Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 1:43 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 394 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: La Maalis 22, 2008 6:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Syys 07, 2006 2:17 pm
Viestit: 183
Paikkakunta: Turku
Sigg kirjoitti:
Lippaan painamisella ylöspäin ei ole mitään vaikutusta syöttämiseen ja lippaat istuvat muutenkin melko tukevasti lipaskuilussa joten en usko, että korotuspalalle olisi tarvetta.


Kokeile ottaa hoppiyksikkö irti aseesta ja painaa kuulansyöttöputki lippaaseen, jos kuulat nousevat ongelmitta hoppiyksikköön, vika johtuu suurella todennäköisyydellä hoppiyksikön väärästä asennosta aseen rungossa, mikäli kuulia ei hoppiyksikköön nouse, vika voi olla liian ohkaisessa kuulansyöttöputkessa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: La Maalis 29, 2008 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 11, 2007 10:23 am
Viestit: 49
Sattuipa tänään pelissä ikävä onnettomuus omalle G&P M16A3 aseelle. Olen käyttänyt aseessa 9,6v 1900mAH large-akkua joka antaa ihan kivan tulinopeuden. Tänään sitten muutaman sadan kuulan jälkeen ase sanoo "kragh" ja sen jälkeen ei inahdakkaan. Noh, boxia vaan aukaisemaan ja sisältä paljastui ikävä "onnettomuus" kartiorattaan hampaat, jotka ottavat kosketusta moottorin kanssa olivat täysin kak-kina ja alennusrattaasta puuttui muutama hammas. Piipun läpi oltiin ammuttu noin. 15000 kuulaa. Tästä voimme päätellä, etteivät G&P rattaatkaan ole aivan sieltä kestävimmästä päästä. Tietysti osuutta on varmasti asiaan tuolla 9,6v akulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2008 1:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
TurboR kirjoitti:
Kokeile ottaa hoppiyksikkö irti aseesta ja painaa kuulansyöttöputki lippaaseen, jos kuulat nousevat ongelmitta hoppiyksikköön, vika johtuu suurella todennäköisyydellä hoppiyksikön väärästä asennosta aseen rungossa, mikäli kuulia ei hoppiyksikköön nouse, vika voi olla liian ohkaisessa kuulansyöttöputkessa...

Hyvin nousevat kuulat hoppiyksikköön joten kuten sanoit, vika on varmaankin hoppiyksikön asennossa sen ollessa kiinni aseessa. Tuntuu että johtojen asettelu on aina pirun hankalaa asetta purkaessa, joten voisin varmaan vaihtaa ohuempaan johtoon. Nykyinen silikonijohto on 5mm, ohuempi taitaa olla 2mm.

Mitenkäs te muut teleskooppitukillisen koltin omistavat vedätte johdot hoppikoneiston ohi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Maalis 30, 2008 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
Sigg kirjoitti:
Tuntuu että johtojen asettelu on aina pirun hankalaa asetta purkaessa, joten voisin varmaan vaihtaa ohuempaan johtoon. Nykyinen silikonijohto on 5mm, ohuempi taitaa olla 2mm.

En kyllä suosittelisi. Sähkö virtaa paremmim paksummilla johdoilla(ei sillä, ettetkö sitä tietäisi). Jos vaan saa kasassa pysymään nii parempi antaa olla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: La Huhti 19, 2008 7:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 10:24 pm
Viestit: 1303
Paikkakunta: Hell bent for polyester
Nimi: Henri L.
Hei, teenkö mä jotain väärin, kun G&P:n M16A3:n Delta-rinkulakokonaisuus ei suostu irtoamaan sitten millään? Kaasuputki on kyllä jo pois, mutta itse rinkulan kiinnityspalikka on laitettu kiinni luultavasti Honeckerin pahuutta liimana käyttäen, kun ei suostunut irtoamaan ruuvipenkkiä ja papukaijapihtejä apuna käyttäen. Runko kyllä halkesi hieman operaatiota suorittaessa. :)

Vääntösuunta on oikea, ainakin kun vertasi kaverin XM:ään, josta rinkula lähtikin pois tosi helposti. Mitään ylimääräisiä ruuveja tai poishakattavia tappeja ei löytynyt.

