Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 5:25 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 394 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 12, 2006 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
Gestaa kirjoitti:
Tiimikaverilla oli sellainen naureskelunaihe, että aseen lipaskuilu on melko väljä. Lipas suorastaan kolisee ollessaan kiinni, kuitenkaan irtoamatta. Sinänsä oli vaan huvittavan näköistä kun lipas kolisee sivusuunnassa :)

Ei ole kellään muulla ollut vastaavaa? Ase oli CQB-R.

Jeps, sama juttu oman suuritukkisen M4:sen kanssa. Tämän takia mitkään lippaat eivät syöttäneet, ellei pitänyt pohjasta kiinni. Lähetin PCB:lle huoltoon, vaihtoivat kuulemma lippaanvapauttimen parempaan. Saas nähä, miten toimii.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 8:04 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 12:49 pm
Viestit: 63
Paikkakunta: Helsinki
Pelasin viikko sitten ensimmäisen kerran CQB-R:llä. Itku meinasi tulla saman tien kun esimmäiset piipusta tulleet kuulat lensivät kymmenisen metriä. Kyseessä oli täyteen ahdetut Maruin lippaat. Tilanne korjaantui onneksi kun oli ampunut kymmenen kuulaa. Tiedä sitten mistä tämä johtuu? G&P:n omaa lipasta en kerennyt kokeilla.

Hopin säätö kiukutteli. Hoppi kyllä sääty vähän niin kuin vahingossa paikoilleen jonka jälkeen kuulan lentorata oli hyvä, kuten myös kantama. Hoppikoneisto ehkä menee vaihtoon jos edellä mainitut ongelmat muulla korjaannu.

Lähtönopeus oli näin silmämääräisesti ainakin maruin vakio pyssyihin parempi. Yllätti positiivisesti. Koneisto ääni on CA:ta mielyttävämpi, ja nyt vertasin omaa kokemusta CA:n SPC:hen.

Lipaskuiluongelma/lippaan heilunta on myös minulla. Lippaavapauttimen vaihto tuskin sitä korjaa vaan lipaskuiluun joutuu ehkä jollain kulumattomalla tilkkeellä tiivistämään, tai sitten laittaa lippaisiin vastaavasti. Niinkään syötöongelmia en havainnut, pitääpi tutkia asiaa tarkemmin.

Crane-perä kolisee ja heiluu aika paljon perän ollessa pidemmillään, itse toivoisin tämän olleen parempi. Mutta se ei niinkään haittaa pelaamista tahi tähtäämistä. Enemmän sellanen estetiikkajuttutaijotain.

Nopealla semillä ase meni jumiin muutamia kertoja. Tämä korjaatui ampumalla lyhyen sarjan.

Ehkä antaisin aseelle arvosanaksi 8+. Aseen ns. ulkoasun viimeistely on minusta enemmän kuin hyvää ja osat muutenkin laadultaan mainioita. Hintaan nähden varsin mainio ostos kun ajattelee että paketissa metallirunko + punapiste + flip up-tähtäin ja hyvä lähtönopeus. Yleensä on ollut hyvä tuuri tälläisten laadultaan "epämääräisten" aseiden kanssa, toivotaan että tuuri jatkuu =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 14, 2006 3:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Itse olen nyt tässä koko kesän pelaillut tuolla WGC Customin M4 CQBR:n kanssa joka siis on täysin G&P:n osista kasattu. Moitteettomasti on toiminut paitsi tuo yksi tappi katkesi sieltä mechasta johon laitettiin ruuvi tilalle. Hoppin vaihdoin Guarderin muoviseen ja Systeman kumiin, mutta tämä ei ollut todellakaan pakollinen vaihto. Lähinnä aivan pienen hienosäädön vuoksi tein sen. Itsellänikin on hieman väljää kuorissa juuri tuosta etummaiselta kenttäpurkutapilta, mutta se ei ole haitannut ollenkaan, koska se on sen verta pientä ja ase tuntuu todella jämäkältä. Ase kronotti Veripellon aikana 0,2 kuulalla 101m/s, eli tehot ovat juuri sitä mitä pitääkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 4:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 01, 2005 7:11 pm
Viestit: 9
Pistämpä tämän nyt sitten tänne samaan ketjuun, eli G&P M4 (suuri tukki) olisi saatava purettua. Olen ottanut purkutapin pois ja lähes väkivalloin koittanut saada asetta kenttäpurettua, mutta tuloksetta. Aseessa oleva nappi, jota Maruin versioissa pitää painaa olen testannut, mutta tuossa mielestäni se ei auta mitään. Eli onko siinä joku juju miten sen nyt sitten saa auki ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 24, 2006 4:27 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
G&P:n ase avataan poistamalla etumainen runkotappi ja vetämällä rungon ylä- ja alaosat irti toisistaan piipunsuuntaisesti. Purku on siis erilainen kuin Maruin uudemissa Colteissa, joissa ase taitetaan auki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 6:17 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Samaa sarjaa jatkan kysymyksillä.

