Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Touko 18, 2024 1:38 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistäs olette oppineet korjaamaan ja virittelemään aseita?
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2005 9:57 am 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 06, 2005 9:53 am
Viestit: 29
Mistäs olette oppineet korjaamaan ja virittelemään aseita? (sähköjä) Niin tähän vaan nettisivuja jossa kerrotaan näistä tai sitten omia kokemuksia ja sitten kertokaa myös miten oppii turvallisen purkaamisen salat yms. Toivon, että oppisin itsekkin korjailemaan ja tuntemaan osien nimet.. Ja onko kuvia mechoista ja erilaista osista.. Muistakaa laittaa niitä linkkejä josta oppii korjaamisen salat/virittämisen.. Kiitän kaikkia jotka laittavat aiheeseen liittyvää.. Olen muuten 13w, että en usko, että en oppisi tätä asiaa..


:)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2005 10:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 05, 2003 9:12 pm
Viestit: 383
Paikkakunta: Helsinki
Itse olen oppinut melkeenpä kokonaan kokeilemalla. Tietenkin aikoinaan tuli nettiä selattua ja kavereiden kanssa säädettyä noita.

Kokeilemalla se selviää, vinkkinä esim. ota valokuva kun mechan puoliskot on irti toisistaan. Siitä sitten näät, miten minkäkin pitää olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2005 12:34 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Noin kahdeksan vuotta kokeiltuani ja lukuisa aseita rikottuani totesin, etten osaa, ja jätän homman kernaasti jollekin, joka haldaa paremmin. Koko urani aikana olen myös huomannut, että ainakun vähänkin virittää, ongelmia alkaa tulla niin perkeleesti. Nyt minulla on pari Maruin sinetoimaa pyssyä, joiden rataslaatikkoja ei todellakaan avata ennenkuin jotain hajoaa. Jotta olis ees joku pyssy, johon voisi jopa luottaa.

Virittämään ilmeisesti oppii lukemalla paljon, kysymällä kokeneemmilta ja tietysti kokeilemalla, mieluusti jonkun taitajan kanssa. Lukemisesta kuitenkin sen verran, että suurin osa virityskeskustelusta on pinttyneitä mielipiteitä ilman kunnon pohjaa ja usein täysin perätöntä paskanjauhamista.

Yksi tärkeä asia on hämärtynyt käytännössä kaikilta virityksiin syvemmin tutustumattomilta - lähtönopeus ei ole aina hyväksi. Tasainen, pieni lähtönopeus on pelillisesti huomattavasti tehokkaampi kuin suuri ja suuresti vaihteleva - ellei tarkoitus ole ampua suojatulta monen kymmenen kuulan sarjoja kerrallaan. Heittelevä tarkkuus ja epäluotettavuus tarkoittavat huomattavasti vähemmän frägejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2005 2:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Kuten jo aikaisemmin sanottu; tutki ensin teoriaa, ja koita sitten käytännössä.

*Offtopik paasausta*
Ja kuten Jaakonpoika sanoi, useimmiten viritykset aseessa aiheuttavat jos jonninmoisia ongelmia. Itselläni kun hommasin Systeman m100-palikat kalassiini, on tullut syöttöhäiriöitä Maruin regujen kanssa ja akku rupeaa sanomaan sopimusta irti, mutta muuten olenkin sitten tehoihin erittäin tyytyväinen. :)

Mutta kyllä minä mielelläni vaikkapa vakiokurzillakin pelailisin, matalemmat tehot eivät haittaa siinämielessä, että pikkuisen aseen kanssa on helppo ryömiä lähemmäs! Taktiikalla Stari per frägi tulee jo vähän tulostakin, jos on hyvässä paikassa.

Eli ei niitä virityksiä liikaa kannata ihannoida. Maksappa sitten satku että saat ampua 10 metriä kauempaa, kuulostaa aivan varmasti ei-softaavan henkilön korvaan rahan turhalta haaskaukselta.

