Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Pe Huhti 19, 2024 11:51 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 472 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 26, 2006 10:56 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Minkä valmistajan suutin sulla on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2006 12:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 9:27 am
Viestit: 5
Onko näitä virityksiä alottelijan kuin mahdoton lähtä asentelemaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 27, 2006 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 02, 2006 10:41 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Kuopio
Jos/Kun ostan weksistä Maruin G36C pyssyyni M120 virit, hurricanen setti. Mitkä rattaat minun siihen kannattaa hankkia? Ja voiko joku selittää mitä on kaikki ne helical yms.. rattaat? Ja linkkejä kiitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 31, 2006 1:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Minkälaiset tehot Guarderin Sp 110 jousi antaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2007 5:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Asennettiin tässä nyt Guarderin M120 FTK Maruin M4:n. Ase ei toimi ja syynä on, että mäntä ei virity taakse asti, vaan jumittaa joka kerralla. Shimmitys on tehty Guarderin ohjeen mukaan, joten sekään ei ole vikana.
Veikkaisin ite moottoria, koska vakiojousella ase toimii normaalisti, ja että moottori ei jaksaisi vääntää raskaampaa jousta.
Kokeilen vielä Guarderin mäntä-vakiojousi yhdistelmää, jospa männässä olisi vika?

Ja jos joutuu uuden moottorin ostoon, mikä kannattaisi? Hinnalla nyt ei niin väliä, vituttaa vaan kun ase ei oo ikinä toiminut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2007 7:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Ongelma on hyvin todennäköisesti männässä, sillä ainakin minulla on tullut parikin kertaa vastaan tilanne jossa guaderin mäntä on yksinkertaisesti liian leveä. Helpoiten pääsee kun hioo männän "kiskoja" hieman ohuemmaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 01, 2007 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Miten se sitten liikkuisi yhtään?
Jostain olen lukenut, että samanlainen vika olisi jos männänpää on liian löysällä (?) ja että jos jousenohjain olisi liian pitkä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2007 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
Itselläni oli tuo sama vika vakio osilla joskus. Syynä oli huonot johdot ja shimmitys. Kokeiles onko shimmitys mitenkä tiukka ja tarkista piuhat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2007 3:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Mäntä saattaa olla liian leveä männänpäätä lähellä olevasta päästä, jolloin jumittaa vasta loppuvaiheessa. Helppohan tuo on testatakkin otat vaan jousen ja rattaat pois laitat laatikon kiinni ja testaat saatko työnnettyä männän taakse asti käsin. Tietenkin on mahdollista, että syynä ovat ne tavalliset ongelmat eli akku, shimmitys, johdot tai moottori. Sanoit että shimmityskin on kunnossa, mutta IMO shimmitys on helpompi tehdä vaan testaamalla tietyt asiat muistaen, kuin ohjeeseen luottaen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 02, 2007 5:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Johdoista sen verran, että ne kuumenee pirusti, piti ottaa sormikin pois, ettei polttaisi :P
Shimmitys on kunnossa edelleenkin, sillä toimii vakio mäntäsydeemillä.
Johdot voisi tietysti ostaa uudet, ja kokeilla jospa siinä olisikin vika.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 26, 2007 8:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Tarvitseeko CA:n metallirattaita vaihtaa kestävimpiin/vääntävimpiin M120 virityksillä? Tarviiko uutta mäntää ostaa tämän--> http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/produ ... php?p=2925 (HurricanE Tune-up Kit for AUG M120S) lisäksi, jotta kokonaisuus kestäisi?

Ase johon virejä harkitsen on CA AUG A2, jossa käytön 9.6 V 1700 mah Sanyota. Mainittakoon että aseessa on vakiona 7mm metallilaakerit.


Viimeksi muokannut Sinappi päivämäärä Su Tammi 28, 2007 7:42 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 1:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Mäntä on ehdoton mielestäni, kuten myös tappet platekin. Rattaat ovat kyllä CA:lla sen verran tukevaa tekoa verrattuna maruihin, että uskon että kestää(kun maruinkin rattaat kestää sen yli 10 000 kuulaa m120 virejä). Seuraava osa mitä noiden jälkeen lähtisin vaihtamaan olisi moottori, minua ei ainakaan ca:n motit ole ikinä vakuuttaneet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 3:33 pm 
CA:n moottori on käytännössä pakko vaihtaa >M100 -tason virityksillä jos haluaa aseen toimivan edes kohtalaisesti. CA:n moottorit palavat helposti ja vaativat huomattavasti suuremman akuin kuin esimerkiksi Maruin EG1000 M120-tason setissä.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 4:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
En, kyllä täysin allekirjoittaisi tuota väitettä moottorin vaihtamisen pakollisuudesta. Ainakin itselläni toimi m130 vireilläkin riittävän tehokkaasti (joskin piti aika karua ääntä), m120 tasolla on moottori toiminut moitteetta päälle 100 000 laakia, eikä vieläkään osoita merkkejä loppuunpalamisesta, ja antaapahan myös ihan mukavan tulinopeuden 8,4v 2000mAh akullakin. Moottoria ei kannata vaihtaa suoraan, vaan ensin katsoa kuinkahyvin se pelittää.

