Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ti Touko 07, 2024 4:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Night Eagle 2, Sissoksen pelikenttä
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 7:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 11:34 am
Viestit: 12
Aika: 10. - 11.11.07
Paikka: Uusmäki, Helsinki
Järjestäjät: Team Sissos
Pelin kotisivut: http://www.freewebs.com/nighteagle2/
Ikäraja: 15
Pelimaksu: 8€, jolla pelit kustannetaan
Pelaajamäärä: 60

Tietoa: Night Eagle 2 on suuren suosion takia toistamiseen järjestettävä Sissoksen pelikentällä järjestettävä yöpeli, joka kestää läpi yön. Peleissä ei ole varsinaista juonta eikä osapuolia. Joukkueet jaetaan paikan päällä. Pelaamme erilaisia pelimuotoja yön mittaan, ehdotuksia saa myös antaa.

Pelipaikasta: Pelipaikalla on metsää, kalliota, sekä harvempaa metsää, jonne on rakennettu 9 katotonta taloa. Ympäri pelipaikkaa on suojia yms.

Lisätietoa pelin kotisivuilta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Onko ihan loppuun asti mietitty tuo tunnistaminen? Yksi hihanuha ei näy pimeässä, vaikka olisi miehessä kiinni, kun taas maastopuvun saattaisi erottaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 7:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 11:34 am
Viestit: 12
Kuten sivuilla lukee, valotikuilla tai hihanauhoilla, joista valotikku on todennäköisempi vaihtoehto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 16, 2007 8:05 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Maastopukutunnistautuminen on toimimaton ratkaisu silloin, kun kyseessä ei ole teemapeli, vaan ideana on, että kaikilla maastopuvuilla pääsee. Itse mietin pimeäpeliin sellaista sääntöä, että osapuolitiedusteluihin ei saa valehdella, muttei ole pakko vastatakaan. Koska osapuolen kusettaminen pelissä, jossa ei ole teemaa, on vitun perseestä. Eikä ketään voi pakottaa paljastamaan asemiaan. Eli jos näet ehkä jotain, huuda "punainen vai keltainen", ja ammu, jos se vastaa väärin tai ei vastaa ollenkaan. Kysyjän ei tarvitse itse kertoa kysyessä, koska kuitenkin ottaa jo riskin pitäessään ääntä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 4:55 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Jakakaa joukkueet ja sopikaa tunnussanat esim. näin:"Tonni!" ja vastaus kuuluu "Kala!".. :wink:

Noin ainakin meidän pimeäpeleissä toimitaan,tosin ei nyt tietenkään samaa tunnnussanaa käytetä.. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 4:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Parempi sopia omat, ja vaihdella sitä mielen mukaan joukkoeiden kesken.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 17, 2007 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 03, 2007 6:09 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kalajoki
Sitä ajoin takaa... :wink: Anteeksi huono selitys..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 23, 2007 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 4:23 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Espoo
Jengit erotellaan valotikuilla niin se on se paras vaihtoehto..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 23, 2007 2:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:38 pm
Viestit: 339
Paikkakunta: Laihia City
Siis häh, reilua olla valotikullisten puolella, kun loistat pidemmälle kun päivänvalossa maastopuku päällä.

Edit: Ahaa, nyt taisin ymmärtää, eli molemmille puolille tulee valotikut, mutta eriväriset, tuo vaan vie hieman maun yöpelistä, tunnussana systeemi kuullosti mielestäni paremmalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 23, 2007 2:27 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 4:23 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Espoo
Kaikilla pelaajilla on valotikut ja niitä tikkuja on 3 eri väriä eli organisaatorit käytää yhtä väriä ja molemat joukueet käytää erivärisiä.

