Ny saapui pelinjohdon ensimmäinen jäsen pelipaikalta, loput jäivät vielä paikkaa seuraavaksi päiväksi samoilemaan ja siivoilemaan.
Kiitos kaikille paikalle saapuneille pelaajille!
Pelipaikalla oli lopulta pelaajia n.150, ilmoittautuminen kun suljettiin ennen briiffiä, niin viimeiset pelaajat eivät välttämättä kerinneet ilmoittautua. Kiitos vaan niille, jotka eivät peruneet ilmoittautumista, eivätkä tulleet paikalle, nostaa oikein intoa järkätä pelejä tulevaisuudessakin, jos tästä jäi tappiolle. Kiitti myös fairsoftille, jolta ei oikein tuntunut heruvan sitä luvattua palkintoa.
Muokkaus edelliseen, arvomme voittajan, ja fairsoft lähettää voittajalle palkinnon postitse! Nemesiksen palkinnon kanssa taisi sattua jonkinlainen väärinymmärrys, meidän moka.
Muutaman sudenkuopan pelinjohtokin pelistä löysi.
Suurin ja räikein oli tietty ruuan loppuminen. Oikeat määrät oli kysytty ammatikseen vastaavia ruokia tekevältä kokilta, ruokaa oli vielä kaikille 200:lle ilmoittautuneelle. Pelaajat söivät huomattavasti enemmän kuin suunniteltu oli, ja ensimmäiseen hernekeittoversioon olisi voinut laittaa hieman vähemmän lihaa ja herneitä. Syvimmät pahoittelut niille pelaajille, jotka ilman ruokaa jäivät. Osalle heistä pelinjohto pyrki antamaan omista vähäisistä ruuistaan, mutta silti luvattoman moni jäi ilman. Lisäksi pelin aikataulu meni hieman plörinäksi aivan äärimmäisen pitkäksi venyneestä ruokatauosta johtuen, ja yksi skenaario oli tiputettava pois.
Aikaisemmin jo mainittu briiffaus ei oikein toiminut. Meillä oli skenaariot valmiina jo kuukautta ennen peliä, mutta pienten proppien (mm. kenttäpuhelin ja 8min palavia savukanistereja) äkillinen poistuminen (=niitä ei saanutkaan maanomistajalta) aiheutti sen, että skenaariot jouduttiin perjantai-iltana kirjoittamaan lähes kokonaan uusiksi. Lisäksi se, että punaisille ei yksinkertaisesti kyetty aikarajan huomioon ottaen rakentamaan tukikohtaa (pelinjohtoon kuului vain viisi kaveria, ja läjä vapaaehtoisia kaivajia), eikä BMP:itä voinutkaan käyttää metsässä aiheutti ongelman pelialueen kanssa, ja alunperin keltaisten tukikohdan ympäristö saattoi alkaa maistumaan puulta.
Siirto-osaston toiminnasta vähäsen. Palautteen pohjalta päättelen, että aika harvalle loppujen lopuksi oli selvää, mitä he oikein tekivät. Tieto kyllä komentajille välittyi, mutta on tainnut taas jäädä sinne joukkueenjohtaja - ryhmänjohtaja-akselille. Mun moka, olisi pitänyt ilmoittaa aina yleisessä briiffissä, valitan. Siirto-osasto oli parissa skenaariuossa oma osapuolensa (he mm. puolustivat aivan liian hyvin Itä-Saksan paavin lähettämiä paskakommandoja ensimmäisessä skenaariossa, tuhoten miltei koko keltaisen osapuolen. Tätä he pyysivätkin anteeksi loppubriiffissä.
)
Valitamme syvästi, jos peli jonkin mielestä oli huono. Pelinjohdolla oli välillä ihan kivaakin ja ainakin nopeasti kysellyn palautteen perusteella pelaajillakin oli hauskaa.
Pelipaikan jatkosta emme vielä tiedä, mikäli jotain järjestämme, tulee ensimmäinen peli näillä näkymin olemaan suhteellisen pienimuotoinen, todennäköisesti suht korkea-pelimaksuinen, WW2-itärintamalle sijoittuva, samalla tavalla skenaarioista koostuva muovikuulariento.
Kirjoittakaa ihmeessä mielipiteenne ja parannusehdotukset pelistä ja pelialueesta.
Toivottavasti nähdään jatkossakin Spetsnazin peleissä!
PS. Mikäli ajoneuvot jäivät epäselviksi, niin paikalla oli Venäläinen BMP-1 rynnäkköpanssarivaunu ja Saksalainen Bandwagen. Myös yksi rekka oli jostain syystä käytössämme, emme sellaista missään vaiheessa pyytäneet.