Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:49 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 182 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 14, 2003 12:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Aqu kirjoitti:
Onko kellään kenttäkokemusta sekä ak-47:sta, että beta speznatsista? Pitäs saada vähän informaatioo, ku oon hankkimassa jompaakumpaa... Kumpi olis parempi kentällä??? :?

Tavallinen AK-47 on minun valintani. Betan pilaa kiinteä tukki ja ennen kaikkea hirveä weaver-kisko, joka on kuin piste iin päälle. Ase ei ole selkeästi 'ryssäase', muttei myöskään 'natoase'. Jonkinlainen oikea fiilis aseesta vain puuttuu, eipä muuta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Marui B-Spetnaz
ViestiLähetetty: Ma Loka 06, 2003 7:29 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2003 5:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Espoo
Capt. Miller kirjoitti:
Aattelin ostaa tälläisen G36K ilmestymistä odotellessa...


Siitä Spetnazista ei ole omankädenkokemusta, mutta ainakin 1 kaveri aikoo ostaa sen ja nemesiksessä siitä ei puhuttu pahaa...
Sitten toinen asia.
Mäki oon tässä odotellut g36k:ta. Mutta tulin siihen tulokseen, että ostan ensin g36c:n ja sitten tulevaisuudessa k kitin. Mutta oon kuullu, että dragon armssin k kit ei ole hyvä, joten toivoisin maruin julkaisevan ihan virallisen paketin. Itse haluaisin aseeseen punapisteen siihen kantokahvaan, mutta nyt on kai vain vaihtoehtona joko 1.5x tähtäin tai 3.5x tähtäin + lasertähtäin.
Muuten mistä ajattelit sä ajattelit hankkia sen?, kun niitä ei kai Suomessa myydä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 07, 2003 8:38 am 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 09, 2003 9:12 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Laukaan Komentobunkkeri
Olenkin jo luopunut k-kitin ostosta ja istun kiltisti ja odotan että marui tekee kunnoliisen koon, sillä kaikkien kittien kiikari on ollut tähän asti perseestä. mutta jos keväällä..... :D

[Muokkaus] Poistettu ällöt sensuroinnit. Kiroillaan kunnolla tai ei ollenkaan. -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 07, 2003 1:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 1:02 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Joensuu
Meidän tiimiläisellä on beta ja siinä on tulenvalitsimessa ensin sarja ja sitten semi että onko se kaikissa akoissa silleen vaan onko se joku pelkän betan erikoisuus?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 07, 2003 2:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 6:47 pm
Viestit: 51
Paikkakunta: Helsinki
Kaikissa AK:issa se on niin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 07, 2003 2:53 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2003 5:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Espoo
Capt. Miller kirjoitti:
Olenkin jo luopunut k-kitin ostosta ja istun kiltisti ja odotan että marui tekee kunnoliisen koon, sillä kaikkien kittien kiikari on ollut tähän asti perseestä. mutta jos keväällä..... :D

Niin voihan olla, että se kunnollinen koo tulee joskus. Mutta luotan siihen, että tulee myös kunnollinen k-kit. Myös sellaset ras/ris kitit ona ollut tyylikkäitä, mutta itselläni ei ole niille raiteille käyttöä. Sitäpaitsi useimmissa pitää ostaa erikseen se akun kantosysteemi, mikä nyt olikaan...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 10, 2003 10:48 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Olen tässä väsäämässä Beta Spetsnazista Spetsnazia, ja kysyisin toimisiko seuraava paketti:

-Beta Spetsnaz
-AK-47 S metallirunko
-AK-47 S Mecha

Meneekö tuo mecha tuohon suoraan vai pitääkö niille johdoille vielä tehdä jotakin vaikka mechabox onkin AK-47 S:stä?

