Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 7:14 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jousi-backup
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2004 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 11:54 am
Viestit: 241
Lyhyesti ja ytimekkäästi: Mitä jousitoimista asetta suosittelette back-up-aseeksi (Myös muut kuin käsiviritteiset kelpaa, kunhan ei ole kaasu.)

Edit:Aseen koolla tai kantamisvaikeudella ei ole väliä, kun en kuiteskaan raahaa sitä mukanani.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2004 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:59 am
Viestit: 13
Remington CA870, Hyvä teho, pieni, 40kuulan lipas. Jokatapauksessa hyvä backup.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 19, 2004 5:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 19, 2004 5:55 pm
Viestit: 2
Paikkakunta: Alavieska, Finland
Paras back-up on kyllä USP tai Glock 17. Niissä on suunnillen sama lähtönopeus molemmissa. Ulkonäkö on vain eri.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2004 2:03 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Paras tai ei, mutta itselläni on TM:n USP - näin talvikäyttöön. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2004 6:37 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 1:34 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Laukaa
Minullakin on USP ja en ole vielä pettynyt aseeseen. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2004 10:50 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Mulla on ollut TM:n USP jo lähes kymmenen vuotta. Petyin siihen ettei se kestä kymmentä vuotta mieletöntä raiskaamista. Jousi on pitänyt vaihtaa pariin otteeseen ja muoviosat rupee halkeileen. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 20, 2004 11:06 am 
Mikä tahansa Maruin hopillinen pistooli on hyvä jousitoiminen back-up. Esim. Scorpion on yleensä liian iso kannettavaksi fikusti, joten itse ainakin käytän aina pistoolia back-upina, kesät-talvet. Vain pistoolin toimintaperiaate muuttuu vuodenajan mukaan :)

Myös KWC:n uudemmat hopilliset pistoolit kuten P99 ovat hyviä back-up -käyttöön ja miksei myös ensimmäiseksi aseeksi.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 03, 2004 3:24 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 13, 2004 6:59 pm
Viestit: 39
Itse suosittelen hopillista Cougaria tai SG Polizeita. Kummatkin sopivan pieniä, että mahtuvat taskuun ja nopea ladata.Yksi huono puoli on kummasakin: tulivoiman heikkous. Kaverin Cougaria voisi verrata jo hopittomaan halpiskuulariin. Tai jos ei kumpikaan noista niin Socom, Centimeter master, Glock, Automag tai ruger KP85 ovat hyviä vaihtoehtoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 03, 2004 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 6:21 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Joensuu
DooM kirjoitti:
Itse suosittelen hopillista Cougaria tai SG Polizeita.
Siitä pienuudesta ei nyt tässä ole mitään hyötyä, isommatkin vemppupistoolit mahtuu holsteriin yleensä ja kaikki vemppupislat on melkein yhtä kompakteja. Ja ainakaan cougar ei ole nopea ladata, koska latauksen yhteydessä ulkopiippu liukuu hiukan taakse, joten latausliike on pitkä. Kummassakin on todella huono kantama, verrattuna pidempipiippuisiin, itse suosittelisin g17L(tavan g17 paljon huonompi kantama) tai Ruger, jolla on hyvä kantama pituuteen nähden.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 30, 2004 8:31 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 8:02 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Hyvinkää
... Kummassakin on todella huono kantama, verrattuna pidempipiippuisiin,
Mutta gougar on kuitenkin todella tarkka ainakin o,25 g. Ja kyllä yksi minun kaveri osuu sillä usein pidemmältäkin kun hän on ihan expertti roikko-laukauksissa. :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 06, 2004 7:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 6:21 pm
Viestit: 171
Paikkakunta: Joensuu
Heymaker kirjoitti:
... Kummassakin on todella huono kantama, verrattuna pidempipiippuisiin,
Mutta gougar on kuitenkin todella tarkka ainakin o,25 g.

No sitten on kyllä yksilövika, sillä minun näkemässäni gougarissa täytyy käyttää 0.2 kuulia, että kantama ja tarkkuus olisivat edes siedettävä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 09, 2004 10:38 am 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
[pilkunviilausta]Se on Cougar, ei Gougar.[/pilkunviilausta]

Ja tuo että toimii paremmin 0,2 kuulilla voi johtua siitä(kin) että hoppi on kulunut eikä siten anna tarpeeksi takakierrettä. Itse tosin olen käyttänyt uutenakin 0,25-hopillisessa vemppu-M16A1:ssäni, eikä tarkkuusmuutos ole tehokkaan kantaman sisällä (n. 20m?) mitenkään merkittävä.

