Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Touko 23, 2024 1:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pelien hinta
ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2003 8:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 8:31 pm
Viestit: 1
Hirr...
Taitaa jaakonpojalla olla rahapula kuin noin kauhiaa hintaa pitää eikä pelipaikalla ole edes mitään proppeja mihin rahaa menisi.
Joten minua ei ainakaan nä kyseisessä pelissä.

PS. Ei millään pahalla mutta naskit ajatelkaan vähän kenelle rahanne anatte

[Muokkaus] Isot kirjaimet. Siirretty omaksi viestiketjukseen. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 16, 2003 11:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 11:05 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Espoo
Tämä jokuvaan jannu taitaa olla oikea nero. Tietää paljon näistä pelien järjestelyistä ja hänellä on varmasti oikein paljon kokemusta kyseisestä.

Minä haluaisin tietää perustelut moiseen väitteeseen/syytökseen. Pystytkö niiitä antamaan? Onko sinulla faktaa siitä ettei proppeja tule? Vai pitääkö pelinjäjestäjien omasta pussista maksaa toisille kivat pelit?

Minusta olisi kivaa, että pelinjärjestäjät saisivat pelistä omat pois ja pikkaisen vaivanpalkkaakin. Näin he ehkä viittivät pikkaisen useammin järjestää näitä tapahtumia.

Anteeksi vaan kaikki etten arvosta tuollaista kommentointia. Ja tästä voisi aloittaa ihan oman threadin :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 4:36 am 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 14, 2003 9:47 am
Viestit: 22
Paikkakunta: Varkaus
jokuvaan kirjoitti:
hirr...
taitaa jaakonpojalla olla rahapula kuin noin kauhiaa hintaa pitää eikä pelipaikalla ole edes mitään proppeja mihin rahaa menisi.
Joten minua ei ainakaan nä kyseisessä pelissä.

ps. ei millään pahalla mutta naskit ajatelkaan vähän kenelle rahanne anatte

Saa kyllä aika rahapula olla, jos ei riitä viittä euroo yhteen peliin :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 9:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 1:04 pm
Viestit: 15
On se ihme että rahaa löytyy pistää satoja/tuhansia euroja releisiin mutta ei pelaamiseen. Näyttää se pyssy siellä seinälläkin varmaan hienolta. Huhhuh, nyt kyllä ahistaa. Ihme winetystä. Kaikki pitäisi olla ilmaista. Koittaisitte kerran järjestää itse pelit niin tiedätte mitä se on. Tajuutteko edes mikä siivoaminen on pelien jäljiltä kun kaikki eivät ole kuulleet leiripaikkaetiketistä tai edes välitä millaiseen kuntoon paikat jää. ¤#%&#¤%¤#%" Käykää kattomassa mitä muualla maailmassa pelaaminen maksaa ja winetkää sitten lisää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 9:23 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 9:32 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vihti,Otalampi
Eipä tuossa taidettu kritisoida pelin hintaa muuten kuin siten että ihmeteltiin mihin ne rahat menevät. Ainakin näin minä tuon ymmärsin.

Mistä muuten edes tiedämme kuinka kokenut pelinjärjestäjä tuonkin on kirjoittanut? Nimimerkin taaksehan pystyy piiloutumaan kuka tahansa.

Taitaisi olla aika päättää OffTopic ja palata oikeille linjoille tässä threadissa, eikö?

Rokk Oon !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 9:24 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Totta. 5€ ei ole mikään kauhea hinta pelistä, ja minulle kelpaisi vielä 20€:kin. Ainoat huomioonotettavat kulut tulevat matkasta sinne ja takaisin. East Summit '03-reissulla paloi ~100€ pelkkiin matkoihin. Paljonko tuonne pelipaikalle on Jyväskylästä? Jos voisin omalla autolla sinne huristaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 11:51 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kuluja pelin järjestämisestä ei tule lainkaan, ja jos tulee, ovat ne helvetin pieniä. Työtä pelin järjestäminen ei vaadi paljoa paskaakaan, varsinkaan jos ei ole aikaisemmin järjestänyt pelejä. Ja kuka nyt ennenkään on työstä rahaa ottanut, aika harva varmaan tällä keskustelulaudalla.

Joten koko raha menee suoraan omaan pussiin. Nämä rahat vieläpä käytetään kaikenmoisiin syntisiin menoihin jotka mahdollisimman paljon teitä inhottavat, niin että teitä oikeen harmittaa että teidän rahojanne sellaiseen käytetään.

