Gestaa kirjoitti:
Rattaiden pyörimistä voi kokeilla laittamalla kuorenpuoliskot toisiinsa kiinni ilman sylinteriä (pelkät rattaat kiinni) ja sormella sylinteriaukosta pyörittämällä. Se riittää että sormella pyöräyttämällä ne pyörivät vielä hetken, mutta eivät lonksu sivusuunnassa. Esim. laakereita painelemalla tämä selviää.
Itse olen pariin otteeseen aseita shimmitellyt (kolmosbokseja kaikki) mutta en ole koskaan niin hyvin saanut prikkoja aseteltua että rattaisto Gestaan mainitsemalla tavalla toimisi. Eli jos ymmärsin oikein; rattaiden pitäisi jäädä vielä pyörimään kierros pari sormella vetäisyn jälkeen(?)
Saan prikat laitettua niin että rattaat ovat tukevasti paikoillaan ja ne pyörähtävät ilman väkivaltaa kokeiltaessa mutta eivät jää vapaasti pyörimään. Nykyisessä projektissa, jota kyhään tässä par'aikaa, laakereina ovat tavalliset guarderin tehtailemat metalliliukulaakerit. Johtuneeko nyt ilmenevä rattaiston jähmeys ks. laakereista?
Millä muuten rasvaatte rattaat ja sylinterin? Nuo alan liikkeissä myytävät sylinteri, laakeri ja ratasrasvat ovat mielestäni turhan kalliita (budjetilla liikkeellä, nähkääs). Onko korvaavia vaihtoehtoja olemassa jotka eivät kuitenkaan terrorisoi mitään rataslaatikon sisäosia (männänpään o-rengas, itse mäntä), siis soveltuvat muoville/kumille?
Kiitos kaikille jotka vaivautuvat auttamaan miestä mäessä.