Muuten kyllä tosi kiva ase kaikin puolin, mutta tästä ois tarkoitus vääntää A2, joka on kuitenkin paljon mageempi kun ei ole mitään turhia ja inhoittavia flättoppeja. Kaikki muu on käytännössä valmiina, piippu vain pitäisi saada irti. Tämän siitä saa kun yrittää olla hyvien puolella ja tehdä aseesta mageemman!

Editz: Mietin mitä Rambo tekisi, iskin rungon ruuvipenkkiin ja väänsin aika saatanan kovaa. Runko tuhoutui prosessissa, mutta piippu lähti nätisti irti. No, sellasella paskalla mitään tehnytkään...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 2:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 1:28 pm
Viestit: 44
Paikkakunta: Ivalo
Tulipahan tässä mietittyä että kiina soltti m4a1 (Dboys) vai G&P:n m16 a4 soltti. Kumman kannalle te olette ja haluaisin myös perustelua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 3:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Tammi 30, 2008 4:10 pm
Viestit: 413
Paikkakunta: Mustio
G&P:n soltti, koska kiina-aseesta et voi ikinä olla varma milloin aseesta kuulu räks, poks tai ei mitään. :|
Vaikka suhtkoht laadukkaita kiina-aseita onkin tehty...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Touko 05, 2008 5:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 1:18 pm
Viestit: 213
Paikkakunta: Turku
Asia on aivan henkilökohtainen. Itse ostaisin kiinalaisen aseen halvan hinnan, kokeilunhalun ja pyssyn parissa näpertelyä pelkäämättömän asenteeni takia. Jos taas pelkää jo aseen kenttäpurkua, kannattanee valita varmatoimisempi G&P.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 7:26 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Silv^^ kirjoitti:
G&P:n soltti, koska kiina-aseesta et voi ikinä olla varma milloin aseesta kuulu räks, poks tai ei mitään. :|
Vaikka suhtkoht laadukkaita kiina-aseita onkin tehty...


Yhtä lailla näitä räkspokseja löytyy G&P:n valmistamista pyssyköistä. Suomesta ostettaessa sillä nyt ei ole niin väliä, kun virhevastuu/takuu valmistusvirheet yleensä korvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 7:30 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
Vaikkei G&P luotettavuudeltaan nyt mikään Marui ole, on sinunkin silti pakko myöntää että sen sisätavarat ovat yksinkertaisesti paljon laadukkaampaa kamaa kuin perus kiinalaisten. Puhumattakaan ulko-osista joita vastaan Dboys ei edes kykene kilpailemaan laadussa ja viimeistelyssä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Touko 06, 2008 7:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Abelius kirjoitti:
Vaikkei G&P luotettavuudeltaan nyt mikään Marui ole, on sinunkin silti pakko myöntää että sen sisätavarat ovat yksinkertaisesti paljon laadukkaampaa kamaa kuin perus kiinalaisten. Puhumattakaan ulko-osista joita vastaan Dboys ei edes kykene kilpailemaan laadussa ja viimeistelyssä.


Kyllä, varsinkin ulko-osista olen samaa mieltä. Niissä harvoissa G&P:n aseissa, joita tuttuni ovat omistaneet, ovat sisuskalut lauenneet ihan samaa tahtia kuin kiinapyssyillä. Mutjoo, kiinalaiset ei ole viimeisteltyjä, kiinalaiset on paskaa valua, kiinalaiset on kiinalaisia, joten tottahan G&P on parempi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Touko 27, 2008 6:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 20, 2008 12:32 pm
Viestit: 15
Olen ajatellut hankkia jonkun G&P:n Coltin. Tarjolla ovat siis M16 A3 ja M4 (Mini sekä Large akuilla). Mitä näistä suosittelette ja mitä ongelmia näistä löytyy? Lippaiden kanssa taitaa olla kaikissa jotain ongelmaa mutta kuulemani mukaan mm. Maruin lippaat syöttävät hyvin aseissa.
Joten, kertokaa mielipiteenne.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Touko 27, 2008 9:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 7:27 pm
Viestit: 335
Maurin lippaat eivät kyllä itselläni ole yhdessäkään G&P:n rungolla olevassa torrakossa toimineet. Parempia lippaita ovat varsinkin G&P:n lippaat, myös STAR:in metallimidit toimivat, mutta varmuudella ainakin semillä.

