Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:51 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Taistelukoulutusta?
ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2004 6:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 30, 2004 6:48 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Urjala
:roll: Koska olen uusi tulokas uskallan kysyä ehkä vähän tyhmiä.
:idea: Olen ymmärtänyt että suuri osa tiimeistä/yksin pelaavista ovat puhtaasti itseoppineita. Onko kukaan järjestänyt taktista toimintakoulutusta eri tilanteita varten. Lisäksi, onko porukkaa, joka olisi järjestänyt ns. valmiita operaatioita eli esim. jonnekkin metsään rakennettua vihulaisleiriä/tukikohtaa johon porukan pitäis infiltroitua. Todenmukaisuutta peliin, voisi olla hyötyä esim. tuleville/oleville vapaaehtoisille maanpuolustusjoukkolaisille.

Mainittakoon vielä, että olen itse 35-vuotias ja tähän asti pyörinyt enemmän co2-ilmapistooleiden parissa. Jos porukkaa löytyy, niin olen halukas osallistumaan kaikenlaiseen taktiseen koulutukseen sekä oppijana että omien ideoitteni esilletuojana.

8) Perustetaan suomeen uusi "SAGF" eli Special AirGun Force.

:| Mitä. Ai eikö.
:cry: Mööö.

Lisäys: No niin. lisäämpä vielä tuohon edelliseen, että älkää ottako yli-innostuneen aiheesta kiinnostuneen hyypiön jokaista sanaa sitten aivan täydestä. Minulla on vain tapana tuoda ylenpalttisen kiinnostuneisuuteni esille yliampuvilla ja joskus jopa mielikuvituksellisilla ajatuksilla.

Kertokaa kuitenkin mistä/keneltä saa parhaan infon muovikuulailusta, noin niinkuin perusasioita.

:? Joo, ja en ole sotkemassa hauskaan ajanvietteeseen liikaa tärkeilyä. Armeijaan vain kun ei takaisin pääse...

Käytä muokkaustoimintoa, jos tekee mieli lisätä jotain äläkä kirjoita perään kokonaan uutta viestiä.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Taistelukoulutusta?
ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2004 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
hman kirjoitti:
:roll: Koska olen uusi tulokas uskallan kysyä ehkä vähän tyhmiä.
:idea: Olen ymmärtänyt että suuri osa tiimeistä/yksin pelaavista ovat puhtaasti itseoppineita. Onko kukaan järjestänyt taktista toimintakoulutusta eri tilanteita varten. Lisäksi, onko porukkaa, joka olisi järjestänyt ns. valmiita operaatioita eli esim. jonnekkin metsään rakennettua vihulaisleiriä/tukikohtaa johon porukan pitäis infiltroitua. Todenmukaisuutta peliin, voisi olla hyötyä esim. tuleville/oleville vapaaehtoisille maanpuolustusjoukkolaisille.

Mainittakoon vielä, että olen itse 35-vuotias ja tähän asti pyörinyt enemmän co2-ilmapistooleiden parissa. Jos porukkaa löytyy, niin olen halukas osallistumaan kaikenlaiseen taktiseen koulutukseen sekä oppijana että omien ideoitteni esilletuojana.

8) Perustetaan suomeen uusi "SAGF" eli Special AirGun Force.

:| Mitä. Ai eikö.
:cry: Mööö.


No itse en ole kuullut minkäänlaisista "taistelukoulutuksista" mutta monetkin tiimit eripuolella Suomea järjestävät skenaarioita eli isoja airsoft pelejä joihin tulee monien satojen kilometrien päästä pelaajia pelaamaan ns. Milsim hengellä eli pelille keksitään juoni, ja varustuksen suhteen on usein jonkunlaisia vaatimuksia. Ja myös eläytyminen on tärkeää eli kun esim. osuu niin karjaistaan tuskasta tai muuta vastaavaa. Toki kuitenkin liian totista homma ei saa olla sillä hauskanpitoahan tämä on. Tietysti on myös skenaarioita joissa ei ole vaatimuksia varustuksen suhteen (mutta kunnon suojalasit pitää löytyä ja toivottavasti maastopuku ja ase millä pelata :wink: ). Toivottavasti tämä vastasi hieman noihin kysymyksiisi.

Tästä osoitteesta näet kaikki tulevat airsoftskenaariot: http://pelikalenteri.cjb.net/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 30, 2004 8:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Käsitin, että haluat tietää airsoftista perusasioita.

--> http://bmf-tiimi.cjb.net/ Ja sieltä ohjesääntö.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 31, 2004 9:41 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Omiin henkilökohtaisiin varusteiden käyttöön saa sujuvuutta parhaiten pelaamalla (airsoftaamalla). Skenaariot ovat nykyään verrattain yleisiä ja suosittuja (mm. PFOR 4, jossa pelaajia yli 550).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 3:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:02 pm
Viestit: 23
Me olemme järjestäneet skenaarioita, joissaon mm. infiltroitumista (hev*tin vaikea sana) ja hiipimistä yöaikaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 3:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Varsinaisia kolutuksia ei ole, eli oppi ja koulutus tulee yleensä tiimistä itsestään. Tervetuloa vain mukaan harrastukseen, vanhempia ukon köriläitä tarvitaan joukkoon kirjavaan. Ihan perusteita opetetaan mm bootcamp/trainingday/kolutuspäivä tyylisillä ratkaisuilla, mutta kuten jo aiemmin mainitsin, ei varsinaista "edistynyttä koulutusta" ole saatavilla. Hyvä ja mielenkiintoinen idea tosin. Urjalasta ei kauaa tänne pirkanmaalle päristele niin tuleppa joskus noihin meidän k18 peleihin niin turistaan ideasta lisää.
http://www.pirkanmaasoft.info osoitteesta lisää infoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Infiltroitumisen sijasta kannattaa käyttää suomalaista sanaa, kuten soluttautumista. PKS-airsoft järjestää koulutustapahtumia joissa ei käsitellä pelkästään perusasioita (sääntöjä, offgame-käyttäytymistä ym.) vaan pääpaino on erilaisilla taktiikoilla. Seuraava tapahtuma pidetään luultavasti kuukauden sisällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 7:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 1:25 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Grand Turkey (Anus Mundi)
Nimi: Ossi H.
Muistaakseni Suomen Puolustusvoimissa taidettiin opiskella jotain tuon sorttista. Lisäksi oppii luumuilemaan ja veistelemään kaiken kokoisia falloksia. Tämä kaikki täysin ilmaiseksi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 9:10 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 11:10 am
Viestit: 396
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Jep, tosiaan jotain tuota kaukaisesti muistuttavaa. Lisäksi oppi v-käyrän erilaisia kohoamisnopeuksia ja -tasoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 29, 2007 10:11 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Eikä pelkästään ilmaiseksi. Siitä saa vielä "hyvät" rahat!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 02, 2007 9:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 9:08 am
Viestit: 22
Jos joku nyt tuollaisen porukan saa kasaan, niin ole 130% messissä.
Muutaman kerran olen itsekin yrittänyt haalia oikeasti motivoitunutta porukkaa kasaan, mutta heikolla menestyksellä.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com