Mäntä kannattaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti, se ei ole kovin hyvä tekele, ja ennemmin tai myöhemmin pettää. Tappetplaten vaihtamiseen en näe mitään syytä, sillä viritykset eivät vaikuta siihen kohdistuvaan rasitukseen mitenkään. Rattaat kestävät juuri niin raskaan jousen, kun on järkevää tavallisilla välityksillä olevilla rattailla edes käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 28, 2007 7:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Kiitos neuvoista. Ostan paketin lisäksi siis uuden männän, moottorin vaihan vasta sitten kun vanha sanoo itsensä irti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2007 4:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 08, 2007 8:49 pm
Viestit: 5
Hmm... Haluisin nyt viel varmistusta asialle että kestääkö hurricanen FTU:n osat m120 jousta ? M100 ja m120 ftu:n osathan ovat tieten muuten samaa kamaa paitsi jousi ? Männäksi olis tulossa deepfire ja rattaiksi guarderin originaalit, joten kysymys kuuluu et kuinka hyvin teillä on nuo kestäneet m120 jousta, esim. jos osaisitte sanoo senki viel mukaan et paljon ootte ampuneet nuilla osilla.

Ja nyt kun kysymyksien tulva tuli mieleen niin onko tehoero mitenkään huomattava m100 ja m110 välil ja m110 ja 120 välil ?

Ja vielä lopuksi että miten tarkkoja nämä promethouksen jouset ovat ? Ettei m100 jousi anna tyyliin m110 jousen tehoja jne.

Kiitos ja kumarrus, hajanaista tietoa löytyi kyl edellisilt sivuilt mut ajattelin koota nyt kaikki mieltä kaihertavat yhtee syssyyn :D

Niin ja viel se loppuun et miksi yleensä FTU-kittien mukana tulee suutinlevy, vaikka senhän ei pitäisi rasituksen alaiseksi joutua isommilla vireillä ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 27, 2007 4:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Olen ostamassa asetta ja myyjä kauppaa mukaan 12V 1700mAh akkua. Kestääkö ase akun näillä osilla, kuluvatko osat kovasti?

P90 TR @ M120 Systema FTU all helical-rattaistolla


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 27, 2007 7:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 19, 2006 8:36 pm
Viestit: 31
12 volttia on hyvin suuri jännite "vielä" näille vireille. 9,6 volttia on varmaankin se normi. On paha sanoa hajoaako ja koska, mutta osiahan se kuluttaa kun enemmän ampuu. Enemmän kuin osista olisin huolissani kytkinpinnoista. Kai tässä on sentään rele?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2007 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Sniper11 kirjoitti:
Mäntä on ehdoton mielestäni, kuten myös tappet platekin. Rattaat ovat kyllä CA:lla sen verran tukevaa tekoa verrattuna maruihin, että uskon että kestää(kun maruinkin rattaat kestää sen yli 10 000 kuulaa m120 virejä). Seuraava osa mitä noiden jälkeen lähtisin vaihtamaan olisi moottori, minua ei ainakaan ca:n motit ole ikinä vakuuttaneet.


Noniin, nyt todistan tämän väitteen vääräksi! 9.6 V 1700 mah laittoi Ca sector gearin alemmista hampaista 2 hammasta poikki. ;) Nyt sisällä on Maruin rattaat ja tällä kertaa akku laittoi Ca vakiomännän uusiksi. Nämä siis tapahtuivat vakio aseella... Joten voimme todeta että Ca ei kestä 9.6 volttista kovin hyvin. Tai sitten itselläni oli joku maanantai kappale.