Pitäisi irrottaa etupää ylärungosta, kun uusi RAS-etupää olisi odottamassa (G&P 300mm RAS Free Floating). En vielä ole kerennyt räjäytyskuvia tms. katselemaan, mutta olettaisin että se alumiininen pikkuputki pitäisi saada irti piipun päältä, ennenkuin delta ringiä saisi pyöritettyä irti.

Tähän asti olen saanut aikaan että etutähtäimen vasemmalla puolella olleen pikkutapin irroitin, joka meni tämän alumiinisen putken läpi. Pihdeillä alumiinista putkea olen vääntänyt, vetänyt ja työntänyt tuloksetta joka ilmansuuntaan.

Hlep pls?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 6:45 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 6:04 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Oulu
Jos kaasuputki ei lähde suosiolla irti niin ainoa vaihtoehto lienee irrottaa etutähtäin ja nykäistä kaasuputki sitten pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 8:40 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
Olen kuullut, että G&P:n etupään pois ottamiseen tarvitaan tietynlainen työkalu, onko totta? Tarkennettuna: työkalu on tämä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 9:56 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Kuvittelisin että kunnon pihdeillä saa homman hoidettua. Näin ainaskin itse aion tehdä, koska en tosiaankaan ala maksamaan 20e jostain hikisestä rautapalasta, jota saattaa joku sanoa työkaluksi :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 3:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 13, 2006 2:26 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Reikä
Gestaa kirjoitti:
Kuvittelisin että kunnon pihdeillä saa homman hoidettua. Näin ainaskin itse aion tehdä, koska en tosiaankaan ala maksamaan 20e jostain hikisestä rautapalasta, jota saattaa joku sanoa työkaluksi :)

No kerros sitten, jos onnistuu, itse ainakin tutkailin niin ongelmaksi muodostui löytää kohta, josta pitää vääntää ja josta pihdeillä saisi otteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 26, 2006 3:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 7:17 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Rovaniemi
Näppärä kaverihan tekasee tollasen osan viidessä minuutissa. Ei se ole vaikeaa.
ps. Kirjostusvirheen korjasin.

Kuin myös.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 27, 2006 6:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Mjuaa, kerro toki tarkemmin. Tommonen viestinpätkä paljoa kerro..

