Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:47 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jyrki JJ Kasvi
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 1:10 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 09, 2006 11:35 am
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
Onnittelut Jyrkille kun pääsi eduskuntaan. Muistivathan kaikki Uudenmaan vaalipiirin äänioikeutetut softaajat äänestää häntä. :wink: Toivottavasti hänen
toimet loisivat uusia pelipaikkoja ja muuta kivaa meille softaajille, tuo pelipaikka pula kun on vaivannut, erityisesti PK seutua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 1:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Kannattaa muuten jatkossa muistaa että on elämää softauksenkin ulkopuolella ja äänestää jotain jolla on oikeasti järkeviä mielipiteitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 1:53 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jees, ajattelinpa tässä justiin, että on nyt suurempiakin asioita ja muita äänestettäviä kuin Kasvin airsotamyönteiset perusteet.. joopajoo.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 2:09 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 09, 2006 11:35 am
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
Hänhän on vihreän liiton jäsen, joten hänellä on varmasti myös ympäristö lähellä sydäntä. Luulisin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 2:30 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Olen kuullut varteenotettavasta lähteestä, että vihreä liitto on itseasiassa kommunistien salajuoni. Puolueella on maine nuorekkaana ja ympäristöystävällisenä puolueena, mikä houkuttelee ihmisiä, jotka eivät liiemmin tunne politiikkaa, mutta ajattelevat, että ympäristöystävällisyys (jota vihreät ajavat, luultavasti) on hyvä asia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 2:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 2:59 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Haapavesi
Kukas tämä hemmo on? En ole kuullutkaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 7:44 pm
Viestit: 27
General X, kyseessä on Vihreän liiton kansanedustaja Jyrki JJ Kasvi, joka mm. kirjoitti taannoin blogissaan airsoftista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 3:39 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 09, 2006 11:35 am
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
Jaakonpoika kirjoitti:
Olen kuullut varteenotettavasta lähteestä


Mielenkiintoista. Ja mikäköhän se lähde on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 4:57 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Hyvä ystäväni.

Vaikka olen harvinaisen fiksu ihminen, on Suomen puoluekenttä ja politiikka yleensä jäänyt minulle varsin hämäräksi. Vaalien alla yritin selvittää asiaa itselleni, mutta ei siitä oikein mitään tullut. Yksittäiset ihmiset voivat vaikuttaa fiksuiltakin, esimerkiksi nimenomaan Kasvi tai sitten vaikka Halla-Aho (jota en olisi voinut äänestää, koska Helsingin vaalipiiri alkaa tosta 2km päästä), mutta äänestämällä yksityistä ihmistä äänestätkin puoluetta, joka voikin yllättäen ajaa sellaisia asioita, joita et arvannutkaan tukevasi, jos luit vain sen äänestämäsi päättäjän mainostusta. Puolueiden itsensä antamat julkaisut taas olivat joko niin tyhjää tai korkealentoista, etten jaksanut lukea kovin pitkään, enkä kerrassaan osannut mitään mielipidettä tehdä - ainakaan siihen suuntaan, että olisko yksi paremman kuuloinen kuin toinen.

Tiedän selkeästi vain, että kristillisdemokraatit ovat selkeä uhka ja vihollinen. Niissä ei ole mitään hyvää.
RKP voi sinänsä puhua hienoja juttuja mutta ruotsin kielen asema ja sen ylläpitäminen, saatika pönkittäminen, on järjetöntä, eikä RPK vissiin oikeasti mitään muuta tee.
Muut puolueet olivat ennen vaaleja täysin pimennossa. Tutkiessani asioita tuli ilmi, että vaikka vihreillä on paljon fiksun oloisiakin tyyppejä, osa vihreistä on aivan käsittämättömiä hourupäitä, ja että vihreällä puolueella on kyllä aika paljon juttuja, jotka näyttävät hyvältä vain jos ne esitellään kauniin moraalinäkemyksen luomina ideoina, ei käytännön toimina maan hallitsemisessa. Tämän ansiosta aloin pelkäämään vihreitä ihan tosissani.
Halla-ahon sivujen pelkäämätön logiikka kiinnosti, mutta kun ko. jannua en voinut äänestää, tutkin muita perussuomalaisia, ja ei perkele - kauheita junttejahan ne ovat, ei sellaisia voisi vallan kahvaan päästää.

