Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 1:15 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Koulun alku lähenee
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Eli kysymys kuuluu; Onko sinulla , joku luet tämän, mitään suunnitelmia tulevan lukukauden takia? Numeroiden nosto? Uudet kurssit edessä?

Itse ei ole muuta tullut ajatelleeksi kuin numeroiden nosto, mutta yleensähän nämä jäävät vain aikomuksiksi :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
No tässä nyt on oltu koko kesä koulussa...

Tarkoitus ois sitten painaa kasa kursseja, jos vaikka pääsisi parissa vuodessa lukiosta pois...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 29, 2004 6:33 pm
Viestit: 93
Paikkakunta: Nivala/Kajaani
Suunnitelmia aina on eriasia on se, että toteutuuko ne ja miten. Lähimpänä suunnitelmissa olisi opiskelun saralta saada nyt syksyllä kirjotettua matikka edes kohtuullisilla arvosanoilla läpi ja sitten seuraava haaste olisikin jo kevään YO-kirjotukset. Tietenkin numeroidenkin olisi hyvä nousta, tässä viimmeisellä lukiovuodella, hyvä asia sinänsä on se, että ainakaan kursseista ei tule tinkaa keväällä, vaan ainakin sen päästötodistuksen saa, jos nyt ei valkolakki päätä vielä keväällä koristaisikaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 7:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:22 pm
Viestit: 37
Lukioonhan tässä ollaan menossa, joten ainoat tavoitteeni ovat pysyä kärryillä ja pitää keskiarvo yli kasin :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 05, 2004 7:08 pm
Viestit: 261
Paikkakunta: Salo
Suunnitelmana suorittaa 3. vuosi korkeakouluopinnoistani ja suorittaa mahdollisiman monta kurssia, saada siis mahdollisimman monta opintopistettä ja mahdollisimman hyvillä arvosanoilla.

Ja vuosi lähemmäksi insinööriksi valmistumista :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 02, 2005 10:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:01 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Helsinki, Puistola
Itselläni alkaa ensimmäinen vuosi Ravintolakoulu Perhossa. Tavoitteena pitää ainakin melkein sama taso yllä kuin peruskoulussakin, saa nähdä miten käy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 3:39 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Pekka elo kirjoitti:
Lukioonhan tässä ollaan menossa, joten ainoat tavoitteeni ovat pysyä kärryillä ja pitää keskiarvo yli kasin :D


Lukiossa millään keskiarvolla tee mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 5:11 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Eipäkai muuta ko et jos vihdoin sais virkamiesruotsin suoritettua..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 8:28 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 7:44 pm
Viestit: 27
Roska kirjoitti:
Lukiossa millään keskiarvolla tee mitään.


Juurikin näin. Lukion jälkeen opiskelupaikkaa hakiessa ne ovat hyödyllisempiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 9:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 2:44 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Lahti
"Koulu alkaa" - Voi v****


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 11:35 am 
Poissa

Liittynyt: La Elo 28, 2004 2:25 pm
Viestit: 63
Jee! Tätä on odotettukin koko kesä! Kauhulla...

Seuraavalta lukuvuodelta odotan historian pysymystä vähintäänkin ysissä, samaten äidinkielen pysymistä kasissa (varsin opettajasidonnainen juttu tuo äikän numero täällä päin...) Sitten matikan voisi nostaa kasiin.

Eniten kuitenkin odotan "lukulomaa".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 2:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Marras 27, 2004 11:40 am
Viestit: 82
Paikkakunta: Laukaa
En tajua mikä kaikilla on koulua vastaan. Minä ainakin pidän koulusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 2:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 28, 2004 2:25 pm
Viestit: 63
Koulusta ei pidetä, koska:

- Alkaa aikaisin (saisi alkaa siinä klo 11:00)
- Ei saa (välitöntä) palkkaa
- Siellä on pakko olla (tai joutuu ankaran byrokratian kouriin numeron tiputtamisen uhalla)
- Saa läksyjä (= koulua koulun ulkopuolellakin)
- Tylsät tunnit jotka tuntuu kestävän vähän päälle ikuisuuden (mukavat tunnit ei riitä kompensoimaan)