Purukumia, rautalankaa ja vesilasi löytyy. Mitä tehdään Macgyver?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 27, 2006 9:48 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Linkkuveitsi vielä, niin päästään eteenpäin. Otat jostain läkkipeltipalan, johon sahaat tuon syvennyksen, ja sitten poraat kolme reikää oikeille paikoille. Tämän jälkeen työnnät sopivan mittaisia metalli/puutikkuja reikien läpi. Toki kestää hieman kokeilla että saat reiät oikeille paikoille, mutta kaikki on mahdollista. Itse tein videotykin telkusta, pahvilaatikosta ja suurennoslasista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: G&P M4A1
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2006 8:10 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 23, 2006 5:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Espoo
Olen ostamassa G&P:n M4A1 ja haluasin heti vaihtaa siihen G&P M4A1 Extended Battery Buttstock tukin, koska haluan tehokkaan akun ja ulosvedettävän tukin. Mutta sen tukin vaihtaminen ei olekkaan niin itsestään selvyys tai siis en tiedä kumpaan versioon olisi helpompi vaihtaa kyseinen tukki. Eli tarkotan sitä johdotusta


G&P M4A1 (Suuri tukki) vai G&P M4A1 (Ulosvedettävä tukki).


Kiitos jo etukäteen vastauksista.

:D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 23, 2006 8:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Kiinteäperäiseessä on johdotus valmiiksi takana joten siihen on helpompi. Vetoperäisessä malissa akku menee eteen jolloin joutuisit uusimaan johdotuksen lähes totaalisesti, joka tietäisi mechan aukaisua. Kiinteäperäisessä tarvitsee vain perästä hieman muokata ehkä johtoja lyhentämällä ja sulakkeen poistolla mikäli siinä nyt edes on sulaketta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 8:19 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Mikä on g&p:n laatu tänä päivänä aseessa M16A3, jonkin valmistajan tai itse kasattu olisi hankintalistalla, ja tuo näyttäisi melko hyvältä. Onkos metalliosat sitä kuuluisaa murometallia, vaiko jotain kestävämpää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 9:25 am 
Poissa

Liittynyt: To Marras 23, 2006 5:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Espoo
Mahahalkoja kirjoitti:
Mikä on g&p:n laatu tänä päivänä aseessa M16A3, jonkin valmistajan tai itse kasattu olisi hankintalistalla, ja tuo näyttäisi melko hyvältä. Onkos metalliosat sitä kuuluisaa murometallia, vaiko jotain kestävämpää?


Kyllä G&P:n aseet ovat todella hyvän laatuista metallia kannattaa ostaa tuo jos pitkästä aseesta tykkää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 10:25 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Kokemuksiahan aina tarvitaan että saadaan realistinen kokonaisukuva aseesta ja että jokainen pystyy kartoittamaan ostamisiaan, no tässä oman porukan kokemukset G&P:n rynkyistä: Kolme kaveria tilas itselleen WGC:n puolesta, G&P:n osista kasatun rynkyn. No, ne sitten tuli ja vaikuttivat MAGEILTA metallisine runkoinee, totaalisesti heilumattomine piippuineen jne. Ase oli todella ROCK. Ampuilikin hyvin mutta alusta asti hopissa oli vähän jotain häikkää, aseella lensi suht samanlailla mitä Maruillakin, joskus pieniä heittoja kantamissa ja tarkkuudessa, aseella pystyi kuitenkin pelaamaan joskin ase ei mikään tehopelaustykki ollut. Yksi aseista oli lyhyenläntisempi XM177E2 ja siinä tarkkuusongelmat vielä kulmistuivat. Kaksi muuta olivat mallia M16A1vn.

Aseet pelittivät sellaiset pari viikkoa hyvin, ja akkuina jytyt 9.6v miljoona mAh:iset, sarja oli nannaa ~950lks/min ja lippaan kilahdus kammioon varsin nautinnollinen. Kunnes sitten yhden laatikkosta hajosi jokin osa, sitten toisellekkin kävi samanlailla. No, takuukorjaukseen vaan. Korjauksesta tulleina aseissa oli korvattu jokin laatikon osa vahvempaan (muistaakseni tappet plate), ja nyt nykyään näyttivät pelittävän ihan kivasti.

Sittemmin viimeinenkin ase kosahti, ilmeisesti suuttinempää tai jokin sellainen osa, ja ase ampuileekin nykyään sellaista 74m/s 0.2g kuulalla ja pelikelpoisuudesta ei tietoakaan. Tämä ase se olikin joka alusta parhaiten pelitti noista komesta, miltei Maruin vertaisesti.

