Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 11:00 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vemppupistoolista hyötyä?
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2003 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2003 5:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Espoo
Tuli tuossa ostettua g36c ja nyt kaverini haluais myydä oman KWC Glock 17 l -aseensa minulle. Saisin sen halvalla, mutta sitten mietin mitä sillä tekisin. Joten voisitteko ilmaista jotenkin onko sellasella aseella jotain käyttöä mulle backuppina, vai olisiko se vain tiellä. Olen vasta aloittelija enkä omaa minkäänlaista käytännönkokemusta joten valaiskaapa vähän.
En ole pelannut vielä kertaakaan, mutta lähinnä metsässä kavereitten kanssa olisi aikomus pelata.

Otsikko kuvaavammaksi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 13, 2003 6:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 29, 2003 8:36 am
Viestit: 30
Paikkakunta: Nokia
Jos ihan kympillä saat, niin kai se on hyvä ostos siinä missä muutkin, mutta venppua ei ihan back-upiksi voi kutsua :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 9:15 am 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 14, 2003 9:47 am
Viestit: 22
Paikkakunta: Varkaus
Kokemuksesta sanon, että backuppi sähkön rinnalla on täysin turha, vain ylimiääräisenä painona. Ennemmin vaikka ostaa lisäakun ja lisälippaan, kun backupin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 9:27 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 5:35 am
Viestit: 133
Paikkakunta: Helsinki
Mutta eikai siitä vempusta ole haittaa? Kentällä kun katselee monesti ihmisten pelityyliä, lipas tyhjäksi puskaan jos jotain liikkuu, on monesti back-upin tarpeessa. Itsekkin olen omaa kaasua ja vemppua joutunut kesken pelin liiveistä vetelemään.

Vemppu on muutenkin hyvin hyödyllinen kapine, sanoisin että varmasti kehittyy enemmän pelaamalla vempulla kuin sähköllä. Ja kovinkaan paljoa ei paina, saa olla aika heikko jos ei vemppu voi peleissä roikkua mukana.

Back-upista on aina hyötyä kun se on mukana, ei voi milloinkaan tietää koska pääase sanoo kaput, siinähän sitten kyyristelet. Ja kyllä minä ainakin pelaan pienellä vempulla / kaasulla sisällä kuin vaikkapa 50cm pitkällä sähköaseella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 10:18 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Vemppupistooli on varsin hyvä olla olemassa. Kunhan tarkistat, että siinä kaverisi pyssyssä on hop-up, niin osta pois, jos hinta vaan on sopiva.

Vaikkei sitä kantaisikaan pelatessa, niin pelipaikalle se on kevyt kantaa mukana, ettei joudu pelkkiin pieniin kiviin ja karskiin kielenkäyttöön turvautumaan loppupäivän ajan jos ja kun akku loppuu tai ase sanoo kaput kesken pelin.

Eihän se kovin tehokas sähköaseita vastaan ole (etenkin lähietäisyyksiltä puoliautomaattinen ja/tai sarjatuli omistavat liikaa) mutta pelitaidot kyllä varmasti kehittyvät, ja pelkillä vemppupistooleilla pelaaminen on yllättävän hauskaa puuhaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 04, 2003 5:47 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Espoo
Kiitos vastauksistanne, katseeni on avartunut. Mutta vielä olisi pieni kysymys, että olisiko tarpeellista/pakollista/käytännöllistä ostaa kantohihna aseeseeni. Olen kaveriltani sen verran kuullut, että on hankalaa olla ilman hihnaa käyttäessä toista asetta. Eli minkälaisessa hintaluokassa sellaisia hihnoja myydään ja löytyykö niitä aseeseeni(g36c) ilman mitään lisävirikkeitä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 7:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 04, 2003 8:17 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vantaa, next to The Kartano
Myydaan ja menee ja se todellakin kannattaa, itsella ollut melkeimpa kaikissa AEG:ssa jotka olen omistanut jonkin sortin hihna ja on ollut hyodyllinen. Etenkin jos tottuu tuollaiseen on se vaikeata olla ilman. =)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 9:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Vilzu- kirjoitti:
Vemppu on muutenkin hyvin hyödyllinen kapine, sanoisin että varmasti kehittyy enemmän pelaamalla vempulla kuin sähköllä.