Siinä noita yleisimpiä(?).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 3:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 2:44 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Lahti
TmS2_9!1 kirjoitti:
En tajua mikä kaikilla on koulua vastaan. Minä ainakin pidän koulusta.
Ja minäkin tykkään itsensä kiduttamisesta paljon. Mikä sen mukavempaa kuin tuntea kipua?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Kesällä nyt vaan on kivempaa.

Edesmennyt isoäitini kuulemma tapasi aina sanoa omille lapsilleen, että ei muuta kun luokalta pääsee niin hyvä on. Sillä periaatteella, vaikkei lukiossa nyt luokkia olekaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 3:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Jep lukioon ollaan täälläkin päin menossa ja oikeen taideviestintä-sellaiseen :D

Eikai siinä muutaku alussa saada rytmistä kiinni. Ja pysyykki sit kärryillä.

Mut siinähä se koulu menee, mitäs sitä turhaan miettimään :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 5:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 10:46 pm
Viestit: 187
Paikkakunta: Paha Paikka
Lukio on mielestäni varsin leppoisaa aikaa, ellei mukaan ota koeviikkoja ja kirjoituksia :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 29, 2004 6:33 pm
Viestit: 93
Paikkakunta: Nivala/Kajaani
Jep, kylä se lukio on leppoisaa, sitä vaan en ymmärrä, kun kaikki sanoo, että koeviikot on rasittavia, ite olen ainakin ottanut ne aina levonkannalta, Koska a) lyhyet päivät b) ei tule läksyä (kokeisiin lukeminen on eriasia). Kirjotuksista taas en osaa sanoa mitään, kun en ole vielä kirjottanut mitään. Hyvä jos olen edes alottanut lukemaan syksyn kirjotuksiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 7:47 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Koulun kamaluuden itkemistä ei sitten tästedespäin siedetä tällä foorumilla. Mun korviani se alkoi koskemaan jo ennen kuin muistankaan - sen verran monta kertaa sitä samaa virttä on saanut kuulla vissiin ekasta luokasta asti ellei kauemminkin. Sen lisäksi, että vitsi on vanhentunut, ei se ole alunperinkään ollut hauska.

Koulusta ei saa palkkaa, koska se on palkkaa - käykö mielessä paljonko koululaitoksen ylläpito maksaa? Koulussa joutuu tekemään työtä, mutta kovin kevyttä sellaista ja leppoisalla tahdilla. Jos koulun "työ" tuntuu raskaalta, niin sopii tottua siihen - jonkun on tässä maailmassa työt tehtävä. Tervetuloa tähän maailmaan, teinit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 8:04 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 09, 2005 3:59 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Vantaa
Mitä pahaa siinä koulussa oikein on? Tekeekö se sinusta jotenkin "kovemman jätkän" kun vastustat koulunkäyntiä? Itse ainakin aloitan mielelläni lukion nyt syksyllä. Jos koulu alkaisi klo 11 joutusit olemaan siellä pidempään, joka taas johtaa siihen että on vähemmän aikaa softaamiseen. Miksi siitä pitäisi saada palkkaa? Palkan saat kun myöhemmässä elämässä voit käyttää oppimiasi taito/tietoja hyväksesi. Et tee niitä läksyjä opettajaasi tai äitiäsi varten, vaan teet niitä itseäsi varten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 03, 2005 8:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Itse en tykännyt koulusta enkä paljoa siellä viihtynytkään. Nyt vituttaa koska en päässyt ammattikorkeakouluun opiskelemaan mitä haluaisin. Olisi siis pitänyt viihtyä koulussa aavistuksen verran enemmän, mutta kun ei sitä pentuna tiedä mitä isona haluaa.