Jos on tarkkaavainen sekä osaa lukea, kaikki mainittava on jo sanottu tässäkin ketjussa aiemmissa viesteissä. Lukuiloa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Touko 29, 2008 9:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
3-4v olen tainnut G&P:n alkuperäisrungolla ja hoppiyksiköllä pelata. Eli ase on joskus aikoinaan ollut G&P:n M4A1, sit lähti kaikki vaihtoon paitsi kuoret ja hoppiyksikkö. Kumia en muista, olisiko KM, Guarder tai Systema.

Kaikki lippaat on hyvin syöttäneet, ei ole mitään ongelmia. Joskus näinkin. Käyttänyt olen lähinnä Maruin reguja ja G&P:n midcappeja. Olisi tuolla Maruin hicap kanssa, mut ei sitä kehtaa käyttää :)

Tosin yksi G&P:n midi on itellä liian "pitkä", eli ottaa kiinni liipaisinkaaren puoleiseen takaseinään. Miltei mahdoton työntää sisään, puhumattakaan poistamisesta jos sen onnistuu hakkaamaan kiinni. Muttasiis, ongelma on lippaassa eikä aseen rungossa, koska kaikki muut lippaat käy ihan hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2008 5:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 12:15 pm
Viestit: 72
Noh olen tässä miettinyt coltin ostoa ja olen tullut sellaisiin ajatuksiin että g&p olisi paras vaihtoehto. Sen takia, koska luottoni g&g:hen on -89% kyseisen firman mp5:n epäluotettavuuden takia, ca:kin on vaihtoehto mutta en jostain syystä luota siihen yhtä paljon kuin g&P:seen ja maruin muovisuuden takia se ei ole edes vaihtoehto. Kiinan ihmeitä en edes harkitse ihan vaan se takia, koska kaikki valimistajat jotka miellän "laatuvalmistajiksi" eivät ole saaneet coltteja toimimaan täydellisesti. Elikkäs joko RISSI/RASSI m4 tai m16a4 tai m16a3 ois harkinnassa. Mitä osia mun pitäis siihen ostaa että saisin toimimaan se täyllisesti. Hoppiyksikön ainakin aattelin ostaa koska olen kuullut siitä niin ristiriitaista tietoa. Tappet platenkin aioin ostaa heti samalla. Vai toimivatko g&p:n asseet jo nykyään niin hyvin ettei niihin tarvitse heti kättelyssä ostaa uusia osia. Olen lukenut koko ketjun läpi, mutta jäi jotenkin epäselvä mielipide kuin toinen sanoo että on täyttää kuraa ja sitte seuraavassa viestissä toinen sanoo että on toiminut täyellisesti alusta asti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2008 6:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
No annetaan nyt jonkunlainen mielipide.

Eli hoppiin olen itse vaihtanut vain maruin kumin, tuntui g&p:n oma hieman kovalta. Hyvin toimii tämän jälkeen.
Sitten virejä mitä laitettu. 120M jousi, BB sylinteri setti, systeman magnum ja fet-piiri. Ja ase toimii kuin unelma. Rattaat ovat kestäneet hyvin, eikä muutakaan vikaa ole ilmennyt. Ainut "vika" on ilmennyt halpis lippailla, eli ei syötä kunnolla jos puskee täyteen mutta ei sinällään liity aseen toimintaan.