Käsittääkseni tuon metallirungon pitäisi mennä ongelmitta mutta joku voisi korjata mikäli olen väärässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 11, 2003 4:23 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
MINUN käsittääkseni metallirunko menee kiinni ongelmitta ja mecha samoin, sitä kun ei tarvitse uudelleen johdottaa. Korjatkaa jos olen väärässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 11, 2003 8:39 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Kyllä se mecha johtoineen menee pyssyyn sisään ihan mukisematta, varsinainen ilonaihe syntyy siitä kun tulee tarve käyttää 9.6V akkua :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 11, 2003 1:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Itseasisassa on tarve käyttää 9,6 V akkua mutta kattelin että tuosta saa kuitenkin kaivettua/koverrettua hieman lisää tilaa, mutta saa nähdä riittääkö tila siltikään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 11, 2003 2:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Kyllä sinne tilaa saa kaiverrettua, olenhan itse moisen projektin aikoinaan tehnyt, mutta helppoa se ei ollut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 13, 2003 7:25 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Erillistä taittotukkimallin rataslaatikkoa ei ole paljoa järkeä ostaa, kun se eroaa alkuperäisestä vain johdotukseltaan. Ja johdot voi uusia itsekin.

Taittotukkimallin johdot ovat vaikeampia asetella rungon sisään, kun niitä menee siellä enemmän. HK-make -runkoon ne silti menivät ihan hyvin, kun jaksoi yrittää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2003 3:55 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Joo katsoin tota itsekkin eilen kun aseen purin. Päädyin siihen tulokseen että ostan vain ne kuoret.

Tuosta akkutilan laajennuksesta vielä... Elikkä minun nähdäkseni myös tuota takatähtäintä tulisi viilata? Ainakin se tulee sieltä aika pahan näköisesti tielle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2003 1:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Itse mursin rungosta piippurungon sisään meneviä osia ja viilailin ja veistin piippurunkoa laajemmaksi. Liittimille taas tein tilaa osaan AK-7, jonka päällä akku on. Nyt akku tulee itse liittimien päälle ja akku menee pari senttiä piippurungon sisään.

Toivottavasti sait selvää =D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 14, 2003 3:12 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Joo sainhan minä selvää. Kuulostaa ihan toimivalta tuo ratkaisu että laittaa liittimet akun alle, pitänee kokeilla.

Suuret kiitokset, teistä oli paljon apua.


Laitan kuvia kunhan projektini on valmis. RIS- kiskon hioin jo pois ja lätkin kittiä päälle, odottelen sen kuivumista ja sitten vaan hiomaan sitä hienoakin hienommalla hiekkapaperilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2003 1:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Puuosat, AK47s:n takatukki ja metallinen runko niin kauniimpaa asetta en pienessä mielessäni voi kehitellä. Oikea "tappopeli" (sori rauhaa rakastavat) sekä SeeKuuPeessä että ulkonakin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 22, 2003 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 11:54 am
Viestit: 241
Meneekö Betaan siis large-akku ilman sen kummempia muutostöitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 22, 2003 7:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
No eiköhän mene kun on sille suunniteltu. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 17, 2004 3:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 8:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Järvenpää
Kestääkös sen RIS, (kun kerran muovia on) esim. etukahvaa, kun olen kuullut, että se on vähän heikko?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Huhti 17, 2004 9:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se itse kisko ainakin minulla ihan tukeva on, ensiksi taitaa periksi etutukin kiinnitysnipukat tukin molemmissa päissä. Niidenkin luulisi yhden kahvan kestävän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2004 7:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2004 6:41 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kemi
Keissi kirjoitti:
Onko kukaan sekä Spetzia että norm. AKta käyttänyt huomannut eroa niiden tarkkuuksissa? Spetzissa kun näyttäisi olevan puolta lyhyempi piippu.


Omasta mielestäni normaalilla AK:lla osuu hieman paremmin... Liekkö syy sitten piipun pituudessa, vai kyseisen aseen hoppisäädöistä verratuna spetsnaziini...? :)

Tarkkudesta tyyliin: mielestäni hieno, mutta käytännössä melko vähäpätöinen asia spetsnazissa on sen ääni. Sen lyhyt pippu vaimentaa tulitusääntä vähemmän, kuin muiden aseiden pitkät piiput, jolloin sarjalla sen mäntä kalisee komeasti (ja hukuttaa osan moottorin äänestä)!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2004 7:36 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2004 6:41 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kemi
Kommari kirjoitti:
Meneekö Betaan siis large-akku ilman sen kummempia muutostöitä?


