Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:41 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 243 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 11, 2008 3:12 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Vihi kirjoitti:
Baretti kirjoitti:
En ole saanut mistään vielä varmaa tietoa, eli sopiiko tuohon mk2 malliin 2 ja 3 boksin osat, jousenohjaimet, suuttimet sun muut


Aseeseen käy ver. 2 viritysosat laakereita lukuunottamatta. Suutin on useimmissa aseissa omanlaisensa, luultavasti myös tässä. Ver. 2 jousenohjain käy tähän aseeseen, vakio-ohjain on kuitenkin metallinen, joten sen vaihtaminen ei mitenkään välttämätöntä ole, ellei omaa pakkomiellettä laakerointiin.


Luetaan sitä ketjua. Edellisen (as in kolmossivu, daa) sivun eka viesti... -___-'


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 8:19 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:46 pm
Viestit: 15
Onko kaikissa mk2 malleissa se ongelma ettei perälevy pysy kiinni olkatuen ollessa ylhäällä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 10:49 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 4:38 pm
Viestit: 91
No siis sillä ei ole mitään muuta kiinnitystä tai tukea kuin se perälevy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Kesä 12, 2008 4:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Viittiiköhän tällä pelata vesisateessa, vai tuleeko oikosulku tai jtn. muuta vastaavaa?
Onko muut huomanneet pistoolikahvan todella pientä heilunaa ja sitten isompaa heilumista etutukissa,ja siinä samalla myös natinaa?
Ja onko joku huomannut jo tämän ulkopiipun kiinnitys systeemin löystymistä, siitä kun varoiteltiin softaajassa.
Aseen mallihan on "mk2" eli se täystukillinen versio.

Eiköhän näillä kysymyksillä päästä jo alkuun... :)
E:Ja mitähän se paristokäyttöinen laatikkolipas tuumaisi vesisateessa pelaamisesta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2008 10:40 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 4:38 pm
Viestit: 91
Mosa kirjoitti:
Viittiiköhän tällä pelata vesisateessa, vai tuleeko oikosulku tai jtn. muuta vastaavaa?
Onko muut huomanneet pistoolikahvan todella pientä heilunaa ja sitten isompaa heilumista etutukissa,ja siinä samalla myös natinaa?
Ja onko joku huomannut jo tämän ulkopiipun kiinnitys systeemin löystymistä, siitä kun varoiteltiin softaajassa.
Aseen mallihan on "mk2" eli se täystukillinen versio.

Eiköhän näillä kysymyksillä päästä jo alkuun... :)
E:Ja mitähän se paristokäyttöinen laatikkolipas tuumaisi vesisateessa pelaamisesta?


Noh kylläkai sillä viitsii pelata vesisateessa siinä missä muillakin aseilla. Jos kummiskin alkaa mietityttämään niin laitat sen syöttökannen alle jtn suojaamaan vedeltä koneistoa sun muuta tärkeää. Itsekkäni pistoolikahva heilui todella paljon joten se kannattaa kiristää varmaankin ensimmäiseksi. Etutukki ei minulla ainakaan ole natissut, tosin minimaalista heiluntaa on siinäkin, mutta senkin voi kiristää. Ulkopiipun kiinnitys ei nyt ihan helposti löysty, ellei sitä kokoajan ota pois ja laita takaisin. No se lipas on nyt aikahyvin tiivis etten usko että sinne vettä sisälle pääsisi, mutta varaltahan voit aina teippiä laittaa riskikohtiin. Toivottavasti tästä oli jotain apua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Pe Kesä 13, 2008 12:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Onkos tuossa etutukissa jotain muita ruuvi tms. kiinnityksiä kuin nuo 4 ruuvia ihan sen ala-osassa? tukin palat siis heiluu sieltä ylhäältä,oikea tukin pala ei heilu/liiku paljoa yhtään mutta tuo vasen jo aika reippaasti,ja ainakin nuo 2 molemmissa puoliskoissa olevaa ruuvia pitäisi olla tiukasti.