Leikkipuolueet, kuten kommunistit jne ovat sitten tietysti ihan oma huumorin alansa, jota en kerrassaan jaksa ymmärtää. Isoista puolueista ei sitten oikein tullut mitään mielipiteitä. Vaalikone väitti SDP:n ehdokkaiden olevan mielipiteissään lähellä meikäläisen perstuntumalta heittoja, mutta jotenkin puolueen mainostus sai meikäläisen niskakarvat pystyyn. SDP:n me (iso lauma tyhmiä ihmisiä) vastaan minä -mainokset olivat ensimmäiset vaalimainokset, mitkä huomasin, eikä alkuun tullut edes selväksi, että mikä puolue oli kyseessä. Jotenkin niistä kuitenkin tuli sellainen tunnelma, että ne olisivat henkilökohtaisia syytöksiä minua kohtaan. Tuli sellainen fiilis, että minut yrittäjänä esitetään sinä pahana yksilönä, ja että mainosten idea on saada punainen duunarien aivoton massa vihaamaan minua, ja sillä tavalla äänestämään SDP:tä. Tämä tuli siis ennen, kuin tiesin mistä puolueesta on kyse, ja paljon ennen kuin ruvettiin tappelemaan jostain televisiomainoksesta, jota ei televisiossa näytetty, ja jota en olisi nähnyt vaikka olisi näytettykin, kun mulla ei telkkaria ole.
Kokoomuksesta ja keskustasta en oikein tiedä. Muistaakseni yritin jostain vaalikoneesta katsoa niiden mielipiteitä, ja siellä vissiin oltiin sillä asenteella, ettei kenenkään tartte alkaa todellisia ympäristösuojelutoimenpiteitä suorittaa ennenkuin jenkit ja kiina tekevät jotain merkittävää. Ja siitähän ei tule mitään, Suomi on niitä harvoja maita, joilla todella olis mahista näyttää esimerkkiä muulle maailmalle, vaikka siitä kilpailukyky kärsisikin. Jonkun sen on aloitettava..

Noin yleisesti voisin syyttää päättämättömyyttäni siitä asiasta, että mikään puolueen julistus ei vaikuttanut siltä, että sitä tosta noin vaan voisi niellä, vaan kaikki olivat sellaisia, joiden hyväksyminen tai kieltäminen olisi vaatinut sen tai tämän asian perusteellista tutkimista, johon mulla ei taas ole ollut aikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 5:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:27 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kuopio
Jaakonpoika kirjoitti:

RKP voi sinänsä puhua hienoja juttuja mutta ruotsin kielen asema ja sen ylläpitäminen, saatika pönkittäminen, on järjetöntä, eikä RPK vissiin oikeasti mitään muuta tee.


Sori. :D Oli pakko sanoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 5:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Airsoftin puolesta en olisi lähtenyt miestä äänestämään, mutta taas sen sijaan ne tietotekniikan puolelle keskittyvät asiat vakuuttivat aika hyvin. Kasvihan oli johtohenkilönä (ainakin medioissa) vastustamassa uutta tekijänoikeuslakia, joka siitä huolimatta hyväksyttiin. Kyseinen lakihan yksiselitteisesti vaihteeksi rajoittaa kuluttajien oikeuksia, etenkin sähköisten medioiden puolella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 7:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 13, 2004 9:50 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Vaikka vaalit menivätkin jo ohi täytyy sanoa, että kun lähes kaikki ehdokkaat ja puolueet ovat tavalliselle tallaajalle sitä harmaata käsittämätöntä mössöä niin ei ole ollenkaan huono idea äänestää Kasvia.
Hän sentään on ainoita ihmisiä tässä maassa jolla voi olla poliittista vaikutusvaltaa ja joka kannattaa harrastustamme ihan julkisestikin, järkevin perustein. Kerrankin aikaansa seuraava poliitikko.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 7:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 09, 2006 11:35 am
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
Arasagi kirjoitti:
kaikki ehdokkaat ja puolueet ovat tavalliselle tallaajalle sitä harmaata käsittämätöntä mössöä


Tuossa olet oikeassa, Kasvin blogeissa ainakin puhutaan selvää suomen kieltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 19, 2007 9:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Arasagi kirjoitti:
kannattaa harrastustamme ihan julkisestikin, järkevin perustein


Kaikkia näitä järkeviä perusteluita en kyllä välttämättä allekirjoittaisi.

