikerrallani syötiksi vieteripistoolini kanssa, mutta ei siinä mitään. Jopa ihan hauskaa toisinaan, kun jokatapauksessa tippuisin suurella todennäköisyydellä melko nopeasti.

Mistään varsinaisesta syrjinnästä en ole edes kuullut. Vemppujen osallistumisen kieltäminen viikonloppupeleihin nyt olisi mahdollisimman kuollut ajatus, mitä harrastajamäärään tulee...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 18, 2006 10:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:39 pm
Viestit: 248
Paikkakunta: haukipudas
Itsestäni on jopa HAUSKAA pelata joskus vempulla. Koska itselläni on muuten pitkä ase ja se meinaa joskus tarttua/jäädä johonkin kiinni, miksi ei liikkua yksinkertaisella kevyellä aseella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 19, 2006 8:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Totisesti ,totisesti.

Vemputtaminen on välillä ihan rentouttavaakin. Itsekin aina välillä pelailen lainavempulla pikkuveljen kavereiden kanssa. Se on hauskaa, koska siinä ei tarvitse liiemmälti miettiä mitään hirveitä taktisuuksia kun voi turvallisuuden ja sääntöjen rajoissa häröillä vapaammin. Esim. viimeksi kiipesin 5m korkeuteen puuhun. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: mika vempuissa on vikaa
ViestiLähetetty: Ke Kesä 21, 2006 11:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
suomipoika kirjoitti:
Nehan on ihan niinkuin muutkin pyssyt.
Mita sitten jos ei ammu sarjaa kunhan osuu silla yhdella kuulalla.
Itsekin harkitsin vempun ostamista, mutta halusin vain jonkun
milla saisi paita matalaksi.


Kyllähän niitä päitä saa matalaksi vempuillakin. Muistan sen ihanan ajan, kun kyttäsin puskassa M150 VSR-10:n kanssa. Siinä sitten tuli pidettyä ihan huvituksen vuoksi vastapuolen päitä alhaalla. Oli se niin kivaa kuunnella huutoja "tuolla on se vesuri taas!" ja niitä pelokkaita katseita, varsinkin pelokkaita, kun näkivät, mitä yhdelle tyypille kävi, mikä pääsi yllättävsti tulemaan liian lähelle (muistatteko sen, kun puhuin että ihminen ampuu sillä mikä on kädessä, eikä kaiva backupia yllättävässä tilanteessa?)... Naamaan komea veripaise. Elkää mussuttako nyt siitä sitten, että ammuin liian läheltä päähän, muuta hänestä kun ei näkynyt, ja enhän olisi voinut vain antaa hänen ampua itseäni, ja backupin ottaminen ei todellakaan tullut mieleen, kun itseään piti puolustaa. Ihminen on ihminen ja muuksi ei muutu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 7:43 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 6:04 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Oulu
No hohhoi, ei näin. Virit vaativat vastuuta ja harkintaa, eivät vissiin sinulle sovi. Turhan totiseksi menee jos mieluummin aiheuttaa kaverille vammoja kuin tippuu itse.

Lainaa:
Itsestäni on jopa HAUSKAA pelata joskus vempulla. Koska itselläni on muuten pitkä ase ja se meinaa joskus tarttua/jäädä johonkin kiinni, miksi ei liikkua yksinkertaisella kevyellä aseella.

Siksipä on niitä kaasupistooleita, ei tarvitse vemppuun turvautua. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 8:53 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Joo. Oli rcmastalta aika uskomaton kommentti. Kuinka kehtaat näyttää naamaasi missään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 10:10 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 5:14 pm
Viestit: 392
Paikkakunta: Tampere
En kehtaakaan ja kauaa en pelannut sillä VSR-10:llä tuon jälkeen.. Siirryin takaisin sähköön.

Ja se hullu kaveri joka uskaltautui lähelle (tiedosti itse vaaran) vielä ylpeili "sota-arvilla" hmh..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 3:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Kuinka lähelle, näin uteliaisuudesta? Luin esimerkillisen kommentin siitä kun erästä snaipperia lähelle pääsi vastapuolen pelaaja, hän luovutti, koska hänellä ei ollut bäkuppia ja hän ei tosiaan halunnut ampua niin läheltä. Edes varusteisiin. Säännötkin sen kielsivät.