Millä/millähän tavalla sisäpiipun pään ja sen sisäpinnan rajakohtaa voisi hioa?Ongelma on se että se viisto (en ole varma onko nimitys oikea :P )joka kiertää sen sisäpiipun päätä on tehty huolimattomasti ja sen seurauksena siihen sisäpinnalle ihan piipun päähän on tullut sen kokonaan kiertävä rengas ylimääräistä metallia. Eli sielä sisäpiipun reunaa kiertää sellasta ylimääräistä tavaraa mitä siinä ei kuuluisi olla ja tämän takia kuulat lentelevät mihin sattuu,koska ne eivät pääse vapaasti liikkumaan vaan aina "tössäävät" siihen piipun suulle ja hajonta on tämän seurauksena n. 15metriin luokkaa 1m ja hopin vaikutus katoaa. :D
Ongelma on tällä hetkellä "korjattu" vaihtamalla aseeseen toisen aseen piippu.
Toivottavasti joku sai selvää mitä tarkoitin. :)
Edit: Piippu hoidettu pelikuntoon...


Viimeksi muokannut Mosa päivämäärä Ti Kesä 17, 2008 6:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Kesä 14, 2008 3:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 12:28 pm
Viestit: 30
Noista pask##### bipodeista sen verran, että kun ne kuluvat käyttökelvottomiksi(eli ei mene pitkään) niin mistäs saisi uusia ja hintaa olisi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Kesä 14, 2008 3:16 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 19, 2008 11:30 am
Viestit: 77
Paikkakunta: Oulu
Google autaa, esim. Redwolf myy G&P:n teräksisiä jalkoja ~70$.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2008 9:22 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Onkos teillä muilla samaa vikaa kuin minulla, että aseen mikrokytkin hitsautuu kiinni ja itse voi suunnilleen vain toivoa, että se lopettaa ampumisen? (Ei lasketa heitä joillla on mosfetit pyssyssä. Itsellenikin toki tulossa.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Su Kesä 15, 2008 12:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 4:38 pm
Viestit: 91
Tikker kirjoitti:
Onkos teillä muilla samaa vikaa kuin minulla, että aseen mikrokytkin hitsautuu kiinni ja itse voi suunnilleen vain toivoa, että se lopettaa ampumisen? (Ei lasketa heitä joillla on mosfetit pyssyssä. Itsellenikin toki tulossa.)

Joo mullaki tuo joskus jatkaa sarjan ampumista vaikka päästää liipasimen pohjasta. Mutta ainakin mulla on auttanu ku on painanu uudestaan liipasinta. Kannattaa seuraavalla kerralla kokeilla tuota.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 12:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Kaveri oli saanut kyseisen aseen Weksistä tässä vähän aikaa sitten, ja kyllä pitää nostaa hattua A&K:oon suuntaan. Todella upean näköinen vehje, jonka ainoaksi viaksi lukeutuu huono hoppikumi (joka on suora kopio CA:n männäntuhoajahopista). Muuten siis tämä metallisika on aivan käsittämättömän hieno laite.

Kannattaa ostaa ase suoraan Suomesta, sillä se tulee loppujen lopuksi halvemmaksi, kuin mitä Honkkarista. Näin painavalle aseelle kun tulee postikuluja paljon (n. 10€kg, 7x10€=70€+tullit ynnä muut laskutukset).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 1:08 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Ei ainakaan omassa tapauksessani. Itse sain ulkomailta tilaamalla aseen n. 90 euroa halvemmalla, kuin mitä olisin Suomessa joutunut halvimmillaan pulittamaan. Tämän lisäksi sain tykin käsiini n. kuukautta aikaisemmin, Minimi-malli kun oli pitkään loppu kotomaan puljusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 3:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Joo ulkomailta sen saapi 200-250€ kotiovelle toimitettuna(riippuu kuinka sen tilaa ja kuinka monta on jakamassa kuluja).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Kaverilla ase tuli maksamaan vähän yli 300€ lähimpään postikonttoriin tuotuna. Suomesta sen saa hintaan 300€, ja vielä takuun lisäksi. Joten kyllä itse tilaisin Suomesta, saa paljon nopeammin ja mahdollisissa takuuvaihtotilanteissa ei mene sitten sormi suuhun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 6:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Otacon kirjoitti:
Kaverilla ase tuli maksamaan vähän yli 300€ lähimpään postikonttoriin tuotuna. Suomesta sen saa hintaan 300€, ja vielä takuun lisäksi. Joten kyllä itse tilaisin Suomesta, saa paljon nopeammin ja mahdollisissa takuuvaihtotilanteissa ei mene sitten sormi suuhun.

