Tasapaino kirjoitti:
Tuota paskaa saa kuulla aivan liikaa. Ketä oikeasti kiinnostaa istua off-gamella pelistä toiseen vain koska omistaa vempun ja vastutajilta löytyy sähköt? Vitut kehityksestä kunhan hauskaa on! Ja kuinkahan siinä kehittyy, kun tosiaan pelaa niitä paremman luokan pelaajia vastaan vemputtaen? Hyviä sähköttäjiä vastaan ei vempulla yksinkertaisesti pärjää.
Ollaan sitten vähän eri mieltä monestakin asiasta. Kumma, että minua ja meidän tiimiämme pidetään tietyillä tahoilla ns. "tehopelaajina", mutta emme kuitenkaan ajattele ihan noin...
Onhan se pitkän päälle tylsää jos vastustajilla on sähköaseet ja itsellä silkka vemppu. Silti on ihan sataprosenttisen varmaa, että taidot kehittyvät paljon paremmin jos joutuu koko ajan pyrkimään maksimisuoritukseen - esimerkkinä, jos haluaa lihasvoimaa, ei maitopurkkeja nostelemalla juuri kehity. Ja itse ainakin suosittelinkin vemppua nimenomaan vara-aseeksi sinne laukunpohjalle - hauskempaa vemputtaminenkin kuin vaihtoehdot eli pienet kivet ja terävät tikut tai offgamella istuskelu, jos pääase leviää.
Oma mielipiteesi voi tietysti olla toinen, mutta minusta on edelleen hauskaa ottaa silloin tällöin matsia pelkällä vempulla. Väitän että tulee kiinnitettyä paljon enemmän huomiota mm. liikkumiseen. Onhan se totta, että hyvää, sähköasetta käyttävää pelaajaa vastaan ei vempulla pärjää, mutta hyviä pelaajia on loppujen lopuksi aika harvassa, sekin kun on hyvin suhteellinen käsite.
Viimeiseksi, olen kokemukseni pohjalta täysin eri mieltä vempun hyödyllisyydestä ahtaissa paikoissa. Lyhyiltä matkoilta tilanteet ovat lähes aina ns. pikatilanteita, jolloin aseelta käytännössä vaaditaan vähintään puoliautomaattista toimintaa. En koskaan ottaisi esille vemppupistoolia (vaikka sellaista kantaisinkin) oikeastaan missään tilanteessa, jos pääaseeni olisi toimintakykyinen - yksi ainoa laukaus on liian tuuripeliä näillä aseilla. Ja jos ei aukosta mahdu muutoin kuin vemppupistoolin kanssa, niin tilanne on aika onneton.