Ulkoasu parhain mitä kuulapyssyyn voi saada, siihen olikin sitten panostettu eniten ja muu jätetty retuperälle. Oli metallia siinä missä aidossa, ja ase oli varsinainen yhtenäinen kivijööti. Mikään ei heilunut ja painoa oli, lipaskammio tosin vähän väljähkö, mutta kai lippaat toimivat sitten kuten aidossa aseessakin. :)

Hyvä hinta verrattuna Maruiin, paras ulkoasu, huono toimivuus. Sanoisin että kädessä olisi ylivoimainen voittaja jos koneiston osat vaihdettaisiin esim. Systeman omiin ja jousi ihan M100 tasolle. Maruin hoppi ja KM tarkkuuspiippu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 2:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Itse olen tässä jo yli puolivuotta pelannut omalla WGC Custom CQBR:llä ja mechasta on vaihdettu vain liipasinkelkan pysäyttävä tappi ruuviin sen katkettua. Tämän jälkeen ase on toiminut kuin unelma ilman ongelmia. G&P:n hoppiyksikön vaihdoin Guarderin muoviseen ihan vain hifistelyn vuoksi, koska silmämääräisesti Guarderi ampui aavistuksen verran paremmin, mutta ei ne tiputukset olisi G&P:n hopillakaan jäänyt. Muita osia ei todellakaan ole vaihdettu ja ase on pitänyt 1J tehot (101m/s 0.2 kuulilla) koko sen ajan.

Yhdellä kaverilla taasen hajosi WGC Customin M4 RIS heti ekalla pelikerralla ekaan erään. Syynä vaikutti olevan männän hajoaminen. Toisella kaverilla hajosi myös WGC Customin SPR vähäisen käytön jälkeen ja luultavasti mäntä hajosi siitäkin. Tästä jälkimmäisestä on myös katkennut se liipasinkelkan stopperitappi. Suosittelen kuitenkin vekottimia mikäli osaa vain vaihtaa mahdollisesti hajoavat osat uusiin. Halpa keino saada hyvä metallinen jenkkipyssy.

Lisäisin, että mikäli saa hyvän pyssyn näistä, niin se kyllä kestää pitkään, mutta huonolla tuurilla tulee käteen maanantaikappale kätösiin. Siitäkin kyllä selviää vain vaihtamalla osat uusiin mikäli hajoaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 2:39 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Mohko92 kirjoitti:
Kyllä G&P:n aseet ovat todella hyvän laatuista metallia kannattaa ostaa tuo jos pitkästä aseesta tykkää!


Muistaakseni valualumiinia ovat. Ei ole valittamista. Harmaa väri metalliosissa on vähän hämäävää, antaa se vähän lelumaisen fiiliksen vaikka sitä voikin paiskoa aika antaumuksella. On kysytty minunkin G&P:n täysmetallisesta soltista, että onko siinä muovikuoret..

Selvennykseksi vielä (jos en asiasta ole tähän ketjuun jostain syystä asiasta vielä maininnut tarpeeksi!) että ratkaisin aseen ongelmat heittämällä sisään Maruin viilatun lootan. Hoppi on aseesta ainoa osa, joka toimi suoraan laatikosta. Yksi hoppikumi on kyllä tuhottu, mutta puolen vuoden pelailun jälkeen vasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 3:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Onkos pyssyssä mikä loota? ver. 2? Eipä se väri mitään haittaa, kun camomaalaan kuitenkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 4:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 23, 2006 5:50 pm
Viestit: 5
Paikkakunta: Espoo
Mahahalkoja kirjoitti:
Onkos pyssyssä mikä loota? ver. 2? Eipä se väri mitään haittaa, kun camomaalaan kuitenkin.