Suomesta saa vain täystukillista versiota (ilman laatikkolipasta) 300€.
Ja laatikkolipas antaa huomattavan edun normaaliin m16 lippaaseen verrattuna pelitilanteessa, ja jos ostaa laatikkolippaan erikseen niin se maksaa varmaankin jossain 80-150€ välillä ja ehkä enemmänkin, ja ne saattavat olla huonompia kuin A&K:n oma laatikkolipas.
Pikaisen googletuksen ja laskemisen jälkeen ainakin minä päädyin siihen että ase pitäisi saada laatikkolippaan kanssa ulkomailta alle 300€.
En sen enempää ala ottamaan kantaa siihen että kannattaisiko ase vain ostaa suomesta n. 70€ kalliimmalla laatikkolippaan kanssa,jolloin takuu yms. olisivat voimassa. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 7:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 5:48 pm
Viestit: 279
Paikkakunta: Espoo
Mosa kirjoitti:
Suomesta saa vain täystukillista versiota (ilman laatikkolipasta) 300€.

Kannattaisi opetella googlettamaan, mä löysin kolmesta eri kaupasta pyssyjä, eniten löyty paraa, mutta myös MK 1 löytyi yhdestä. Kaikissa oli mahdollisuus ostaa laatikkolippaan kanssa. Halvin oli Milgearin 358€, para ja MK2 med laatikkolipas.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 8:32 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Itse tilasin Minimini http://www.rsov.com sivustolta.
Tässä pieni laskelma epäilijöille:

Ase + UPS:n rahdit = 307.30 USD
307.30 USD, paypalin tämänhetkisten valuuttavaihdoskurssien mukaan: 193.06 EUR

Tässä vaiheessa joku saattaa miettiä, että miksi käytän USD-listahintoja, vaikka Rsov.com:ssa saa maksettua myös euroilla. Vastaukseksi tarjoan seuraavaa: Olen huomannut, että rsov:n euromääräisten listahintojen käyttö on euroilla maksavalle asiakkaalle epäedukasta, sillä USD-määräisillä listahinnoilla tilattaessa tuotteiden hinnat ovat joitakin prosentteja pienempiä jopa paypalin omien valuuttakurssien mukaan.

(Rsov.com merkkaa joskus invoiceihinsa tuotteiden hinnat todellisia alhaisemmiksi ja UPS on siitä kiva lähettifirma, että he eivät vaadi asiakkaalta alkuperäisiä tilausvahvistuksia, vaan laskuttavat n. 11.5 euroa tullauskuluja ja hoitavat mahdollisimman vähällä säätämisellä paketin asiakkaalle. Itse käytän juuri näistä syistä UPSia aina, jos on valittavissa pikapalvelu. Oman sahani kohdalla Rsov oli tosiaan merkannut listahintoja selvästi alemmat hinnat paketin mukaan laitettaviin invoiceihin, jolloin minun ei tarvinnut maksaa täysiä tulleja* ja veroja* tavaroista.)

Laskin empiirisiin havaintoihini pohjaten mahdollisen kokonaissumman aseelle, sisältäen pikarahtikulut, verot, tullit ja UPS:n palvelumaksun:

193.06 EUR (tuote+rahdit) x 1.22 (ALV) = 235.5332* x 1.032 (tulli-%, jota tulli on soveltanut tähän mennessä jokaiseen tullaamaani/puolestani tullattuun Airsoft-tuotteeseen) = 243,07 EUR*. Tässä vaiheessa on hyvä huomata, että laskujeni mukaan Tulli-%:n osuus ei ylitä 10 euron rajaa, jolloin Tulli-%:n mukaista summaa ei peritä ollenkaan. Näin ollen loppusumma, ennen UPS:n palvelumaksua on 235.53 EUR. Tähän lisätään 11.5 EUR UPS:n palvelumaksu, jolloin aseen lopullinen hinta, kotiovelle toimitettuna on 247.03 EUROA. EI TAIDA LÖYTYÄ SAMALLA HINNALLA YHDESTÄKÄÄN SUOMALAISESTA LIIKKEESTÄ KYSEISTÄ ASETTA.


