Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 2:14 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 11, 2004 6:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 22, 2004 9:11 am
Viestit: 190
Paikkakunta: Lah-ti
Jotkut aikuiset ovat luulleet tätä lajia ihan harjoittelemiseksi.
Esim. "harjoitteletteko sotaan?". Tuollaisiakin juttuja on tullut oman korvaan, en ole edes koskaan ajatellut että tämä liityisi oikeaan sotaan paitsi jotkut skenut. Mutta ei kuitenkaan ihan sillä lailla että, " nyt on tosi kyseessä".

[Muokkaus] Välilyönnit välimerkkien jälkeen! -j


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 11, 2004 10:09 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Wilson kirjoitti:
Jotkut aikuiset ovat luulleet tätä lajia ihan harjoittelemiseksi.
Esim. "harjoitteletteko sotaan?".


Oletkos koskaan kuullut sarkasmista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2004 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 7:25 pm
Viestit: 111
Paikkakunta: Ivalo
No ei tuo ole välttämättä sarkasmiakaan. On sukulaiset kysyny pari kertaa, että
"Oletteko te tosiaan noin militarisoituneita että harjoittelette sotaan?"
Tähän olen vastannut asiallisesti hymyn kanssa :) .

Minusta tämä on leikkiä, parasta mahdollista leikkiä, jossa pyritään pitämään hauskaa. Tämä on vain "isojen poikien" leikki, ja miksei asiallisten pienempienkin. 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2004 5:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 2:49 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: kiviniemi
Ainoa kerta kun softausta voisi sanoa sotaleikiksi oli FPJ4.

[Muokkaus] Virke alkaa isolla ja päättyy pienellä. Erisnimilyhenteet usein isolla. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2004 6:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 12:27 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk
Eikö sitten Bielaja Smejertejä ja PForeja jne voi sanoa sotaleikiksi? Milsimejähän nuo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2004 6:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 2:49 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: kiviniemi
Onhan ne, mutta sanoin tuon niikuin esimerkiksi.

[Muokkaus] Virke alkaa isolla ja päättyy pisteeseen (tms). Lauseiden väliin lyödään pilkkuja sikäli kun on tarpeellista. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 12, 2004 6:18 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Operaattori X: Ainoa kerta kun teki mieleni poistaa joku tämän keskustelulaudan käyttäjistä rodunjalostuksen nimissä, oli kun Mayhem kirjoitti."
Käyttäjä Y: No mutta onhan niitä muitakin?
Operaattori X: Niin, mutta sanoin vain noin esimerkiksi.


Opetelkaa nyt, helevetin helevetin helevetti, ihmiset kirjoittamaan! Lisäksi kun kirjoitatte, varmistakaa että nyt on varmasti asiaa, ja että kirjoitatte mukaan perusteet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 15, 2004 10:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 6:43 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Tampere
Mutta mitä airsoft sitten on jos ei "sotaleikkiä" (tai "pyssyleikkiä")?

Tämähän on kivaa eikä kukaan oikeasti kuole. Eli leikkiä.

Varustaudumme ja pyrimme toimimaan kuin _oikeat_ sotilaat taistelussa. Ja eikös se ole sotimista, kun sotilaat ampuilevat toisiaan? =)

Miksi ei sitten "sotaleikki"?

Kuusikaan ei ole pelkkä numero, se on myös puu. Yksi sana voi tarkoittaa montaa asiaa, miksi siis pitää sodan tarkoittaa vain sitä siviilien pommittamista ja raiskaamista, nälkää, tauteja, kuolemaa ja kurjuutta? Sillä sotahan on myös parasta, mitä mies voi housut jalassa tehdä. Jääkiekon lisäksi siis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 30, 2006 11:28 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 29, 2006 6:41 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: rovaniemi
Onhan tämä tietynlaista "sota"leikkiä koska kuitenkin toisia kohti ammutaan tosin tehottomilla pyssyilä verrattuina oikeisiin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 30, 2006 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 11:37 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Espoo
PYH! Minun mielestäni minä pelaan Airsoftia. En leiki sillä leikistä tulee mieleen kun naapurin Valtteri ampuu Villeä, jonka jälkeen syntyy riita siitä että osuiko se vai eikö. Leikkiessä ei ole sääntöjä, jonka takia Ville voi olla vaikka itse kuolematon terminaattori, eikä Valtteri pysty kuin vänkäämään takaisin. Airsoftissa on selkeät säännöt jonka takia se on viety tavallaan seuraavalle tasolle.