Ja siitä valotikusta ei tuu näkymään kun murto osa että ei toinen jengi huomaan heti ja se tulee olemaan "selän" puolella se tikku niin sitä ei huomaa jos kävelee suoraan päin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 23, 2007 2:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 28, 2006 6:08 pm
Viestit: 95
Paikkakunta: Helsinki
Kannattaa sitten varata jesaria tms. jotta ne voidaan teipata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 25, 2007 7:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 11:34 am
Viestit: 12
Joskus on sanottu, että siellä tulee olemaan kolme joukkuetta? Onko tämä idea hylätty, vai?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 26, 2007 1:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 4:23 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Espoo
Joo, se idea psitettiin jäihin. Olisi tullut liian hankala joitenkin mielestä niin päätettiin vähentää 2 jengiin niin saatiin enemän pelimuotoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 8:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Pari peli-ideaa joita ite ollaan käytetty aikanaan omissa pimeäpeleissä. Käytännössä pelimuodot ovat optimoitu siihen että pimeäpelien suurin synti eli paikallaan kämppäys ei olisi niin paha ongelma.

Kaikille pakolliseksi varusteeksi taskulamppu joka sitten pitää kiinnittää aseeseen siten että se osoittaa eteenpäin. Pelin aikana lampun pitää olla kokoajan päällä. Tämä tekee pelistä todella nopeaa ja liikkuvaa.

"Hoi" "Hei" - peli. Ideana siis että jokainen pelaaja muodostaa oman "tiiminsä" eli siis perusteeltaan kaikki vastaan kaikki. Pelaaja voi koska tahansa huutaa "Hoi" jolloin kaikkien huudon kuulevien pitää vastata "Hei". Huudot pitää huutaa kuuluvaan ääneen. "Hoi" huudon saa huutaa vain noin kerran minuutissa. Ideana siis tuossakin pistää peliin liikettä.

Suunnistus. Kentälle merkitään n-kappaletta rasteja (me ollaan käytetty yleensä 4-6). Näiden rastien sijainti on kaikkien pelaajien tiedossa. Porukka jaetaan 2-4 hengen ryhmiin. Tavoitteena on käydä jokaisella rastilla siten että ainakin yksi ryhmän jäsenistä on koskettanut jokaista rastimerkkiä (valotikut on hyviä). Rasteja ei saa jäädä tarkoituksella väijyttämään. Pelin voittaa se porukka joka suoriutuu tehtävästä ensimmäisenä. Pelimoodi laittaa jälleen kerran porukan liikkumaan. Lisäksi tämä mahdollistaa erilaiset taktiikat. Pelaajt voivat edetä varovaisesti rastilta rastille vältellen kontaktia, edetä rastilta rastille röyhkeästi ja nopeasti pyrkien tiputtamaan matkalla kohdatun vastustajan tai mitä tahansa tuolta väliltä. Tämä pelimuoto on ainakin meikän suosikki kaikista mahdollisista pimeäpelimuodoista. Lisäksi ryhmät ovat niin pieniä että pimeässä vaikea tunnistaminen on vielä inhimillisellä tasolla. Lisäksi pelisäännöt eivät käytännössä salli ryhmän hajaantumista, sillä saman henkilön/henkilöiden on käytävä jokaisella rastilla.

Lähinnä ei siis IMO kannata pelauttaa "peruspeliä" sillä homma menee ainakin omien kokemusten mukaan aina siihen että suurin osa pelaajista jää paikalleen jonkun puun alle kykkimään ja kuuntelemaan ympäristöään. Käytännössä tällöin pelissä ei tuppaa tapahtumaan mitään. Eli aina pitäisi olla joku selkeä tavoite joka sitten ajaa porukan oikeasti tekemään jotain muuta kuin istumaan ja kuuntelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 8:46 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Minusta taas, oikeassa seurassa tosin, tälläinen paikallaan istuminen on erittäin nautittavaa. Kun mennään kymmeniä metrejä tunnissa eteenpäin, ja odotetaan vastustajan virhettä, on tunnemla täysin huipussa. Toisaalta, enemmistö varmasti kannattaa nopeaa peliä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 9:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Joo toki, itse vaan yleensä liitän nuo äänettömyyden kuuntelut skenaariopeleihin. Jota kuitenkaan ei ilmeisesti olla tässä tekemässä?