Pari faktaa:

- Tyhmä saa olla muttei mutuilija
- En tee takuulla hevon höpöä, purin ja tuunasin aseen 30 minuutin sisällä paketin avaamisesta.
- Hintaansa nähden TODELLA laadukas vehje. Laatikkolipas on ollut lähes uskomattoman positiivinen yllätys tähän mennessä. Yhtäkään syöttöhäiriötä ei ole n.5000 kuulan aikana tullut ja vempele toimii kuin kello, eikä todellakaan ole virtasyöppö.
- Rakenteessa on pieniä epäsuotuisia piirteitä, mutta itse ostin aseen kovakouraiseen pelikäyttöön, eivätkä satunnaiset teippivarmistukset, kolhut jne. vaivaa minua tippaakaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 17, 2008 8:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Lauri_
Lainaa:
Kannattaisi opetella googlettamaan, mä löysin kolmesta eri kaupasta pyssyjä, eniten löyty paraa, mutta myös MK 1 löytyi yhdestä. Kaikissa oli mahdollisuus ostaa laatikkolippaan kanssa. Halvin oli Milgearin 358€, para ja MK2 med laatikkolipas.

tuli kirjotettua tuohon alkuun hieman epäselvästi mitä ajoin takaa.
Tarkoituksena oli osoittaa, että Suomesta saa 300 eurolla ainostaan yhden m249:n mallin 300e ja sekin ilman laatikkolipasta, kun taas ulkomailta tilatessa saa samaan hintaan tai halvemmalla m249:n laatikkolippaalla.

Ja itseasiassa alla olevasta tekstistäkin olis pitäny käydä selville että en missään vaihees väittänyt, että suomesta ei sais muuta kun tuota täystukillista versiota ilman lootalipasta...
Lainaa:
Pikaisen googletuksen ja laskemisen jälkeen ainakin minä päädyin siihen että ase pitäisi saada laatikkolippaan kanssa ulkomailta alle 300€.
En sen enempää ala ottamaan kantaa siihen että kannattaisiko ase vain ostaa suomesta n. 70€ kalliimmalla laatikkolippaan kanssa,jolloin takuu yms. olisivat voimassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 10:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Mosa kirjoitti:
Otacon kirjoitti:
Kaverilla ase tuli maksamaan vähän yli 300€ lähimpään postikonttoriin tuotuna. Suomesta sen saa hintaan 300€, ja vielä takuun lisäksi. Joten kyllä itse tilaisin Suomesta, saa paljon nopeammin ja mahdollisissa takuuvaihtotilanteissa ei mene sitten sormi suuhun.

Suomesta saa vain täystukillista versiota (ilman laatikkolipasta) 300€.

Eipäs: http://softshop.fi/index.php?cPath=46

Näyttäisi olevan kaikkia malleja tuohon 300€ hintaan. Laatikkolipas mukana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 1:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Näköjään on tullut tehtyä moka tossa jutussa, en ollut googlettaessani huomannut jostain kumman syystä tuota liikettä ollenkaan ja katsonut sitten niiltä muilta kolmelta sivulta sen halvimman ja ainoan 300e maksavan aseen.
Mutta joka tapauksessa ulkomailta tilatessa pääsee halvemmalla kuten StaG jo edellä laski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Mosa kirjoitti:
Mutta joka tapauksessa ulkomailta tilatessa pääsee halvemmalla kuten StaG jo edellä laski.

Ehkäpä, mutta takuuta ei ole. Kuten Paroni kirjoitti jonkun aikaa sitten Softaajassa, on paljon viisaampaa maksaa muutama kymppi lisää ja ostaa kotomaastaan, kun tilata honkkarista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 3:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
Otacon kirjoitti:
Mosa kirjoitti:
Mutta joka tapauksessa ulkomailta tilatessa pääsee halvemmalla kuten StaG jo edellä laski.

Ehkäpä, mutta takuuta ei ole. Kuten Paroni kirjoitti jonkun aikaa sitten Softaajassa, on paljon viisaampaa maksaa muutama kymppi lisää ja ostaa kotomaastaan, kun tilata honkkarista.


Riippuu ihan siitä MITÄ aseella tekee. Jos sen avaa ja osia vaihtaa tai käyttää tehokasta akkua, virheevastuu normaalisti raukeaa, jolloin kotomaasta ostamisesta ei paljon hyödy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 3:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Koskila kirjoitti:
Otacon kirjoitti:
Mosa kirjoitti:
Mutta joka tapauksessa ulkomailta tilatessa pääsee halvemmalla kuten StaG jo edellä laski.

Ehkäpä, mutta takuuta ei ole. Kuten Paroni kirjoitti jonkun aikaa sitten Softaajassa, on paljon viisaampaa maksaa muutama kymppi lisää ja ostaa kotomaastaan, kun tilata honkkarista.