Eihän Airsoftista saa vakavaa kilpailuhenkistä ammattilais-urheilua vaikka haluaisi, mutta leikki se ei ole.

Minun mielestäni on tavattoman tekopyhää saarnata siitä kuinka sota ei ole kivaa. Minä tiedän monia asioita jotka ovat tasan yhtä kivoja, ellei peräti vähemmän kivoja, mutta ei niistä silti nostateta sellaista älämölöä. Sodasta ja kuolemisesta puhuminen on mielestäni samantekevää, sillä eihän kukaan nostata riitaa siitäkään kun sanotaan:"No voihan Rutto!" Kuvitelkaa itse joku ihminen kadulla saarnaamassa toiselle jotta:"Ethän sinä vain oikeasti sanonut rutto. Tiesitkö että rutto tappoi kolmanneksen Euroopan kansasta?"yms... Toivottavasti ne ihmiset jotka saarnaavat niin sanotusti väärien sanojen käytöstä, ymmärtävät saarnata myös silloin, kun joku mainitsee sanan Inkvisitio, quantanamo, Orjuus jne...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 2:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 12:18 pm
Viestit: 106
Paikkakunta: Helsinki
Lisätäänpä vielä oma korteni kekoon.

Mielestäni keskustelussa mennään metsään, kun sanotaan ettei airsoftilla ole muuta yhteistä sodan kanssa kuin replika aseet ja maastopuvut, eikä "leikkisota" termi kuvaa lajia.

Peleissä ja varsinkin skenaarioissa kuitenkin yritetään näytellä kuolemaa, raahataan "haavoittuneita" suojaan jne. Osassa peleistä on jopa mukana siviilejä, mitä ihmettä ne tekevät "ei-sotaleikissä"? Näitä on kovin vaikea puolustella väittämällä, ettei tässä mitään sotaa leikitä, mitä siinä sitten tehdään? Pidetään hauskaa kavereiden kanssa, haetaan elämyksiä ja vaellellaan luonnossa? Tuskinpa edellisiin replika-aseita tai leikkiruumiita tarvitsee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 4:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Niin, onhan tämä sotaleikki, ainakin Milsim-pelit. On sitten niitä ihan rentoja pyssyilyjä, kuten esimerkiksi eräjorma-sarjan pelit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Sotaleikki versus peli versus ...

"Taktinen eläytymispainotteinen selviytymispeli", mielestäni kattaa aika hyvin sen mistä softauksessa on kysymys.

Roska kirjoitti:
Periaatteessa siis kaipaisin vähän mielipiteitä ja perusteluita niiltä, jotka henkeen ja vereen vastustavat sanoja sota, tappaminen ja kuoleminen airsoftin yhteydessä.


Sota, kuoleminen, tappaminen - ovat termejä jotka särähtävät aina ihmisten korvaan herättäen negatiivisia mielikuvia. Harrastajien keskuudessa ymmärretään sanojen tarkoitus asiayhteydessään, eikä siellä kukaan tosissaan vihapäissään ole ketään tappamassa vaikka näin voisi puheesta kuvitellakin.

Syy miksi noita termejä tulisi välttää jopa harrastajien kesken, ovat nuoret pelaajat. Nämä "imurit" vetävät itseensä vaikutteita joka suunnasta ja etenkin tuonkaltaiset asiat tarttuvat heti mieleen ja puheeseen.

Sen negatiivisempaa imagoa softaukselle on juuri vaikea keksiä, kuin 12-vuotias nassikka joka suu vaahdossa tilittää kotona vanhemmilleen pelipäivän "sodasta", saamistaan "tapoista" ja "kuolemistaan".


EDIT: olikin aika lailla vastaavaa kannanottoa jo threadissa... no tulipahan omakin kanta julkaistua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 5:40 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Niin, tämän takia olenkin ikärajojen puolella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 12, 2006 6:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:39 pm
Viestit: 248
Paikkakunta: haukipudas
Tästä ''sodasta'' ymmärrän jos siitä puhutaan skenaarioissa joka painottaa joka pelaajan eläytymistä Hiukan. Mutta viikkopeleissä ja muussa maailmassa ei kuulosta kovin hyvältä, kun koulussa eksyy tämä ''sota'' sana, jota nämä nuoremmat käyttävät airsoftista.

