Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Huhti 25, 2024 2:08 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Harrastatko tarkkuusammuntaa takapihallasi ym paikassa?
Kyllä 66%  66%  [ 262 ]
Ei 28%  28%  [ 112 ]
Tuollainen pitäisi kieltää! 6%  6%  [ 24 ]
Ääniä yhteensä : 398
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Takapiha-tauluammunta järkevää?
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 9:01 am 
Poissa

Liittynyt: To Marras 25, 2004 5:12 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Joensuu
Kysyn teiltä, että onko mielestänne järkeä mennä takapihalleen (mahdollisimman turvalliseen paikkaan) ampumaan maalitauluun? Näyttääkö tämä naapureiden mielestä hölmöltä/uhkaavalta? Harrastatteko te itse hopinsäätöä/tauluammuntaa pihallanne?

Toki pihallaan saa tehdä mitä haluaa, mutta silti kiinnostaisi että onko tämä kovin suotavaa, vaikka se tehtäisiinkin turvallisesti. EN siis todellakaan tarkoita tällaista, että räiskitään pihallaan toisia, vaan tarkkuusammuntaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 11:11 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Riippuu pitkälle millainen piha on kyseessä. Kerros/rivitalon pihalla ei tietenkään saa ammuskella, mutta jos nyt asuu jossain korvessa tai vaikka mökillä paukuttelee kaljatölkkejä kumoon niin mikäs siinä. Itse olen joskus läheisessä metsässä käynyt rätkyttelemässä, ja landella tulee ammuskeltua myös.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 11:15 am 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 10, 2004 8:41 am
Viestit: 27
Paikkakunta: Joutseno
Kyllä harrastan. Täällä kun korvessa asun, niin ei siinä mitään ongelmaa ole. Tietysti jos jossain kaupungissa asuu ja naapuri on ihan vieressä, niin siitä voi koitua ongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 12:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Vastasin en, mutta tarkemmin ajateltuani kyllä harrastan. Joskus avaan parvekkeen oven ja ammun eteisestä käytävää pitkin olohuoneen sisäreunaa pitkin parvekkeelle vastakkaiseen seinään, sellainen 15m matkan saa siihen aikaiseksi. Tosin lähinnä uusilla pyssyillä leikkiessäni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 2:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Toiminnan hyväksyttävyys riippuu tietenkin ympäristöstä. Itse asun maaseudulla, jossa tuollaiselle "parvekkeelta ammuskelulle" on reilusti turvallista tilaa. Harrastan jopa pienoispistooleilla (22lr) ammuntaa melkein takapihalla, koska siellä on ammuntaan hyvin soveltuva paikka. Aika usein tulee as-pyssyilläkin sitten ammuttua "tarkkuutta" tai harjoiteltua erilaisia ampumatilanteita varten.

Jos hyvä paikka löytyy niin rohkaisen kaikkia airsoft-harrastajia harjoittamaan ampumataitojaan muutenkin kuin pelissä. Eri matkoille ampuminen erilaisissa olosuhteissa ja tilanteissa tekisi monille varmasti hyvää, sillä sen myötä oppisi itsensä ja aseensa realistisen suorituskyvyn. Lisäksi säännöllinen harjoittelu varmasti kehittäisi ampumataitoa.

Paikan valinta on kuitenkin ensiluokkaisen tärkeää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 3:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 1:34 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Joensuu
Harrastan ihan "kybällä" johtuen että lähin naapuri on n. 15km päässä. Siinä saakin olla aikamoiset viritykset että sinne yltää :lol:.

Kuitenkin jos asuu kerrostalossa/rivitalossa niin tuommoista kaljatölkkien ammuntaa tulisi vältellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 5:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 05, 2005 4:22 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Espoo
Ammun omakotitalon parvekkeelta vain hop uppia säädettäessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 5:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 19, 2005 4:10 pm
Viestit: 15
Mulla on yksi "vammainen" kaveri, joka osti joskus viime syksynä vemppu Mp5A3. Hän ei ole käynyt vielä ollenkaan softaamassa kunnolla, vaan käyttää asettaa parvekkeelta ampumiseen! (7. kerros) Ei tässä mitään, mutta tämä törppö ampuilee ohikulkioita tahallaan! Se on mun mielestä ääliömäistä. (Hän on naski... :lol: )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 16, 2005 7:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Asennuksenjälkeiset testilaukaukset sun muut tulee kyllä omalla pihalla hoidettua, muuten en kyllä mitään kaljatölkkejä tai muita pihalla ammuskele. Ilmakiväärillä kaljatölkkejä on joskus pienempänä tullut paljonkin ammuskeltua kotopihalla.