Enkä kyllä välttämättä lähtisi myöskään tekijänoikeuslain vastustamisen perusteella äänestämään. Nörttien oikeudet ovat toki tärkeä asia ja on hienoa, että joku jaksaa niistäkin meuhkata, mutta esimerkiksi perustulon romahduttamassa yhteiskunnassa ei paljoa enää datailla ;>. Tavallaan se on sääli, kun ei ymmärretä keskittyä oikeasti olennaisiin asioihin.

Ja joo, voiko yli nelikymppistä WOW-friikkiä ottaa enää ihan vakavissaan? ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 12:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
En nyt tiiä onko hän edes airsoftin kannattaja. Voi olla pelkää äänikalastelua. Mene ja tiedä. Tämän näkee vain ajan kanssa. Toivottavasti kaikki puheet ovat totta ja saataisiin vihdoin paremmat oltavat airsoft-piireissä eikä sitä ainaista syyttelyä sotahulluudesta ja kriminaalisuudesta jota olen osaltani saanut kuulla ihan liikaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 12:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Mä en ole kuullut moista ollenkaan, enkä ole edes huolissani mistään.

Miksi en... :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 12, 2006 11:54 am
Viestit: 8
Paikkakunta: Laajalahti, Espoo
Ja JJ asuu vielä Laajalahdessa eli Taikkuhan on Laajalahtea tai ainakin sen vieressä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 1:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 6:52 pm
Viestit: 80
Paikkakunta: Helsinki
Mokoma kirjoitti:
En nyt tiiä onko hän edes airsoftin kannattaja. Voi olla pelkää äänikalastelua. Mene ja tiedä.


Jos hänen oma poikansa harrastaa airsoftia, niin kyllä voisi olettaa hänen lajia oikeasti tukevan. Eikä kukaan airsoftin puolustamisen takia eduskuntaan pääse, ne airsoftaajien max. parisataa ääntä eivät kauhean pitkälle auta. Enemmän luultavasti menetti mummojen ääniä moista hullua militarismia tukiessaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 2:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 09, 2006 11:35 am
Viestit: 187
Paikkakunta: Oulu
L4te kirjoitti:
Nörttien oikeudet


Kyseessä oli kylläkin "kuluttajien sähköiset oikeudet". Nykyään monikin ihminen käyttää nettiä...
Ja niistä parista sadasta softaajien äänestä voisi olla hyötyä, nimittäin täällä Oulussa eräs ehdokas olisi päässyt eduskuntaan, jos olisi saanut vain 49 ääntä enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 5:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Tekijänoikeuslaki koski siis myös näitä ihQteinien suosimia MP3-soittimia, kuten kaikkea muutakin sähköistä mediaa. Sen varjolla voidaan luoda rajoituksia, jonka takia joudut sitten ostamaan saman kappaleen monta kertaa että voit kuunnella sitä kaikissa laitteissasi.

Enpä nyt sitten tiedä tuosta politiikan vaikutuksesta talouteen... Ainoa mikä jäi viime kaudelta mieleen oli se, kun jollekin kohderyhmälle (en muista enää, oliko vähätuloiset, työttömät, vammaiset vai jokin muu) myönnettiin huikea 10 € vuosittainen lisä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 6:51 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Olenko minäkin ihQteini, koska käytän mp3-soitinta?
Meinaaks, et oon ihqteini, koska käytän mp3-soitinta enkä pukeudu vapaa-aikananikin johonkin huonoon maastopukuun...?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 6:57 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Joo, kyllä kaikki MP3-soittimet ovat teineille, koska a) mulla ei sellaista oo ja b) oon ainaki kaskytviis.