Voi ottaa kantaa minun mielipiteeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 1:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Olen vähän miettinyt että mitä oikeastaan Airsoft oli, on nykyään ja tulee olemaan, onko se sitä alkujaansa ollutta Japanilaisten keksimää hilpeää ja hauskaa "Survival"-peliä 6mm ilmapyssyjen kanssa käytynä, vai nykyään (ehkä kärjistettynä) jenkkimalliin uudet, rumat übertacticalvermeliseissönit päällä pelleilyä tappiin viritettyjen aseiden kanssa.

Paintballia on tullut kokeiltua, eikä juuri napannut, ja haluaisin siihen todella ison eron airsoftin kanssa. En tiedä kuvittelenko vaan mutta minulla on mielessä vahva mielikuva tälläisestä Paintball-tyylisestä voitonhakuisuudesta ja airsoftin rempseydestä. Tämän tekee miltei mahdottomaksi suurien mittakaavojen peleissä nämä metroseksuaali-frägimaisterit. Nykyisessä yhteisössä kuitenkin menee hyvin tämän asian suhteen, porukat ovat hyvin asennoituneita. No pari poikkeusta kuitenkin löytyy. :)

En tarkoita ketään erityisesti, mutta IMHO joutaisivat Paintballin puolelle. Olen ollut myös sitä mieltä alusta alkaen että LEKA on ollut ns. Gore-Airsoftin suojelusenkeli. :)

Aamen ja tattis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 3:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 11:37 am
Viestit: 98
Paikkakunta: Espoo
Olen kyllä Punaketun kanssa samaa mieltä. Onhan se kivaa voittaa, mutta rajansa kaikella. Sitä paitsi, kun yhdellä menee hyvin, niin toisella menee huonosti. Yritetään siis kaikki olla keskivertoja. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 13, 2006 6:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 01, 2006 11:32 am
Viestit: 99
Paikkakunta: Parkano
Jos totta puhutaan niin minusta on typerää vältellä näitä kohua herättäviä sanoja. Minä puhun nyt ja aina taposta kun ammun jonkun airsoftissa, järkyttyköön siitä sitten mummot jos haluavat. Sota sanassa sama juttu, mutta itse en käytä sitä usein koska se kuulostaa tyhmältä mielestäni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 4:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 5:22 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: helsinki
Minusta sana "tappo" ja "tappaminen" eivät kuulu airsoftiin laisinkaan. Minusta on aivan mielipuolista ajatella että "hei mä tapoin ton tyypin". Airsoft ja tappaminen ovat eri asia. Puhun aina tiputuksesta. Airsoft on peli eikä peleihin kuulu tappaminen.

Kiitos :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Luulin jo vastanneeni tähänkin, mutta enpä ollut. Elieli, sikälimikäli ketään kiinnostaa tämä keskustelu enää, niin osallistun siihen.

Kavereiden kesken se on ihan normaalia puhua vaikka matkalla offarille siitä miten monta tappoi ja mihin itse kuoli, ihan luontevaa. Pelitilanteessa sitä huutaa kaverille mitä huutaa, yleensä jotain että tapa tuo ja tuo, juokse tonne ja pidä siellä.
Sitten kun pitää kertoa jollekin kysyvälle harrastuksesta, joka tietää hommasta lähinnä aseet ja metsässä juoksemisen, niin kerron siitä miten hauska ja turvallinen laji tämä on, siitä miten suojalasit ovat pakolliset ja kuulat tekevät iholle mustelman ja pahimmillaan veripatteja vakiotoimisena.

Tosi hienoa olisikin alkaa kertomaan sitä miten siinä ollaan metässä ja tapetaan kavereita aseilla, mutta suojalasit ovat silti pakolliset :P Tässä markkinoidaan mielikuvia, ei harrastajien omaa slangia tarvi siihen sekoittaa. Sillä slangiahan tuo on, tappaminen pelitilanteessa. Ei siinä ketään kirjaimellisesti tapeta, se on vain kielikuva. Tosin vääränlainen sellainen mielikuvan markkinointiin.