Tuota paskaa saa kuulla aivan liikaa. Ketä oikeasti kiinnostaa istua off-gamella pelistä toiseen vain koska omistaa vempun ja vastutajilta löytyy sähköt? Vitut kehityksestä kunhan hauskaa on! Ja kuinkahan siinä kehittyy, kun tosiaan pelaa niitä paremman luokan pelaajia vastaan vemputtaen? Hyviä sähköttäjiä vastaan ei vempulla yksinkertaisesti pärjää.

Joskus on vempustakin hyötyä, sen toki myönnän. Jos esim. joudut survoutumaan xs-kokoisesta aukosta sisään, on varmaan ihan kiva, kun siitä pääse piippu edellä. Pistoolilla tämä käy luultavasti kätevämmin kuin 70cm rynsesterillä. Ja onhan aina pääaseen rikkoutumisen mahdollisuus, ja jos ei siitä backupista siellä taskussa häiriinny, niin kannattaa sitä siis pitää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 1:35 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Vemppuase vaatii kaksi kättä, joten jos sitä vara-aseena käyttää, on kantohihna yksinkertaisesti ehdoton.

G36:n hihnalenkeistä en tiedä mitään, mutta mikä tahansa hihna on parempi kuin ei mikään, jos sen vaan saa aseeseen kiinnitettyä. Itse kiinnitin liian leveän Kalashnikovin hihnan G3:seen sähköjohdolla, ja hyvinhän sekin toimi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Tasapaino kirjoitti:
Tuota paskaa saa kuulla aivan liikaa. Ketä oikeasti kiinnostaa istua off-gamella pelistä toiseen vain koska omistaa vempun ja vastutajilta löytyy sähköt? Vitut kehityksestä kunhan hauskaa on! Ja kuinkahan siinä kehittyy, kun tosiaan pelaa niitä paremman luokan pelaajia vastaan vemputtaen? Hyviä sähköttäjiä vastaan ei vempulla yksinkertaisesti pärjää.



Ollaan sitten vähän eri mieltä monestakin asiasta. Kumma, että minua ja meidän tiimiämme pidetään tietyillä tahoilla ns. "tehopelaajina", mutta emme kuitenkaan ajattele ihan noin...

Onhan se pitkän päälle tylsää jos vastustajilla on sähköaseet ja itsellä silkka vemppu. Silti on ihan sataprosenttisen varmaa, että taidot kehittyvät paljon paremmin jos joutuu koko ajan pyrkimään maksimisuoritukseen - esimerkkinä, jos haluaa lihasvoimaa, ei maitopurkkeja nostelemalla juuri kehity. Ja itse ainakin suosittelinkin vemppua nimenomaan vara-aseeksi sinne laukunpohjalle - hauskempaa vemputtaminenkin kuin vaihtoehdot eli pienet kivet ja terävät tikut tai offgamella istuskelu, jos pääase leviää.

Oma mielipiteesi voi tietysti olla toinen, mutta minusta on edelleen hauskaa ottaa silloin tällöin matsia pelkällä vempulla. Väitän että tulee kiinnitettyä paljon enemmän huomiota mm. liikkumiseen. Onhan se totta, että hyvää, sähköasetta käyttävää pelaajaa vastaan ei vempulla pärjää, mutta hyviä pelaajia on loppujen lopuksi aika harvassa, sekin kun on hyvin suhteellinen käsite.