Riippuu ihan siitä MITÄ aseella tekee. Jos sen avaa ja osia vaihtaa tai käyttää tehokasta akkua, virheevastuu normaalisti raukeaa, jolloin kotomaasta ostamisesta ei paljon hyödy.

Mutta jos ase on heti laatikosta nostettaessa hajalla, ei ilme kovinkaan aurinkoinen ole. Ja näin kiina-aseiden kohdalla moinen ei ole (ikävä kyllä) harvinaista, joten takuun merkitys senkuin kasvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Takuu ei muuten ole mikään maaginen, kaiken parantava juttu. Takuuhuoltoon lähetetyn aseen saa yleensä takaisin vasta vähintään parin viikon, ehkä kuukauden-kahdenkin odottelun jälkeen. Tässä ajassa olisin itse jo aukonut aseen tuhat kertaa, tilannut ja saanut tarvittavat korjaus/parannusosat ja kaikenkukkuraksi tuntisin oman aseeni sisälmykset. Tuotevirhevastuu ei myöskään kata kuluvia osia (mm. AEG:n mäntä), vaikka osa liikkeistä nämä korjaakin veloituksetta joissain tapauksissa.

Toisaalta taas takuu ei auta siinä vaiheessa, kun pyssy pursii metsässä, vaikkapa kesken monipäiväisen skenaarion. Mielummin tiedän missä kunnossa oman pyssyni sisälmykset ovat ja osaan tehdä tarvittavat korjaukset vaikkapa keskellä suota (kokeiltu on).

Toisaalta ymmärrän, että voimassa oleva takuu auttaa saamaan unta öisin jos ei ole täysin perillä puhkupyssyjen sielunelämästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 4:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Lainaa:
Takuuhuoltoon lähetetyn aseen saa yleensä takaisin vasta vähintään parin viikon, ehkä kuukauden-kahdenkin odottelun jälkeen.

Kaverilla meni alle viikko, kun sai jo aseensa toimivana takaisin (lähetti siis takuuhuoltoon).

Lainaa:
Tässä ajassa olisin itse jo aukonut aseen tuhat kertaa, tilannut ja saanut tarvittavat korjaus/parannusosat

...Ja olisit noin sata euroa köyhempi, ja aseen rakenne luultavasti löysempi (juuri purkamisen takia). Mutta et voi verrata ilmaista takuuhuoltoon lähettämistä ja uusien osien ostamista (ja itse asentamista) keskenään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 18, 2008 8:12 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Otacon kirjoitti:
Lainaa:
Takuuhuoltoon lähetetyn aseen saa yleensä takaisin vasta vähintään parin viikon, ehkä kuukauden-kahdenkin odottelun jälkeen.


Kaverilla meni alle viikko, kun sai jo aseensa toimivana takaisin (lähetti siis takuuhuoltoon).


Tuttavallani taas ase pölyttyi kuukauden päivät takuuhuollossa. Kumpi tässä sitten on se sääntö ja kumpi poikkeus? En tiedä, ehkeivät kumpikaan. Itse olen ottanut airsoft-takuuhuolto- ja viritystoiminnan arkeen tuntumaa korkeimman omakätisesti ja palvelunkeston suhteen löytyi poikkeuksia suuntaan jos toiseen.

Otacon kirjoitti:

Lainaa:
Tässä ajassa olisin itse jo aukonut aseen tuhat kertaa, tilannut ja saanut tarvittavat korjaus/parannusosat


...Ja olisit noin sata euroa köyhempi, ja aseen rakenne luultavasti löysempi (juuri purkamisen takia). Mutta et voi verrata ilmaista takuuhuoltoon lähettämistä ja uusien osien ostamista (ja itse asentamista) keskenään.


Takuuhuollossa tehtävä purku ei jotenkin maagisesti sitten löysennä aseen rakennetta, vai? Otitko tuon aseen "tuhat kertaa" aukomisen ihan kirjaimellisesti? Toisaalta olet oikeassa tuon vertailun suhteen, mutta toisaalta taas itse asentamalla tietää millä laadulla työ on tehty ja saa valita itse asennettavat osat. Takuuhuollosta saatat halvimpien kiina-aseiden kohdalla saada jopa uuden samanlaisen pyssyn, joka on syönyt sisäänsä samat vaihtelevanlaatuiset sisälmykset, kuin takaisin lähettämäsi pyssy. Itse tuunaan kaikki pyssyni tavoitellessani luotettavia pelivehkeitä, joten mielipiteeni on tietysti hieman subjektiivinen (Kuten mielipiteet yleensä.)