Älä ny ala välttämättä tappelemaan jostain noin epäolennaisesta jutusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 7:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Politiikka, ah niin ihana aihe.
Pitää myös muistaa että vihreiden EX puolueenjohtaja suhtautui varauksella jopa vapaaehtoiseen maanpuolistukseen, muiden puoluiden tukiessa tätä.
Tämmöitä se on. Toivottavasti uusi puolue ja uudet kujeet saa jotain aikaiseksi kaikilla hiertävillä akseleillä, pidetään me nyt itse huoli siitä että airsoft etenee oikealla tavalla ihmisten keskuudessa, ei näin tärkeää asiaa voi jonkin politiikon vedettäväksi jättää :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:26 pm
Viestit: 77
Paikkakunta: Helsinki
Jaakonpoika kirjoitti:
RKP voi sinänsä puhua hienoja juttuja mutta ruotsin kielen asema ja sen ylläpitäminen, saatika pönkittäminen, on järjetöntä, eikä RPK vissiin oikeasti mitään muuta tee.


RKP on kuitenkin sinänsä ihan vaaraton, se ei edusta äärihihhulointia kuten Kristilliset, ekofasismia kuten Vihreät, kaupunkilaisia vihaavia maalaisia kuten Keskusta, oikeiston kamalia arvoja kuten Kokoomus tai harmaan junttimassan tasapäistämistä ja köyhänä pitämistä kuten SDP tahtoisi, saatika sitten ole taistolais-maanpetturien pesä kuten Vasemmistoliitto tai huvittava änkyrä kuten Perussuomalaiset.

Ruotsi nyt vaan sattuu olemaan tämän maan toinen virallinen kieli ja on oikeastaan ihan helppo ja mukava kieli oppia eikä sen osaamisesta nyt haittaakaan ole. Kaikkihan puhuvat englantia jo muutenkin.

Ennenkuin minut ammutaan huomautan myös että en ole suomenruotsalainen tai muuten vaan ruotsinkielisestä perheestä, olenpahan työn puolesta ollut paljon tekemisissä ruotsia äidinkielenään puhuvien ihmisten kanssa ja huomannut että he ovat ihan mukavia ja suomalaisia siinä kuin me suomenkielisetkin. Pakkoruotsikeskustelu ja älyttömät kieliriidat kuuluvat 1920-luvun äärikansallisiin tunnelmiin ja olisi syytä sivuuttaa täysin vanhentuneina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 20, 2007 8:09 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ei mulla siihen ruotsinkielisyyteen sinänsä mitään kauheaa kammoa ole, kunhan pidän tollasen valloittajakansan kielen pakkoylläpitämistä vähän hassuna. Olen rehellisesti sitä mieltä, että olisin ottanut ruotsin vapaaehtoiseksi kieleksi koulussa ja oppinut sitä oikeasti paremmin, kuin nyt pakollisena. Siitä keskustelua ei mun nähdäkseni tartte sinne 1920-luvulle jättää, tosin meuhkaamista ja kauheaa periaatesaarnaa ei niinkään tartte esille ottaa. Pitää jonkun olla vähän toista mieltäkin, koska vapaat kädet saadessaan RKP kyllä tekisi varmasti vaikka mitä älyttömiä temppuja, jano kasvaa juodessa..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 21, 2007 6:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Roska kirjoitti:
Olenko minäkin ihQteini, koska käytän mp3-soitinta?
Meinaaks, et oon ihqteini, koska käytän mp3-soitinta enkä pukeudu vapaa-aikananikin johonkin huonoon maastopukuun...?


On kohteliasta vastata, joten..

Se oli vain yksi käyttäjäryhmä, kuten tekstin rakenteesta voi havaita. Kyllähän ne ammattimaiset taistelulajitreenaajat ja muskelimiehetkin treenaavat monasti MP3-soittimen kanssa ;-)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2007 3:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Jagoda kirjoitti:
Kannattaa muuten jatkossa muistaa että on elämää softauksenkin ulkopuolella ja äänestää jotain jolla on oikeasti järkeviä mielipiteitä.


Minä olen sitten siitä kumma ihminen, etten ole ituhippi, enkä äänestänyt Kasvia ensisijaisesti softauksen takia.

Tutkimalla miehen vaaliteemoja, löysin paljonkin minulle oleellisia asioita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2007 8:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Selvä. Saat mun puolesta äänestää ketä haluat. Jatkossakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 22, 2007 8:46 pm 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 01, 2006 8:30 pm
Viestit: 86
Muuten kuulosti hyvältä hommalta mutta koska arvon herra Kasvi on vihreiden puolueessa ja puolue päättää mitä tehdään, ei yksittäinen edustaja, niitä ei voi sen takia äänestää sitten kun niin voin tehdä ellei halua että suomi palaa takasin sinne 70-luvun kauheisiin muovipöytäliinoihin, jättiletteihin ja muuhun hirveännäköiseen kamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 5:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Jagoda kirjoitti:
Selvä. Saat mun puolesta äänestää ketä haluat. Jatkossakin.