Ja tottahan on, että molemmat pelinjärjestäjät ovat opiskelijoita, joten rahaa on aika vähän. Sen takia meidän pitää alentua tällaiseen häpeälliseen, kerjäykseen verrattavissa olevaan keinoon jotta voitaisiin edes jotenkin elää.

Tätä viiden euron riistohintaa emme ainakaan lähde laskemaan, joten jos sille löytää paljon parempaakin käyttöä, ei auta muu kuin mennä niihin muiden järjestämiin halvempiin, paremmin propattuihin peleihin.

J-kylästä on FPJ3:n pelipaikalle matkaa ~300km.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2003 4:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 11, 2003 6:43 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Tampere
Ei sinne peliin ole pakko tulla. :wink:

Tampereen Taistelu '03 meillä oli riistohinta 7e! Etukäteen maksaneet pääsivät muistaakseni 6 tai 5e:llä. Laskeskelimme jo tyytyväisinä että ka, mehän saamme kunnon pileet aikaan rahoilla, jotka jää käteen kun ollaan maksettu kaikki kulut pois. Mutta ei, kaikki men eikä saanut edes kaikkia omiani takaisin. :| En edes jaksa muistaa kaikkea, mihin se kaikki rahu katosi.. tikkareihin.

Ja sitäpaitti, suomen airsoft-skenut taitavat olla halvempia kuin missään muualla. Joten vine pois. Tai sitten jättää pelit väliin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 19, 2003 7:00 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Varsin naurettavaa.

Kuka edes vaivautuu valittamaan moisesta moskasta? Eihän tuommoista voi ottaa edes tosissaan, kun ei omaa nimeään paljasta.

Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin ne rahat menevät, kunhan meillä riittää pelejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 19, 2003 9:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Totta. Toista se on jenkkilässä, jossa ilmavoimat pitävät harjoitusnäytöksen skenaarion avajaisiksi tms. mutta Suomessa pitää tyytyä siihen mitä on. Ja kyllähän skenaarion pitäjilläkin on oikeus leipänsä tienata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Pelinjärjestäjän kommentti
ViestiLähetetty: Pe Syys 19, 2003 9:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 23, 2003 9:32 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vihti,Otalampi
Täytyy kyllä nostaa hattua ja myöntää että Jaakonpojalla on munaa paljastaa se että hän tekee pelejä pelkästä rahasta (ellei kyseessä sitten ole läppä/ironiaa/sarkasmia).

Itse käytän aina lähes kaikki pelimaksut itse pelin järjestämiseen tarjotakseni pelaajille elämyksiä ja aina jotain uutta (pelaajille tarjottavat propit, ruuat, materiaalit, juonet jne.). Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää tähän asti Suomen suurinta airsoft- peliä, PFOR3: Winter War:ia (255 pelaajaa). Pelimaksuista yli 95% (eli yhteensä yli 2000€) käytettiin pelin järjestämiseen. Loput 5% taisi mennä polttoainekustannuksiin kun kävimme suunnittelemassa peliä ja rakentamassa infraa peliä varten.

Pyrin itse aina siihen että seuraava peli ylittää edellisen pelin tarjonnan (vähintään propeissa). Onneksi olen siinä asemassa ja tilanteessa että saan ruhtinaallisesti apua toiminnalleni oman tiimini lisäksi toiselta tiimiltä (Nolife, joka on avustamassa nyt jo kahdeksatta kertaa). Tosin se myös tarkoittaa sitä että pelin kustannukset katettua viivan alle jääviä muutamaa kymmentä euroa on jakamassa useampi henkilö =)

Jos tekisin pelejä samalla kaavalla kuin olen tähän astikin tehnyt (tuleva Syys-Kotva'03 on 18. peli) eli joidenkin mielestä kalliimman kaavan mukaan ja haluaisin että siitä myös jäisi jotaan omaan näppiin pitäisi pelieni pelimaksun olla lähemmäs 20€/peli (tosin, tapani mukaan varmaan laittaisin silti kaikki pelimaksut kiinni peliin =)). Ikäväkseni juodun myöntämään että olen joutunut myymään yhden kitaran (-78 Gibson L6S) ja yhden auton (-73 VW Kastenwagen) sen takia että olen pystynyt järjestämään muutaman pelin viime vuonna haluamassani mittakaavassa. Toivottavasti silti pelaajilla oli hauskaa koska olen huomannut että se on paras tyydytys mitä itse saan pelien järjestämisestä. Pelkäsin että Charlie Don't Surf 2:n pelimaksu (10/15€) karkoittaa pelaajia korkean pelimaksun takia mutta silti paikalle saapui 144 pelaajaa. Hyvä näin, koska...

