Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 11:37 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: syöttöhäiriö?
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 6:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:08 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Helsinki
Olin tossa ammuskelemassa, ja säätämässä hoppia kohdalleen (johon meni 70 kutia) uudella AK-47:lla kun yht`äkkiä kuula ei lentänytkään ulos piipusta. Ammuin uudestaan ja kuula lensi, mutta sitten taas ei, ja sitten juu. Eli vuorottelee tuleeko kuula vai ei. Ase kyllä laukeaa silloinkin kun kuulaa ei tule eli onko joku häiriö siinä, ja jos on, niin miten fiksataan? Vai onko vehje rikki? Ammuin siis semillä ja sarjaa en kerennyt testaamaan kun kuulat loppuivat, mutta huomenna meen ostaa lisää kuulia. Eli apuva tartteis, kun olen tälläne nyyppä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Tuo kyllä hyvin paljon kuulostaa lippaan syöttöhäiriöltä. Sen voi kyllä kokeilla jos on muita lippaita, ja jos nekään eivät syötä, palauta ase liikkeeseen vedoten takuuseen, jolloin liikkeen pitäisi antaa uusi ase. Ei takuun piirissä olevaa asetta kannata itse ruveta korjailemaan, varsinkaan jos on aloittelija.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 13, 2003 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Kannattaa myös varmistaa ettei hoppia ole säädetty liikaa, se myös estää kuulan pääsyn piipusta ulos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2003 5:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 10:54 am
Viestit: 3
Paikkakunta: vantaa
Voisit myös kokeilla laittaa silikooni spreitä piippuun ja lippaisiin. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 14, 2003 10:45 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Suoraan piippuun ei paljoo kannata läimiä silikoniöljyä, puhdistaa se kannattaa kyllä jo muutenkin. Suutinaukkoon sitä voi pistää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 3:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 6:01 pm
Viestit: 48
Omassa M16a2:ssa oli sama ongelma mutta vaan moninkertaisesti pahempana. Pääsyy oli se että sisäpiippu oli liian takana, joten otin pois jousen joka piti sisäpiippua kiinni ja se siitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 4:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 4:08 pm
Viestit: 69
Paikkakunta: Helsinki
Oho, olin unohtanu kirjottaa tänne miten kävi.
No siinä oli syöttöhäiriöitä, jotka korjaantu ku olin ammuskellu jonkun aikaa. Uuden lippaan sain parin viikon sisällä tuosta ja sekin toimi hyvin. Eli ei ollut suurempia ongelmia. Mutta kiitos kaikille vastanneille vaivan-näöstä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 29, 2003 9:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Itselläni ilmaantui vastaava ongelma tuossa kirotussa PSG:ssä ja syyksi osoittautui, että suutin on liian pitkä, joten ennen kiun teen jotain tyhmää, niin kertokaa, että voiko tuota suutinta lyhentää "hiomalla"(n.1-2mm).

Vastaavat ongelmat saattavat johtua myös "kuluneesta" tappet platesta, jolloin suutin ei mene enää riittävän taakse, joten kuula ei mahdu piippuun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 30, 2003 9:41 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 12:45 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Hämeenlinna
Itsekin olen tässä jonkun aikaa pähkäillyt AK:ni syöttöongelman kanssa. Hommasin aseen WGC:stä ja asensin siihen itse M120 FTU:n ja tarkkuuspiipun. Ongelmana on se, että sarjaa ammuttaessa ase kyllä takoo laukauksia ihan normaalisti, mutta kuulia ei lennä joka laukauksella. Semillä taas ei ole minkäänlaista syöttöhäiriötä. Voisiko joku viisaampi valaista mistä on kysymys, rattaiden ajoituksesta vaiko mistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2003 9:09 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Itse kärsin samasta ongelmasta, löysin kuitenkin AK:hon muutaman ratkaisun ongelmiin.

Maruin suutin on aavistuksen Systeman suutinta lyhyempi, tämä paransi tilannetta aavistuksen.