No hemmetin hieno homma että sain siihen vielä sinunkin suostumuksesi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 8:46 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Älkää lässyttäkö lapset!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 9:22 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Hei,

Oikeesti kaikki hei! Toivottavasti nyt kukaan vähänkään politiikkaa seurannut ei oikeesti lähtenyt äänestämään Kasvin tai vastaavien muiden ehdokkaiden omien yksittäisten sanojen mukaan.

Aina pitää muistaa, mitä puoluetta kukin edustaa.
Jaakonpoika pistää aika tyhjentävästi aiemmassa postauksessa asian oikein.

Demarit on duunarin puolella, Keskusta ja Kokoomus on porvari runkkuja ja Vasukit ovat samaa kastia Vihreiden kanssa.

Itse äänestin Demareita, kun duunari olen. En voi hyväksyä porvari meininkiä, kun olen joutunut omasta selkänahasta repimään kaiken rahan, mitä kulutan tähän asti.
Te joilla on ollut kultalusikka suussa, voitte taas ajatella, että voi voi kun pikku Puuma taas valittaa. Se on vain niin, että nykyinen uusi porvarihallitus ei tule tekemään mitään meidän harrastuksen puolesta, katsokaa vain.
Vihreät ajavat puoluetasolla huiman viiden paikan turvin kukkahattutäti politiikkaansa ja siihen ei kuule mitkään softaukset kuulu. Pikemminkin ne ajaa meidät harrastajat ahtaammalle vaan. Kaikki pitäisi Vihreiden puolesta olla niin kuin 60 ja 70 luvulla. Punahallitus voimaan ja Kekkosen perilliset valtaan! Neuvostoliitto oli paras kamu ja mitään ei saatu tehdä ilman niiden hyväksyntää, saatana.
Oikeesti, miettikää tulevaisuudessa onko se puolue äänestyksen arvoinen, eikä sitä yksittäistä henkilöä.

Nykyinen hallitus tulee tekemään juntteja päätöksiä verotukseen ja duunarin kohdalla nämä ovat raskaita päätöksiä.
Jos taas olet ylempi toimihenkilö ja saat provikkaa joka zwidun allekirjoituksesta ja hallituksen kokouksesta yrityksen sisällä, ei sulla oo mitään hätää.

Älkää tana kele luulko että pikku kaduntallaaja on niillä Arkadian mäellä olevilla ekaksi mielessä.

Otetaan esimerkki: Kehä III parannus Vantaankosken kohdalla. Vantaan kaupunki halusi tehdä parannuksen niin, että he ottavat valtiolta lainaa ensin 40 miljoonaa euroa ja tällä parantavat ja poistavat kaikki liikennevalot Kehältä.
Mitä sitten hallitus tähän. Ei, eipä lainata. Pistetään se raha mieluummin jonnekin swidun Vaasan Raippaluodon sillan uusimiseen, kun siellä on meidän kavereiden mökkejä, että pääsee Mersulla zwiddu paremmin pois sieltä! Alkaa sladdi nousta otikkoon.

Sitten taas uusi yritys köyhältä Vantaalta. Antakaa ees 20 miljoonaa. Ei, ei anneta. Katotaan uuden hallituksen kanssa. Samalla tulee ilmoitus, että kaikki tällaiset projektit jäädytetty vuoteen 2008 tjsp.
Siis oikeesti, meidän tiet on jostain Kekkosen ajoilta ja niitä hoidetaan miten sattuu.
Onko ihme, että meillä on Euroopan paskimmat autot ja tiet, kun isot herrat haluavat vaan antaa tukirahoja kaikille jyväjemmareille. Osta vaan uusi Massikka sinne pellolle ruostumaan ja nosta tukea vaan. Me hoidetaan sulle rahaa. Mitäs noista pienistä tuolla betoniviidakossa ja 20 neliön yksiöissä.

Joo, pitää muistaa kouluttaa itsensä. Ei nykyään oma Inssin koulutuskaan riitä mihinkään.
Mä haen ensi vaaleissa eduskuntaan. Swiddu!