...onko Suomen airsoft- skene oikeasti (ihan aikuisten oikeasti) valmis maksamaan suurempia pelimaksuja muun maailman malliin? Olisi kiva tietää, varsinkin kun ainakin omat pelini ovat herättäneet myös kansainvälistä kiinnostusta Suomen airsoft- skeneä kohtaan.

Tosin...jos pelistä jää pelinjärjestäjälle näppiin "ylimääräistä" niin pelinjärjestäjä saattaa joutua liriin verottajan kanssa...vaikkakin järjestäjänä olisi yhdistys tai firma, varsinkin jollei löydy mitään kuitteja mihin rahat on laitettu. Ei ole helppoa olla pelinjärjestäjä...=)

...

Edelleenkin olen sitä mieltä että tämä keskustelu käynnistyi nimimerkki jokuvaan:n puolesta siitä syystä että hän ihmetteli mihin pelin rahat menevät, eikä siitä että hän kritisoi viiden euron pelimaksua.

Rokk Oon !

Ps. En väitä että tekisin Suomen parhaimmat pelit. Pelaajat kyllä tietävät mistä pitävät eikä kaikkia pysty miellyttämään kerralla. Siksi teen monia eri tyyppisiä pelejä (PFOR-, CDS-, SniperHunt-, Syys-Kotva- ja AdventtiRäiskintä- sarjat).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 22, 2003 11:52 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Kaikki taatusti ymmärsivät Jaakonpojan sarkasmin ja ironian. Lekan pelejä ei järjestetä kovinkaan kaupallisilla intresseillä. Rahaa ei jää juurikaan yli. Lekan pelinjohtajat ovat joutuneet myymään pois muovikuula-aseitaan(COLT M16-vn, KSC G26GBB ja G34GBB, sekä V3-mecha), jotta heillä olisi varaa järjestää pelejä.

Eiköhän tämä turha keskustelu ala olla loppupisteessä, vai kuinka.

-Lekan pelinjohtaja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ke Loka 01, 2003 6:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 27, 2003 1:40 pm
Viestit: 10
Rokker kirjoitti:
...onko Suomen airsoft- skene oikeasti (ihan aikuisten oikeasti) valmis maksamaan suurempia pelimaksuja muun maailman malliin?


On. Itse ainakin haluan olla mukana tapahtumissa jotka on järjestetty muun maailman malliin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 02, 2003 4:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
En tiedä, sillä itse kun asun Jyväskylän alueella, joudun pulittamaan jo pelkistä matkakustannuksista hirveitä summia. Juuri matka esti minua tulemasta Lekan skenaarioihin ja CDS:iin. Jos vielä matkankin lisäksi pitäisi maksaa hirmuisia summia pelimaksuna, jäisi minun osalta skenaariot vähiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 06, 2003 5:51 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Olen itsekkin harkinnut järjestäväni tiimini kanssa parin vuoden (ensi syksynä olen lain mukaan täysi-ikäinen) sisään jonkun vähän isomman skenaarion. Minua kiinnostaisikin tietää, mitä kuluja skenaarion järjestämisestä tulee? Tässä on asiat jotka minulta tulee äkikseltään mieleen:

*Ryhmä vakuutukset (maksavat varmaan väh. 3€ per nuppi?)
*Mahdollinen vuokra pelipaikasta
*Polttoainekulut (pitää ravata pelipaikalla)
*"Lavasteet" (nämä syövät myös runsaasti aikaa :( )
*Pelin mainonta. Ellei halua pelin kotisivuja pop-uppeja täyteen, täytyy pistää rahaa palveluntarjoajaan

Kertokaa, jos pistää mieleen muita!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 24, 2005 4:36 pm
Viestit: 154
Paikkakunta: Nivala
Pystyykö ala ikäisenä järjestämään mitään skenua tai sellaista tapahtumaa? :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Rontam kirjoitti:
Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mihin ne rahat menevät, kunhan meillä riittää pelejä.


Juurikin näin, omasta puolesta herra Jaakonpoika saa käyttää rahat mihin haluaa, kun kerran muille hauskaa järjstää.

Eipä tällaisia ihmisiä tiheässä tässä maailmassa enää ole.....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 5:39 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Miksei voisi, mutta porukan kynnys lähteä alaikäisen järjestämään voisi olla suurempi.

