Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Kesä 16, 2024 3:33 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Yleisesti Maruzenin kaasuaseet...
ViestiLähetetty: La Elo 20, 2005 5:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Syys 18, 2004 4:33 pm
Viestit: 36
Pitkän tutkinnan jälkeen en ole saanut juuri mitään irti Maruzenin kaasuaseista kyselemättä.
Elikkä jos löytyy kokemusta Maruzenin aseista niin olisin erittäin ilonen kuulemaan kokemuksenne.
Tuo P99 Fullset kiinnostaa, MK23 Fullset:kin kiinnostaisi mutta se on taas jo niin isopaketti että ei oikein sovi juniorin käteen....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 21, 2005 5:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 14, 2003 6:46 am
Viestit: 40
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Maruzenilla on periaatteessa ihan toimiva ja kohtuullisen jämäkkä design, mutta valitettavan usein jokin pieni (tai pari pientä) vika rikkoo muuten hyvän kokonaispaketin. Itselläni on suoraa kokemusta tehtaan Ingramista, Kurzista ja CA870 -sarjasta (mitkä eivät ole kaasuaseita, tiedän, mutta niihin silti pätee sama em. sääntö). Ainoastaan Ingram toimi aikoinaan ihan mukisematta, mutta toisaalta käytin tätä asetta niin vähän aikaa etten ehtinyt kunnollista kokemusta ko. mallista keräämään.

NBB -ase ei ole mielestäni ihan niin riskialtis vekotin kuin GBB, joten tokkopa Maruzen on tuota P99 NBB:tä pahasti ryssinyt. Löysin tästä mallista netistä arvostelun http://www.poweredgehawaii.com/Reviews/p99.asp minkä perusteella ainakin itse valkkaisin P99:n ennen Maruin luokattoman kokoista SOCOMia (olen omistanut SOCOM NBB:n joskus). NBB:ssähän rikkoutumisalttiina ovat ensimmäisinä tiivisteet ja venttiilit, joista ensinmainittuja löytynee rautakaupoista ja jälkimmäisiä vara- ja viritysosina kaukoidän kaupoista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 18, 2005 12:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 5:23 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Pälkäne
Minulla on Maruzen Type U. Löytyskö keneltäkään "räjätyskuvaa" tähän aseeseen?


Viimeksi muokannut MVA päivämäärä Ke Helmi 28, 2007 7:04 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2005 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
Herätetäänpäs vanha aihe...

Oiskos kenelläkään tietoa tuosta Maruzenin PPK:sta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 9:51 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
Terve! kerrankin joku tarvitsee minua.
Siis ppk tarkoittaa luullakseni polizei pistol kurz. Carl Waltherin valmistama/keksimä ase.

Muovikuulana: ase on aika pieni, mutta itseäni juuri viehätti sen pieni koko. Käytyn ensin hfc134-kaasua, mutta ase kylmeni ja päästi kaasut ulos parista nopeasta laukauksesta ja kantama oli huono. Perskele ajattelin ja rupesin ostamaan Amerikan eaglea -jota sivumennen sanoen saa hinta/määrä suhteeltaan palljon halvempana Turusta. Itse kannan asetta kainalossa koska minulla sattui olemaan kainalokotelo, enkä jaksanut ruveta ostelemaan pienelle pistoolille uutta koteloa.

Ase on hyvin helppo purkaa: liipaisinkari alas (varovalsti se on muovia) luisti taakse ja eteen. Ajattelin tehdä siihen metallisen ulkopiipun koska piippusysteemi on helppo purkaa. Yritin samalla tehostaa hoppia (joka oli silloin käyttämälläni hfc134:llä heikko parani vaihtaessa kaasua) joten sain ulkopiipun jotenkin juuttumaan, se ei enää irtoa. Ase on pieni, ei siis tarvitse odottaa deserteagle tason tasoista tasoa. Jos hakee jotain tuuning-hardcoke-asetta ei tätä kannata ostaa, mutta viimeisenä (tai ensimmäisenä) back-uppina ihan shut hyvä ase. Aseen kahvalevyjen ruvien vastakappaleet ovat muovia, itse oliksin kaivannut metallista. Koska meinasin tehdä puiset kahvalevyt, joten ruuvien kannat ovat ohan löysät. Ase ei ole erityisen painava (ylläri) potku on ihan mukava näin pieneen aseeseen, jollekkin joka ei ole muilla kaasuilla ampunut. Aseeseen on saatavana metallinen ulkopiippu kierteillä (vaimennin) tarkkuuspiippu, viritysventtiili, sylinteri(?), lippaita tietysti (kahta mallia) ja metalli luisti joka maksaa enemmän kuin ase.

Oman aseeni hoppi on lentänyt johonkin ja ase ampuu nykyään sarjaa ja koska on ainoa aseeni en ole päässyt pelamaan AARRGG!! :evil: , siis teho, kantama ja tarkkuus on huonompi sarjalla. No eihän sitä talvella mutta silloin oli vielä kesä.

En ole koskaaan nähnyt tällaista ennen kenelläkään, joten harvinainen, mutta en tiedä ampuuko monellakin sarjaa. Toisaalta vaikka on harvinainen se on niin pieni että huomaako sitä kukaan?

Plussat:
+ erikoinen (en ole nähnyt kenelläkään)
+ pieni (helposti piilotettava)
+ loistava bond-seckret operation-agent- fiilis kun tuohon ostaisi vaimentimen
+ saa viritys osia
(parempi vähän kun ei mitään, eikä tuollaiseen ede saisi paljon mahtumaa)

Miinukset:
- pieni (lyhyt piippu, huono tarkkuu/teho)
- erikoinen (Omani ampuu löysää sarjaa, ei tiedä onko tämä yleistä)
- NIIN muovinen

juppi kuittaa.

Kirjoitettu lähes uudestaan. Teksti kannattaa jakaa kappaleisiin, niin siitä saa jotain selvääkin.
- Sirkiae

EDIT: danke Sirkiae


Viimeksi muokannut puska juppi päivämäärä Ma Tammi 02, 2006 9:43 am, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 1:43 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
Jahas. Kiitos tästä joskin huonosti kirjotusta info päräyksestä.

Aseeseen voi myös ostaa metallisen ulkopiipun jonka mukana tulee myös vaimennin eli turha semmosta on itse ruveta väsäämään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
halvemmalla saa jos tekee itse :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 6:40 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
No juu. Eli ase on siis ostamisen arvoinen ja toimii kunnolla American Eaglella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 01, 2006 6:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
On se ostamisen arvoinen, eihän tuo kauhean kallis. MUTTA kerron lisää sitten kun olen korjauttanut aseen turkusoftilla, nimittäin että mistä se johtui se sarja.
MIELESTÄNI se sarja johtui jostain muusta kuin että kaasu olisi hajoittanut jotain.
Kerron sitten lisää.
(vien sen seuraavaan peliin joten...)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com