Siinä on vahvistettu ver. 2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 5:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Mecha on probox-kopio, eli Systeman kopio.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 7:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Jepa, kaikkienhan noiden kopiovalmistajien (CA, G&P, G&G noin äkkiseltään) lootat taitaa ollakin kopioita Systeman proboxista.

Ja tämähän on ver.2.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 5:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 30, 2006 6:30 am
Viestit: 332
Paikkakunta: Tampere
Siis onko itse boksissa vikaa, vai onko sisälmykset huonoja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 10:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Mitä nyt muistan, niin G&P:n oma tappet on tehty liian kovasta materiaalista, joka aiheuttaa sen aika pikaisen katkeamisen. Verrattaessa vaikka Maurin tappetiin, joka on taipuvampi. Esimerkiksi rattaan jäädessä taka-asentoon, että se vetää tappetia taa, ei tappet pysty pysymään suorassa, jolloin se katkeaa.

Omassa aseessa oli kanssa häikkää valitsinlevyn kanssa. Välillä ampui itsestään, välillä ei pakollakaan.

Itse kuorissa on sitten vikana liian ohut se tappi, joka pitää liipaisinkoneistoa paikallaan. Tämä katkeaa melko varmasti. Ratkaisuna on asettaa ruuvi tämän tilalle ja sen ollessa sijoillaan, poistaa kierteitä esim. viilalla etteivät ne osu rattaisiin. Tarkkaa puuhaa.

En muista mitä kaikkea WGC Customeihin vaihdetaan, muistaakseni valitsinlevy ja tappet Maurin vastaaviin. Muuten ovat G&P:n.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Ei ainakaan valitsin levyä olla vaihdettu minnekkään ja muistaakseni tappettikin on ihan G&P:n valmistama. Itse voisin jo veikata, että nuo tappettejen ja valitsinlevyjen viat on jäänyt niihin ensimmäisiin G&P:n pyssyihin. En itse ole ainakaan niiden vioista enää kuullut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 29, 2007 1:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Myös todennäköisesti WGC custom aseissa vaihdetaan myös jäykempi jousi. Kaverin vehje kronotti jotain yli 120m/s 0,2g palleroilla. No kuten punakettukin mainitsi niin eipä kauaa sekään kestänyt kun tehot tippuivat sinne 40-60m/s. Täysin naurettavaa sanon minä. Ja sitten ne 2 asetta jotka hajosivat tuota ennen. Toisesta meni mäntä kakki, samalla moottori kärsi, semin toiminnasta tuli pelkkää stallausta. Sitten se viimeinen josta hajosi moottorin liitin vai mikä olikaan. Mutta se kuitenkin tuntuu toimivan ihan hyvin. Itse vaihtaisin tuollaiseen customiin suoraan uuden tappet platen, männän, jousen, piipun ja hoppikumin. Niillä siitä saisi jo hyvän aseen. Normaaleista g&p:n aseista en ole kovinkaan paljoa pahaa kuullut, sekin yksilö mikä minulla käväisi huollossa oli ihan hyvälaatuinen. G&P:n aseista on jäänyt positiivinen kuva, wgc customeista negatiivinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 11, 2007 9:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 7:33 am
Viestit: 12
Paikkakunta: Keitele
Olen ostamassa G&P:n M4A1:stä, kannattaako ostaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2007 12:26 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Taidettu kolmesti(?) jo kysyä eri tahoilta pelkästään tässä ketjussa samaa kysymystä.

Ei kannata, ellet ole valmis säätämään aseen kanssa. Jos löytyy kaapista joko valuuttaa tai varaosia mechan verran, niin mikäs siinä. Tietysti on se mahdollisuus, että saat yhden näistä Legendaarisista Artifakteista: Toimivan Kopiovalmistajan Coltin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2007 12:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 7:33 am
Viestit: 12
Paikkakunta: Keitele
En haluaisi heti paketista alkaa säätämään asetta. Mikä helvetti siinä on ku mitkään kopiovalmistajat eivät tee kunnon aseita? Sanokaa mikä olisi siten hyvä coltti suoraan paketista, Maruin muovimutkia en ala ostamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2007 1:31 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 17, 2005 8:51 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: Kitee
Zeke kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on ku mitkään kopiovalmistajat eivät tee kunnon aseita? Sanokaa mikä olisi siten hyvä coltti suoraan paketista, Maruin muovimutkia en ala ostamaan.