Oma largeni, joka tuli aseen mukana, menee sisään ilman minkäänlaista väkivaltaa, mutta kaverini eri valmistajan large-akku (en muista merkkiä) vaati jo sitten aikamoista väkivaltaa... Sen sopivuus riippuu siis sen kennojen ja johtojen välisestä liitäntäosasta, joka tuntuu paksuudeltaan vaihtelevan eri valmistajien mukaan... :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 27, 2004 6:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 8:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Järvenpää
Itselläni on ainakin joka kerta aika kovia vaikeuksia saada se prkl akku aseeseen, toivottavasti ei johdot vaan mene piloille kun liikaa survon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2004 7:23 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2004 6:41 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kemi
Oliko sulla sitten se aseen mukana tullu versio? Sen kanssa ei pitäis olla kyllä isommin ongelmia... :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2004 12:28 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Aseiden mukana ei tule akkuja. Jos tulee se on myyjän oma asia ja tällöin "aseen muknana tullut" voi olla aivan minkälainen tahansa.

Jos perälevyn laittaminen on nihkeää, se tuhoaa johdot hyvin nopeaan tahtiin. Kannattaa katsoa ettei tukin sisällä olevat johdot ole mitänkään välissä akkua laitaessa, nottei ne vie sitä paria milliä tilaa joka voi olla ratkaiseva.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2004 12:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 07, 2004 1:36 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Espoo
Aiheesta kuudenteen,
mutta onko real-steel AK:n lippaat pitempiä kuin AS version?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 28, 2004 12:58 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Joo, nimittäin oikeassa Kalashnikovissa lipas tulee syvemmälle aseeseen. Maruin lipas on yläpäästään pari senttiä lyhyempi.

Sama homma lähes kaikkien muiden aseiden lippaiden kohdalla myös. ICS:n uudessa arska-sarjassa ovat lippaat oikean kanssa kyllä samankokoisia, kuitenkin sillä seurauksella että aseessa kiinni ne työntyvät epäluonnollisen pitkälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 06, 2004 3:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 8:32 pm
Viestit: 73
Paikkakunta: Järvenpää
Onkos ßeta Spetnaz teidän mielestä konepistooli vai -kivääri, kun aseen omistajana en itse osaa kunnolla sanoa. Ehkä se kumminkin kaartuu hieman sinne konepistoolin puolelle. En tiedä. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 06, 2004 3:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Beta spetsnaz on(olevinaan) AK-47 karbiiniversio joka on rynnäkkökivääri, ei konekivääri. Joten kyllä se rynnäkkökivääri on, konepistooleiksihan luokitellaan ne jotka ampuvat pistoolien kätyttämää patruunaa(mp5, 9mm. B spetz 7.62) {menipä offariksi}
Pointti oli se että kyllä se rynnäkkökivääri on, vain lyhennetty sellainen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 15, 2004 7:35 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 15, 2004 7:30 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Helsinki
Omat kokemukseni:
+/- Nätti/Ruma (mielipide)
+ Sopii sekä cqb ja metsään
+ Helppo purkaa
- Muovinen (niinkuin kaikki muutkin)
+/- Hiqu (omasta mielestä -)

Noh, eipä nyt tule muuta mieleen tähän hätään..
Suosittelen ostamaan kyllä! Kouluarvosana: 9+


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 15, 2004 6:41 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Kemi
hrotten kirjoitti:
Aseiden mukana ei tule akkuja. Jos tulee se on myyjän oma asia ja tällöin "aseen muknana tullut" voi olla aivan minkälainen tahansa.