-Boltsi-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2008 7:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 10, 2008 9:25 am
Viestit: 10
Uusi hoppikumi kannattaa todellakin ostaa! 9,6 voltin akku ja MOSFET liitin. (Oma pyörii hieman heikosti 8,4v akulla varsinkin semillä) Tarkkuuspiippu voisi olla myös melko hyvä hankinta. Akkun ja johtojen liittimiä saan itse ainakin kolvailla vähän valjä. Voisi koittaa vaihtaa ne normaaileihin large liittimiin jo toimisi paremmi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 05, 2008 8:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
Itse käytän 8.4V lipo akkua, eikä minkään näköistä "yskimistä" havaittavissa. Taitaa magnumi tehdä tehtävänsä :) Tosin antaa se lipo hieman eritavalla virtaa ulos verrattuna nimh akkuun.
Niin ja unohtui edellisestä viestistä että onhan siellä tarkkuuspiippukin sisällä.

Mitä liittimiin tulee niin vaihda ne DEANS liittimiin niin loppuu pelleily :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 12:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 12:10 pm
Viestit: 7
Olisi aikomus ostaa ensimmäinen sähköase ja olen katsellut tuota WGC:n Custom M733 asetta.

All WGC Custom AEG base on:
- G&P 7mm Reinforced Gearbox
- Reinforced Polycarbonate Piston
- Bearing Spring Guide

Fitted with G&P High Quality M733 Metal Body
M733 Metal Front Set with One Piece Barrel to enjoy the Reality and Heavy Weight!
G&P Retractable Stock
G&P Enhanced Pistol Grip with Heat Sink to reduce overheat problem.
G&P M16 130Rds Magazine ensure feeding BB with smooth & fast
Muzzle Velocity - 330-360FPS with 0.2g BB
Motor - G&P M120 High Speed Motor

Battery - SYO-96-1100A5 or SYO-96-1100LR ( Not Included )

Mitä sanotte? Kannattaako ottaa riski ja ostaa tuo ensimmäiseksi aseeksi? En tilaa WGC:stä vaan eräästä toisesta nettikaupasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
Osta pois. Hyviä ne on, kuten kaikki G&P:n aseet nykyään. Lue ketju niin saat vähän hajua G&P:n aseista, puhtaasti kyseisen valmistajan osista tuo kun on tehty. Senkin olisit tosin saanut selville jos olisit vähän lueskellut ennen kirjoittelemaan rupeamista. En usko että WGC kasaa mechaakaan nykyään itse, G&P:ltä kun on tarjonnut jo pidempään täysiä koneistokokonaisuuksiaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 12:10 pm
Viestit: 7
Kysynpä vielä, että minkäkokoista akkua kannattaisi harkita tuohan WGC:n Custom M16 VN-malliin? WGC:n sivuilla sanottiin, että 8.4V ja 2000mAh tai yli. Voiko aseeseen tulla vahinkoa laittamalla siihen liian tehokkaan akun. Minkä merkkinen akku olisi paras?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2008 6:26 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 26, 2008 8:29 am
Viestit: 118
Paikkakunta: Turku
Itse käyttäisin Sanyon tai Intellectin akkua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2008 9:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 24, 2006 5:37 am
Viestit: 95
Paikkakunta: Forssa
Itse suosittelen Sanyon, Intellectin, Panasonicin sekä GP:n akkuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 10:07 am
Viestit: 28
Olen tässä tauon jälkeen palaamassa harrastuksen pariin, joten tarvitsisin hiukan neuvoa...
Onko kyseisillä aseilla muuta eroa kuin hinta?

G&P M4A1 Marine (Suuri tukki)


G&P M4A1 Carbine kiinteällä tukilla


edit.
Ja sen verran, että käykö tämä heitin aseeseen:
G&P Jungle Series M203 Military-type kranaatinheitin

Lue keskustelupalstan säännöistä kohta 8.
-Lokki


Viimeksi muokannut FTJ päivämäärä Ti Elo 05, 2008 7:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 10:41 am
Viestit: 390
Paikkakunta: Lappeenranta
Rungot ainakin eri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 10:07 am
Viestit: 28
`Tiedätkö kumpi on parempi runko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 4:39 pm
Viestit: 248
Paikkakunta: haukipudas
Luulisin että rungot ovat rakenteeltaan samallaisia, mutta tämä ''Marine'' merkintä on erona.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ti Elo 05, 2008 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 04, 2006 9:13 am
Viestit: 11
Uudemman tuotannon Coltin merkinnöillä olevissa rungoissa on minun kokemuksieni mukaan tiukempi lipaskuilu. Tämä vaikuttaa siten että lippaat eivät kolise typerästi ollessaan kiinni aseessa.