Näinkin arveluttavaisluontoisesta harrastuksesta pitää antaa myönteinen kuva, jotta kansa sen hyväksyisi sellaisenaan. Siinä sitä penteleen argumenttia miksei sodita ja tapeta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 5:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 5:48 pm
Viestit: 279
Paikkakunta: Espoo
mastr kirjoitti:
Minusta sana "tappo" ja "tappaminen" eivät kuulu airsoftiin laisinkaan. Minusta on aivan mielipuolista ajatella että "hei mä tapoin ton tyypin". Airsoft ja tappaminen ovat eri asia. Puhun aina tiputuksesta. Airsoft on peli eikä peleihin kuulu tappaminen.

Kiitos :|

Kyllä, ja aina on jotenkin vierasta korvaan kun joku esiteini huutaa että "soditaanx jo??"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 7:06 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Rajamäki
Tuohon kysymykseesi vastaisin, että jos multa kysytään, niin ei.^^


Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli päivämäärä Ke Joulu 27, 2006 1:53 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Gestaa kirjoitti:
Näinkin arveluttavaisluontoisesta harrastuksesta pitää antaa myönteinen kuva, jotta kansa sen hyväksyisi sellaisenaan. Siinä sitä penteleen argumenttia miksei sodita ja tapeta.

Yhdyn Gestaan juttuun tässä lähes kokonaan, lukuunottamatta tätä viimeistä lausahdusta.
Minäkin markkinoin mielikuvia, mutta ulkopuolisille. Harrastajien kesken kun ei markkinoida mitään sen kummemmin, tapan ja tuhoan.
Markkinoidessa eliminoin ja sitä rataa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 15, 2006 7:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2003 3:37 pm
Viestit: 153
Paikkakunta: Svalbard and Jan Mayen Islands
Täytyy tosiaan yhtyä ylempänä oleviin.

Eli kun joku viikonloppupelailuissa heittää jotain suuntaan "mennää sotimaa" tai "tapa se", se todellakin särähtää korvaan, ja kaikenlisäksi piirtää mieleeni kuvan vaahtosammuttimen kokoisesta pelaajasta.

Kyseiset sanat kuitenkin menevät mukiin, jos ollaan milsim-skenaariossa tai muuten eläytymispainotteisessa pelissä. Eläytymiseen ja "aitouden" hakemiseen noita termejä tarvitaan ja pitääkin käyttää.

Peruspeliä viikonloppuna metsässä kuitenkin pidän ihan vain pelaamisena, koska pelaamistahan se on. _Pelatessa_ en myöskään tapa ketään, vaan kerään kaikki.

Airsoftia pelataan, vai onko joku kuullut että airsoftia soditaan? Samalla tavalla tuskin moni ajattelee "menevänsä" sotimaan kun käynnistää peliä koneellaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 17, 2006 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Roska kirjoitti:
Yhdyn Gestaan juttuun tässä lähes kokonaan, lukuunottamatta tätä viimeistä lausahdusta.
Minäkin markkinoin mielikuvia, mutta ulkopuolisille. Harrastajien kesken kun ei markkinoida mitään sen kummemmin, tapan ja tuhoan.
Markkinoidessa eliminoin ja sitä rataa.


Juu, niin. Saatoin sanoa epäselvästi jos luulit että harrastajillekin markkinoin ;P Lähinnä pitää aina tämä minun näkökanta joskus selittää, kun eivät tunnu sen pointtia tajuavan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2006 11:33 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:26 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Sotaleikkiähän airsoft perimmältään on. :wink: Naurattaa kun jotkut vaativat kuulapyssyilyä kutsuttavan softikseksi tai vastaavaksi ja ottavat asiat niin haudanvakavasti. :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2006 12:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
^Tuntuu joillekin olevan ylitsepääsemättömän vaikea ymmärtää - On yhdentekevää miksi harrastajat itse lajiaan kutsuvat, vaan oleellista se miksi ulkopuoliset sitä kutsuvat (ja sitä kautta minkä mielikuvan saavat).

"Sotaleikki" kuulostaa hemmetin pahalta lajia täysin tuntemattoman korvaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 09, 2006 2:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Minä ainakin leikin taistelua ja sotaa, leikissä ei onneksi kuolla. Kunhan vain "sota" -sanan tilalle pistän mielessäni pelin. Airsoft on tuntematon käsite minulle. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2006 1:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 12:40 am
Viestit: 143
Paikkakunta: Vantaa
Itse en ole oikein varma miksi airsoftia kutsua, muun kuin harrastuksen lisäksi.