Kyllä ne laittavat paketin mukana yleensä silti tulemaan akun, joka myös menee kyseisen aseen sisään. Itse tilasin omani WGC:stä. Sieltä saa paketteja, joissa tulee akku mukana.

Ja FouKus, kyllä se spetsnaz on yksi metallisimpia järjellisen hintaluokan softiaseita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 7:15 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Alsshon kirjoitti:
hrotten kirjoitti:
Aseiden mukana ei tule akkuja. Jos tulee se on myyjän oma asia ja tällöin "aseen muknana tullut" voi olla aivan minkälainen tahansa.


Kyllä ne laittavat paketin mukana yleensä silti tulemaan akun, joka myös menee kyseisen aseen sisään. Itse tilasin omani WGC:stä. Sieltä saa paketteja, joissa tulee akku mukana.


Et sitten osannut kuin toistaa minun viestini? Valot päälle!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2004 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 4:55 pm
Viestit: 1
Olen ajatellut ostaa betan, mutta sitä kuitenkin jarruttaa tietämättömyys parista asiasta.

Eli saako tuosta etukädensijasta kunnon otteen, kun se näyttää aika pieneltä? Beta on yhtä "tehokas" kuin ak-47? Betaan käy ak-47 viritysosat ja tarkkuuspiippu? Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 07, 2004 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 6:21 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Joensuu
Saa kunnon otteen, ris saattaa häiritä, jos pelaa ilman hanskoja. Kaikki Maruin sähköt ovat lähes yhtä tehokkaita, paitsi kurzissa on vähän muita alemmat tehot. Betaan käy ak:n viritysosat, muttei puuosat eikä tarkkuuspiippu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 15, 2004 4:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 5:38 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Joensuu
Suatana kirjoitti:
Saa kunnon otteen, ris saattaa häiritä, jos pelaa ilman hanskoja.


Itselläni ei ole ollut ongelmia tämän asian kanssa vaikka kyseisen aseen omistankin. (Enkä hanskoja :wink: ) Eihän siinä RIS:sissä ole muuta vikaa kuin se, että se on ruma.

[Muokkaus] Jos ei uskalla kirjoittaa kirosanaa kokonaan, ei kannata kirjoittaa sitä ollenkaan. -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2004 4:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 10:42 am
Viestit: 137
Paikkakunta: Helsinki
Niin kun luin LEKAn AK-arvostelusta että Suomi käyttää sitä myös, eli kuinka paljon Suomi käyttää sitä? :|

Sitten mietin sitä että sopiiko AK niinkuin "länsimaiseksi" aseeksi eli moderniksi aseeksi (mustana) vai onko se vaan joku perkeleen somalien "hula hula hula"-ase? :?

Ja vielä ikuinen kysymys: Musta AK vai Beta Spetsnaz moderniksi aseeksi? :twisted:
Olen meinaan kai AK:ta hankkimassa kun sitä on kehuttu niin paljon, ehkä liikaakin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2004 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 2:58 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Jyväskylä
Animal kirjoitti:

kun sitä on kehuttu niin paljon, ehkä liikaakin?

AK on todellakin kehujensa mittainen. Mitä minä nyt olen AK:ta testaillut, niin olen tullut siihen tulokseen, että se on aivan upea.(Ostaisin, mutta ei sovi tiimin varustukseen).
Ja mitä kysymykseesi tulee, niin minä sanoisin Beta Speznaz. En osaa perustella :? .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2004 6:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 10:42 am
Viestit: 137
Paikkakunta: Helsinki
Muhvi kirjoitti:
(Ostaisin, mutta ei sovi tiimin varustukseen)

Offtopic: Miksi ei kuulu tiimin varustukseen?

Takaisin aiheeseen: Ainoo vaa että mitkä kantolaitteet imaisevat AK:n regui? Siis semmoset mitä myydään esim. LEKAssa

Sitten se vielä mitä sanoin edelläkin eli käyttääkö SA paljon AK:ta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 16, 2004 6:53 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Suomi käyttää vehjettä kasvavissa määrin, sillä kotimaisia rynnäkivääreitä ei ole tehty enää vähään aikaan. Suuri osa Suomen käyttämistä aseista on tosin Kalashnikovin levyprässättyä versiota, nimeltään AKM.