Ihminen on ihminen, mutta piru vie jos ei tajua semmoista juttua kuin vastuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 22, 2006 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 12, 2005 4:12 pm
Viestit: 54
Ihminen on ihminen, ja tyhmiäkin ihmisiä löytyy. Itsekin olisin antautunut rcmastan tilanteessa. Mutta jos tästä toisesta ihmisestä olisi näkynyt vaikka vähän jalkaa, olisin ehkä ampunut siihen. Mutta tässäkin on, että kuinka läheltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 7:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 5:12 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Haukipudas
Minä syrjin sähköllä pelaavia, sellaisiai jotka aloittavat softaamisen sähköviritteisellä. Nykyajan kunnon softaajat ovat vempulla aloittaneet, ja monta vuotta pelanneet. Nyt on sitten näitä jotka aloittavat heti sähköllä ja ruikkivat sadasta metrisä puskaan jossa luullaan olevan vihu, ja vielä se higu tyhjäksi(syrjin higujakin o/)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 8:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 29, 2006 6:20 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Porvoo
Ei tuo rcmastan tilanne ole edes kovin paha, meillä sniperit yleensä nauttivat kivun aiheuttamisesta. Eräänkin kerran oltiin saatu napsittua 3 vempun kanssa kaikki muut paitsi sniperi vastustajalta. Jahdattiin sitä vähän aikaa kunnes se yllättäen tekee rynnäkön meidän kimppuumme. Itse olin maassa ryömimässä kun se tuli kohdalle piippu lähes selkään kiinni ja PAM, 300%, AUTS.
Toisaalta saattaa tulla ammuttua ihan reaktiona, kun vastustaja yllättäen putkahtaa viereen niin siinä vaan reaktiona vetäisee liipasinta.Tästä on monia ikäviä muistoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 8:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Siinä tapauksessa pelaatte kyllä harvinaisen huonossa seurassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 9:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 23, 2005 8:13 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Espoo
Itseäni on ammuttu VSR M170-kymppisellä käteen metrin päästä, olin ettimässä viimeistä vihua kunnes törmäsimme ja hän refleksistä laukoi, mutta ihmeellisintä on se että se ei sattunut yhtään. Joko lie osui johonkin kovaan paikkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Kaverini sai perjantaina KJW:n M700:sta parinkymmenen sentin päästä ihoonsa, jäi kuula ihon alle, ja terveyskeskuksessa ottivat pois. Greengasilla pelasi. Piru vie jos minua olisi ammuttu, olisi ase ollut sen jälkeen parissakymmenessä palassa. Tuo on jo pahoinpitelyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 5:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 04, 2006 7:06 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Joensuu
Leksas kirjoitti:
Kaverini sai perjantaina KJW:n M700:sta parinkymmenen sentin päästä ihoonsa, jäi kuula ihon alle, ja terveyskeskuksessa ottivat pois. Greengasilla pelasi. Piru vie jos minua olisi ammuttu, olisi ase ollut sen jälkeen parissakymmenessä palassa. Tuo on jo pahoinpitelyä.


Tuon ampujalle ei sovi tarkkuuskivääri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 5:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Tuon tilanteen jälkeen ei vain ase olisi möyhennettynä.

Perkele oppispahan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Tuommoisen ampujalle en antaisi puhallusputkeakaan. Jos tuo vielä näyttää naamaansa pelipaikalla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 10:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Taitaapi olla vielä lähtönopeuskin M700:ssa GG:llä yli sallittujen rajojen.

Tätä mä olen vähän jo pelännytkin, nimittäin halpoja; jokaisen janipetterin (isän) lompakolle sopivaa yli-tehokasta tarkkuuskivääriä.. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 28, 2006 11:05 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Sama täällä. Mutta minkäs sille voi. Onneksi Greengasin saatavuus on rajoitettua, että tilanne voi vähän helpottua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Hullu
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 4:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 15, 2006 3:18 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Kannonkoski
Vempulla on tullut pelattua (2 vuotta tulee täyteen) ja nyt oon siirtyny sähkö aakoohon. Vempuissa ei ole mitään pahaa. Velipojan kanssa otettiin matsi kuutta kaveria vastaan (spas12 ja sähköjä) vemppu pistooleilla (delta ja dessu) ja annettiin pojille turpiin 10-0. Jälkeenpäin veli istui poikien viereen mättäälle ja sano: Ei se ase vaan se taito;.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 4:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 5:14 pm
Viestit: 8
Rovio kirjoitti:
Toisaalta saattaa tulla ammuttua ihan reaktiona, kun vastustaja yllättäen putkahtaa viereen niin siinä vaan reaktiona vetäisee liipasinta.Tästä on monia ikäviä muistoja.

Tämän takia ei pelata sormi liipasimella ettei tulisi isompaa vahinkoa. Myönnän itsekin aluksi pelasin sormi liipasimella, mutta nykyään jos vihollisia ei näy niin sormi pois liipasimelta ja ase joissain tilanteissa vielä varmistimella.

