Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 2:25 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Peli-idea: Sissisota / Insurgency / Irak / Afghanistan
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2010 10:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 8:03 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Oulu
Tässä tulee taas sitten vastaan se, että kuinka moni airsoftaaja on myös larppaaja ja kuinka monella ei-airsoftaavalla larppaajalla on sotilasvarusteita ja airsoft-aseita tai kiinnostusta hankkia sellaisia tätä larppia varten? Etenkin jos varusterajat aiotaan pitää edes jonkinlaisina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Peli-idea: Sissisota / Insurgency / Irak / Afghanistan
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 7:54 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Ilmottaudun siviiliksi, jos pelissä on ilmaiset kaljat. Uskon että tällä reseptillä voisi saada peliin 2-5 siviiliä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Peli-idea: Sissisota / Insurgency / Irak / Afghanistan
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 10:02 am 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 13, 2009 2:59 pm
Viestit: 44
Roska kirjoitti:
Kannattaa myös huomata, että "kiinnostuneita" riittää aina, sitovat ilmoittautumiset ratkaisevat. Ihan kokemuksesta voin sanoa, että kiinnostuneet eivät juuri kerro mitään mistään, eikä sellainen korreloi tulevien pelaajien määränkään kanssa.

Kannattaisiko sinun siirtää keskustelua esimerkiksi larppaajien joukkoon?


Totta koko kommentti. Myös larppaajia olisi varmasti järkevää kosiskella.

En sitten tiedä pärjäisivätkö larppaajat esim. sisseinä karaistuneille airsoftaajille?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Peli-idea: Sissisota / Insurgency / Irak / Afghanistan
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2010 1:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Viestit: 165
Jos larpparit eivät ole koskaan softanneet niin eivät koska eipä heillä aseitakaan ole. Ellet sitten ole tekemässä skenua jossa sulla on asekätkö ja larppareita opetetaan pari päivää ampumaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Peli-idea: Sissisota / Insurgency / Irak / Afghanistan
ViestiLähetetty: Pe Syys 10, 2010 8:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 12:02 pm
Viestit: 0
Nimi: Mikko Ka...
Useimmilla larppaajilla, ainakin vanhemmalla väellä jota tällainen peli voisi kiinnostaa, on yleisesti ottaen joko omat softikset kaapin perällä tai mahdollisuus lainata niitä tutuilta.

LISÄYS:

Kannattaa huomata, että noin sadan hengen larpin kirjoittamiseen menee keskimäärin viiden hengen kirjoitustiimiltä kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen riippuen sekä tiimin innokkuudesta, pelin monimutkaisuudesta että suunnittelun tarkkuudesta. Tämä siis sisältää jokaiselle pelaajalle sisäistettävän hahmon, jolla on paitsi tehtäväkuvaus myös henkilökohtainen historia, omat ryhmäuskollisuudet, mahdolliset mielenvikaisuudet ja muut hauskat pikku yksityiskohdat jotka tekevät myös sen maajussin pelaamisesta mielekästä ja palkitsevaa.

Havainnollistaakseni eroa, yksinkertainen (ja kärjistetty) esimerkki:

Tehtäväkuvaus: Ho Dang, maanviljelijä. Kuokit maata pellolla kunnes menet klo 1600 baariin ryyppäämään. Kotiin klo 2000.

Hahmo: Ho Dang on alkoholisoitunut maanviljelijä. Poika kuoli miinaan, joten hän vihaa syvästi valloittajia. Päivät kuluvat pellolla raskaassa työssä, ja iltaisin Dangilla ei ole mitään kiirettä kotiinsa, jossa mielipuoli vaimo huutaa ja nalkuttaa. Onneksi sitä voi lyödä. Sen lisäksi Dangin tytär tuli miehittäjäsotilaan raiskaamaksi ja on nyt raskaana, ja isoisä käski lukita tytön kellariin jotta muut kyläläiset eivät saa tietää suvun häpeästä. Dangin paras ystävä, Ding, on jo luvannut mennä tytön kanssa naimisiin raiskauksesta huolimatta mutta jotta tämä tapahtuisi on ongelmasta eli sikiöstä päästävä pikimmiten eroon.

Jälkimmäisessä on jo merkittävästi enemmän pelattavaa ja tehtävää pelin aikana, ja viitekehys jonka sisällä pelaaja toimii, kontakteja (Vaimo, tytär, raiskaaja, isoisä, paras kaveri). Nämä kaikki pitää tietenkin vielä purkaa auki ja kirjoittaa kunnolla, lopullinen hahmo sisältää parista sivusta jopa kuuteen sivuun tekstiä plus kontaktit. Kirjoittaminen ei ole hirvittävän vaikeaa, mutta kylläkin aikaavievää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com