Tärkeintähän ei ole se, että kuula osuu jyvän yläpäähän, tärkeintä on se, että tietää minne se lentää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2004 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 28, 2004 12:27 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Jyväskylän Mlk
Maruin Vz61 "Scorpion" olisi hyvä kakkosase, helppo ladata ja iso lipas verrattuna pistooleihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2004 3:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Nii-in, ainoa ongelma skorpparissa on vain se, että minne sen tunkee. Vaikka Kommari mainitsikin ettei sitä kanna mukanaan, mutta itseäni kiinnostaa tuo vehje :D

Eli minkäslainen venäläisen näköinen kantojärjestelmä (holsteri tms.) olisi sopiva Scorpioniin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 12, 2004 7:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Scorpioniin on olemassa ainakin itä-saksalainen nahkainen kotelo ja uskoisin, että tsekkiläinenkin on olemassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 13, 2004 1:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Jep, vaan löytääkö tuota pitkälippaista ja taittoperällistä versiota varten? Muistan lukeneeni jonkin artikkelin missä kaveri sai Scorpioniinsa Itä-Saksalaisen kotelon johon ase ei mahtunut kunnolla ilman että laajensi lippaalle oman osan ja otti taittoperän irti.

Mutta voisihan sitä tehdä tyylikkään povarikotelon, sitten vaan leikkimään KGB-miestä :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 02, 2004 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 5:55 pm
Viestit: 45
Belgialainen kotelo varmaan kanssa löytyy, sillä belgialainenhan tämä "korppi" on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 02, 2004 3:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 11:54 am
Viestit: 241
Scorpion ei muuten todellakaan ole belgialainen vaan tsekkiläinen pyssy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 20, 2004 5:39 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 5:38 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Joensuu
Sepe kirjoitti:
Eli minkäslainen venäläisen näköinen kantojärjestelmä (holsteri tms.) olisi sopiva Scorpioniin?


Kyllä se ilman lipasta mahtuu juuri ja juuri tarzan m22 lipastaskuihin. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 30, 2004 9:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2004 9:34 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Hyvinkää
Onko Maruin hopillinen CZ mistään kotoisin/kannattava ostos?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 01, 2004 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Mukava pyssyhän tuo on, vaan ainakin omalle tottumukselleni kummallinen luisti. (ei voi kunnolla pitää etuosasta kiinni) Tavallinen Maruin vemppu, eli ei mitään erityisen huonoa muttei mitään erityisen hyvääkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 13, 2005 5:39 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 153
Tarkemmin sanotusti haluat aseen, jonka voit vetää esiin jos ykkösaseesi tekee tenän kesken rattoisan pelipäivän?

Halvimmalla pääsee tietenkin ostamalla KWC:n tai Maruin vemppupistoolin, malliksi se mikä miellyttää. Tarkkuuden ja kantaman saralla niiden erot ovat aika pieniä. Niilläkin pärjää kun vain tietää mitä tekee ja joskus vempulla sähköjä vastaan pelaaminen on varsin hauskaakin. Jos raha ei ole ongelma, valitse joku maruin haulikoista. Myös VSR-10 vakiona, normaaleilla hahlotähtäimillä on mielenkiintoinen vaihtoehto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 15, 2005 9:18 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Suosittelen lämpimästi vara-aseeksi Maruzenin CA870-haulikoita. Malleja on kolme: "junttimainen" perusmalli ja "taktisempi" CQB-malli, jota saa sekä pelkällä pistoolikahvalla että perällä varustettuna. Aseiden lähtönopeus 0,20 gramman kuulilla (aseessa on kiinteä hopup ko. kuulille) on noin 89-90 m/s eli vakiotasoista sähköasetta parempi. Aseet ovat rakenteeltaan erittäin laadukkaita ja kestäviä ja niihin saa halutessaan hankittua viritysosia aina metallirunkoja myöten. Tästä huolimatta aseet ovat edullisia ja CQB-versioiden mukana tulee vieläpä tähtäinkisko ja Waltherin avopunapistetähtäin.

