Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:28 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Uudenlainen pelityyppi: "turvamies-peli"
ViestiLähetetty: La Kesä 27, 2009 5:53 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 17, 2009 4:04 pm
Viestit: 77
Itse asiassa. Tuossa pari viikkoa taaksepäin tuli vahinko laukaus sisällä. Kyllä se vakio Mp7 tekee ihan kohtuu ruman kolon uuteen ja hyvän laatuiseen kipsilevyyn. Ampumamatka oli 2m.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uudenlainen pelityyppi: "turvamies-peli"
ViestiLähetetty: Ke Heinä 01, 2009 10:02 am 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 13, 2009 2:59 pm
Viestit: 44
Lueskelin ketjua CQB mättöä Haapavedellä. Ketjussahan on kerrottu liikuntahallissa järjestettävistä peleistä ja se sisälsi paljon arvokasta tietoa tätä VIP-peliä ajatellen, kuten:

Tilan varaaminen ihmisille soveltuvana ajankohtana (la-su, klo 12-20) on varmaan yksi haasteista. Edellä mainitussa ketjussa varatut ajat painottuivat enemmän iltaan/yöhön, jolloin hallissa ei ilmeisesti/luonnollisesti ole muuta toimintaa.

Vaaleapohjaiset sisäpelikengät olivat pakolliset. Mustan puvun käyttäminen sisälenkkareiden kanssa syö kyllä katu-uskottavuutta, joten siinä on yksi syy lisää hylätä pukupakko. Toisaalta taas sisäpelikenkien (20-50 € ???) hankkiminen saattaa rajoittaa osallistumista.

Ketjun hallin seinät näyttävät aika pitkälle tiilestä tehdyille, voi kun tällaisia halleja löytyisi muualtakin.

Kuva hallista 1
Kuva hallista 2
Kuva hallista 3

Pitääpä katsastaa useampia halleja, ja tsekkailla mistä seinät on tehty. Tottakai hallin arat paikat on syytä suojata peitteillä / pahveilla. Mutta jos suojattavaa on koko hallin laajuudelta, niin se on kyllä jo vähän liikaa. Sopiva viriraja olisi varmaan 1J ja kertatuli.

Em. ketju ja halli olivat tässä vain esimerkkeinä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uudenlainen pelityyppi: "turvamies-peli"
ViestiLähetetty: Pe Tammi 29, 2010 5:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 5:17 pm
Viestit: 13
Näin kehitin itse ideaa: jossain on käynnissä jotkin isojen valtiopamppujen juhlat tai tärkeä tiedotustilaisuus, joukkoon on soluttautunut kaksi mafiaa, mafiosot yrittävät tunnistaa vihollisensa ja eliminoida heidät, kun toinen mafiat ovat aloittaneet rähinän Swat, Sas, Gsg9 tai mikä erikoisjoukkue/turvamies-firma sitten valitaan, saapuu "lopettamaan" kaaoksen, sekä yrittäen eliminoida mafiosot ja pelastaa panttivangit, sekä evakuoida vieraat ja taisteluparit.


Muu juhlaväki koostuu taistelupareista eli VIP-henkilöistä ja heidän henkivartijoistaan, sekä "viattomista" vieraista.

Mafiosot tunnistavat kilpailevat mafiosot jostain merkistä, jota he huomaamattomasti kantavat esim: nimilappu rinnuksissa, jollaista kellään muilla kuin saman mafian mafiosoilla ei ole(toinen osapuoli ei aluksi tiedä mikä merkki on)

Mafioiden mafiosot voittavat jos pudottavat pelistä kilpailijansa tai teloittavat VIP-henkilöt ja pääsevät ilman osumaa ulos ,VIP henkilöt pudotettuaan tiettyyn paikkaan.

Erikoisosasto voittaa vapautettuaan VIP-henkilöt ja vangittuaan/eliminoituaan mafiosot.

Mafiosot eliminoivat tietenkin poistumispanttivanki/panttivanki VIPit "puukottamalla".

VIP ja vartija onnistuvat tehtävässä samalla tavalla kuin VIP pelissä eli poistuttuaan ilman osumaa.

Kehittäkää ideaa ja valmistakaa kunnolla rekvisiittaa.
Sitten 10minuutin erän jälkeen bb-siivousvuorot, sekä roolien kierto, mitä alkuketjussa jo esiteltiinkiin.
Viestin alku on vähän soopaa, mutta lisäsin sen jotta viesti olisi selkeämpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Uudenlainen pelityyppi: "turvamies-peli"
ViestiLähetetty: To Helmi 11, 2010 4:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 13, 2009 2:59 pm
Viestit: 44
Kiitos erilaisista juoni-ideoista!

Näin reilut puoli vuotta peliä miettineenä olen tullut siihen lopputulokseen, että koko homman selostaminen ja ohjeistaminen noin 6-8 tunnin pelisessiota silmällä pitäen voi olla tosi vaativaa. Pelaajista 1-2 % tajuaa homman idean täällä foorumilla, itse pelien alkaessa varmaan joku 10 %. Pelipäivästä voi kulua puolet pelkästään siihen, että kaikki saadaan ymmärtämään pelin idea.

Jossain Japanin airsoft-messuilta otetussa kuvassa näin varsin tiheän bb-verkon, joka oli pingotettu messuhalliin suojaamaan muita messuvieraita, kun jenkkien ja saksalaisten WW2-romppeisiin sonnustautuneet softaajat ottivat sisäkentällä yhteen. Tuollaista verkkoa kun saisi.....


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com