Kuulia vakiomännällä oli ammuttu alle 10 000 ja samoin Ca rattailla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2007 4:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Eiköhän tossa ole aika selkeästi kyse valmistusvirheestä, senverran monet ovat kuitenkin todenneet rattaat erittäin hyviksi. Mäntähän on toisaalta jo moneenotteeseen todettu huonoksi, tosin itselläni sekin kesti erittäin kovaa käyttöä M120 tehoilla ja varmasti yli 100 000 laakia ennenkuin sanoi sopimuksensa irti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2007 5:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Raakku kirjoitti:
Eiköhän tossa ole aika selkeästi kyse valmistusvirheestä, senverran monet ovat kuitenkin todenneet rattaat erittäin hyviksi. Mäntähän on toisaalta jo moneenotteeseen todettu huonoksi, tosin itselläni sekin kesti erittäin kovaa käyttöä M120 tehoilla ja varmasti yli 100 000 laakia ennenkuin sanoi sopimuksensa irti.


Tosin valmistusvirhetakuu ei korjaa osia koska ysivolttinen sisässä ja ja nuohan ovat kulutuskamaa mitkä itselläni hajosivat. Olisi kyllä varmaan välttynyt moisilta vahingoilta jos olisi käyttänyt pienempää akkua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 24, 2007 9:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 07, 2006 9:10 am
Viestit: 204
Paikkakunta: Oulu, maikkula
Tai olisit ostanut aseen Pcb:stä, niin olisit saanut takuun myös 9.6 volttisille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 7:25 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
AAtte kirjoitti:
Tai olisit ostanut aseen Pcb:stä, niin olisit saanut takuun myös 9.6 volttisille.


Mitä!? Ostin aseeni Pcb-airsoftista! No ei se enään mitään hyödytä kun olen itse vaihtanut sisään rattaat. :lol:
Mutta en tiennyt että Pcb korvaa aseet jotka hajoavat ysivolttisen ansiosta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 7:53 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 7:46 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Jyväskylä
Käytäntö on vaihtunut nykyisin, eli vain 8.4v akkuja suositellaan ja niille annetaan takuu. Eikä se ennenkään koskenut Maruin vehkeitä vaan ainoastaan "tehdasviritettyjä". Mutta miniakullisissa CA:n vehkeissä ei 8.4v 1100mAh tunnu riittävän talvella, liipasinviive kasvaa ärsyttävän pitkäksi ja ääni lähinnä naurattaa. Omassa CA:ssa käytin 9.6v 1500mAhia, antoi maukkaan tulinopeuden eikä minulla tai sen seuraavalla omistajalla hajonnut mitään yhteensä ~20 000 laukauksen jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 9:33 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Noniin, nyt on tullut se hetki kun tilaan kesäksi m120 virit. ;) Varmistan vielä että sopivatko Guarderin osat Ca kolmos boxiin? Tilauksessa olisivat Guarderin sylinterisetti, (http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/product_details.php?p=3915) Guarderin jousi (http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/product_details.php?p=3820) sekä Guarderin jousenohjain. (http://www.pcb-airsoft.com/kauppa/product_details.php?p=3861) Rattaat ja tappetplate hajoavat varmaan ensiksi mutta niitä löytyy omasta takaa joten niitä en tilaa. Kysymys kuuluu että sopivatko nämä yhteen vakiorattaiden ja Ca kolmosboxin kanssa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 10:49 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Sinappi kirjoitti:
Tosin valmistusvirhetakuu ei korjaa osia koska ysivolttinen sisässä ja ja nuohan ovat kulutuskamaa mitkä itselläni hajosivat. Olisi kyllä varmaan välttynyt moisilta vahingoilta jos olisi käyttänyt pienempää akkua.


Todennäköisesti et olisi välttynyt, mikäli se hajosi noinkin nopeasti, ja kuitenkin vielä ihan järkevällä akulla.

Kyllähän nuo osat ovat yhteensopivia, mikäli aseesi siis on aug. Tappetplateen kohdistuva rasitushan ei edelleenkään kasva raskaammalla jousella. Jos käytät rattaina yhä maruita, niin empä kuitenkaan suosittelisi laittamaan M120 jousta, etenkin kun guarderin jouset tuppaavat vastaamaan yleensä muitten valmistajien M130 jousta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2007 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Kiitos ja kuittaus. Virit tilaukseen vaan ja katsotaan mikä hajoaa ensinnä. Luultavasti rattaat mutta minulta löytyy pari vararatasta omasta takaa joten no problem. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 23, 2006 2:32 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Turku
Raakku kirjoitti:
etenkin kun guarderin jouset tuppaavat vastaamaan yleensä muitten valmistajien M130 jousta.


Näin puhutaan, ja näin itsekin uskoin, kunnes vaihdoin Guarderin SP120-jousen Systeman m120:seen (ei edes s-versio) ja tehot nousivat muutaman joulen kymmenyksen. Guarderin sp120:ä jousia on ehtinyt olemaan muutama, ja kaikki ovat olleen keskenään suurin piirtein yhtä tehokkaita. Onhan sekin toki mahdollista, että minulle vain on sattunut kaikki ne Guarderin löysät yksilöt.