Mielestäni opinnonohjausta ja työhön perehdyttämistä pitäisi olla paaaaaljon enemmän, ettei mene turhaa vuosia hukkaan menemällä väärään kouluun, väärälle linjalle jne...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2005 8:39 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Itse olen lähdössä 7.luokalle hyvissä mielin? Tosiaankaan en. Yksi hyvä on tuossakin, saan kavereita! Ehkä?

[Muokkaus] Korjattu kasa kirjoitusvirheitä -Räkäläinen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2005 10:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 2:44 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Lahti
Niin voi se sitten myöhemmin vituttaa, kun ei käynyt niitä kouluja kunnolla nyt ja ei päässyt haluamaansa ammattiin ja koko yhteiskunta paheksuu silloin minua, kun en päässyt tavoitteeseni. Ja lopun ikäni tulen asumaan jossain betonihelvetissä, jota itämafia pitää hallussaan. Ok?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2005 8:29 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Hyvä meininki lapset. Jatkakaa ihmeessä, niin poistamme ketjun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 6:36 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Itse olen suunnitellu nostaa keskiarvoa siihen ysin puoleen. Se olisi nykyistä numeroani parempi. Ja tottakai saada käytösnumero pois sieltä ikuisesta seiskasta.

Off-Topic: Minulla ei ole mitään koulua vastaan. Omasta mielestäni olen huomattavasti kovempi jätkä jos käyn koulun kunnialla ja pärjään elämässä.
En todellakaan ymmärrä näitä ''aargh, koulu alkaa'' jannuja!

[Muokkaus] Mitä ihmeen järkeä on lyödä kauhea määrä rivinvaihtoja viesteihinsä? Yksi tyhjä rivi riittää useimmille astetta kovemmillekin jätkille. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 7:19 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 11:25 am
Viestit: 23
Heräsin tässsä joku päivä todellisuuteen: "Ei saatana, tällä keskiarvolla ei pääse hyviin lukioihin!". Mutta jokatapauksessa, ei sitä niin paljon tarvitse työtä tehdä nostaakseen keskiarvoa. Kuuntelee tunnilla (istuu vaikka jonkun tylsän tyypin viereen niin ei tule puhuttua), tekee läksyt (muutenkin kuin katsomalla jostain vastaukset) ja lukee kokeisiin kunnolla. Viikon ajan ennen koetta pari kertaa alue läpi joka päivä, ja sitten pari päivää ennen koetta lukee paljon, paljon, paljon - tekee ihmeitä. Noilla pitäisi saada numero ainakin kasiin tekemättä "ylimääräistä" työtä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 10:14 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 6:25 pm
Viestit: 75
No onhan se toisaalta kivaa mennä ja nähdä paljon kavereita, sitä kautta vois sopia paljon paremmin softaus harkat. Toisaalta on taas v-mäistä mennä homehtumaan koulun penkille ja syömään Pelkokerroin- tasolla olevaa ruokaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 10:27 am 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 08, 2004 10:48 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Rauma
En oikeasti ymmärrä tuota asennetta että koulu on perseestä. Minusta on todella mukavaa päästä taas kouluun eikä tarvitse homehtua kotona pisin päiviä.

Ja koulun ruoka on oikeasti hyvää, tuntuu siltä että se on jokin periaate, että vaikka se maistuisikin hyvältä niin sanotaan "hyi että on pahaa".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 10:29 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Mitkä ihmeen softausharkat? Punnerruksia, lenkkeilyä, sulkeisia?

Ja Pelkokertoimessa syödään usein ihan hyvääkin ruokaa, pahaa siitä tekee se ettei se ole kulkenut MacDonald'sin kautta. Kouluruoka on vielä parempaa. Joskus ei maku välttämättä miellytä, mutta jos ei maistu niin sitten syö vaikka leipää tai ostaa itse sapuskansa. Se on kuitenkin ilmaista se kouluruoka ja sillä yleensä jaksaa ainakin jotenkuten loppupäivän.