Kyseessä on siis omakotitalo, joskus on tullut jotain tesmilaukasia ammuttua oman huoneen ikkunastakin viereiseen metsään päin kun laiskottaa ja laukaukset voi ampua mukavasti sohvalla istuen :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 3:38 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ei se kerrostalossakaan ammuskelu oli aivan niin eiei. Meillä se on oikein turvallista, kuulat kun ei pääse hyppimään pois parvekkeelta eikä ohikaan voi ampua. Ja jos ampuu, niin ampuu sitten seuraavan talon seinään :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 11:16 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 20, 2004 3:59 pm
Viestit: 79
Testailuun lähinnä olen ampunut kotipihalla. Tuskin pahemmin naapureita häiritsee kun pihan ympärillä 2.5m korkea aita ja muutenkin tietävät hyvin mitä harrastan ja etteivät aseet ole oikeita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 17, 2005 12:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 08, 2004 10:48 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Rauma
Itse tulaa pihalla ammuttua aina uuden aseen tullen, ja jos joku vaikka haluaa nähdä aseen, koittaa sitä ja ehkä jopa innostua ko. lajista. Ja tietysti aina jos tulee jotain härpikettä aseeseen, kuten tähtäin, tulee se säädettyä pihalla nopeasti. Muuten en pihalla ammuskele.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: pihalla ammuskelu
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2005 1:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 5:45 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Kaarina
Kyllähän minä kotipihalla ammuskelen vaikka asunkin rivitalossa. Ja ammun mihin lystään ja eikä kukaan tule mitään valittamaan mulle. Ja jos tulee valittaa niin käsken painuu jonnekkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2005 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Huomatkaa, kuinka kova jätkä tämä Markus on. Toivottavasti et tule minua pimeällä kujalla vastaan. Tälläisellä pienellä miehellähän lurahtaisi märät pöksyyn.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2005 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Onhan se jo 16 vuotta. Lähes aikuinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2005 2:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
... ja pöllinyt broidinsa nimimerkin. No ei, mutta tuo lähinnä kuulosti niin hauskalta. Tietenkin koneen kautta, meillä pienillä ole saumaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 19, 2005 3:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Takapihalla voi minun mielestäni ampua, ja jopa kerrostalon pihassa se on laillista, mikäli siitä ei aiheudu mitään vaaraa ympäristölle. ( asia varmistettu poliisilta) . Mitä tulee tähän yhden sankarin "mä teen mitä huvittaa" attituteen niin olkaa huoleti. luonnolla on hienotapa opettaa tuollaisia kavereita ihan itsestään.

Tämä kyseinen markus88 tuntui kyselevän lupia oikeaankin aseeseen tuolla toisessa topikissa. Muhahahah..Anteeksi että nauran mutta eikö oikesti oma kello kolahda yhtään kun tuollaisia kirjoittelee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 11, 2005 7:16 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 11, 2005 6:43 am
Viestit: 121
Paikkakunta: Turku
Itse kun asun sellaisessa hiukan isommassa omakotitalossa, niin on siinä kuitenkin sen verran pihaa, että eivät naapurit siitä suutu (eivätkä koskaan ole suuttuneetkaan), jos ammun KWC Pythonillani tauluja seulaksi. Myös tölkkejä yms. on hauska välillä ampua. Serkkuni kanssa, jolla on Maruin Colt M1911A1 Government .380 ACP, ammuskelemme usein tauluja isovanhempien luona. Itse asiassa en vielä kunnolla edes harrasta airsoftia, koska aseeni (kaasutoiminen KWC .357 Colt Python revolveri, jousitoiminen UHC Desert Eagle Mark I .44 Rem-Mag ja samoin jousitoiminen UHC Glock 17) eivät oikein sovellu kunnolliseen softaukseen, mitä nyt tulee joskus kavereiden kanssa vempulla pelattua. Noista kaliberimerkinnöistäni sen verran, että niitä on vaan hauska lisäillä aseiden nimien perään.