Pointti on, että kaikki jouset valmistajasta riippumatta tuntuvat olevan numeroarvoaan tehokkaampia / antavan täysin mielivaltaisia lukemia. Guarderin sylinterisetti tosin ihan mukavasti syö ylimääräisiä tehoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Millä tavalla "syö tehoja"? Akusta vai lähtönopeudesta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2007 5:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Viittaa guarderin setin ilmatiiviyteen, eli tehonvajaukseen, itse en tosin siitä sen enempää tiedä.

Yleisestiottaenhan jouset antavat vähän enemmän, kuin nimellisteho sanoo. Guarderilla tilanne kuitenkin on se, että lähdöt ovat lähes säännönmukaisesti kymmenen metriä sekunnissa liikaa, usein enemmänkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 3:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Noniin viripalikat sisässä. Ensiksi viilailin Guarderin sylinterin päätä sopivaksi noin yksi ja puoli tuntia koska se ei oikeen suostunut menemään Ca kuoriin. Lopulta sain homman valmiiksi ja asentelin palikat kohdilleen.
Kun koitin asetta niin sarja toimi hyvin mutta semi jumitti taakse eikä sarja enään palauttanut jousta joten jouduin ottamaan moottorin irti ja pihtien kanssa hieman kiskasemaan ratashakaa ulos siitä moottori aukosta, jotta jousi palautuisi.
Epäilen että vika voi olla moottorissa, joka ei jaksa vääntää taikka sitten akussa koska se ei ollut täynnä.

Edit. Akku täynnä. Ase ampuu eräänlaista burstia, kolme kutia ja sen jälkeen tahti hidastuu ja uudet kolme perään kunnes lopulta jumittaa. =/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 5:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Vika piilee luultavasti cut off leverissä. Omassa coltissani tapahtui samanlaista vikaa, kun cut off lever oli vääntynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 5:54 pm 
CA:n moottorit eivät yksinkertaisesti jaksa käyttää M120-tason settiä, oli se miten hyvin asennettu tahansa. CA:n moottori tarvitsee joko tajuttoman suuren akun tai kevyemmän virin, joten on helpompi vaihtaa se suoraan esim. Maruin EG1000:een.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 6:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Sniper11 kirjoitti:
Vika piilee luultavasti cut off leverissä. Omassa coltissani tapahtui samanlaista vikaa, kun cut off lever oli vääntynyt.


Kiitoksia paljon! Olit tosiaan oikeassa, cut off leveri otti laakeriin kiinni ja siitä syystä vääntynyt ja nyt on pienet modaukset tehty ja ase pelittää. ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 6:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Carbine kirjoitti:
CA:n moottorit eivät yksinkertaisesti jaksa käyttää M120-tason settiä, oli se miten hyvin asennettu tahansa. CA:n moottori tarvitsee joko tajuttoman suuren akun tai kevyemmän virin, joten on helpompi vaihtaa se suoraan esim. Maruin EG1000:een.


Kylläpä omani jaksaa kun 9.6 volttinen antaa 11 volttia täytenä. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2007 6:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 26, 2005 5:56 pm
Viestit: 66
Taas, turhahko yleistys, omien käsieni kautta on kulkenut useita yksilöitä, jotka pyörittävät raskaampiakin virejä kohtalaisesti.

Tässä tapauksessa veikkaan kyllä minäkin huonoa moottoria, mutta ennen sen vaihtoa kannattaa vilkasta missä kunnossa moottorin hiilet on, usein ne ajanmyötä kuluvat huonoon kuntoon eivätkä johda sähköä kovin hyvin. Ongelmaan auttaa hiilien kevyt hiominen.

Kuten muutenkin Ca:lla on myös moottoreissa suuria kappalekohtaisia eroja, toisten ollessa susipaskoja ja toisten toisaalta ollessa ihan toimivia.