Rauhanajan puolustusvoimat ovat sen verta pienet, että suurimmalle osalle riittää kotimaisia aseita. Sodanajan tilanne olisi sitten aivan toinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 16, 2006 7:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Noniin, olen tässä vähän aikaa sitten asentanut Betaani tarkkuuspiipun.
Mutta vikana on se, että ase heittää heti pidemmältä matkalta puolisen metriä oikealle - taas ase auki.
Noniin, syy selvisi, hoppikumin "nyppylä" ei mennyt siihen piipussa olevaan uraan ja luulin asian olevan sillä selvä, mutta ei. Taas ase ampuu oikealle, ei enää niin paljon kylläkään.

Mikä vikana?
Kumikin on saattanut ottaa vähän "damagea", ja kun Nemesikseen olen menossa, niin ostanko soft vai medium hopup- kumin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2006 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Luin koko vistiketjun läpi ja minua todella harmittaa ihmisten osaamattomuus lukea muiden viestejä. Samaa asiaa kysytään uudelleen ja uudelleen ja uudelleen...

Täysimittaisen AK:n ja Betan eroista hieman juttua seuraavssa:

Etuosa:
Betassa on täysin eri etuosa kuin pitkässä AK:ssa. Kiinnitykset ovat kaikin puolin samanlaiset kuin pitkässä AK:ssa, mutta osat ovat vain erimallisia. Pitkän AK:n etutukki ei käy Betaan ilman muokkausta, sen sijaan samanmalliset tarkkuuspiiput käyvät, tosin vain lyhyemmät sellaiset. Joku valitti Betan etutukin pienestä koosta aiemmin. Minusta se on juuri mainio ja sillä on aseesta saatu mukavasti pituutta pois. Vaikka etutukki on lyhyt, on siinä tilaa kyllä jokaisen kädelle, kannattaa miettiä pitääkö tukista kiinni peukalo-otteella hyödyntäen koko etutukin vai pitääkö kättä takaviistossa, kuten useimmat.

Pistoolikahva:
Pitkän AK:n ja Betan pistoolikahva eroaa vain väriltään ja pinnoitukseltaa. Betan kahva on musta ja kumipinnoitettu, ainakin omassa aseessani on kun sen sain. Pitkän AK:n kahva on puunvärinen, mutta muovia.

Laatikon kansi:
Betan kansi on muuten samanlainen kuin muissa AK-sarjalaisissa, mutta siinä on kiinni Betassa tarvittava takatähtäin, jota ei voi säätää missään suunnassa. Lisäksi kannessa on pieniä kohokuvioituja uria, samaan tyyliin kuin esim. AKM:n laatikon kannessa.

Lipas:
Betan lipas on n. 250bb:tä sisäänsä vetävä hicap lipas, koneistoltaan täsmälleen samanlainen kuin vastaaviin aseisiin tarkoitettu 600bb hicap-lipas. Pikän AK:n mukana tulee siis 68bb regulipas.


Muita eroa en Betan ja pitkän AK:n(jota myös osa täällä kutsuu "normaaliksi AK:ksi) välillä en ole huomannut. Mecha on Ver. 3 ja täsmälleen samanlainen edellä mainituissa aseissa, joten samat viritysosat käyvät molempiin. Takatukkiin menee molempiin 8,4V large-tyypin akku, samankokoisista kennoista tehty, volttimäärältään suurempi akku vaatii jo perän muokkausta.

Toivottavsti tämä selvensi asioita niille, jotka Betaa ja "normaalia" AK:ta vertailevat. Kirjoitin tämän, koska koulussa oli vapaatunti, enkä halunnut kuluttaa sitä lukien tyhmiä kysymyksiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2006 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
Sylinteri lienee erilainen piipun pituudesta johtuen.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 182 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com