Ensimmäiseksi aseeksi sähkö ei sovi ja kaasukin on aika rajamailla(riippuen tietysti tapauksesta). Itse aloitin kaasulla ja ensimmäinen peli oli kyllä yhtä sekoilua. Oltiin kahden kaverin kanssa puskassa kykkimässä. Yksi lähti katsomaan näkyykö vihollisia jäin toisen kanssa odottamaan ja varmistamaan ettei vihollisia tule takaapäin. No sitten kun tiedustelijamme palasi takaisin -> nousi puskasta äkkiä ja minulla oli sormi liipasimella. Niin enempiä ajattelematta ammuin tiedustelijaa kolme kertaa mahaan(se ketutti kyllä ja pitkään). Nykyään harkitsen ja tarkistan onko pelaaja oma vai toisen puolen pelaaja...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 5:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 2:20 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
Ihmiset ovat erilaisia. Itse pelaan aina sormi liipaisimella ja ammun, jos hepusta ei ole varmaa tietoa. Lähitilanteissa on turha alkaa kyselemään, ammu tai tule ammutuksi. Ei se niin kaameaa ole jos oma ampuu viikonloppupeleissä. Varsinkin pelipaikalla missä itse pelaan, välillä pakka on niin sekaisin, että on parempi ampua kaikkea mikä liikkuu. :lol:

Ihmettelen tuota kantaa, että sähkö tai kaasu ei sovi ensimmäiseksi aseeksi, Baablo?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 6:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 14, 2006 5:14 pm
Viestit: 8
No siis tuo on tietysti ihan ihmisestä riippuen. Mielestäni parasta olisi ensiksi harjoitella aseen käsittelyä vaikkapa vempulla. Joillakin voi nimittäin tulla tuo haa näen vihollisen 3m päässä *ratatatata* vihollinen on nostanut kätensä jo aikoja sitten *ratatata* tai jos säikähtää ja liipasin sormella niin *ratatata*. Eli ensiksi(edelleenkin minun mielipiteeni)kannattaa opetella aseen käyttöä vempulla. Oppii hieman vastuuta ja ymmärtää, että sarja ei ole pakollinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 15, 2006 10:02 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 01, 2006 8:30 pm
Viestit: 86
Minä olen monta kertaa tippunut sen takia etten ole ampunut tarpeeksi. Pääseepähän sitten toteamaan että "etkö tiedä paljonko kuulat maksavat nykyään?" : D

No joo mutta siis vemppusyrjinnällä pelinjohto voi hakea lähempää realismia että kaikki aseet toimisivat ainakin tulitustavaltaan kuten esikuvansa, luistia loksuttelevia naskeja ei sitten kaivata. Siinä yksi uskottaa teoria.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 13, 2007 7:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 07, 2007 6:28 pm
Viestit: 10
No mie oon ainakin sitä mieltä että kaiken paras pelaaja on jos pärjää vemppu pistoolilla.Meki poikien kanssa otetaan joskus ihan läpällä pelejä jossa ainoina aseina toimivat vemput(JA HAUSKAA ON).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2007 9:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Mekin otettiin joskus vuosia sitten samanlaisia :( Ajateltiin että onpas hieno juttu, eikä kukaan muu oo keksinyt sitä.

Viimeiset kaksi kuukautta olen vajaatoimisella Mk23-vempulla pelannut. Eihän siinä, on siinä PÄÄOSUMIAKIN saatu aikaan. Eli hauskaa voi pitää ilman tehokkaita virivehkeitäkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 14, 2007 9:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 1:35 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kestilä
Kun apsin(vakio) omistin ja pelattiin eräällä talolla ja oli lähitaistelutilanne niin että vihulaisen pää näkyi lautojen välistä niin en kehdannut apsilla täräyttää ja vihulainen jo koitti saada minua hollille. Äkkiä syöksähdyin pois tilanteesta koska en vain kehdannut ampua metrin päästä päähän kaveria. Ja aina jos olen ollut kytiksellä niin en ole ampunut refleksillä vihuja muutaman metrin päästä vaan olen suosiolla antautunut. Harmi vain että kaikki ei tajua sitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 15, 2007 7:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Juuri näin poijjaat, wemppupelejä vaan enemmän.
Itsekin olen pelikavereiden kanssa pelannut ihan pelkästään wempuilla ja se on siistiä.

Olkoon se sitten pistooli tai haulikko.

En tiedä onko sitten omaa mielikuvistusta, mutta tuo omistamani TMn Mk23 on joku erikoispainos =) Kuula kantaa niin perkuleesti ja tarkka kuin mikä.
On niitä legendaarisia headshotteja tehty ja nöyryytetty supadupah virisähköjä.
Taas Benelli haulikko on jokaisen vähänkin tääktikäälisti pelaavan kaverin vakiovarustus.
Sillä sitten osaa tai ei osaa pelata. Simple as that.
Itse pidän pelitaitojani yllä wempuilla, koska jousiviritteisillä aseilla osaat harkita sitä tilannetta eri tavalla, kuin sähköllä. Ulkopeleissä on niin helppoa juosta nappi pohjassa ja kylvää pikku palleroisia vastustajan niskaan.
Taas wempulla haet sen paikan ja sinun valitseman hetken milloin aletaan tanssia pelikentällä.
Monasti on pidetty ja saatu frägi ihan wempulla niin, että vyörytetään vastustaja pitämällä pää alhaalla ja pitämällä jyvällä kohta josta tiedetään vastustajan yrittävän nousta ja ampua takaisin. Kyllä vakiosähkö kantaman alueella wemppu on ihan yhtä kuningas kuin mikä tahansa sähkö.

Wemppupeliskenua odotellen... :lol:

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 92 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com