Otacon kirjoitti:
...Ja olisit noin sata euroa köyhempi

Mielenkiintoinen summa tämä n.100 euroa, itse en maksanut aseen vakio-osia huomattavasti PAREMPILAATUISISTA osista kuin vaivaiset <30 euroa posteineen. A&K:n sahojen rataslaatikoissa on hyvälaatuiset teräsrattaat, kuulalaakerit ja tarpeeksi vahva jousi jo ihan vakiona, jolloin vaihdettavien osien listalle jäi käytännössä vain männänpää(Aseen sylinterikokonaisuuden ilmatiiviys oli vähintäänkin puutteellinen vakiona ja männänpää oli suurin syypää tähän). Männän taas vaihdoin ihan vain kokeilumielessä, koska haluan testata Elementin mäntiä kovaa käyttöä näkevän vehkeen avulla.
Viritysosien hinta riippuu tietysti täysin siitä, miten paljon niitä pitää vaihtaa.

Tässä vaiheessa tartun vielä tuohon rakenteen löystymiseen: Otin gearboxin ulos aseesta tasan kerran, eikä tämä tosiaankaan vaikuttanut rakenteeseen negatiivisesti, koska varmistin jokaisen avaamani runkoruuvin ruuvilukitteella. Samalla sain säädettyä liipasimen herkkyyden mieleisekseni.
Itse avaan lähes jokaisen ostamani AEG:n miltein samantien ja katson mitä rataslaatikko on syönyt. Tämän teen siksi, että voin vaihtaa mahdolliset ongelmalliset osat parempilaatuisiin ja opin samalla purkamaan aseen, sekä tuntemaan sen rakenteen vahvat ja heikot puolet.

Huomautan, etten millään tavalla pyri kiistämään näkökantojasi Otacon, vaan lähinnä tuomaan omani julki, joskin mahdollisesti liian kärkkäällä tavalla.

Loppujenlopuksi on tietenkin jokaisen itsensä päätettävissä, mistä aseensa hankkii. Itse tilasin ulkomailta jo siksi, että tilaushetkellä suomalaisissa kaupoissa ei ollut kyseistä mallia varastossa, puhumattakaan siitä, että säästin huomattavan summan rahaa tekemällä näin.

Rauhaa, rakkautta ja vyösyöttöisiä aseita <3 ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2008 11:36 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:46 pm
Viestit: 15
Otacon kirjoitti:
Lainaa:
Takuuhuoltoon lähetetyn aseen saa yleensä takaisin vasta vähintään parin viikon, ehkä kuukauden-kahdenkin odottelun jälkeen.

Kaverilla meni alle viikko, kun sai jo aseensa toimivana takaisin (lähetti siis takuuhuoltoon).


Kaverin ase oli ProAirsoftin takuuhuollossa 5kk ilman hyvitystä, sinun kaverillasi oli vain tuuria.


Lainaa:
Tässä ajassa olisin itse jo aukonut aseen tuhat kertaa, tilannut ja saanut tarvittavat korjaus/parannusosat

...Ja olisit noin sata euroa köyhempi, ja aseen rakenne luultavasti löysempi (juuri purkamisen takia). Mutta et voi verrata ilmaista takuuhuoltoon lähettämistä ja uusien osien ostamista (ja itse asentamista) keskenään.


Useat liikkeet pyrkivät kiertämään tuon valmistusvihevastuun. Itse jouduin maksamaan kun minulla meni maruin rattaat rikki sadan harkitun laukauksen jälkeen, jälleen myyjä kun ilmoitti rattaat kuluvaksi osaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Kesä 19, 2008 7:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
mieshirvi kirjoitti:
Useat liikkeet pyrkivät kiertämään tuon valmistusvihevastuun. Itse jouduin maksamaan kun minulla meni maruin rattaat rikki sadan harkitun laukauksen jälkeen, jälleen myyjä kun ilmoitti rattaat kuluvaksi osaksi.