Mielestäni on ihan mukavaa maksaa se kymmenenkin euroa, pitäähän Jaakonpojan joskus se bemari saada...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 5:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 22, 2004 9:11 am
Viestit: 190
Paikkakunta: Lah-ti
No mitä vastinetta pelaajat saava tuolla 10/15e:lla kun he palaavat päivän?
Silloin nuo pelit olisivat laadukkaampia jos kestäisivät 2 päivää.
Ja en lähde kustantamaan edes 20e:a yhdestä pelistä, 5e olisi kohtuu hinta ja rahat repisin keräämällä pulloja!
En tarkoita että olisin persaukinen mutta en vain laittaisi paljoa rahaa tai sitten vuodessa kävisin vain kerran yhdessä isommassa skenaariossa.
Kyllähän aina FPJ peliin tulee mutta muut pelit eivät tarjoa samanlaista vastinetta.
Minulle jäi viime FPJ pelistä niin hyvä fiilikset että minua näkyy myös tulevaisuuden FPJ peleissä.
Jos peli hinta laskisi 10/5e niin silloin tuo ei olisi niin paha.

Ps: Ei yhden päivän pelipaikkavuokra voi olla 2000e, veikkaan että liikutaan noin 600e-1000e summissa. "Lopuilla saakin paljon kaliaa".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 6:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 5:30 pm
Viestit: 221
Paikkakunta: Oulu
Eikös tuo vuokra ole 30% tuloista?
Itse olen valmis maksamaan ehdottomasti tuon 10€ ja miltein ihan muutenkin vain tuon lusmulisän jotta pääsen mm. Escobariin kokemaan tunnelmallisia scenaarioita. Tulee kalliiksi tulla täältä Raumalta sinne 35€ nokka, 10/15€ ilmottautuminen ja tietysti aina PITÄÄ ostaa joitain Lekan tuotteita ihan muutenvaan varustusten täytteeksi ja kaappitilan viejäksi.
Hinta ja laatusuhde on siis kuten Maruin AK47:ssa. Eli todella HYVÄ!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 10:39 am
Viestit: 244
Itseäni ei haittaa 10-30e pelimaksut, pääasia että tunnelma ja hauskanpito on kohdallaan. Esim. Escobar-peli tulee maksamaan itseltäni 35e (sisältäen siis pelkän kyydin + pelimaksun), ja siihen sitten vielä ostokset. Kallista huvia, mutta se pitää sisäistää ennen kuin aloittaa Airsoft-harrastuksen. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 9:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Noh jopas täällä on whinetys. Jotta kaikki saavat pikkuisen paremman mielen niin viimekesänä järjestettiin paintti tapahtuma johon maksoi sisään 50 egee per nuppi, toki paikalla oli pyrosettiä ym, minkä järjestäminen maksaa.

Kuluja on aina kuten:

Polttoaineet ja muut matkoihin menevät setit.
Hiusvärit, jotta saadaan harmaat hiukset piiloon mitkä tulevat pelien järjestelyistä. + 46 muuta rahareikää.

Jaakonpojalle ja hänen sarkasmilleen voin sanoa että suurinosa ymmärtää, mutta valitettavasti joku ei välttämättä ymmärää ja huono kello kaikuu paremmin kuin 20 hyvää kelloa.

On Itsestään selvyys että tuollaisilla almuilla mitä noista maksetaan ei saa juurikaan vaivanpalkkaa. Ja jos saakin niin onko taas perinsuomalainen "vittu mulla ei ole niin en haluu et silläkään on" piirre pakollista myös näissä? Niin onkin ... kyhjätään kotona ja protestoidaan kaikkia vastaan eikä mennä minnekkään peleihin.. siinähän jäävät nuolemaan näppejään raha-ahneet perkeleet. ( tämä on nyt sitten sitä Jaakonpojan harrastamaa sarkasmia ) Ylläpito voi poistaa kirosanat jos katsoo ne aiheetomaksi.

edit: Unohdin muuten mainita: Kyllä olen valmis maksamaan. Jopa tuo 50 euroa on minun mielestäni kohtuullinen, JOS rahalle saa vastinetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 4:31 am 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 22, 2004 9:11 am
Viestit: 190
Paikkakunta: Lah-ti
Niin, mutta kyselinkin että mitä vastinetta pelaajat saavat kun he maksavat 10/15e?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 6:10 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kuulapyssypelin. Jos kokee, etteivät Lekan pelit anna koko rahan edestä vastinetta, niin senkus käy vain niissä halvemmissa peleissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 1:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 3:08 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Mäntyharju
Anteeksi jos kyselen yksityisasioita eikä ole pakko vastata... Mutta paljonkos Jaakonpoika saat puhtaana käteen noista peleistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 5:30 pm
Viestit: 221
Paikkakunta: Oulu
Wilson kirjoitti:
Niin, mutta kyselinkin että mitä vastinetta pelaajat saavat kun he maksavat 10/15e?