E: Nyt myynnissä olevat aseet ovat joko marine-, tai coltin rungolla varustettuja, pl. nämä erikoisemmat stubby killerit jne. Nämä coltin merkinnöillä olevat ovat sitä "uutta tuotantoa".


Viimeksi muokannut Heiq päivämäärä Ke Elo 06, 2008 5:29 pm, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ke Elo 06, 2008 4:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 28, 2007 10:07 am
Viestit: 28
Kumpi aseista sitten on uudempaa tuotantoa? :oops:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: La Elo 16, 2008 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
No, varmistetaanpas tässä parit jutut uusimman mallisista G&P:n M4-sarjalaisista, kun kerran on jonkun aikaa semmoinenkin tuossa ollut. Vehje on siis Mk18 Mod0, A1-mallisella harmaalla alarungolla ja M4 ylärungolla.

- Hoppiyksikön muoviosat ovat nykyään mustat. Laatu on hyvää, yksikkö on tiivis ja kumiakaan en ole nähnyt vielä tarpeelliseksi vaihtaa. Kertakaikkiaan mainio tähän mennessä. Vehje on muutenkin jo valmiiksi niin pirun tarkka etten edes näe tarkkuuspiipulle syytä.
- Joissain Marine-rungoissa (mm. itsellä löytyvässä) olevaa rungonpuolikkaiden heiluntaa ei ole tippaakaan.
- Mäntä valkoinen eikä sininen, tosin jonkin aikaa jo käsittääkseni ollut kaikissa. Männänpää "Explosive"-mallinen, eli sininen jossa kolme uraa. Loistava ilmantiiveys eikä metallisuutinkaan ole huolia aiheuttanut.
- RAS-etupää ei heilu milliäkään, vaikkei olekaan free float -mallinen.
- Vanha ylijäykkä liipaisin on nyt pehmeämpi ja tarkempi. Lippaanvapautin toimii paljon sulavammin. Tulenvalitsin naksahtaa kivasti paikoilleen, vaikka siirtäessä vastus on silti hieman isompi kuin esim. CA:ssa.
- Kaikki osat olivat kireästi asennettuja, etutähtäintä myöten. Omassa vanhassa G&P:ssä esmes etutähtäin tuli löysänä ja vinossa tehtaalta.
- Ruuvilukitetta tmv. liekinvaimentimessa ja moottorin säätöruuvissa(!!!!). Paskamaista.
- Koneisto pyörii niin sulavasti, etten ole reservissä ollutta Systeman lootaakaan vielä nähnyt tarpeelliseksi iskeä sisään. G&P:n oma M120 motti on nykyään niin hiljainen, nopea ja semiviiveen minimoiva että Guarderin high speedikin sai mennä muuhun aseeseen.
- Lippaat menevät nätisti sisään eivätkä heilu paljoa verrattuna Marine-runkoon. MAGin lippaat eivät tykkää syöttää kolealla kauhean hyvin, mutta kuka nyt muovilippaita tahtookaan.
- Johdot ovat silikoniset, paksut ja hyväntuntuiset.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 12:43 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:17 am
Viestit: 3
Terve, Itse olisin nyt ostamassa ensimmäistä sähköasetta, erityisesti M4 Commando miellyttää silmääni, ja G&P:llä sattuisi olemaan, Maruin muoviromuun kun en kehtaa edes koskea.

-Onko kys. ase (G&P M4 Commando) kestävä, ei mikään vanhemman tuotannon malli, eli toimiiko hyvin ja ilman hirveitä vikoja suoraan laatikosta?

-Säätyileekö hoppi itsestään?