-H = P-

PS. Metallican StAnger auttaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 9:41 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Kantsii kuitenki muistaa, ettei PK-seudulla asu kuin 1/5 maan ihmisistä ja tarvetta rahalle ja elämää on muuallakin ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 9:51 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Kannattaisi myös tutustua Kokoomuksen, Keskusta sekä SDP:n puolueohjelmiin ennen kuin stereotypisesti leimaa ne porvari- ja duunaripuolueiksi. Suomen politiikka on sen verran homogeenistä, että suurien puolueiden erot ovat varsin vähäiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 9:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Totta, niin totta.

Nyt kuitenkin pitää muistaa, jos vaikka puhumme tästä Kehä III asiasta, että missään pienemmillä paikkakunnilla ei ole tällaisia ruuhkia ja massoja kuin Suomen mittapuulla Helsingin lähiympäristössä.

Tietenkin pitää osata katsoa koko maan hyvinvointia. Ei se kuitenkaan parane millään, jos hallitus päättää esim siirtää jonkun valtion konttorin Utsjoelle, kun se on toiminut vaikka 30 vuotta Turussa.

Merenkulkuhallitusta yritettiin siirtää Helsingistä huonoin tuloksin. Henkilökunta siellä on/ oli vanhaa ja sieltä heti sanottiin, että he jäävät eläkeputkeen tai eroavat, ennen kuin lähtevät vanhalla iällä muuttamaan Turkuun ( kuka sinne nyt muutenkaan haluaa, hahaa).
MKHn henkilökunta on/ oli niin ammattitaitoista, että hallituksella ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin luikkia takaisin häntä koipien välissä mäelle.
Nooh, ne sitten keksi pistää homman toisin päin swiduix. Eihän merimiehet voi tienata enemmän, ku me. Laitetaan merimieslaki uusiksi. Itse lähdin tämän johdosta pois laivoilta kokin ammatista, kun ei saanut perkele enää töitä tehdä. Kiitos vaan silloiselle Niinistölle ja kumppaneille. Sekin urpo tuli takaisin. Onneksi vain rivimieheksi. Toivottavasti ei sitä oteta hallitukseen...

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 9:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Lokki,

Enköhän mä ole niihin tutustunut jo melkein kymmenen vuoden ajan ja samaa sontaa ne on kaikilla.
Jotain kumminkin on äänestettävä, että voi valittaa :lol:

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 12:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Alunperin ajattelin välttää koko poliittisen keskustelun, mutta nyt ei enää pysty...

Täällä on selvästi kiukkuisia duunareita :D Syy on aina herrojen, eikä kenenkään muun. Oletteko koskaan koittanut paperiteollisuutta? Siellä teidänlaisianne on paljon, tuntisitte varmasti olon kotoisaksi... Harmi vaan että se kohta loppuu Suomesta, nimenomaan työntekijöiden ja palkansaajajärjestöjen terrorin takia. Siinäpä sitten kiukuttelette yksinään. Osat ovat kääntyneet, hyvät ihmiset, nykyään proletaaria ovat yrittäjät ja porvaristoa palkansaajajärjestöt, jotka uhkaavat näiden yrittäjien toimeentuloa harjoittamalla raakaa terroria työpaikoilla.

Järjestyneisyys työpaikoilla on hyvä asia jatkossakin, mutta SAK:n ja kumppaneiden tulisi muistaa paikkansa; kolmikantayhteistyö on pelkkää sanahelinää, jos yksi osapuoli haluaa/yrittää/onnistuu sanelemaan ehdot kahdelle muulle, ja kiukuttelee lapsellisesti jos ei niissä onnistu. Kaikkein parasta on se, että SAK tukee häpeilemättä palkansaajien maksamilla varoilla puoluetta, jota kaikki järjestön jäsenet eivät haluaisi tukea. Mikä voi olla törkeämpää? Onneksi en ole koskaan kuulunut mihinkään liittoon, sain todeta niiden ilkivallan jo heti ensimmäisellä työpaikalla, ja se oli minusta jo silloin äärettömän lapsellista ja lyhytnäköistä, vaikka en itsekkään ollut kuin 17. Ja ONNEKSI on olemassa myös sitoutumaton kassa!