Edit: Nykyisin olen myynyt nuo kaikki em. aseet pois ja harrastan jo airsoftia vähän aktiivisemmin.


Viimeksi muokannut Stewart päivämäärä Ti Helmi 14, 2006 1:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 14, 2005 12:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 2:50 pm
Viestit: 115
Paikkakunta: Helsinki
Asun rivitalossa, jossa on sivuilta 2 metriä korkealla aidalla linnoitettu piha ja aidoittamattomalla sivulla näkyy pelto. Naapurit tietävät touhuni ja harrastukseni, niin ei siitä heille haittaakaan ole.
Toinen naapuri tuli itse asiassa kovasti kiinnostuneena räpläilemään aseitani kerran.
Kun on turvallinen ihmisvapaa ampuma-alue, on mielestäni hyväksyttävää säätää hoppia ja ampua tarkkuutta, sillä teen sitä itsekin hyvin usein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 1:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Itse ammuskelen taka pihalla ja vintillä melkein joka päivä. Stooria pukkaa:

Olin 14.6 ampumassa takapihalla omalla muovisen hyvällä g17. Noh sitten joku 70-80v patu huomasi, että ammuskelin oikean näköisellä aseella hän tuli valittamaan, että ei saa ampua pihalla aseilla. No tietysti minä korjaan, että kyllä omalla pihalla saa ampua jos ei ole ruutiase. Tämä ruutiase juttu on totta kuin vesi, mutta hän ei uskonut minua. Vähän aikaa paukutti leukojaansa minulle kunnes kyllästyi ja lähti omaan pihaan.


Vähä rupes kiehumaan kun rupes valittamaan tommoisista asioista :(


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 6:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 2:00 pm
Viestit: 161
Paikkakunta: forssa
Ihan asiasta hän valitti, jos näkyvällä paikalla käytät 1/1 replikaa eikä ole ennen airsoftista kuullut tai muuten ei pidä kuula-aseista. Ikäviähän ne usein ovat harrastukseen perehtymättömän silmissä.

Itse säädän hoppia ja punapistettä aidatulla pihalla ja naapuri on pariin kertaan asiasta vanhemmilleni ilmoittanut. Hän kun on erään vemputtajan isovanhempi, jolla on ikäviä kokemuksia kuula-aseista, kun on omiin ikkunoihin ropissut sinistä moneen kertaan. Yleensä tilanne hoituu selittämällä eroja takapihavemputuksen ja airsoftin välillä, muistaen mainita sen, ettei kuula tässä tilanteessa lennä kenenkään ulkopuolisen pihalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 15, 2005 7:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:06 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Polvijärvi
No kyllähän, sitäkin tulee tehtyä. Yleensä säädän hoppia, ammun muuten vaan muutamia laukauksia, ja joskus ihan tarkuusmielessä.
Naapurit, eivät ole mitään sanoneet, vaikkka joskus ammuskelenkin pihalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 8:14 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Noin nipotuksen puolesta voisin mainita, että jousella ampuminen on myös taajama-alueella kielletty, ellei ole lupaa kaikilta maanomistajilta 150 metrin säteeltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 10:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Kyllä mä joskus meidän etupihalla ammuskelen. Onhan tuossa naapureita joskus näkemässä. Nyt kyllä lopetettiin ampuminen, ettei käy mitään, koska autotie siellä päässä johon ammutaan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 16, 2005 8:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Paikka oli puskainen missä ammuin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 4:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 2:00 pm
Viestit: 161
Paikkakunta: forssa
Mokoma kirjoitti:
Paikka oli puskainen missä ammuin

...jolloin vielä todennäköisemmin ohikulkija voi luulla sinun aikovan ampua heitä. Ei todellakaan ole harvinaista, että joku vempun omistava valopää ampuu pusikosta/parvekkeelta ohikulkijoita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 17, 2005 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Sieni kirjoitti:
. Ei todellakaan ole harvinaista, että joku vempun omistava valopää ampuu pusikosta/parvekkeelta ohikulkijoita.


