Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ke Touko 08, 2024 6:26 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1616 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 17, 2003 7:35 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 5:25 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: vantaa
Olen vanhaa runkoa modailemalla ja muokkaamalla tehnyt jonkunnäköisen levyprässätyn rungon. Kaveri teettää minulle lippaita joihin laitan normaalin lippan sislmykset sisälle.
runko on melkolailla oikean näköinen mutta ei ihan. Tarkoitus olisi joskus aloittaa kunnollisen levyprässätyn rungon valmistus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 17, 2003 12:26 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Endar kirjoitti:
Rontam:Et edes tätä: http://www.remu.org/airsoft/03082003/118-1895_IMG.JPG ? Höh. Huono kuva, koska se on suoraan sivusta. Lipas on c-mag, joka tosin näyttää normaalilta rummulta, johtuen kuvakulmasta. Apsista en löytänyt vielä(KÄÄN) kuvaa, yritän etsiä.


Hyi hyi hyi. Noin paljon rahaa aseeseen, mutta vaatetus vähän niin ja näin... ...mutta sehän on kunkin oma asia, mihin kankkulan kaivoon ne rahansa nakkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Loka 17, 2003 4:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Wilzu kirjoitti:
Endar kirjoitti:
Rontam:Et edes tätä: http://www.remu.org/airsoft/03082003/118-1895_IMG.JPG ? Höh. Huono kuva, koska se on suoraan sivusta. Lipas on c-mag, joka tosin näyttää normaalilta rummulta, johtuen kuvakulmasta. Apsista en löytänyt vielä(KÄÄN) kuvaa, yritän etsiä.


Hyi hyi hyi. Noin paljon rahaa aseeseen, mutta vaatetus vähän niin ja näin... ...mutta sehän on kunkin oma asia, mihin kankkulan kaivoon ne rahansa nakkaa.

Minulla on mennyt airsoftiin 1500€ kolmen vuoden aikana, joka sentti itse työllä ansaittuja. Ja puvustukseen olen siitä käyttänyt noin 50€ (mikäli ei lasketa taisteluliivejä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 19, 2003 5:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
NovaReon kirjoitti:
Minulla on mennyt airsoftiin 1500€ kolmen vuoden aikana, joka sentti itse työllä ansaittuja. Ja puvustukseen olen siitä käyttänyt noin 50€ (mikäli ei lasketa taisteluliivejä).


Onko tuo olevinaan meriitti?
Niin, tosiaan 50€ mikäli ei lasketa taisteluliivejä. Niihinhän sitä rahaa saa menemään.

Itselläni suhde on suurin piirtein tämä:

Rahat mitä aseisiin on mennyt:

1. TM G3A3. Ostin hintaan 390€ laturilla ja akulla. Ostin myöhemmin 2 vararegua á 40€/kpl, yht. 80€ +lipaskiinnike á 25€ +punapiste á 35€ +kiikarikisko á 50€ --> möin hintaan 375€ (ei sisältänyt kiikarikiskoa, laturia tai punapistettä, joka meni paskaksi. Möin kiikarikiskon erikseen hintaan 35€). Eli takkiin tuli n. 170€


2. CA MP5A2. Ostin hintaan 570€ akulla ja laturilla, myyjä antoi hi-capin tilalle regun. Myöhemmin ostin 3 regua käytettynä ja yhden uutena, rahaa meni n. 135€. Ostin myös uuden Tappet Platen hajonneen tilalle á 30€. Aseesta hajosi osia uudelleen puolen vuoden päästä. Möin aseen viallisena kahdella lippaalla, akulla ja laturilla hintaan 295€. Kolme muuta regua möin hintaan 70€. Takkiin tuli siis n. 370€.

3. G36C. Ostin hintaan n. 400€ akulla ja kolmella vararegulla.


Eli tähän mennessä rahaa on mennyt aseisiin n. 940€


n. 400€ (G36C+4 regua)


Rahat mitä varusteisiin on mennyt:

n. 350€ (luvusta vähennetty luonnollisesti myymäni varusteet)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 20, 2003 7:23 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:34 pm
Viestit: 61
Paikkakunta: Valkeakoski
Wilzu:Vaatetus nyt sattuu olemaan tyyliä US sen takia, että tiimissä on yhtenäinen(noniinno...) puvustus. Olen kyllä harkinnut BW-puvustuksen ostoa, kunhan saan taas rahaa jostain.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 20, 2003 2:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Wilzu kirjoitti:
NovaReon kirjoitti:
Minulla on mennyt airsoftiin 1500€ kolmen vuoden aikana, joka sentti itse työllä ansaittuja. Ja puvustukseen olen siitä käyttänyt noin 50€ (mikäli ei lasketa taisteluliivejä).