Viimeiseksi, olen kokemukseni pohjalta täysin eri mieltä vempun hyödyllisyydestä ahtaissa paikoissa. Lyhyiltä matkoilta tilanteet ovat lähes aina ns. pikatilanteita, jolloin aseelta käytännössä vaaditaan vähintään puoliautomaattista toimintaa. En koskaan ottaisi esille vemppupistoolia (vaikka sellaista kantaisinkin) oikeastaan missään tilanteessa, jos pääaseeni olisi toimintakykyinen - yksi ainoa laukaus on liian tuuripeliä näillä aseilla. Ja jos ei aukosta mahdu muutoin kuin vemppupistoolin kanssa, niin tilanne on aika onneton.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 6:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 5:35 am
Viestit: 133
Paikkakunta: Helsinki
No tuo vemppu sisätiloissa on aika huono esimerkki, pyydän anteeksi. Myönnän itsekkin että esimerkiksi kaasuaseella on paljon miellyttävämpi ja parempi pelata sisällä.

En ymmärrä miksei vempulla voisi pelata parempia sähköaseilla aseistautuneita pelaajia vastaan? Loppujen lopuksi kaikki on kiinni liikkumisesta ja piilossa pysymisestä, teoriassa täysin mahdollista, luonnossakin tätä on usein nähty.

En kuitenkaan sano ettenkö pelaisi mielummin sähköllä, päinvastoin. Airsoft aseet ovat muutenkin jo niin heppoisia lähtönopeuksiltaan ja tarkkuudelta, että mielummin pelaa sillä tehokkaammalla aseella.

Mutta edelleen olen sillä kannalla että vemppu hankitana on hyvä, vaikkei sitä paljon käyttäiskään, niin joskus tulee tilanteita joissa kaipaa vanhaa kunnon vemppua jos ei sitä omista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 7:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2003 1:50 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Nokia
HÄ? Siis Maruin H&K USP on todella üübertaktisen käheän tehokas. Siitä ainakin oli minulle hyötyä kuin akku loppui. Sitten USPilla ja muilla sähköt ja *naps* *naps*. Eli vempuista on todella paljon hyötyä. Tosin ei mistään halpa-halli vempuista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 25, 2003 2:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:11 pm
Viestit: 37
Paikkakunta: pihtipudas
Sir Guruz kirjoitti:
Kokemuksesta sanon, että backuppi sähkön rinnalla on täysin turha, vain ylimiääräisenä painona. Ennemmin vaikka ostaa lisäakun ja lisälippaan, kun backupin.


Perustelepa hieman miksi Backup on turha. Jos omaa pistoolilleen(oletetaan että back up on pistooli) kunnon kotelon niin ase ei ole tiellä todellakaan. Itse olen joutunut monesti käyttämään Backup asetta koska ahtaissa tiloissa ei omalla aseellani aina voi tähdätä.Vemppu Backupina on halpa ja hyvä ratkaisu kunhan ase vaan kykenee ampumaan kuulan edes jonkinmoiselle matkalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Vemput on kova sana. Hopittomatkin.
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2003 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 8:07 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Riihimäki
Siis vemppu on varteen otettava vaihtoehto, jos ei halua ostaa kalliita GBB tai vähemmän kalliita NBB-aseita. Oma kokemukseni oli tälläinen:

Pelattiin pimeällä n. klo 18:00. Yksi vastustaja oli enään hengissä vastustajilta. Minä etenen pimeässä metsässä ja kun näen vastustajan ammun semillä. Noh, lippaat sanovat : ``Out of BBs´´.
Mikäs siinä sitten. Vihulainen n.5 metrin päässä ja lippaita ei viitsi rupea lataamaan. Sitten tulee megamahtava idea. Otan hopittoman P228 vyökotelostani ja rupean räiskimään. Jeeh, mikä fiilis. Sen jälkeen kun olin räiskinyt 8 bb:tä lippaasta, vihulainen nousee pystyyn. Näen hänen pään ja *load* ja *plops*!... Siinä sitten juhlin, että onneksi oli back-up mukana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 11:25 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Lippaan loppumisen takia en näe järkeä hankkia vara-asetta, sellaisen hinnalla kun saa parikin lipasta. Ainoat kerrat kun olen vara-asetta tarvinnut ovat aseosumat ja panttivankitilanteet sekä liian tehokkaalla pyssyllä lähietäisyydeltä löytynyt vihollinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 11:38 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Lintsaajaihminen kirjoitti:
Mutta vielä olisi pieni kysymys, että olisiko tarpeellista/pakollista/käytännöllistä ostaa kantohihna aseeseeni. Olen kaveriltani sen verran kuullut, että on hankalaa olla ilman hihnaa käyttäessä toista asetta. Eli minkälaisessa hintaluokassa sellaisia hihnoja myydään ja löytyykö niitä aseeseeni(g36c) ilman mitään lisävirikkeitä?