Mutta kuten tuossa jo edellä mainittiin, kannattaa tutustua puolueohjelmiin ennenkuin alkaa räkyttää, muutoin antaa vain huonon kuvan itsestään. "Samaa sontaa ne on kaikilla" mutta silti pistätte jääräpäisesti SDP:n korkeimmalle jalustalle ja haukutte muut lyttyyn?

Viime sunnuntai oli pitkästä aikaa eräs nautinnollisimmista päivistä, kun näin pettymyksen ja häpeän SDP:n ja varsinkin SAK:n johdon kasvoilta. Ja herra Niinistökin sai sopivan "koston" vaikka ei sitä tietenkään itse myönnäkkään. Jos olisi varaa, olisin avannut shamppanjapullon.

Aluepolitiikasta en uskalla puhua mitään, sillä se saa minut käymään sen verran kovilla kierroksilla, että teksti ei olisi enää lasten luettavaa. Niitäkin täällä kuitenkin on. Totean vain sen verran että ymmärrän kyllä, kun pk-seudulta on viety tikkari suusta, kyllähän se kismittää.

Tehtäneen se vielä selväksi, että itse teen töitä matalapalkka-alalla, keikkatyöläisenä, vanhempani ovat duunareita kuten lähestulkoon koko lähisukuni. Eli en ole kultalusikka suussa syntynyt, jos ei lasketa sitä, että sain mielestäni maailman parhaimman kasvatuksen vanhemmiltani. Silti minusta kokoomuksen vaaliohjelma on ollut ja näyttää edelleen olevan lähinnä sitä näkemystä, joka minusta on tälle maalle parasta.

EDIT: Vielä sen verran että vaalikampanjoissa se asenne-ero näkyi taas kaikkein selvimmin, SDP ja SAK keskittyivät siihen minkä parhaiten osaavat, mustamaalaamaan ja räksyttämään. Tämä on sitä vastakkainasettelua, joka ei tosiaankaan vie yhtään mihinkään. Jotenkin tulee mieleen Natsi-puolue ja SA, toisessa tehdään poliittista myyräntyötä ja toinen harjoittaa terroria ja väkivaltaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 6:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Hyvä, että tulee kommenttia asiaan. Eikä vain jotain yhden lauseen kirjoitelmia.

Nyt en saanut näköjään omaa ajatustani alkuperäiseen viestiini oikein.

En nostanut SDPtä mitenkään muiden puolueiden yläpuolelle, vaan arvostelin Suomen koko hallitusta tasapuolisesti duunarin näkökulmasta.

Koko systeemi on vähän mätä, jos ajattelee duunari vs öky yläluokka. Meille matala/ keskipalkkaisille vaan lisää maksuja ja rikkaille lisää verohelpotuksia. Ei se näin pidä mennä.

Paperiteollisuuteen en ota kantaa kuin sillä, että niille on maksettu vuodesta miekka ja kilpi aina liikaa palkkaa.
Noh, silloin joskus on osattu luoda hyvä järjestö ja osattu neuvotella kunnon palkat. Mikäs siinä.
Mä teen samaa duunia ja seuraan monitoireita ja sen semmoista ja silti saan vaan sen "normi" inssin palkan. Nää paperihemmot vetää kolminkertaisesti sen.
Vähän vois miettiä sitä palkanjakoa uusiksi ja vois vaikka auttaa tähän Suomessa duunipaikkojen vähentymiseen.

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 11:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
hessu75 kirjoitti:
jos ajattelee duunari vs öky yläluokka. Meille matala/ keskipalkkaisille vaan lisää maksuja ja rikkaille lisää verohelpotuksia. Ei se näin pidä mennä.


Mikä hiton öky-yläluokka? Tällaista ei ainakaan Suomesta kyllä löydy, siitä pitää huolen yksi Euroopan korkeimmista veroasteista. En tiedä mihin pohjaat tietosi rikkaiden verohelpotuksista, mutta ainakin Kokoomuksen lähiajan tavoiteohjelma ajaa ansiotulojen verotuksen keventämistä kaikissa tuloluokissa. Pikainen googlettaminen antaisi myös ymmärtää, etteivät muutkaan puolueet kannata verokevennyksiä ainakaan isotuloisille (ja tämä marginaalinen ryhmä muuten rahoittaa suhteessa pirun ison osan sunkin käyttämistä julkisista palveluista), vaan lähes päin vastoin. Entä mitä tarkoitat matala- ja keskipalkkaisille lankeavilla lisämaksuilla?