No ainakin todella mukavan KOKEMUKSEN elämääsi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 1:39 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Jaakonpoika mitään saa, kaikki rahat menevät siihen bemariin. Vai?

Ihme juttu jos ei voi kymppiä maksaa että saa koko päivän pitää hauskaa kuulapyssytellen. Ja tässä vaiheessa joku PFOR4 tuntuukin jo naurettavan halvalta, Leka tarjoaa kympillä päivän kuulapyssypelin ja Chairborne kahdella kympillä kolmen päivän kuulapysyspelin ja kaksi ateriaa... Ei niin ettei rahoilleen vastinetta saisi "vain" päivän pyssyleikeillä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 25, 2004 5:12 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Joensuu
Minulle pelimaksu ei ole este, eikä minua kiinnosta mihin ne pelijärjestäjät sen rahan käyttää. Pääasia on hyvät pelit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 18, 2005 2:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Callo kirjoitti:
Minulle pelimaksu ei ole este, eikä minua kiinnosta mihin ne pelijärjestäjät sen rahan käyttää. Pääasia on hyvät pelit.


Ja rehti/hyvä peli/tunnelma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 08, 2005 11:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Laitanpa tähän DOBBS V -peliä järjestäessä tehneen pienen huomioni:

DOBBS V -pelissä oli tiukka toimintaa (eli peliaikaa) n. 6h, helposti olisi samoilla propeilla ja pienellä lisävaivalla saanut 8h, mutten tiedä olisivatko pelaajat jaksaneet, sillä kun peliaika (ja pelaajamäärä) on rajoitettu voi pelinjohtaja ainakin taata tiukat pelit. Parempi lopettaa kun tekee mieli vielä vähän lisää (sen sijaan, että vituttaisi koko homma)...

Mutta asiaan. Monen mielestä pelistä pyytämäni 8eur pelimaksu oli silkkaa ryöstöä. Vaikka peliaikaa olisi ollut 6h sijaan 8h olisin takuulla saanut samat valitukset. Niin, miksi? Koska kyseessä on vain pelipäivä. Jos paikalle olisi voinut saapua jo perjantaina ja la-su olisi vietetty paikanpäällä after-gamea olisi hinta ollut suorastaan halpa. Sinänsä mielenkiintoista, koska after-game hengaaminen on pelin järjestäjälle ilmaista (toki pitää itse olla paikalla ja pelialueesta saatetaan periä vuokraa), mutta pelaajille sillä on ilmeisesti rahanarvoinen merkitys...

DOBBSista tuli lopulta satasen pintaan persnettoa. Hyvää hyvyyttämme olemme keränneet maksut vasta pelipaikalla. Nyt jostain kumman syystä n. 20 ilmoittautunutta jätti tulematta, joten siinä meni voitto marginaali. Voitoilla olisi hankittu pelipaikalle proppeja kuten edellisenkin pelin voitoilla, mutta kun ei niin ei...

Tulevaisuudessa varmaankin kinuan rahat pelaajilta etukäteen. Joskin tulevaisuudessa pelejä tulee olemaan myös suuremmassa mittakaavassa.

Ja kun joku täällä kaipaili "maailman mallia", niin kuka olisi valmis maksamaan n. 20-40eur tunnelmapainotteisesta (rajavalvontaa, ratsioita, hermojen menettämistä ja ammuskeluakin, ohessa pidettäisiin todennäköisesti pienehkö (n. 20hlö) "pakolaislarppi") 48h pelistä. Hinta sisältäisi pelin (kokemus ja propit), majoituksen (puokeissa), sapuskat (muutama lämmin ateria) sekä todennäköisesti kuulat (Biovaleja, joita saisi kuitata varikolta tietyn määrän sopivan kokoisina tuliannoksina).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 09, 2005 9:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Minulle suurimman osan peliin osallistumisen kustannuksista tulee matkasta. Joten onko peli 5e vai 20e on minulle yhdentekevä. Enemmän ottaa pannuun tehdä pitkä matka huonon pelin takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com