MURR. No siis talon piha on rajapuskilla "vuorattu" ja "metsikkö" takana jonne ammuskelin. Eipä tuo ole enää tullut valittelemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2005 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 17, 2005 9:39 pm
Viestit: 65
Paikkakunta: Helsinki
Tuota tuli silloin vemppuaikana harrastettua, nykyään sen mieltää vain kuulien tuhlaamiseksi. Vaikka asunkin rivitalossa, on varastomme sopivasti ampujan edessä ettei kadulta kukaan näe asetta tai mielipuolista ampujaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2006 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 7:36 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Helsinki
Asun kerrostalossa, eikä täällä ole ulkona ampumisen mahdollisuutta.

Jollei pelaamaan pääse, niin suurimpaan minttujen viskomisen tuskaan kehittelin "sisäradan" jossa voi välillä lippaalliset päästellä:
tukevan pahvilaatikon sisälle hyvä kerros styroxia, ja toisesta päästä teipataan laatikon kannet auki. Laatikko kyljelleen lattialle, ja n. 12 metrin etäisyydeltä, jonka saan sisätiloissa just-just järjestymään, on hauska saatella kuulia matkaan. (Kannet estävät suuremman styrox-pöllyn, ja on helppo imuroida purut jälkeenpäin pois. Kuulat tietysti uppoavat hyvin, eivätkä näin leviä ympäri kämppää.) :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 9:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Ilmakiväärillä(Gamo1250) on pääosin tultu ammuskeltua. Teräskärkisillä menee tuuman vanerista läpi 20 metrin päästä ja uppoaa vielä toiseen takana olevaan. Softikset tuntuvat jostakin syystä kovin lelumaisilta vehkeiltä, kun on edes blankki- saati sitten oikealla aseella ampunut ja leikkinyt.

Toisekseen softisten tarkkuus on vähän niin ja näin, sarjalla kyllä osuu, kertatuli on ruostepiippuisen taskupistoolin tarkkuuden(ja melkein kantamankin) tasoa.

Ja olenhan toki sisälläkin Gamoa koittanut. Piti vain laittaa metallilevyviritelmä lautojen kanssa ympärille ettei paukut lentele seinistä läpi ja kimpoile lasikaappiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 10:11 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 25, 2003 1:07 pm
Viestit: 50
Eipä oikein nappaa näillä pikkupyssyillä paukuttelu kun on 12,7mm ITKK:lla päästelly menemään. Käsiaseet on lapsille ja neideille :D

Mut ihan aikuisten oikeasti silloin tällöin tulee ammuskeltua pihalla pahvilaatikkoon, lähinnä uusilla pyssyillä tai demotessa tykkejä kavereille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 10:58 am 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
lhenry kirjoitti:
Eipä oikein nappaa näillä pikkupyssyillä paukuttelu kun on 12,7mm ITKK:lla päästelly menemään. Käsiaseet on lapsille ja neideille :D


Neiti. Musti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2006 6:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 7:36 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Helsinki
On näillä 6mm:llä (muovi) silti kiva ammuskella, vaikka 19 mm:llä (lyijy) välillä ammuskelenkin. Ihan kivasti nappaa kaikki. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 16, 2006 2:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 11:56 am
Viestit: 46
Paikkakunta: Klaukkala
19 mm? :shock: Mikä ase on kyseessä? Yks kaveri puhui jotain tuollaisesta 19 millisest, mutta ei muistanut aseen nimeä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 5:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 7:36 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Helsinki
Islami Salami kirjoitti:
19 mm? :shock: Mikä ase on kyseessä? Yks kaveri puhui jotain tuollaisesta 19 millisest, mutta ei muistanut aseen nimeä.


Cal. .75 :wink:

"Brown Bess"
The Army Musket 1700-1815

In the days of lace-ruffles, perukes and brocade
Brown Bess was a partner whom none could despise -
An out-spoken, flinty-lipped, brazen-faced jade,
With a habit of looking men straight in the eyes -
At Blenheim and Ramillies fops would confess
They were pierced to the heart by the charms of Brown Bess.

Though her sight was not long and her weight was not small,
Yet her actions were winning, her language was clear;
And everyone bowed as she opened the ball
On the arm of some high-gaitered, grim grenadier.
Half Europe admitted the striking success
Of the dances and routs that were given by Brown Bess.

