Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Touko 05, 2024 8:38 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tähtäinjärjestelmät
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2003 8:08 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Elikkä minua kiinnostaisi että millaista tähtäinjärjestelmää käytätte tarkkuuskivääreissänne? Perusteluja mielellään.

Itse olen ostamassa aps-2 SV:tä ja siihen norincon 4 X30mm kiikaitähtäintä.

Toinen mahdollisuus olisi tietenkin jonkinmoinen punapistetähtäin. Jos sellaisen ostan niin sen tulisi olla myös hieman suurentavakin.

Punapisteet tuntuvat vaan maksavan enemmän ja niistä ei ole ollenkaan kokemusta. Kiinnostaisi että osuuko niilläkin pidemmältä matkalta miten?

Räkäläinen/Qoan/Kuurne


Viimeksi muokannut Räkäläinen päivämäärä To Heinä 24, 2003 7:53 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2003 8:20 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:34 pm
Viestit: 61
Paikkakunta: Valkeakoski
Tascon valmistama 2,5-10x50. Osaksi ulkonäkösyistä, osaksi käytännöllisyyden takia.
Ulkonäkö:Iso ase, iso kiikari. Loogista, eikö totta?
Käytännöllisyys:Iso halkaisija=enemmän valoa lissille=parempi pimeänäkö. Zoomi ei tarvitsisi olla noin iso, yleensä pelaan n.6x zoomilla. 10xyleensä vain sitä varten, että voi tarkkailla jotain isompaa vihollisryhmää todella kaukaa. Yksi paha puute:Valaisematon ristikko. Tuon takia en pärjännyt Xapanthelle "listoissa"@tulivasama...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 23, 2003 4:10 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Punapistetähtäin on sisätiloissa erittäin paljon toimintaa tehostava lisälaite, mutta muuten en näe muovikuulamatkoilla juuri tarvetta minkäänlaisille lisätähtäimille, muuten kuin tähystystarkoituksessa - tähystyskiikareitahan on vähän vaikea käyttää suojalasien kanssa.

Itse en pistäisi aseeseen mitään kiikarintapaista, koska se on silloin vaarassa hajota. Mauseriin riittää avotähtäimet. "Häyhän hengessä" :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 17, 2003 11:08 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:03 pm
Viestit: 27
Paikkakunta: Nurmijärvi, Klaukkala
Mulla oli APS2-SV:ssä 4x 32 Tasco Pronghorn, eli ihan peruskiikari.
Ja nyt M24:ssä Tascon 4x 40.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 04, 2003 5:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2003 5:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Espoo
Mulla ei oo omankäden kokemusta, mutta sen mitä oon kuullu niin, punapistetähtäin nopeuttaa tähtäämistä ja on kätevä. muistaakseni wgc:ssä olen nähnyt 2 kertaa suurentavan sellaisen mutta en muualla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 04, 2003 6:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 5:25 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: vantaa
1.5-6x50 suurentava valaistulla ristikolla oleva tähtäin (valmistajasta ei ole hajuakaan) ja venäläinen yökiikari 2-5x40 suurennoksella yöpeleihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 05, 2003 9:52 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Minulla on 'kevyesti viritetty' APS2 Sv, jossa tähtäimenä muinainen 4x25 kiikari ilman mitään hienouksia. Suurennos on ehkä liiankin iso, ja näkökenttä jää niin pieneksi, että pienenkin alueen silmällä pito on hankalaa. Hämärässä tuolla ei näe juuri mitään.
Näiden ongelmien vuoksi olenkin teetättämässä avotähtäimiä. Kun ne ovat valmiit, lupaan ilmoitella teille. Muovikuulan kantamilla* kiikari on melko joutava vehje.

*Muovikuulan kantamana pidän vakiosähköllä tuollaista 30 metriä ja omalla apsillani 55m.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 8:53 am 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 07, 2004 8:52 am
Viestit: 15
VSR:ärrässä on TASCON 4x32 kiikari.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 10:52 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 18, 2004 6:35 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tekeekös VSR:ssä kiikarilla mitään? Kun ulkomaisilla foorumeilla on ollut juttua ettei se ole sähköä tarkempi niin eikös niillä vakiotähtäimillä pärjää? Vähän on vielä epäselvää tuon aseen tarkkuus joten jos voit minua valaista. Itsekin olen harkinnut VSR:n hankkivani joten kiinnostaa vain, että kannattaako siihen uhrata paljon rahaa ja ostaa kisko ja kunnon kiikari (kun ei noista halpahallikiikareista taida olla mitään hyötyä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 11:11 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
Oman apsini niskassa on Tasco Proghorn 3-9x40 kiikari. Hyvä ja toimiva, suosittelen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 11:45 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
PSG SD-1:ssä on sen vakio tascon 4 x 40 kiikari.
Apissa on kohta 3-9 x 50mm valaistulla ristikolla, jahka se tulee wgc:stä.
PDW:ssä on 35mm Walther Top Point PP.

Kestääköhän nuo Waltherin PP:t osumaa, vain pitäisikö väsätä joku suojalinssi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 12:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 07, 2004 8:52 am
Viestit: 15
M1QU3L kirjoitti:
Tekeekös VSR:ssä kiikarilla mitään? Kun ulkomaisilla foorumeilla on ollut juttua ettei se ole sähköä tarkempi niin eikös niillä vakiotähtäimillä pärjää? Vähän on vielä epäselvää tuon aseen tarkkuus joten jos voit minua valaista. Itsekin olen harkinnut VSR:n hankkivani joten kiinnostaa vain, että kannattaako siihen uhrata paljon rahaa ja ostaa kisko ja kunnon kiikari (kun ei noista halpahallikiikareista taida olla mitään hyötyä).


Oikeastaan oma VSR:ärräni ei ole vielä tullut mutta olen kaverin asetta kokeillut, ja oikeastaan se on ihan tarkka mutta ei siinä vakiona ole kiikarista mitään hyötyä periaatteessa. Joo kyllä ne kiskot sun muut härpäkkeet kannattaa samalla ostaa jos sen aikoo joskus virittää.
Ja todella niillä "halpahalli" kiikareilla ei tee mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 07, 2004 5:51 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Jo on kumma, jos sitten viretyn aseen kymmenet metrit tuovat pakon ostaa usealla sadalla eurolla tähtäinlaitteita. Tämä on sanottu vaikka kuinka monta kertaa aikaisemmin; muovikuula-aseet eivät tarvitse kiikaritähtäimiä, vaikka olisi kuinka rankasti viriä päällä.

VSR on tarkkuudelta ja kuulan kantamalta sähköä pärempi. Jatkokeskustelu tästä aseesta kummiskin sen omassa ketjussaan.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com