-Jaksaako GP:n 8.4v 1100mah pyörittää pyssyä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 2:06 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
En M4 Commandosta tiedä, mutta täysmittainen M4A1 on mulla ja nykyään vissiin neljällä duunikaverilla. Pyssy on mun omasta kokoelmastani henkilökohtainen suosikki peliaseeksi, ja vissiin aika hyvin noi muutkin homot siitä tykkäävät. About niin täydellinen M4, kuin kuulapyssynä ja Marui-pohjaisena voi odottaa. Oon pelleillyt sen kanssa nyt kai vähän päälle puolisen vuotta, ja pyssy on nähnyt tosi paljon rajuakin käyttöä, eikä mitään ole mennyt rikki.

Syöttää täydellisesti G&P:n omista lippaista, kunhan käyttää hyviä kuulia - itellä G&G:n biokuulat. STARin lippaista pyssy ei tykkää, Maruit toimivat, muita en ole testannut.

Akkuna käytän G&P:n 9,6v 2200mAh nuntsakuakkuja. Muita ei kannata käyttää, koska näillä saa aika täydellisen sarjan - erityisen pirteä, muttei kuitenkaan mikään niin homoisa, että kuulat loppuisivat tai rattaat sulaisivat heti. Hyvä tulinopeus, semmoinen, mitä 8,4v akuilla ei vielä saa, on mun näkemykseni mukaan reippaasti tärkeämpi, kuin jousivirittämiset. Kun rallattelee pitkää sarjaa kohteisiin, otetaan niitä osumiakin paljon herkemmin. Mä en kertakaikkiaan ymmärrä esimerkiksi korpilammen vikinää, että porukka ei ota osumaa - ite en oo koskaan huomannut, että vittusekusetti.
Noi akut myös kestävät tosi pitkään ja toimivat kylmälläkin.

Hopista ja piipusta ei ole mitään valittamista - hoppi ei säädy ja ase ampuu pitkälle ja hyvin. Tehoa on jotain 1-1,3J riippuen kuulista.

Uskoisin että myös firman lyhytpiippuset ämnelkut toimivat ihan yhtä hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:17 am
Viestit: 3
En ole itse varma hankinko 9.6v akun, kun takuu ei sitä kata. Meneekös tuo tuohon commandoon tuo nuntsa-akku? Taitaa olla tuo G&P 9.6v 2200mAh Battery (NiMh) - for Extended Buttstock GP416/GP417, vai? Mutta nuo tuotekoodit jotka erään kaupan tuotekuvauksessa kerrottiin eivät vastaa.

Tuli muuten tuolta aiemmin topicista huomattua että Marine-runkoiset olisivat huonompia? Kun tuota Commandoa ei näytä saavan muuna kuin marinerunkoisena.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 3:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
G&P:n commandolla ei ole täyspitkään M4-sarjalaiseen muuta eroa kuin ulkopiipun pituus. Kädensuojatkin ovat samat, joten samat nuncha-akut menevät. Tuo akku josta puhut menee crane-malliseen perään, ei missään nimessä etutukin sisään. Kyllä kannattaa takuun menetyksenkin uhalla 9,6V akku ottaa, nämä vehkeet meinaan rakastavat 9,6V akkuja ja pyörivät kuin enkeli niillä, ihan paketista nostettuna.

Ei Marine-rungoissa mitään ylipääsemätöntä ongelmaa ole, vaikka ne onkin vitun rumia eikä niitä oikeasti ole olemassa. Joitain lippaita varten saattaa joutua leikkimään lipaskuilun ja teipin kanssa. Jykeviä ja hyvin viimeisteltyjä nekin on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:17 am
Viestit: 3
Voisikos joku vinkata jonkun sopivan 9.6v akun Commandoon, kun aloittelija olen. Tuotenimeä ja liikkeen nimeä kehiin.

E: Noniin, nyt löytyi akkukanditaatteja pari.

9.6v 1700mah akku - modifioitu MP5 SD / TM M4A1/ ICS PEQ
-V-tyypin akku taitaa olla, yhteensopivuus?

Sanyo 9.6v 1100mah akku - CA M4A1 / ICS Laser Battery unit (A-BATT036)
-Nuntsta-akku, ellen aivan väärin ole ymmärtänyt, taitaa mennä commandoon vai kuinka?