Sotaleikki on ihan ok, ollaanhan tässä "sotaa" ja leikitään, että ihmiset kuolevat tai haavoittuvat ja ammutaan aseilla. Ainaskin minun nuoruudessa myös sotaleikiksi kutsuttiin ihan sitä, että kurkistettiin nurkan takaa ja osotettiin sormella sanoen "PAM KUOLIT!" jolloin osuman saanut poistui muualle siksi aikaa, kunnes muutkin oli osotettu "kuoliaaksi" joten eroa on lähinnä ammuksissa ja leikkijöiden ulkonäössä. Silti tätäkin nimitystä pitäisi käyttää hieman varoen, sillä ei sitä ihan kaikki ymmärrä samalla tavalla.

Sotasimulaatio aka milsim on minusta kaikista väärin. Simulaatiossahan MINUSTA simuloidaan tuolla oikeassa sotamaailmassa joko a) tulevaa sotaskenariota tai b) mennettä skenariota, jota sitten harjoitellaan tulevaa skenariota varten tai iham muutenvain. Toki tämä nimitys sopii paremmin isoihin järjesttettäviin peleihin, mutta yleisestiottaen en tätä käytä.

Peli-sanaa käytän kaikista useimmin, vaikka en tosin ymmärrä mitä tai mistä tässä pelataan. Palkintoja en ole ainakaan minä voittanut yhtään. En oikeen osaa hahmottaa airsoftia peliksi. Ehkä tämäkin termi on tullut tuolta video- tai tietokonepeli puolelta, koska harrastus muistuttaa semmoisia pelejä nyt ainakin jotenkin? Hmm.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2006 9:41 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Repolainen: Itse sanon airsoftia peliksi ja pelaataanhan sitä montaakin peliä ihan vaan hauskuuden vuoksi vai mitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2006 9:47 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 07, 2006 6:11 am
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo, Leppävaara.
Hm.. Softis, eikös pehmisjäätelöä kutsuta Softikseksi? :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 17, 2006 9:56 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Johtuen siitä, että Pehmis on valion tuotemerkki, ja Ingman yrittää myydä omaa samaa kamaa mahdollisimman samanlaisella nimellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2006 12:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 19, 2006 12:01 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Kerava
Oikeastaan "sotaleikki" on oikein sopiva sana. Sodaksi sitä ei voi tietenkään sanoa. Jotenkin sen kutsuminen sodaksi saa sen kuulostamaan jotenkin huonolta. On se kiva kun sanoo jotain niin kuin:"Olin tänään metsässä, ja tapoin neljä", kun on jonkun mummon vieressä. Se saattaa vaikka soittaa poliisit. Joten oikeastaan joko "leikki" tai "harrastus" ovat parhaita sanoja kuvaaman airsoftia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 19, 2006 5:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 8:29 am
Viestit: 21
Paikkakunta: Polvijärvi
juunas kirjoitti:
Joten oikeastaan joko "leikki" tai "harrastus" ovat parhaita sanoja kuvaaman airsoftia.


Niin ja omasta mielestäni muita hyviä ovat mm. Peli ja kuulapyssyharrastus. Leikki sanan jättäisin kylläkin pois siksi, koska harrastushan tämä enemmän on, kuin hiekkalaatikkoleikki :)

Itse pyrin mahdollisimman paljon välttämään sanoja sota ja tappo airsoftista puhuttaessa.
Kun taas pelitilanteessa en kyllä usein välttele sanoja tappo ja kuolema johtuen sen luomasta pelitunnelmasta.

Mukavemman kuvanhan ulkopuoliset ihmiset harrastuksesta saavat, jos puhutaan kuula-ase harrastuksesta. Sen sijaan taas jos ulkopuolisille menee puhumaan sodasta ja taposta voi kritiikki airsoftia kohtaan levitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2006 11:06 am 
Poissa

Liittynyt: To Marras 16, 2006 9:29 am
Viestit: 18
Jaa että sotaleikki. No olihan armeijassakin sotaleikkejä. Ammuttiin räkäpäillä vastustajaa ja se oli harjoitusta sodankäyntiä varten. Samaahan tehdään airsoftissa. Itse sanoisin tätä niinsanotuiksi taistelu-harjoitukseksi. Tavallaan airsoft on puoli-sotilaallista toimintaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2006 11:17 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Sotaisin ääripääkin on vain puoli-sotilaallista. Toisessa päässä sitten rentoa pyssyttelyä kavereiden kesken.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 5:41 am 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 21, 2005 6:20 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Klaukkala
"Uusi Kino: Sota TV1 23:35 - 23:40 5.12.2006
Susanna Helken ja Virpi Suutarin lyhytelokuva sodasta, jossa kuollaan vain leikisti.