Näissä "viikonloppupeli" tyylisissä seteissä kun homma menee ikävän usein tosiaan siihen että osapuoli a istuu paikassa x ja osapuoli b paikassa y. X:n ja y:n välissä on se 200 metriä ja mitään ei tapahdu sillä kaikki tietävät että ei ole kannattavaa liikkua ennenkuin vastustaja liikkuu. Joka sitten viiden tunnin jälkeen voi olla lopulta hieman tylsää.

Toki normisettejäkin voi pelata, mutta olisi hienoa nähdä että osa peleistä olisi sitten järjestetty siten että sitä liikettäkin tulisi mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 5:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Jatkoa pelimuotokeskusteluun...

Ekasoft ry järjesti viime lauantaina Hämärä Hommia 2 -peli, joka oli siis tällainen juoneton, lyhyistä peleistä koostuva pimeäpelitapahtuma. Yhdistyksellä on käytössä aika paljon "tekniikkaa" pelien järjestämiseen, joten homma ei ehkä toimi kaikkialla, mutta hieman soveltamalla pelimuodot toimivat myös ilman tekniikkaa. Nyt pelattiin:

Pommitus-peli, jossa pienempi osasto (nyt 40%, tulisi olla n. 20%) asetti pommin (ammuslaatikkoon rakennettu "laskuri", jossa purkuominaisuus) yhteen neljästä pisteestä. Loput pelaajat olivat purkajia, joiden tuli etsiä pommi (mahdolliset pisteet tiedossa) ja purkaa se määräaikaan mennessä. Molemmat osapuolet respasivat takaisin peliin (tyyppiä "peliin palaaminen X pelaaja kerrallaan"). Homma ei toiminut ihan toivotulla tavalla, koska pelialue oli aika tiheä metsää. Homma toimisi paremmin kohtuullisen avoimella ja laajalla alueella. Lisäksi pommittajilla tulisi olla selvä alivoima.

Hittipeliksi muodostui majakkaralli, jossa maajaläjistys alueena toimivan sorakuopan pohjalle pystytettiin viisi led-majakkaa (tikun nokassa läpinäkyvä paketti, jossa 24 lediä (punaisia, keltaisia ja vihreitä) ja kyljessä kiertokytkin värin vaihtamiseen). Pelaajat jaettiin puoliksi, aloituspaikat ja repsat osoitettiin montun vastakkaisilta laidoilta, määrättiin peliaika ja voittaja oli se, jolla oli ajan loppuessa oli useampi majakka hallussaan eli oman värisenä. Osapuolet olivat punainen ja keltainen, vihreä puolestaan tarkoitti vapaata majakkaa. (Esittelykuva majakoista tässä viestiketjussa.)

Korvaamattomaksi tarvikkeeksi osoittautuivat pelimaksuun sisällytetyt raatotikut. Tämä oli siis pieni valotikku (Omniglow Mini Snaplight), joka annettiin pelaajalla ennen peliä, sytytettiin ja laitettiin taskuun jemmaan. Kun pelaaja sai pelissä osuman huusi hän normaalisti "Osuma!" ja kaivoi tikun taskustaan. Näin vältyttiin kuolleiden ampumiselta uudelleen ja pelitilanne selkeni. Pelin jälkeen esitettiin myös, että tikkuja voisi olla kahta eri väriä, jolloin tietäisi kumman osapuolen pelaajan kulloinkin ampui... =P

Lisäksi sorakuopan pohjalle sytytetyt suuret nuotiot antavat mukavaa hajavaloa ja nostavat tunnelmaa.

Gravewindin suunnistus kuulosti hyvältä pelimuodolta. Pitänee kokeilla seuraavalla kerralla kun pelaillaan pimeässä. Lisäksi mietimme lampun aseeseen kiinnittämsien sijaan, jaettavan valotikun kiinnittämistä pelaajan päähineeseen. Tässäkin voisi taas hyödyntää eri värejä, jotta osapuolet erottuisivat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 05, 2007 7:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Miksi ilmoittautuneiden lista ei ole näkyvillä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com