Aiheeseen: Minä en oikeastaan odota tulevalta kouluvuodelta yhtään mitään. Samat vanhat naamat, samat paskat jutut. Yksi vuosikerta poissa ja uusi tilalla, ja vihkoihin kirjoitettavan luokannimen numero nousee yhdellä. Kyllä elämä on ihanaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 6:25 pm
Viestit: 75
No osa koulun ruuista on ihan ok. Mutta sitten nää kumiperunat. Niitä ei voi syödä. Ja täs ei voi väittää ettenkö ole maistanut. Ne jos jotkut on pahoja. Mutta onhan se totta, kyllähän kahdella vesilasilla jotenkin pärjää loppupäivän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 11:35 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Kumiperunat ovat tosiaankin pahan makuisia. Mutta kyllä sitä aina pari sellaistakin syö. Onneksi meillä on koulussa homma ratkaistu helposti: Perunat toimitetaan oppilaille alkuperäisissä pakkauksissaan, eli kuorineen päivineen. Ja kumisuus väheni aika äkkiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 11:43 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
On se perkele kun kaikki vihaa koulua. Itse ainakin odotan uusia kursseja ja uusia mahdollisuuksia. Jos tämä "v!ttukoulu on paska!"#¤%! - jatkuu, niin pistän kyllä lukkoon, ellei jaakonpoika ehdi ensin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 12:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Kova jätkä.

Luuletko että sinulla olisi jotakin valtaa tällä foorumilla? Ei tämä ketju nyt niin mahdoton muutenkaan ole.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 12:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Jokseenkaan kymmeneen viestiin ei ole tuota "v!ttukoulu on paska!"#¤%!"-juttua näkynyt. Eikä oikeastaan koko ketjun aikana muutenkaan ole mitään hirveää kapinaa näkynyt.

Eipä se muutenkaan mitään uutta ole ettei lapset aina koulussa viihdy. Jotkut viihtyy, jotkut ei, ei se kamalaa ole muttei nyt mitään hauskaakaan. Tottakai sen ymmärtää, että koulutusta usein tarvitaan ja sen takia siellä pitää käydä, se vaan ei usein käy mielessä silloin maanantai-aamuna kello 7. Hyvä ja tarpeellinen juttu koulu tietenkin on, muttei aina se viihtyisin. Varmasti monen mielestä lomalla on mukavempaa, mutta ymmärtää että kouluakin tarvitsee. Kaikki eivät peruskoulun penkillä viihdy, jos etukäteen tietää menevänsä johonkin amiksen autopuolelle, missä ei todellakaan tarvita mitään biologiaa.

Peruskoulussa ainakin pärjää hyvin kun ei vaan aiheuta harmia, numeroiden eteen ei todellakaan tarvitse nähdä suurta vaivaa. Tekee läksyt useimmiten, ei hölise tunnilla ja vetää kokeista seiskaa parempia niin keskiarvo on jo ainakin se 8.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 1:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 16, 2005 10:01 am
Viestit: 155
Uskokaa tai älkää, kun peruskoulusta pääsee onkin sitten jo vähän leppoisampaa ainakin minun kohdallani. :wink:

Mutta kun pääsette kaikista kouluista saatte sitten sellaisen työn kuin haluatte jos saatte. Koulut vaan pitää käydä jotta sinne mielityöhön joskus pääsee. Ilman 2+2 laskua et pääse poliisiksi. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 1:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Ns. kansantautina peruskoululaisilla vaan tuntuu olevan se, ettei ole harmainta aavistusta tulevaisuuden ammatista. Lukiossa tosin ehtii vielä miettiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2005 9:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Tehdäänpä nyt Patulle selväksi, että jos vielä jatkuu samanlainen wannabe-moderointi, niin käyttäjätunnus lukittuu. On aika surullista luulla itsestään liikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2005 3:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Lainaa:
Ja koulun ruoka on oikeasti hyvää, tuntuu siltä että se on jokin periaate, että vaikka se maistuisikin hyvältä niin sanotaan "hyi että on pahaa".