*Offtopik paasausta*


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 06, 2005 3:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 25, 2004 11:25 am
Viestit: 25
Paikkakunta: Kuopio
Aluksi luin Juoksuhaudasta kattavat artikkelit rataslootan availusta sekä eri komponenttien tarkoituksista. Kaapissani pyöri pussissa käytettynä ostamani Systeman kuulalaakerit, jotka halusin asentaa aseeseen.

Ei muuta kuin asetta purkamaan ja mecha rohkeasti ja varovasti auki. Siinä se. Toki ensimmäisellä kerralla tutkin tarkoin ennen jokaisen osan irroittamista, mihin ne oikeastaan tulevat ja mitä kukin osa itseasiassa tekee. Ensimmäisellä kerralla tunnelma oli luonnollisesti hieman paniikinomainen mechan lojuvan kahtia pöydällä osat ympärillä, mutta siitä se vaan sitten pienellä mietiskelyllä improvisoinnin kera kasaan saatiin.

Nykyään on jo niin monta kertaa tullut mecha huollettua ja kavereiden aseita viritettyä, että shimmitykset, viilaamiset ja rasvaukset sun muut rassaukset hoituvat tuosta vaan. Loppujenlopuksi mechan toimintaperiaatekin on hyvin simppeli. Tämähän on kuin legoilla leikkisi. :)

Eli vain uskaltamalla ja yritämällä voi itse oppia asetta huoltamaan/korjaamaan rataslootaa myöten. :wink:

Edit: Lisäksi metallirunkojen asentaminen Ingramiin sisälsi omat mielenkiintoiset oppituntinsa GBB-räpättäjän anatomiasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2005 7:38 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 1:45 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Turku
Omat kokemukset aseiden luotettavuudesta virityksen jälkeen ovat näemmä hyvinkin päinvastaisia Jaakonpojan ja kk-pilotin kokemuksiin..

Oma AKM toimii moitteetta M120-vireillä neljättä palvelusvuotta. Ase on ollut auki tasan kaksi kertaa; ensimmäisen kerran noin kolmisen vuotta sitten ,kun siihen asennettiin Systeman M130-FTK ja toisen kerran pari vuotta sitten, kun M130-jousi vaihdettiin M120-tasoiseen.

Mutta oman kokemuksen kautta olen myös todennut, etteivät virit pelaajaa tee. Nykyisin pelailen mieluummin M100-tasoisilla pyssyillä; pelityylini kun on sellainen, että pyrin aina mahdollisimman lähelle vastustajaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2005 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 13, 2004 9:50 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Itte olen oppinut lukemalla netistä ja avaamalla aseita ja räpläämällä niitä. :wink: Hauskaa on ollu ja hermotkin välillä koetuksella, mutta loppujen lopuksi kuula-aseet on niin yksinkertaisia, että normaalilla älyllä varustettu ihminen tai vaikka koulutettu apina osaa korjata/virittää.
Olen puhunut. Ugh.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 07, 2005 6:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 5:53 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: kirkkonummi
Kuten monet sanovat aseen anatomian oppii parhaiten kokeilemalla ja tutkimalla itse mitä sen pyhimmän sisällä on. Itse pidän mechan avausta perustoimintona jonka jokaisen tulisi osata. Virityspalvelut ovat vain niille jotka eivät vain luulevat että ase menisi heti rikki kun mechan avaa. Suosittelisin kuitenkin että kokeilisitte itse jonkun asian taitavan henkilön kanssa sen pyhimmän avaamista jotta oppisitte nämä hommat. Ei se niin vaikeaa ole.

Jazzada kiittää ja kuittaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 08, 2005 4:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
East:insivuilta löytyi varmasti hyötyisä ver.II apu. Myös muuta apua löytyy, kun sivua selailet. Juoksuhaudasta löytyi myös vireihin liittyvää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com