Onko tuo olevinaan meriitti?
Niin, tosiaan 50€ mikäli ei lasketa taisteluliivejä. Niihinhän sitä rahaa saa menemään.

Kenelle on meriitti, kenelle ei. Minua ei huvita puvustukseen panostaa sitten tipan vertaa. Minkään armeijan maastopuku ei minua miellytä (suomalainen on liian vaalea, flecktarn ruma, woodland tylsä jne.), joten en jaksa hirmuisesti panostaa pukuun, josta en kuitenkaan pidä. Tetsarit minulla on mallia Tarzan M21 joista maksoin suolaiset 150€. Tetsareihin panostamisessa näen sentään jotain hyötyä.
Itse militaristina keskityn enemmän aseisiin kuin vaatteisiin. Minulla ovat olleet G3A3, MC51 ja Beretta M93R. Tällä hetkellä omistan Steyr STG-77:n (AUG), AK-47:n, SPAS-12:sta ja Desert Eagle .50AE:n. Makuasioista voi kiistellä loputtomiin, mutta eiköhän palata aiheeseen. Minua vain ottaa pannuun puvustukseen panostavat ihmiset, jotka sitten toitottavat budjettisuuntautumistaan ainoana oikeana, rinnastaen muuhun panostavat naskeiksi. Minä paskon tuollaisten asenteiden päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 20, 2003 2:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
NovaReon kirjoitti:

Minä paskon tuollaisten asenteiden päälle.


Kukin taaplaa tyylillään :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 20, 2003 5:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
NovaReon kirjoitti:
Makuasioista voi kiistellä loputtomiin, mutta eiköhän palata aiheeseen. Minua vain ottaa pannuun puvustukseen panostavat ihmiset, jotka sitten toitottavat budjettisuuntautumistaan ainoana oikeana, rinnastaen muuhun panostavat naskeiksi. Minä paskon tuollaisten asenteiden päälle.


Hmm...

Ensi sanot palaavasi takaisin aiheeseen "Kustom pyssyt" ja tämän jälkeen heität ilmaan varmasti monia ärsyttävän trollin. Ei näin!

Toivottavasti tämä päättyy tähän ja keskustelu palaa takaisin raiteilleen. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 23, 2003 9:58 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:17 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Mikkeli
Mulla oli joskus muinoin MP5A4 jonka kedensija/tähtäin härpäkkeen korvasin 5cm paksulla putkella, johon sitten tein kiinnikkeet kiinnitys tapeille ja sitten pp tähtäimeks ja taktinenvalo kiinni. Oli ihan kivan näkönen sekin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 28, 2003 5:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 04, 2003 8:17 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vantaa, next to The Kartano
Juuh, M4 Shorty on sitten tuossa http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ee-Rikki&image_id=616113 Sisalla M100 ja ongelmia nozlen kanssa mutta saapa odottaa kunnes jenkkilasta palailen suomeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 04, 2003 4:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:17 pm
Viestit: 29
Tuossa on nyt kuva tuosta AK:stani jossa uudelleen lakatut CAW:n puuosat.
http://koti.mbnet.fi/~haukiz/akppuu.jpg
Vertailuksi alkuperäiset CAW:t ja maruin muoviset:
http://koti.mbnet.fi/~haukiz/ak_11.jpg


Viimeksi muokannut haukiz päivämäärä Ke Joulu 24, 2003 11:06 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2003 12:57 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
haukiz kirjoitti:
Tuossa on nyt kuva tuosta AK:stani jossa uudelleen lakatut CAW:n puuosat.
http://koti.mbnet.fi/~cqbhauki/akppuu.jpg
Vertailuksi alkuperäiset CAW:t ja maruin muoviset:
http://koti.mbnet.fi/~cqbhauki/ak_11.jpg