Lyhyt hi-cap-lipas syöttää kaikkia kokeilemiani kuulia mukisematta.

Pitkä hi-cap syöttää 0.2g kuulia joksenkin moitteettomasti.

Paras ratkaisu oli kuitenkin regulippaiden pienentäminen. Nyt lippaani vetävät sisäänsä 55 kuulaa, eikä syöttöhäiriöitä ole näkynyt ensimmäistäkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Heinä 31, 2003 9:29 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Itselläni oli omaviritteisessä colt sarjan aseessa hoppikumi rutussa. Hopin sisällä oli kaksi nystyrää, toinen sinne kuuluva kuulalle kierteen antava nystyrä ja toinen ruttuun menneestä hoppikumista. Seurauksena oli erittäin lyhyt kantomatka ja sarjalla ammuttaessa osa kuulista lensi ja osa 'valui' piipusta ulos.

Kiitos Potun aikaisempien kokemuksien, ongelma saatiin korjattua suoraan kentällä sen enempää asetta purkamatta (itse olisin varmaan mennyt mechaan asti)!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: syöttöhäiriö?
ViestiLähetetty: Su Touko 24, 2009 12:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 10:45 am
Viestit: 62
Paikkakunta: Kotka
Heips!

Johtuuko syöttöhäiriöt enempi lippaista kuin itse aseesta? Meinaan vain, kun mulla sattuu olemaan noita King Arms:n M16/M4 lippaita (5kpl paketti-lippaat) ja samoja Vietnam lippaita, ja ne kaiken lisäksi toimivat aluksi kunnolla, mutta nyt on ihmeellisesti käynyt tulemaan syöttöongelmia.

Omistan G&G GR16-aseen ja syöttöongelmat ovat nyt vasta tulleet noiden M16-lippaiden kanssa. Vietnamien kanssa syöttää paremmin. Onko lippaissa vikaa vai aseessa?

Ps. Tuntuu siltä, että sateella nuo syöttöongelmat ilmenevät. Kuivalla säällä en ole niihin törmännyt, mutta olen pelannut nyt kaksi kertaa putkeen sadesäällä ja molemmilla kerroilla on syöttöongelmia käynyt tulemaan..

E: Voiko lippaan "liika" täyttö tehdä syöttöongelmia? Kun 50-65% lippaan kuulista on jäljellä, ei syöttöhäiriöitä ilmene.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: syöttöhäiriö?
ViestiLähetetty: Ti Kesä 23, 2009 11:24 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 18, 2008 10:21 am
Viestit: 36
Paikkakunta: Nastola
Periaatteessa kyllä. Itse olen törmännyt MAGin ja STARin midcapeissa samaan ongelmaan. Luulen että vika johtuu liian kireästä jousesta. Kun lipas on ängetty täyteen ja jousi liian kireä, niin työntää se kuulia liian nopealla tahdilla aseeseen eikä ase niitä kaikkia pysty ampumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: syöttöhäiriö?
ViestiLähetetty: To Kesä 25, 2009 8:57 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 3:54 pm
Viestit: 8
Minun KA:n M16 lippaassa oli myös syöttöhäirio mutta asia korjaantui silikonilla jota sitten laitoin siihen "ränniin" missä se jousi on.
MAG:n lippaissa ei ole ollut mitään ongelmaa. Eikä ainenkaan itsellä ole tullut ongelmia, vaikka on ollutkin todella "täynnä".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: syöttöhäiriö?
ViestiLähetetty: Su Syys 06, 2009 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 09, 2009 5:15 pm
Viestit: 32
Paikkakunta: Tampere
Hei! Itselläni on samantapainen ongelma, eli hi-cappini syöttää 3 kuulaa ja sitten pitäisi rullata uudestaan. Välillä kuulat juuttuvat lipaskuiluun ja tipahtelevat sieltä aseen kylkeä taputtelemalla. Eli mitä pitäisi tehdä vienkö takaisin liikkeeseen?

Edit: Sain jo vastauksen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com