Erityisesti, mikäli et kanna asetta mukana ykkösaseesi toimiessa, CA870 on täydellinen ratkaisu, joka pieksee vakiotasoisenakin käsiviritteiset pistoolit mennen tullen, itse asiassa se soveltuisi monessa tapauksessa sellaisenaan jo ykkösaseeksikin. Eikä aseen mukanakantaminenkaan ole iso ongelma, sillä sille voi melko pienellä vaivannäöllä kehittää selkäkotelon tms.

Loppumuistutuksena vielä, mikäli kyseisen aseen päätyisit ostamaan: älä täytä lipasta aivan täyteen (jätä viitisen kuulaa vajaaksi), sillä täyteen tungettu lipas saattaa rikkoa aseen syöttömekanismin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 15, 2005 2:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 11:54 am
Viestit: 241
Jep, tosiaankin aiheen aloittamisesta on jo jonkin aikaa, ja nyt mulla on jo jonkin aikaa ollut tuo Maruzenin CA870 CQB Stock. Ase on tosiaankin erittäin mukava, ainoa mikä ärsyttää on hop-up, joka ei ainakaan mulla ole erityisen toimiva. (lisäksi pari lipasta ei toimi)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 15, 2005 2:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 8:03 pm
Viestit: 104
Katos perhanaa, enpä huomannutkaan, että tämä oli vaan jonkun esiinnostama vanha ketju.

Kyseiseen aseeseen on kaiketi aika helppo asentaa säädettävä hoppiyksikkö. Ainakin näin olen monen kuullut tehneen. Myös tarkkuuspiippu kannattanee hankkia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Jousi-backup
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2005 4:52 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Ivan kirjoitti:
Aseen koolla tai kantamisvaikeudella ei ole väliä, kun en kuiteskaan raahaa sitä mukanani.


Mitä ideaa on hankkia backup jos et pidä sitä mukana?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2005 4:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
No vaikka sen takia jos akku hyytyy/ei ole ladannut, niin voi sen ottaa käyttöön.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2005 4:56 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Käsittääkseni backup on esim. pistooli, ja sitä käytetään jos primarysta loppuu paukut eikä ehdi ladata.

Korjatkaa jos olen väärässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2005 5:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Backup voi olla vaikka pulttilukko, jos niin haluat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 12, 2005 5:19 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Voi ristus kakarat. Backup on englantia ja tarkoittaa varmistusta. Ensinnäkin on pirun hölmöä käyttää kyseistä, erinomaisen huonosti suomeen taipuvaa samaa suomen kielessä, ja toisekseen ei ole mitään järkeä väitellä sille jotain tarkkaa määritystä. Puhukaa vain silloin kun on jotain asiaa. Jos haluatte jauhaa sontaa, ottakaa itsestänne kuva, kirjautukaa irkkiin ja sönköttäkää siellä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2005 1:20 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Omasta mielestäni tämä teidän backup on oikeasti pieni, tarvittaessa sisätiloissa käytettävä, kätevä ja helppokäyttöinen vara-ase(useinmiten siis pistooli), jota käytetään jos ykkös/pääase on rikki, jumissa, tyhjä tai muuten vain kömpelö.

Backup, sidearm ja secondary arm/weapon tarkoittavat kaikki kutakuinkin samaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2005 2:11 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Maruin moottoripyssyt ovat, hyvällä huollolla, erittäin toimintavarmoja. Toisen pyssyn jatkuva kantaminen varalla toimintahäiriön pelossa on tarpeetonta, fiksumpaa on unohtaa pienen koon tarve ja pitää varapyssyä offgamella. Tällöin vara-ase saa olla isokin, eikä pelitehokkuudestakaan ole haittaa - mikäli pääasiallinen ase on poissa pelistä, pelataan loppupäivä vara-aseella, jolloin siltä sopii toivoa laatua. Haitaksi ei ole, jos vara-ase on sellainen, että pääaseen voisi joinakin päivinä jättää kokonaankin kotiin, jos vaikka vaihtelua haluaa. Näinollen hyvä varapyssy olisi mun nähdäkseni esmes Maruzenin CA870, Maruin haulikot ja VSR-10. Halpoja, toimintavarmoja ja sen verta hyviä, että niillä pärjää pelissä paljon vemppupistoolia paremmin.