Kopivalmistajilla ei ole tarpeeksi hyvä laadunvalvonta ja/tai laatu. CA:n coltit on toimivia, niistä lisää omissa ketjuissaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 23, 2007 10:50 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 30, 2005 11:58 am
Viestit: 18
Heigen kirjoitti:
Zeke kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on ku mitkään kopiovalmistajat eivät tee kunnon aseita? Sanokaa mikä olisi siten hyvä coltti suoraan paketista, Maruin muovimutkia en ala ostamaan.

Kopivalmistajilla ei ole tarpeeksi hyvä laadunvalvonta ja/tai laatu. CA:n coltit on toimivia, niistä lisää omissa ketjuissaan.


Tjaa-a... En menisi niinkään sanomaan. Minä en tiedä CA:ssa mitään muuta hyvää osaa kuin tukit ja versio 2. boksi (jos on niitä ris ras, jossa on 7mm). Sisäosat roskaa, moottori roskaa, runko roskaa (kyllä Maruin voittaa, mutta ei mitään muuta metallirunkoa kyllä voita).

Itse ostin G&P cqb-r:n, jonka myynti on Suomessa lakkautettu PCB:n toimesta. Hyvä rynkky, jossa on paljon vikoja. Tässä listaa mitä on mennyt puolen vuoden aikana: johdot, liipasinta pitävä kelkka (2krt), juotokset on pitänyt uusia, latauskahva, 2kpl hoppikumeja (g&p:n vakio ja guarderin, nyt systeman kumi), punapisteestä 5. vahvuus, muutama hassu ruuvi.

Nyt on vaihdossa mosfet, uusi moottori sekä tapplet plate, mutta ei voi muuta kun kehua. Jos peukalo ei ole keskellä kämmentä, suosittelen! Kyllä tähän pitää ostaa osia, ja paljon ennen kuin tästä tulee se kunnon tykki.

Siistitty tekstiä ja paljon.
-Lokki


Jatkossa kyllä siistin itse, olin vain vähän pahalla päällä tuona päivänä. Pahoittelen.


Viimeksi muokannut vilsua päivämäärä Ti Maalis 27, 2007 6:59 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2007 5:54 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Lainaa:
Tjaa-a... En menisi niinkään sanomaan. Minä en tiedä CA:ssa mitään muuta hyvää osaa kuin tukit ja versio 2. boksi (jos on niitä ris ras, jossa on 7mm). Sisäosat roskaa, moottori roskaa, runko roskaa (kyllä Maruin voittaa, mutta ei mitään muuta metallirunkoa kyllä voita).


Omia kokemuksia:

- CA:n sisäosat roskaa? --> kestäneet paremmin kuin G&P:n
- CA:n moottori on kyllä ihan susi, mutta G&P:ltäkin sen moottorin vaihtaisin
- CA:n runkoja en ole kuullut halkeilleen tms, G&P:n runkoja useitakin. CA:n rungoissa on kyllä niin virheelliset merkinnät, että pahaa tekee. Myöskin riskimmät kaverit saattavat M249:n puutteessa valita tavallisen CA:n coltin niiden painon ja asenteen takia, G&P:n aseet sen sijaan ovat höyheniä ja ns. naurettavia tehopelaajan pyssyjä CA:n aseiden rinnalla.