Joukko esikaupungin nuoria poikia on kokoontunut leikkimään airsoft-kuulasotaa. Varustus on viimeistä yksityiskohtaa myöten kuin aidon jalkaväkimiehen. Maastopuku sulautuu suomalaiseen lähiömetsikköön. Konetuliaseet ampuvat sarjatulta, lippaan tyhjennyttyä ladataan uusi ammattilaisen ottein. Ajanvieteteollisuus tuottaa varusteita leikkeihin, joissa lapset eläytyvät yhä aidoimmin leluin aikuisten maailman. "


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 6:01 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Koira <dog green>: Missä mahtaa olla kuvattu ja ketkä kyseisessä pätkässä ovat? Kiinnostaisi ainakin minua. :O


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 6:14 am 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 21, 2005 6:20 am
Viestit: 102
Paikkakunta: Klaukkala
Ei aavistustakaan. Se on näköjään siis lyhyt elokuva (6 min), joten mitään kaiken kattavaa kuvausta ei kannata odottaa - ehkä enemmänkin tunnelmakuvaa. Katsotaan...

Omat tietoni olivat täältä:
http://www.ses.fi/fi/elokuva.asp?id=696
http://www.kinotar.com/film.php?id=74


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 8:49 am 
Poissa

Liittynyt: La Syys 30, 2006 9:27 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Tikkakoski
Onko jollakin ihan oikeita kokemuksia siitä, että sota, tappaminen yms. sellaiset ilmaisut antavat huonon kuvan lajista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 9:13 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
No, ainakaan mun äitini, joka on käynyt yläkoulunsa Vietnamin sodan aikana, ei tiedä mitään kamalampaa kuin ko. onneton tapahtumasarja.

Suomessa on pitkään ollut aivan äärimmäinen sodanvastainen kulttuuri. Tarkkaa aikarajaa en osaa sanoa, kun se on mun lapsuuteni aikana lientynyt, mutta muistan kyllä, kuinka ala-asteella tuli satikutia, jos käännettiin lapiot olalle ja oltiin ampuvinamme toisiamme. Lyhytelokuvan ennakkotiedoista hohkaa ainakin mulle vahvasti sellainen tunne, että ko. elokuvassa näytetään sodan järjettömyyttä ja lapsen viattomuutta yhdistettynä niin, että lopputunteeksi tulee, että eikös tämä ole aivan kauheaa. Varmaksi en tietysti osaa sanoa, ennenkuin pätkä on nähty.

Tulee mieleen se brittiläinen lyhytelokuva, jossa oli ihan sama idea, paitsi että se loppu siihen, kun yksi pojista olikin vahingossa ottanut oikean pyssyn, ja tappoi toisen ihan oikeasti. (Siis propagandaelokuva, jonka tapahtumat eivät olleet tosia.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 05, 2006 9:16 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 9:33 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Pihtipudas
Kuvauksen perusteella lyhytelokuva on tehty tarkoituksella kohauttavaksi. Jos elokuva tuo yksipuolisesti esille ainoastaan airsoftin "huonot" puolet niin siinä on heti yksi esimerkki miksi "sota ja tappaminen" ilmaisut ovat huonoja. Tarvitaan vain vakavamielinen katsoja joka haluaa kertoa asiasta muillekin ja levittää anti-airsoft sanomaansa perustaen väitteensä tähän elokuvaan (olettaen, että elokuva olisi negatiivinen harrastajien kannalta). Sama pätee kirjoitettuun ja puhuttuun asiaan.

Kuuteen minuuttiin mahtuu kyllä asiaa, mutta se missä valossa se tuodaan esille on oleellisinta. Toivottavasti elokuva on kuitenkin harrastajien näkökulmasta positiivinen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com