Toimintahäiriöksi ei sovi laskea lippaan tai akun loppumista. Uusi lipas tai akku maksaa vähemmän tai saman verran kuin vemppupistooli, mutta antaa tulivoimaa huomattavasti enemmän.

Toinen asia on sitten epäluotettavammat kaasuaseet sekä sellaiset pyssyt, jotka ovat joihinkin tilanteisiin aivan liian isoja tai tehokkaita. Silloin vara-aseelta toivoo pientä kokoa, ja kas kummaa, pistooleja kannetaan oikeastikin siksi, että toiminnan päätarkoitus ei ole jatkuvasti käyttää pyssyä, jolloin aseelta vaaditaan helppoa kannettavuutta. Tällaiseen hommaan siis hyvälaatuinen vemppupistooli, tai jos rahaa on, moottori- tai kaasupistooli.
Tähän kategoriaan kuuluvat myös aseosumat, silloinhan pääaseeseen tulee kuvitteellinen toimintahäiriö, joka katoaa sitten kierroksen loputtua tai miten nyt säännöt sen sanelevat.

Vaikka olen harrastanut kauan ja pyssyjä on paljon, on pistooleita tullut valikoimaan vasta viime aikoina ja silloinkin muista kuin puhtaasti pelitehokkuuden ja käytännön syistä, poislukien se ihana, mutta lyhyt aika kun täällä oli sisäpelipaikka, joka oli niin ahdas, että pistoolilla oli merkittävä etu. Poislukien aseosumat, pistooliin olen siirtynyt toimintahäiriön takia todennäköisesti yhden käden sormilla laskettavan määrän kertoja, niistä suurin osa TOPin konekiväärin kanssa. Pelipaikan ahtauden vuoksi olen vaihtanut rynkyn pistooliin viimeksi viime vuosisadan puolella, Vuosaaren vedenpuhdistamolla, jossa kokemattomien kimppuun saattoi käydä todella ahtaita tunneleita pitkin ryömimällä.

Erittäin cooliksi backupiksi olen myös havainnut boffer-knifen. Sillä killaa 100% sansseilla.

Muokkaus: Kirjoitin tämän viestin siksi, ettei kenenkään tarvitse enää heittää typeriä arvioita ja perustelemattomia omia mielipiteitä aiheesta. Toki minun tekstiäni saa kommentoida, jos tuntuu siinä jotain vikaa olevan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2005 4:43 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Mutta sitten vielä siitä lippaiden/akkujen ja pistoolien suhteesta: Akkua on välillä vähän nihkeä ruveta pelin tiimellyksessä vaihtamaan, minä ainakin vetäisen pistoolin käteen. Ja joskus on sellainen tilanne jossa pistoolikotelon tyhjentäminen on nopeampaa ja helpompaa kuin lippaanvaihto.

Ja ei rynkyllä saa ampua lähietäisyyksiltä, varsinkaan jos on pistooli ja/tai bofferi.

Puhumattakaan puoliautomaatin jumituksesta, esim. BS3:ssa minulla oli sen verran paksu rukkaskerros että jos Kalashnikovia yritti automaatille vaihtaa niin kas vain, pyssy onkin varmistettu. Toiseen suuntaan se taas liikkuu vielä nihkeämmin, mikä on toki turvallisuuden vuoksi hyvä asia.

Tai sitten "en vaan osaa" kun kesällä ei tule hanskoja käytettyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 14, 2005 5:27 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Pääaseen sivuun laitto, vemppupistoolin kotelosta vetäminen ja vireeseen veto ei minulla ainakaan ole nopeampaa kuin lippaan vaihto. Jos lippaat ovat kovin vaikeassa paikassa, tiedän yhden kaupan josta saa ratkaisuja tähän.. :)