Täytyy nyt tähän vielä tarttua, että samaa mieltä, mutta viime aikoina koulu alkoi muuttelemaan niitä vanhoja reseptejä ja laittamaan jotain kasviksia makaronilaatikkoon tms. ja nuo eivät aina sieltä parhaasta päästä olleet.

Omia suosikkejani koulusafkoista taitais olla pinaattilätyt, ja väitän tosimielellä ettei monella ollut yhtä suuria annoksia niitä kun mulla. Kakkosena tulee varmaan se perinteinen lihamakaronilaatikko, jota kaikki aina haukkuivat mutta mulle meni hyvin. Kolmosesta en sit tiedä, lämpimät sämpylät niinä päivinä kun niitä oli tarjolla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2005 8:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 3:49 pm
Viestit: 35
Paikkakunta: Helsinki
KA:ta pitäisi nostaa.. (6.5) Ja kouluakin oon vaihtamassa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2005 1:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 11:17 pm
Viestit: 18
Tarkoituksena olisi suorittaa amiksen 1 vuoden rästit, jotta pääsisi 2 vuodelle.

Eipä tuo koulu milestäni ole mikään kauhujen talo.
Kunhan ne suurimmat valittajat pääsis peruskoulusta pois, ja valitsemaan mitä oikeasti haluisi tehä elämässään, ja siinä vaiheessa on turha vinkua että ei päässyt haluamaansa lukioon\amislinjalle koska arvosanat kusi.

Toisin sanoen jollain 6 keskiarvolla on turha mennä esim. paperipuolen amikseen neuvottelematta taikka lukioon.

Siispä ne joilla on vielä peruskoulua, niin ottakaa itsestänne niska perse ote ja pulpetin ääreen niin teillä on mahdollisuus päästä haluamaanne ammattiin.

Toi teksti meni ihan valistamiseksi, mutta olen puhunut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2005 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
Valbert kirjoitti:
KA:ta pitäisi nostaa.. (6.5) Ja kouluakin oon vaihtamassa..


Ystäväiseni, minun 5.6 kaipaisi myös hieman lisää kohotusta. Ja päästiin vielä opettajien armolla läpi, onneksi. Vaikka tunnilla en kuuntele, ja teen muuta, tästä olen kiitollinen. Olisin aivan helposti jäänyt luokalle, kävi säkä. Hih, Ruotsinkin kirja olisi vielä uudelle oppilaalle aivan uusi.

Minäkin odottelen tässä koulua, enemmänkin mielenkiinnolla, kuin innostuksella. Saisi kylläkin sitä historiaa olla paljon enemmän...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 07, 2005 12:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 11:25 am
Viestit: 23
Historiasta puheen ollen, minusta on huolestuttavaa että II Maailmansota käsiteltiin neljässä tunnissa. Kokonaisuudessaan. Muutenkin on tämä opetus vähän... mielenkiintoista. Esimerkiksi seitsemännellä ollessani puukäsitöiden opettaja kertoi että "tänään tehdään sitten penkki", antoi mallityön ja meni koppiinsa soittamaan äidilleen. En pilaile, näin se tosiaan meni. Perinteinen malli sinänsä, isäni opettajalle vietiin samaa työtä arvioitavaksi, ja numerot vaihtelivat kutosesta yhdeksikköön. Pärstäkertoimella ei onneksi ollut vaikutusta.

Mutta, jos totta puhutaan, on iso osa opettajista ihan asiansa osaavia. Eivätkä ne niin paljon huuda. Onhan se aika rasittavaa sinänsä kun jaloissa pyörii päivästä toiseen toistakymmentä nuorta jotka eivät kuuntele ja huutavat esim. kokeiden aikana. Kokeilkaapa olla perus ystävällisiä opettajallenne ja katsokaa muuttuuko opettajan suhtautuminen teihin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 46 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com