Lainaa:
Vähän vois miettiä sitä palkanjakoa uusiksi ja vois vaikka auttaa tähän Suomessa duunipaikkojen vähentymiseen.


Niin, keskimäärinhän työllisyys on tässä muutaman vuoden aikana vain parantunut. Työpaikat ovat toki vähentyneet teollisuudessa sekä maa- ja metsätaloudessa, mutta siihen ei verotuksella voitane pahemmin vaikuttaa, kun Suomesta ei kuitenkaan löydy riittävän halpaa työvoimaa ja riittävän isoja markkinoita. Työpaikkoja saadaan parhaiten lisättyä jatkamalla etenkin pieni- ja keskituloisten verokevennyksiä ja siten ostovoiman lisäämistä. Toisaalta näin on jo toimittu, joten mitäköhän mahdat hakea takaa palkanjaon uusiksi vetämisellä? Isotuloisten veronkevennykset eivät välttämättä suoraan näkyisi kulutuksen lisääntymisenä, mutta todennäköisesti siirtyisivät osakesäästämisen kautta yritysten käyttöön ja sitä kautta loisivat uusia työpaikkoja. Tämä olisi mielestäni myös huomattavasti oikeudenmukaisempaa, joten joo, olen samaa mieltä!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 4:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 9:24 am
Viestit: 457
Paikkakunta: Vantaa
Jep jep,

Palkkauudistuksella tarkoitin juuri PAPERITEOLLISUUDEN ahdinkoa.
En koko kuvaa Suomen maasta.

Noh, jokainen näkee eri tavalla tämän poliittisen ja muun kuvan.

Itse olen nähnyt lähisukulaisten taistelun verottajaa ja perintätoimistoa vastaan, kun ei homma toiminut pankkien tehdessä konkursseja 90 luvulla.
Tuo pankkien "konkurssi" buumi, oli harkittua ja eräät henkilöt nauttivat tänä päivänäkin meidän monien rahoja.

Ja kyllä, kyllä Suomessa on ylä ökyluokka. Ei varmaankaan niin iso kuin joissain muissa maissa. Se luokka tulee tällä hallitusmenetelmällä kasvamaan.

En arvostele meidän sosiaalisia malleja, kuin siltä kohdalta, että emme osaa antaa arvostusta sairaanhoitajille ja emme löydä oikeita ratkaisuita, että saisimme hoitsuille enemmän palkkaa maksuun.
Pelottaa ajatella sitä, että itse olen vanha ja en saa hoitoa vanhoilla päivillä. Siksi pitääkin osata säästää rahaa vanhoille päiville, että voi olla yksityisessä palvelutalossa sitten 8)

Nyt mä lopetan tähän. Mut voitte jatkaa väittelyä rauhassa...

-Hessu-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 6:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
Sinänsä pääasia on se, että ihmiset pysähtyy ajattelemaan näitä asioita, eikä vain viiletä "kvartaalista" toiseen. Yritysmaailma tuntuu toimivan juuri näin, ja siihen näkisin tarvittavan myös muutosta; inhimillisyyttä ei saa unohtaa tulostavoittelussa. Eikä työväen kannata unohtaa sitä, että kun firmalla menee hyvin, kaikilla menee hyvin.

Toisilla paremmin kuin toisilla, mutta sitä asiaa eivät tästä maailmasta edes kommunistit onnistuneet hävittämään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 17, 2007 6:03 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 7:50 pm
Viestit: 4
Arasagi kirjoitti:
Hän sentään on ainoita ihmisiä tässä maassa jolla voi olla poliittista vaikutusvaltaa ja joka kannattaa harrastustamme ihan julkisestikin, järkevin perustein. Kerrankin aikaansa seuraava poliitikko.



Tässähän on juuri erinomaisen harhaanjohtava ja lapsellinen näkökanta.
"Aikaansa seuraava". Joojust. Koeta ymmärtää, ettei airsoft ole "meidän aikaamme", vaan sitä ovat verot, maailmantilanne, terrorismi, EU ja sillee. Ei mikään lapsellinen pyssyleikki.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 49 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com