G&P:n asetta sitten kehut, vaikka luettelet siitä omastasi vikoja lähes kolmenumeroisen summan verran. :|


Ja sitten paluu siihen keskusteluun G&P:n aseista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 10:00 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 3:12 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Kemi
Spooky kirjoitti:

... mutta G&P:ltäkin sen moottorin vaihtaisin


Mutta eikös G&P käytä ihan Maruin moottoreita? Ainakin Softaajassa on näin lukenut, ja mitä on lukenut foorumeilta muiden kertomia juttuja G&P:n aseista. Itsellänikin oli G&P:n M4A1, oikeastaan kaksikin, kumpikaan ei toiminut kunnolla, enkä luultavasti koskaan tule enää koskemaan G&P:n colttiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 6:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 30, 2005 11:58 am
Viestit: 18
Spooky kirjoitti:
Lainaa:
Tjaa-a... En menisi niinkään sanomaan. Minä en tiedä CA:ssa mitään muuta hyvää osaa kuin tukit ja versio 2. boksi (jos on niitä ris ras, jossa on 7mm). Sisäosat roskaa, moottori roskaa, runko roskaa (kyllä Maruin voittaa, mutta ei mitään muuta metallirunkoa kyllä voita).


Omia kokemuksia:

- CA:n sisäosat roskaa? --> kestäneet paremmin kuin G&P:n
- CA:n moottori on kyllä ihan susi, mutta G&P:ltäkin sen moottorin vaihtaisin
- CA:n runkoja en ole kuullut halkeilleen tms, G&P:n runkoja useitakin. CA:n rungoissa on kyllä niin virheelliset merkinnät, että pahaa tekee. Myöskin riskimmät kaverit saattavat M249:n puutteessa valita tavallisen CA:n coltin niiden painon ja asenteen takia, G&P:n aseet sen sijaan ovat höyheniä ja ns. naurettavia tehopelaajan pyssyjä CA:n aseiden rinnalla.

G&P:n asetta sitten kehut, vaikka luettelet siitä omastasi vikoja lähes kolmenumeroisen summan verran. :|


Ja sitten paluu siihen keskusteluun G&P:n aseista.


1:ksi. Pahoittelen sitä meikäläisen kielenkäyttöä.

2:ksi. Ostin G&P:n projekti pyssyksi, eli hakusessa oli sellainen pyssy joka oli täysmetallinen, m120 kestävillä osilla jne jne. Eli G&P on mielestäni ihan hyvä pohja näille vaatimuksille. Eli on hyvät ulkokuoret yms. On vahvistettua 2 poksia (tosin se kelkka pitää itse työstää hyvin), on teräs ratasta, on laakeroitua jousenohjainta, laakeroitua männänpäätä yms.

Tosin CA:ssa en löydä kyllä yhtään sellaista osaa mikä miellyttää juuri minua. Runko ihan toista luokkaa kuin G&P, ja en hae "valmista" pakettia suoraan laatikosta, vaan säädän sitä ja ostan uusia osia, ja sitten siitä tulee vasta hyvä.

Enpä ole koskaan kuullut että G&P:n metalleja saa hajalle, jos ei ihan tahalleen niitä tietenkään yritä. CA:n runkoja olen kuullut vääntyvän 2kpl. Ja se seos on muutenkin niin murometallin tuntusta. Mutta muuten ovat kyllä hyviä , esim tukissa ei ole valuhäiriöitä, eikä ase kiillä, tosin kun G&P:n tukit. Mutta tämäkin on mielipide kysymys.

Minä ainakin aion saada tästä G&P aseesta hyvän, pelikelpoisen, luotettavan jne jne, kunhan eka on mennyt tusina osia. Mutta sittenpähän on kunnon ase alla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 7:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 3:12 pm
Viestit: 46
Paikkakunta: Kemi
G&P:n aseita saa kyllä useimmiten rassata ja oikein urakalla. Mutta eipä ole tullut vielä yhtään asetta itselläni vastaan missä olisi niin hyvä ulkoinen laatu ja jämäkkyys kuin G&P:n Coltissa. Omassa vanhassa G&P:n Coltissa ulkoiset osat olivatkin huippulaatua, ainoa valitettava asia tosiaan tukin kiilto, mutta sekin hoituu helposti mattamustalla spraymaalilla. Valittamista löytyy paljon sisuskaluista. Omat G&P:n colttini (ollut 2 kpl) hajosivat molemmat nopeasti. Ensimmäinen petti melkeinpä heti (n. 800 kuulaa ammuttu ja ase hiljeni totaalisesti), toinen Colt, jonka olin kaupannut pois, hajosi uudella omistalla alle kuukaudessa (mecha halkesi).