Edit: ihmiset vastailee liian nopeesti, mä en pysy perässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 2:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Tässä ilmeni sellanen ongelma vielä että semillä moottori ei jaksa vääntää jousta taakse mutta sarjalla semikin onnistuu. Neuvoja ongelmaan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 4:03 pm 
Olen itse tavannut tasan yhden CA:n moottorin, joka on kunnolla jaksanut käyttää M120-tason viriä pienemmällä kuin 9,6V large-akulla.

jos joku epäilee, olen tähän mennessä virittänyt ehkä kolmisen kymmentä CA:n asetta tuolle tasolle, joten kokemusta CA:n "laatumoottoreista" löytyy kyllä aivan tarpeeksi :) Lähinnä tuo ongelma tosin kärjistyy esim. Guarderin viripakettien kanssa, joiden mukana toimitettavat rattaat eivät ole erityisen hyvin vääntävät.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 28, 2007 5:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 17, 2006 5:13 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Mäntsälä
Noniinn siinä se tuli. Minulla on Maruin vakio rattaat sisällä. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 27, 2007 2:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 30, 2005 11:58 am
Viestit: 18
Onko G&P:n rattaat hyviä m100/m120 virityksissä? Kestääkö ne kovassakin sarjassa, (hommaan 9,6v 3000mAh akun) että, muuten muut osat kyllä kestää, mutta kestääkö rattaat sitä höykytystä? Mitä muita rattaita suosittelette?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 4:45 pm
Viestit: 8
vilsua kirjoitti:
Onko G&P:n rattaat hyviä m100/m120 virityksissä? Kestääkö ne kovassakin sarjassa, (hommaan 9,6v 3000mAh akun) että, muuten muut osat kyllä kestää, mutta kestääkö rattaat sitä höykytystä? Mitä muita rattaita suosittelette?


Mulla on AK-47:ssa "G&P M16 Gear Set" nimiset rattaat PDI 150% jousella ja kyllä mulla ainakin kestää suht hyvin tuokin rattaisto. PDI 150% jousi vastaa about M110-tasoista viritystä. Tuntuu, että tuo rattaisto ehkä kestäisi sen M120/170% jousenkin, mutta varma en ole asiasta koska en ole kokeillut. Nuo G&P:n rattaat ovat melkein identtisiä systeman rattaiden kanssa. Ainoastaan sectorgear on hieman erinlainen, sekä väri on vaaleampi. Käsittääkseni nuo G&P rattaat ovat teräksestä valmistetut, eikä 39euron hintakaan mikään kallis ole rattaille jotka ainakin mulla kestää sen 150% jousen. ;) Moottorina mulla on aseessa Systeman Torque up moottori, sekä kaikki muut osat ovat systemaa, paitsi jousi ja rattaisto. Hyvin toimii kokonaisuutena. Akkuja on 12V 2x600mah nicd, 8.4V 1300mah nimh ja 9.6V 1700mah nicd ja ase ampuu kaikilla akuilla. 8.4V akku on vain hieman laiskempi kuin nuo muut.

Fernite kirjoitti:
Asennettiin tässä nyt Guarderin M120 FTK Maruin M4:n. Ase ei toimi ja syynä on, että mäntä ei virity taakse asti, vaan jumittaa joka kerralla. Shimmitys on tehty Guarderin ohjeen mukaan, joten sekään ei ole vikana.
Veikkaisin ite moottoria, koska vakiojousella ase toimii normaalisti, ja että moottori ei jaksaisi vääntää raskaampaa jousta.
Kokeilen vielä Guarderin mäntä-vakiojousi yhdistelmää, jospa männässä olisi vika?

Ja jos joutuu uuden moottorin ostoon, mikä kannattaisi? Hinnalla nyt ei niin väliä, vituttaa vaan kun ase ei oo ikinä toiminut.


Mulla oli jossain vaiheessa samaa vikaa ja ongelmaksi osoittautui liian pieni mah-määrä akussa. Shimmitysohjeiden mukaan ei kannata aina laittaa rattaista koska jokainen rataslaatikko on sisältä hieman eri paksuinen kuin toinen jne... shimmit kannattaa kokeilla pyörittämällä rattaita vaikka sormilla ja tarpeen mukaan lisätä/poistaa shimmejä. Huomasin itse viritellessäni, että 600mah akkuja ei ole järkeä käyttää välttämättä edes M100 viritetyllä aseella. Niissä on kuitenkin suhteellisen vähän kapasitettia. M100 vireillekkin laittaisin ainakin 9.6V tai 10.8V akun jos milliampeeritunti-määrä on vain 600mah.

12V 600mah akku ei jaksanut edes virittää M130 tason jousta loppuun asti, mutta 12V 2x600mah akku kyllä jaksoi. Jossa siis on käytännössä ~1200mah kapasiteettia, kun kaksi 12V 600mah akkua kytkee rinnan. M100 ja 150% jousilla 600mah akkukapasiteetti tuntuu jo liian pieneltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 14, 2007 3:00 pm 
Poistettu


Viimeksi muokannut Stormi päivämäärä To Kesä 14, 2007 5:39 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 472 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com