Akku taas ainakin minulle yleensä varoittelee jo etukäteen, että tästä ei pitkälle enää jatketa. Harvoin on kesken pahan tilanteen aivan yllättäen akku hyytynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 9:17 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 2:19 pm
Viestit: 64
Paikkakunta: Helsinki
Jos omistaa jonkun muun kuin Maruin vakiopyssyn, on kuitenkin hyvä pitää jotain muuta asetta mukana. Sain itse kokea tämän viime viikonloppupeleissä. Ennen ensimmäistä peliä laitoin akun kiinni aseeseen ja lippaaseen kuulia, sitten varmistin aseen (ICS MP5SD2 version 3) toiminnan normaaliin tapaan ampumalla muutaman laukauksen. No ihmettelin siinä aikani kun ase ampuu tyhjää, sitten tajusin katsoa lipaskuiluun samalla kun ammuin ja huomasin, että suutin ei liiku ollenkaan. Ammuin vielä kerran ja sitten kuului epäilyttävä krunts -ääni mechasta ja ase jumittui (myöhemmin kotona avasin aseen ja sieltä oli tappet plate poikki). Tietenkään mukana ei sitten ollut muuta asetta kuin kumipuukko. Ei sillä puukolla sitten viitsinyt pelata kuin pari peliä, kunnes kyllästyi. Ei sillä pelivälineellä oikeastaan ole mitään väliä tuossa tilanteessa, koska puukolla jo pelkkä tiukasta tilanteesta selviäminen tuottaa jo sellaista mielihyvää, mitä sähköllä on vaikea saavuttaa. Voi itku, taas meni paskanjauhannaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 30, 2005 7:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 1:30 pm
Viestit: 66
Paikkakunta: Outokumpu
Kertokaa joku lisää tuosta Maruin CZ 75:stä. Esim. Onko sen iskuri toimivaa mallia? Kyseessä siis tietenkin Hop-Up versio.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 08, 2005 8:33 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 1:46 pm
Viestit: 4
En suosittele KWC aseita.

Seuraavalla kerralla myöskin perustelut ovat paikallaan.
- Sirkiae


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2005 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 06, 2005 2:41 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Hamina
Itse en pidä tuosta Cz 75:sta, koska se osa luistista , josta pitäsi vetää ase vireeseen, on tuskastuttavan pieni. Lataaminen ei käy nopeasti (varsinkaan jos ei osaa) ja on erittäin hankalaa. Pienellä harjoittelulla ehkä onnistuisi, mutta itse en ainakaan suosittele.


Viimeksi muokannut Santtu1 päivämäärä To Tammi 19, 2006 3:52 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 09, 2005 12:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 22, 2005 1:21 pm
Viestit: 366
Paikkakunta: Kuopio
:zuuso: kirjoitti:
En suosittele KWC aseita.


Itepä suosittelen. Itselläni on ollut UHC, KWC ja Maruin vemppu pistooleja. UHC kesti lyhyimmän ajan. KWC kesti jotain 2v kun taas Maruin kesti 1,5v.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 01, 2006 6:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 18, 2005 6:12 pm
Viestit: 40
Itse nyt olen hankkimassa tällaista erittäin pelikelpoista vemppupistoolia jonka voi ottaa käyttöön kun pääaseesta loppuu akku, tai muuta vastaavaa tapahtuu. Itse olen kallistunut näiden KWC vemppujen puoleen, sillä 0,2g hoppi kuulostaa vemppupistoolin tehoille järkeveämmältä, kuin maruin 0,25.

Toisaalta taas, on kuullut paljon huonoa, että hyvää asiaa KWC vempuista, että tällä hetkellä on tällainen 'fifti-fifti' tilanne, ei tiedä minkä hankkisi.

Haen siis luotettavaa, hyvällä kantamalla ja tarkkuudella varustettua vemppupistoolia, jolla voi pelata pääaseen tehdessä tenän. Antaa vain tulla suosituksia ja hyviä perusteluja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 6:40 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Miksi 0,2g kuulostaa järkevämmältä? Lentää se painavampikin kuula vemppupistoolillakin, jopa paremminkin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 02, 2006 12:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 18, 2005 6:12 pm
Viestit: 40
Kevyemmät kuulat lentää paremmin pienemmillä lähtönopeuksilla, "liitelee". Muutenkin maruin 0,25g hoppi kuluu nopeaa, kaverilla kantama tippui puoleen jo alle vuoden sisällä. Tämä vain minun mielipiteeni, suositelkaa minulle hyvää pistoolia johon en pettyisi..


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com