Tämän jälkeen ei ole ollut intoa koskea G&P:n Coltteihin, ehkä sitten tulevaisuudessa, sitten kun oppii korjaamaan aseita itse. Sen vain sanon että G&P:n Colt ei todellakaan ole hyvä vaihtoehto ensimmäiseksi sähköaseeksi, itse erehdyin näin tekemään. Nyt kaduttaa. Yleisesti ottaen siis G&P:n Coltit ovat ulkoisesti todella hyvälaatuisia, sisäosatkin suht laadukkaita, mutta luotettavuusongelmia aseissa on, tai ainakin omissa aseissani oli. Mutta, jokainen ase on oma yksilönsä.

Tällä hetkellä itselläni toimii aseistuksena CA M15A4 Tactical Carbine, ja hyvin on toiminut tähän mennessä, ainoa valittamisen aihe on ollut hopissa, ja sekin korjaantui ostamalla Guarderin hoppikumi. Tarkkuuskaan ei ole paras mahdollinen, mutta itse korjasin sen hankkimalla KM:n trk-piipun. Itse olen nyt enemmän CA:n puolella koskien Colt-aseita (CA:n kohdalla Armaliteja), oman kokemuksen perusteella CA on luotettavampi kuin G&P, ja airsoft-aseessa luotettavuus on minulle yksi tärkeimmistä asioista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 6:49 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 30, 2005 11:58 am
Viestit: 18
Enpä itsekkään voi suositella ensimmäiseksi aseeksi. Mutta minulla on nyt menossa 14. ase. Mutta hyvä tulee kun tätä rassaa "vähän" ja paljon päälle.

Poistettu täysin turha lainaus.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 7:48 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:43 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Virrat / Ähtäri
Sain oman G&P:ni maanantaina ja rakastuin aseeseen heti. Hoppi toimii mainiosti ja tehot ovat _riittävät_. :) Joten kai tuo hopin temppuilukin yksilöllistä.

Itselläni tuli ongelma kun yritin kenttäpurkaa omaa G&P M4 Special Force asetta. Takimmainen runkotappi ei lähde ihan helpolla irti. En haluaisi alkaa repimaan voimalla, joten onko tämän ko. tapin irroittamiseen mitään helppoa keinoa vai pitääko se vain todella repiä irti?

Siistitty viestiä.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 8:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Jos nyt en aivan väärin muista niin G&P:n aseiden kenttäpurkua varten ei tarvinnut takimmaista runkotappia irroittaa. Riittää vain kun ottaa etummaisen irti ja liuttaa ylä ja ala osat erilleen. Latauskahvaa joutuu tämän aikana hieman nostamaan. Ja ainakin kavereiden G&P:ssä on tapit olleet aika jämptit, eli käytä vain raakaa voimaa, kyllä se sieltä tulee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 9:24 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:46 am
Viestit: 49
Paikkakunta: Jyväskylä
Ei voimalla, mänee rikki. Löysää tukin kiinnitysruuvi ja kahvanruuvit ensin, sitten takatappi lähtee kevyellä napautuksella. Ylärungon irroittamiseksi riittää tosiaan se etutapin irroitus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 11:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 8:43 am
Viestit: 6
Paikkakunta: Virrat / Ähtäri
Ja mitä ruuveja etutapin irroittamiseksi tarvitsee löysätä? Vai lähteekö se irti vain nyppäämällä?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 394 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com