Tee itse hihna jos osaat. Saat sen niin aika halvalla kun vaan löydät oikeat tarvikkeet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 11:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Tasapaino kirjoitti:
Hyviä sähköttäjiä vastaan ei vempulla yksinkertaisesti pärjää.


Tuo ei ole totta(omasta mielestäni). Kyllä vempulla pärjää kun liikkuu tarpeeksi ja on hieman tuuria. Oma tiimitoverikin tiputti 4 sähköä(eivät olleet mitään noobeja)glockilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 8:55 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
haatzi kirjoitti:
tuo ei ole totta(omasta mielestäni). Kyllä vempulla pärjää kun liikkuu tarpeeksi ja on hieman tuuria. Oma tiimitoverikin tiputti 4 sähköä(eivät olleet mitään noobeja)glockilla.

"...ja on hieman tuuria." Minä en tuurin varaan tapaa laskea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 9:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Tasapaino kirjoitti:
"...ja on hieman tuuria." Minä en tuurin varaan tapaa laskea.


No joka tapauksessa, kyllä sillä vempulla pärjää :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2003 12:13 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Nyt on taas joutunut siivoamaan lainauksia rankemman päälle. Nyrkkisääntö: Lainaus ei saa olla pidempi kuin oma viesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2003 3:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
No vempussa on ainakin se hyöty, että monesti kun olemme olleet pelaamassa, niin joku on aina seisoskellut ja ajatellut että ei tuo vemppu osu tänne asti millään ni sitten yhtäkkiä kuuluu naps.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 30, 2003 4:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 8:07 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Riihimäki
haatzi: Ja se onkin sitä jousiaseiden aliarvostamista. Niistähän ajatellaan:``Rutku vemppu! Hah. Ei se tänne asti osu.´´ Itse kyllä kunniotan vemppupelaajia siinä, missä muitakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 03, 2003 2:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:11 pm
Viestit: 37
Paikkakunta: pihtipudas
Korostan vaikka vempun käyttöä ahtaassa tilassa johon Colttini ei taivu millään. Maruin U.S socom on aivan mahtava vemppu jolla saa napsittua pois pelaajia pitlästäkin matkasta. Tosin puoliautomaatti on aina puoliautomaatti. Kuitenkin on hyvä fiilis välillä käyttää vemppuakin koska haasteellisuus kasvaa sen myötä. Onhan se kettumaista pelata vempulla pelkästään pitkän aikaa sähköjä vastaan mutta vemppu on minusta hyödyllinen hankinta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 03, 2003 8:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 12:43 pm
Viestit: 227
Paikkakunta: Turku
Vempulla sitä oppii pelaamaan. Liikkuminen aivan erilaista kuin sähköä käyttäessä. Ja se käsittelyvara - ai-JAI! <3


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 03, 2003 9:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 8:07 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Riihimäki
Keissi kirjoitti:
Vempulla sitä oppii pelaamaan. Liikkuminen aivan erilaista kuin sähköä käyttäessä. Ja se käsittelyvara - ai-JAI! <3


Niimpä. Mutta vempuissa on sitä jotain. Sähköt eivät tarjoa sitä. Ja kuuliakin säästyy, mutta kuka haluaa olla sähköjä vastaan yksin? :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 30, 2005 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 11:20 am
Viestit: 39
Paikkakunta: Kuopio,Finland
Haluisin tähän samaan topiciin tunkee tällasen kysymyksen että:
Kuinka moni täällä käyttää hopitonta jousitoimista pistoolia backuppina?
Itse oon tottunu hopittomaan backuppiin vaan kaverit pilkkaa asiaa...
Haluisin kuulla muiden mielipitetiä! :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com