Intellect 9.6V 2000mah M4A1(Mi-MH)
-Mi-MH?

Siinäpä niitä oli, tietoa näistä, ja muista akuista.


Viimeksi muokannut kefgi päivämäärä Su Elo 24, 2008 6:10 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Elo 24, 2008 4:37 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mun ongelmani marine-runkoisen gepeen kanssa johtuivat siitä, ettei silloin ollut muita biokuulia, kuin superkingejä. Gepeen lippaat vaativat hyviä kuulia (esim. Marui tai g&g) ja noi aseet taas gepeen lippaita.

Takuun menetys 9,6v akuilla on vittulua, koska niillähän näitä on tarkoitettu käytettäväksi. (tosin katteet noissa pyssyissä eivät ole kummoiset, joten ymmärrän myös, että lisäkuluista koitetaan luistaa kaikin mahollisin keinoin) Jos ase sen 6kk sisään sisältä hajoaa, niin tahtoisin kyllä tietää, miten kauppa todistaa, että aseessa on käytetty 9,6v akkua 8,4v sijaan... Tietty, jos asiakas laittaa sellasen aseen mukana, mutta se onkin eri asia, se on sitä darwinin oppia se..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Syys 07, 2008 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:39 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Espoo
Olisin avaamassa GP.n Coltin gearboxsia, mutta en ole saanut gearboxsia irti alarungosta. Olen irroittanut lippaan vapauttimen ja sitten siinä liipaisimen vieressä olevan tapin, mutta boxi ei ole liikahtanut minnekään. Eli apua tarvittaisiin, mitä seuraavaksi pitäisi irroittaa, yritin katsoa maruin manuaalista, mutta en saanut oikeen selvää siitä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Su Syys 07, 2008 5:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
Runkotapit, lippaanvapautin, liipaisimen yläpuolella oleva tappi, perää paikallaan pitävä ruuvi perineen, pistoolikahva ja moottori.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Syys 08, 2008 2:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:39 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Espoo
Abelius kirjoitti:
Runkotapit, lippaanvapautin, liipaisimen yläpuolella oleva tappi, perää paikallaan pitävä ruuvi perineen, pistoolikahva ja moottori.

No niin kaikki on lähtenyt helposti irti, mutta pistoolikahvaa enkä moottoria ole saanut vielä irti, onko pistoolikahva jollain ruuvilla kiinni vai pitääkö se vaan vääntää pois?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Syys 08, 2008 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 17, 2006 2:59 pm
Viestit: 267
Paikkakunta: Haapavesi
Irroita pohjalevyn 2 ruuvia. Sitten johdot irti moottorista ja moottori pois, sen jälkeen vielä ne 2 ruuvia kahvan sisältä pois. Jos kaikki muutkin osat ovat jo irti, mecha lähtee nostamalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Syys 08, 2008 2:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
Pistoolikahvan pohjalevystä kaksi ruuvia irti (G&P:ssä ovat kuusiokoloja kokoa 1,5mm). Pohjalevy lähtee irti, moottorin pää näkyy. Moottorista kumpikin liitin johtoineen irti, moottori itse pihdeillä ulos jos sormin ei lähde. Pistoolikahvassa on vielä sisällä neljä ruuvia (G&P:n erikoisuus myöskin) jotka kaikki pitää irroittaa, tarviit mielellään magneettisen ruuvimeisselin. Kun neljä viimeistä ruuvia pistoolikahvan sisältä on otettu, lähtee kahva itse irti puhtaasti vetämällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: G&P:n moottoripyssyt
ViestiLähetetty: Ma Syys 08, 2008 3:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 20, 2006 12:39 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Espoo
Kiitos ohjeista, sain gearboxin irti rungosta ja kun aloin ruuvaammaan gearboxin ruuveja irti niin huomasin, että noin puolet ruuveista on melkein pyöreitä eli taas homma vaikeutu. Olisiko kenelläkään jotain konstia miten sais ruuvit pois pitäiskö porata vaan ruuvin kannat silieks ja pihdeillä pyörittää loppu ruuvi pois.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 394 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com