When ruffles were turned into stiff leather stocks,
And people wore pigtails instead of perukes,
Brown Bess never altered her iron-grey locks.
She knew she was valued for more than her looks.
"Oh, powder and patches was always my dress,
And I think am killing enough," said Brown Bess.

So she followed her red-coats, whatever they did,
From the heights of Quebec to the plains of Assaye,
From Gibraltar to Acre, Cape Town and Madrid,
And nothing about her was changed on the way;
(But most of the Empire which now we possess
Was won through those years by old-fashioned Brown Bess.)

In stubborn retreat or in stately advance,
From the Portugal coast to the cork-woods of Spain,
She had puzzled some excellent Marshals of France
Till none of them wanted to meet her again:
But later, near Brussels, Napoleon - no less -
Arranged for a Waterloo ball with Brown Bess.

She had danced till the dawn of that terrible day -
She danced till the dusk of more terrible night,
And before her linked squares his battalions gave way,
And her long fierce quadrilles put his lancers to flight:
And when his gilt carriage drove off in the press,
"I have danced my last dance for the world!" said Brown Bess.

Where old weapons are shown with their names writ beneath,
You will find her, upstanding, her back to the wall,
As stiff as a ramrod, the flint in her teeth.
And if ever we English had reason to bless
Any arm save our mothers', that arm is Brown Bess!

Rudyard Kipling


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 17, 2006 5:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 11:56 am
Viestit: 46
Paikkakunta: Klaukkala
Jaa... :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2006 6:55 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 27, 2006 6:26 pm
Viestit: 22
Itse joskus kun omistin vemppu xm177e2 ammuttiin kaverini kanssa takapihalla puita ja puskia. Jolloin naapurin häiriintynyt tantta leidi soitti vanhemmille että olemme ampuneet hänen pihaansa sekä häntä :D

Mutta muuten pihassa ampuminen on ihan hyvää "tarkkuus" ammuntaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 05, 2006 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 01, 2006 12:29 pm
Viestit: 4
Ite aina harjoittelen ampumalla laatikkoon missä on julkkisten kuvia, viime kerralla laitoin Ilkka Jääskeläisen roikkumaan ja oli ihan pa*kana kun otin pois. Ammun myös pyykkipoikia ja nurmikko on pyykkipoikien hautausmaa! :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2006 10:28 am 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 7:28 pm
Viestit: 52
-


Viimeksi muokannut Arcataye! päivämäärä Ke Marras 07, 2012 12:07 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2006 5:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Joskus on tullut ammuskeltua takapihalta metsään päin. Naapurit ovat harrasteistani olleet selvillä jo pitkään ja ovatkin pyytäneet minua hoitelemaan korttelia piinaavat kovaääniset harakat. Moinen ehdotus ei tosin minussa herättänyt liiemmin vastakaikua, vaikka hajottaahan se harakoiden mellastus viideltä aamulla :P
Hopin säätämisen hoitelen pelipaikalla, yleensä ammuskelen pihalla vertaillakseni aseiden keskinäisiä tehoeroja ja testailen uusia rasseja.
Itselleni ei ole ammuskelusta valituksia tullut kertaakaan, koska talon takapihalle on näkyvyys vain naapureiden pihoilta. Mielestäni turvallinen piha-ammuskelu on ok, mutta muille pihoille, teille tai muille julkisille alueille ammuskelu ei käy. Mahdollisiin valituksiin on ehdottomasti suhtauduttava asiallisesti, eikä "Painu pappa vittuu vallittamast!"-asenteella. Kerrostaloilla ammuskelua en kannata.

Ja kehuskelkaa te vain pikku hernepyssyillänne, M72 LAW A3 se on jautaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 06, 2006 7:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 8:28 am
Viestit: 14
Paikkakunta: Hiekkaharju, Vantaa
No täähän riippuu täysin siitä että missä asut. Jos asut "landella" ja lähin naapuri on 10km päässä, niin mikäpä siinä. Jos taas asut kaupunki asunnossa ja naapuri leikkaa tonttienne välistä pensasaitaa niin saattaapa naapuri vähän pelästyä. :) Asia on tietysti toinen jos naapurit ovat tietoisia toimistasi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Touko 10, 2006 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 9:29 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Tottakai ampuisin takapihalla, mutta kun asun kerros talossa niin... en.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com