Tässä tilanteessa voipi jo uhkailla kuluttaja-asiamiehellä ja muilla puolijumalilla, sillä myös valmistusvirhevastuuasioissa tulee noudattaa kohtuullisuuden periaatetta (siksipä valmistusvirhevastuu joissain tapauksissa on pätevä myös yli 6kk, jos kyseessä on selkeästi VALMISTUSVIRHE, eikä "ominaisuus" tai puhtaasti kuluva osa).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2008 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 10, 2008 2:22 pm
Viestit: 6
Kuinka tässä aseessa on tarkoitus saada jousi pois vireestä? Tähän asti olen aina pyrkinyt ampumaan "semillä" sillä tavalla että ase kerkeää ampua vain yhden kuulan, ja toivonut että jousi ei kerkeä jäädä vireeseen. :?
Kuuluisiko se jotenkin vapauttaa vireestä sitä rataslaatikon päälle tulevaa vipua tms. painamalla? En ole viitsinyt kokeilla sitä painaa sillä olen saanut käsityksen, että silloin se koko jousi lähtee sieltä rataslaatikosta pois. Hieman nolo kysymys, mutta elämä on. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2008 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 05, 2007 4:38 pm
Viestit: 91
Mosa kirjoitti:
Kuinka tässä aseessa on tarkoitus saada jousi pois vireestä? Tähän asti olen aina pyrkinyt ampumaan "semillä" sillä tavalla että ase kerkeää ampua vain yhden kuulan, ja toivonut että jousi ei kerkeä jäädä vireeseen. :?
Kuuluisiko se jotenkin vapauttaa vireestä sitä rataslaatikon päälle tulevaa vipua tms. painamalla? En ole viitsinyt kokeilla sitä painaa sillä olen saanut käsityksen, että silloin se koko jousi lähtee sieltä rataslaatikosta pois. Hieman nolo kysymys, mutta elämä on. :)


No semillä ampuminen aseella jossa on pelkkä sarja ei ole kaikista varmin tapa siihen. Ja todellakin sen jousen saa siitä pois kun sitä painaa. Silloin ei jousen ainakaan pitäisi jäädä vireeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ti Kesä 24, 2008 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Kylläpäs ne jousen kuoleentumistarinat elävät sitkeästi.

Useimpien lähteiden mukaan vireeseen jäävä juosi ei tosiaankaan kuoleennu yhtään mihinkään pelikertojen välillä, joten asialla ei kannata stressata. Ei se semikään jousta aina täysin vapaaksi päästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2008 9:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Kaverini teki sellaiset jousenvapauttamisoperaatiot, että pelipäivän päätyttyä hän laittoi aseeseen sisälle mukana tullun miniakun, ja sitten ampui "semillä", kun se mokoma kiinanpojan tekele muuhunkaan pysty (sarja aivan älyttömän lussu sen kanssa).

Mutta tosiaan ei sitä aivan pakko ole tehdä, kun tuo jousi ei siitä mihinkään kulu. Jotkut eivät vain usko sitä, ja sen takia pyrkivät aina ampumaan kertatulella sen viimeisen paukun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Kesä 25, 2008 1:16 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 26, 2008 8:29 am
Viestit: 118
Paikkakunta: Turku
Ei siitä semillä ampumisestä mitään haittaakaan tosin ole.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Pe Heinä 11, 2008 12:44 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 24, 2007 9:53 am
Viestit: 18
Haittaako jos aseessa olisi kaksi sulaketta? Ja haittaako ne kestävät eri ampeeri määrän? Lippaassa olisi hyvää tilaa akulle ja huomasin että vanhan coltin johto sopisi hyvin siihen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Pe Heinä 11, 2008 1:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 9:00 am
Viestit: 39
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei siitä haittaa ole. Mutta jos ne on kytketty sarjaan, niin ei ole väliä onko ne erikokoiset vai ei. Vain se peinempi laukeaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 5:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 5:44 pm
Viestit: 6
Itse sain oman yksilöni aiemmin tällä viikolla (Para). Ainakin "toistaiseksi" ongelmilta on vältytty.

Mutta juupajaa, ajattelin hankkia ris/ras etukisko-härdelliä pyssyyn kiinni, toistaiseksi olen vain löytänyt tämän:

http://ebaybanned.com/product_info.php?products_id=1460

Ainoana ongelmana tässä tosiaan on se että, itsellä ei ole mitään hajua meneekö kyseiset osat ilman turparullaa kiinni runkoon?
Osaisiko joku valottaa tai edes veikata jotain asiaan viittaavaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2008 6:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Tutulla on tuo vastaava asennettuna ja hänen mukaansa se meni aivan heittämällä ilman mitään kommervenkkejä. Moinen on omallakin hankintalistalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: To Heinä 24, 2008 6:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:25 pm
Viestit: 0
Paikkakunta: Helsinki
Nimi: Teemu E.
Omaan paraani tuo G&P:n RAS sujahti heittämällä kiinni. Parin minuutin homma. kannattaa muistaa kuitenkin, että sinne ei kovin kummoista akkua mahdu sisälle (jos minkäänlaista). Eli jokin muu akku-ratkaisu pitää sitten kehittää paran tapauksessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 2:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Oma "MK2" saapui viimein, pari huomiota:

1) Intellectin 9.6V 4600mAh-virilarge mahtui perään ilman muutoksia. Tapeilla kiinni oleva metallinen palikka jolla se kiinnittyy runkoon piti vain irroittaa, jonka jälkeen akku sujahti perään. Tosin paksumpien johtojen kanssa saattaa tulla hankaluuksia ahtaan tilan vuoksi, vakiojohdotuksien kanssa sopi juuri ja juuri.

2) Edellämainitulla akulla täysin vakiokuntoisena sarjatuli hirttää kiinni suhteellisen helposti. Pitänee ratkaisuksi vaihtaa liittimet deansseihin ja johdot parempiin. Mosfetillekin olisi tarvetta.

3) Kierteillä kiinni olevassa ulkopiipussa saisi olla pieni kuusiokoloruuvi lukittamassa sen, omassani kierteet ovat niin väljät että ulkopiippu lähtee kiertymään irti usein tahattomasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 4:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 27, 2006 3:12 pm
Viestit: 69
Oma para on tässä apautti kuukauden ollut. Omalle kohdalle on varmaan kaikki viat sattuneet.
- Alkuperäinen mikrokytkin hajosi kesken ampumisen (otti rattaisiin kiinni) => pyssy porskutti hetken sarjaa kunnes sulake poksahti.
- Johdotukset aikas surkiat.
- Hoppi ei halunnut toimia.
- Lipas ei halua millään toimia, vaikka kaikki kohdat on putsattu/hiottu/fiksattu. Syöttäminen tuntuu olevan kiinni kuun asennoista. Pitänee vielä 9v patteria kokeilla.

Pyssyyn on nyt tullu vaihdettua hoppikumi, suutin ja mirkokytkin. Nyt kuula lentää kohtalaisen hyvin, silloin kun ase suostuu ampumaan. Vielä pitäisi sulakkeelta akkuun tuleva johdon pätkä vaihtaa, poikki kun tuntuu olevan.

Ulkoisesti ase on oikein mainio, etujalkoja lukuunottamatta. Painokaan ei oikeastaan ole häiriöksi, ellei pidempään olalta pyssyllä tähtää. Etukahvan (rassin) laitto aseeseen helpottaa käsittelyä PALJON, laatikkolipaskaan ei silloin tule tielle (ainakaan minulla). Ase on hintaansa nähden mahtava. Vaikka vikoja on löytynyt, ei niiden korjaaminen ole kalliiksi tullut. Vielä kun tuolle lippaalle jotain keksisi :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 12:28 pm
Viestit: 30
Kylläpä on oikein maanantai kappale sattunut kohdalle. :( Mulla ollut noin 4-3 kk ja ei mitään ropleemia. Vois kyllä tarkkuus piipun hankkia vielä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: A&K M249
ViestiLähetetty: La Elo 02, 2008 8:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 12:28 pm
Viestit: 30
kk-pilot kirjoitti:
Oma "MK2" saapui viimein, pari huomiota:

1) Intellectin 9.6V 4600mAh-virilarge mahtui perään ilman muutoksia. Tapeilla kiinni oleva metallinen palikka jolla se kiinnittyy runkoon piti vain irroittaa, jonka jälkeen akku sujahti perään. Tosin paksumpien johtojen kanssa saattaa tulla hankaluuksia ahtaan tilan vuoksi, vakiojohdotuksien kanssa sopi juuri ja juuri.

2) Edellämainitulla akulla täysin vakiokuntoisena sarjatuli hirttää kiinni suhteellisen helposti. Pitänee ratkaisuksi vaihtaa liittimet deansseihin ja johdot parempiin. Mosfetillekin olisi tarvetta.

3) Kierteillä kiinni olevassa ulkopiipussa saisi olla pieni kuusiokoloruuvi lukittamassa sen, omassani kierteet ovat niin väljät että ulkopiippu lähtee kiertymään irti usein tahattomasti.


Pistä ruuvilukitetta kierteisiin niin ei pitäisi irrota itsestään.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 243 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com