Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm Viestit: 211 Paikkakunta: Helsinki
|
Mulla on ollu noita jakoventtiilejä parikin kappaletta. FF:n piston headia en ole eläissäni nähnyt.
Loppupeleissä asennus on suhteellisen suoraviivaista.
- Ase kenttäpuretaan.
- Luistin alapinnalta löytyvä ruuvi irroitetaan ja sylinteriä liikuttavat jouset poistetaan.
- Tämän jälkeen koneistoa peittävä metallilevy lähtee muistaakseni irti.
- Kun levy on saatu irroitettua voidaan sylinteri poistaa luistista.
- Sylinterissä on sisällä jousi, jakoventtiili ja pidätintulppa. Pidätintulppa on kiinnitetty sylinteriin pienellä ruuvilla joka tietenkin poistetaan avatessa.
- Uusi jakoventtiili menee sylinterin sisälle "nuolimainen" pää edellä. Jakoventtiiliä ennen laitetaan tietenkin jousi. Pidätintulppa asennetaan viimeisenä ja kiinnitetään paikalleen sillä pienellä ruuvilla.
Mäntäkokonaisuuden saa luistista irti purkamalla varmistimen irti aseesta jolloin luistin takasisäosat irtoavat. PDI:n männänpää meni muistaakseni ihan vain painamalla vanhan männänpään tilalle. Fireflyn versiosta ei tosiaan ole kokemusta.
Nuo Fireflyn jakoventtiilit eivät sitten ole mitään erikoisen kestävää tavaraa. Mulla on hajonnut niitä pari kappaletta GG:tä käyttämällä. Nykyisin aseessa on Maruin jakoventtiili. Tuon jakoventtiilin vaihdon aikaansaamaa toiminnan/tehon paranemista on vähän vaikea havainnoida. Ehkä parani, ehkä ei. PDI:n männänpää taasen muutti aseen toimintaa rajustikin parempaan suuntaan. Pistooli on huomattavasti kaasutaloudellisempi ja se toimii reippaasti napakammin.
|
|