Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 4:24 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TM HI-CAPA 5.1 tähtäimistä
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2005 9:46 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Mistähän päin Suomea sattusi saamaan kohtuuhintaan uusia tähtäimiä tuohon pistooliin, sillä omasta pislastani sattui jostain kumman syystä katkeamaan tämä taaempi tähtäin niin, että hahlo irtosi kokonaan.

Olen jo aseliikkeisiin soitellut ja MidWay-Suomesta löytyy kyllä noita vaikka minkälaisia, mutta hinnat ovat 60 eurosta ylöspäin, eli ei minun mielestä kohtuuhintaisia ainakaan.

Vai pitäisikö sitä alkaa itse viilaamaan moisia tähtäimiä vanhan kunnon 1911 Governmentin mukaisesti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 08, 2005 1:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Ei tuommoista kovin vaikea voi olla viilata palasesta metallia.

Kannattaa ainakin kokeilla tehdä itse, ennenkuin maksaa puolta aseen hintaa valmiista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 12:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 2:50 pm
Viestit: 115
Paikkakunta: Helsinki
Ei ole helppo homma itse tehdä, kun hahlon sisällä on kierteitetty lankki, joka on kiinni hahlon sivuttaissäätöruuvissa.

Itseltäni katkesi myös tämä hahlo. Hahlo ei vain yksinkertaisesti kestä pistoolin rekyyliä hieman keskivertoa tujummalla kaasulla. Ohut kiinnityslenkki murtuu ja hahlo lähtee lennolle.

Oman hahloni aion reilusti vain liimata kiinni Araltiitilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 2:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Nyt alko pelottamaan. Cybergunin talvikaasua kun Capassani käytän..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 2:50 pm
Viestit: 115
Paikkakunta: Helsinki
Juuri tuota kaasua minäkin käytän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 5:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Kuinka kauan sinulla oli ollut capa ennen kuin takatähtäin hajosi? Tarkastelin vähän omani takatähtäintä, ja jep, heikolta tuntui; heilui aikalailla. Saisikohan sitä kiristettyä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2005 6:12 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 2:50 pm
Viestit: 115
Paikkakunta: Helsinki
Kesän puolivälissä oman pyssyni ostin.

Kun irroittaa takatähtäimen päällä olevan korkeussäätöruuvin, nousee hahlorunko pois paikoiltaan saranoidun varren varaan.
Laitoin siihen itse hahlon rungon (ei varren) alle pari palaa mustaa kangasteippiä, korkeusheilunnan ehkäisemiseksi. Ei ole välttämätöntä, mutta mukavoittaa aseen käsittelyä.

Jos haluat hahlon kiinni ja tiukasti, noudata tätä ohjetta. Tällä ohjeella sivuttaissäätö ei tule enää toimimaan, mutta hahlo on tiukassa kiinni.

Projektissa tarvitset pyssysi osineen, nastan, 1mm poranterän, poran, viilan/dremelin, epoksiliimaa, talttapäisen ruuvimeisselin, sivuleikkurit, vasaran ja tussikynän.

Aloita irroittamalla luisti aseesta ja purkamalla sieltä piipu, palautusjousi ja sen ohjain jne. ulos.

Tässä vaiheessa merkitse jotenkin tähtäimesi sivuttaissäädön asetus, tai paina se tarkasti mieleesi. Molempi parempi. Merkitseminen onnistuu vaikka teräväkärkisellä veitsellä. Vedä hahlolevyn etupuolelle takatähtäimen rungon sivua pitkin pienet viillot ylhäältä alaspäin, jotta näet asetuksen sitten myöhemmin.

Pura sitten takatähtäimestä hahlolevy irti ruuvaamalla sen sivuttaissäätöruuvi ulos. Kun otat hahlolevyn käteesi ja katsot sitä, niin näet siinä sen kierteitetyn lenkin, joka minulla katkesi.
Nyt asetat hahlon varren päässä olevaan istukkaansa ja kohdistat sivuttaissäädön oikein, merkintöjesi varassa. Katso tarkkaan, mihin kohtaan se lenkki tulee ja merkitse sen lenkin kohta hahlon rungon alapuolelle, vaikka tekemällä pieni piste tussikynällä.

Laita hahlolevy pöydälle ja poraa 1mm poranterällä läpireikä siihen tussilla merkittyyn paikkaan rungossa. Aseta hahlolevy taas tekemiesi merkintöjen avulla kohdilleen ja poraa siitä äsken tehdystä reiästä läpi siihen hahlolevyn lenkkiin pieni merkkijälki. Laita hahlolevy vaikka pieneen ruuvipuristimeen ja poraa reikä noin 2mm syvyiseksi.

Nyt pahin on jo takana.
Seuraavaksi otat tavallisen nastan. Nasta on hyvä, koska se on hieman tiukka 1mm reikään, joten kitka pitää se paikallaan. Katkaiset teroitetun kohdan irti sivuleikkureilla ja sitten katkaiset nastasta sen lopun tappia irti.

Aseta hahlolevy lenkkeineen paikalleen runkoonsa ja aseta lenkkiin porattu reikä kohdilleen rungossa olevan reiän kanssa. Naputa nastasta irroitettu tasapäinen tappi siihen reikään vaikka pienellä vasaralla. Kun se ei enää uppoa, katkaise ulkoneva osa tapista pois ja viimeistele jälki viilalla, tai dremelillä.

Nyt valuta epoksiliimaa säätöruuvin rei'istä sisään. Kierrä säätöruuvi paikalleen ja pyyhi ulos pursuava liima pois. Anna kuivua ja kyllä kestää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Loka 19, 2005 2:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Kiitos ohjeista. (Olemme tässä tainneet keksiä Hi-capan toisen tyyppivian O-renkaan lisäksi..)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:38 pm
Viestit: 339
Paikkakunta: Laihia City
Kuva

Kuva

Kuva

Minulla on käynyt noin omassa Hi-Capassani, eli tähtäimen korkeuden säätö ruuvista on haljennut toinen puoli pois, mitäköhän tuohon nyt keksis, ruuvi ei näytä miltään kovin yleisen kokoiselta.
Mutta voisiko joku havainnollistaa tuota tähtäimen halkeamista kuvilla, kun itsellä ei VIELÄ ole minkäänlaisia halkeamia tähtäimessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 11:01 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Jos vain olisi mahdollista, niin pystyisitkö ottamaan kuvat, jotka muistuttaisivat vähemmän 50-luvulta peräisin olevia UFO-havaintokuvia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 11:55 am 
Poissa

Liittynyt: La Heinä 29, 2006 8:38 pm
Viestit: 339
Paikkakunta: Laihia City
:lol: Joo, vois koittaa ottaa.

Ps. tiedän tiedän, turha viesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 30, 2006 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Minulla halkesi luisti niin, että tähtäin pääsis lentämään pusikkoon. Onneksi ei lentänyt.. Päätin ottaa koko häkkyrän menemään, kun erinäisten liimausyritysten jälkeen ei pysynyt. Älkää käyttäkö greengasia kesähelteellä.

Mainitsemaanne ongelmaa ei siis ole minulla käynyt, vaan luisti halkesi ennemmin. Tiedä sitten oliko parempi niin. Metalliluistillahan siitä selviääpi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com