Täytyy myöntää, että tuossa ensimmäisessä kuvassa nuo uudelleen lakatut puuosat ovat herkullisen näköiset! Vaikka itse olen lähinnä länsimaisten aseiden ystävä, saa tuollainen "tumman kirsikkapuun" väritys mieleni herkistymään. Voitko kertoa millä lakalla nuo osat käsittelit?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2003 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 4:59 am
Viestit: 16
Paikkakunta: Helsinki
On tosi herkulliset! Näyttää aika aidoilta. Otitko ne erikseen irti, vai lakkasitko ne kun ne oli kiinni rungossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 12, 2003 8:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:17 pm
Viestit: 29
Otin tottakai kai osat irti ja hioin vanhat lakat pois pyöristin ylimääräiset rumat kulmat siinä samalla mitä noissa CAW:n osien etutukissa on.
Käsittelin osat pähkinän värisellä petsilakalla muutamaan kertaan ja päälle laitoin vedenkestävän kiiltävän yleislakan.
Kuvassa tuo väritys näyttää salamavalossa kyllä hieman punaisemmalta mitä se todellisuudessa on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 08, 2003 1:03 pm
Viestit: 2
SOFT,man kirjoitti:
Olen ak47 spetsnazista modannut aks 74u:n (sama ase joka oli spetsnazeilla mgs2:ssa) joka on perää vaille valmis.


Mitä muutoksia oot tehny sun aseeseen saadakses siitä sellasen? Jos viittit kertoo edes jotain. Vois meinaan itekkin harkita. MGS2 hyvä peli muuten.

Isot kirjaimet, välilyönti välimekkien jälkeen. -Jaakonpoika


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 14, 2003 7:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 5:25 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: vantaa
Hankkinut levyprässätyn rungon. Teettänyt etuosan puusta. Tehnyt itse silun jossa laseri kiinni. Lasikuidusta taittotukin. Kaverilla teettänyt lippaan kuoria.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 15, 2003 3:15 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Kustomoin tänään AK-47:aani. Siitä hävisi perälevu ja kustomoin akkutilan taktisesti teipillä umpeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2003 5:08 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 08, 2003 1:03 pm
Viestit: 2
SOFT,man kirjoitti:
Hankkinut levyprässätyn rungon. Teettänyt etuosan puusta. Tehnyt itse silun jossa laseri kiinni. Lasikuidusta taittotukin. Kaverilla teettänyt lippaan kuoria.

Jos sulla on tai saat jossain vaiheessa, niin viittikö pistää siitä kuvan?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 16, 2003 8:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 29, 2003 1:24 pm
Viestit: 3
Olisikos teillä mitään ehdotuksia että mitä voisin omasta sg551 pyssykästäni väsätä? Tarkoitus olisi tietenkin mahdollisimman halvalla :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 9:40 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 5:25 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: vantaa
Loco kirjoitti:
SOFT,man kirjoitti:
Hankkinut levyprässätyn rungon. Teettänyt etuosan puusta. Tehnyt itse silun jossa laseri kiinni. Lasikuidusta taittotukin. Kaverilla teettänyt lippaan kuoria.

Jos sulla on tai saat jossain vaiheessa, niin viittikö pistää siitä kuvan?


Yritetään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 2:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
SOFT,man kirjoitti:
Hankkinut levyprässätyn rungon.


Mistäs hommasti tuon rungon? Itselläni oli samanlainen kustomointi ajatuksena, mutta lopulta kysellessäni kokeneimmilta ihmisiltä, päädyin siihen, että se on käytännössä mahdotonta. Kuinkas muka sait mechan, piipun, hoppikoneiston yms. täsmälleen oikeaan linjaan? Onhan sinulla hienoja kustomointeja, kummallisesti et vain saa kuvaa yhdestäkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 17, 2003 3:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 5:25 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: vantaa
Tikka- kirjoitti:
SOFT,man kirjoitti:
Hankkinut levyprässätyn rungon.


Mistäs hommasti tuon rungon? Itselläni oli samanlainen kustomointi ajatuksena, mutta lopulta kysellessäni kokeneimmilta ihmisiltä, päädyin siihen, että se on käytännössä mahdotonta. Kuinkas muka sait mechan, piipun, hoppikoneiston yms. täsmälleen oikeaan linjaan? Onhan sinulla hienoja kustomointeja, kummallisesti et vain saa kuvaa yhdestäkään.


Kaverin välityksellä hankin tuon levyprässätyn rungon ja jos ostat minulle uuden digimakeran niin voin niitä kuvia laitella tänne nettiin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2003 7:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 3:47 pm
Viestit: 16
Paikkakunta: Klaukkala
Tulipahan tässä mieleen että mitens aseen ääntä saa kovemmaksi, niin että ääni kuuluu kentän joka puolelle kuin ukkosen ryminä :twisted: .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 24, 2003 7:57 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Merkittävää muutosta ääneen ei saa. Toki viritettäessä äänikin kasvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2003 8:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Enemmän ääntä saa aikaan ostamalla Systeman metalliset männän osat ja "poistamalla" niistä pehmustavat kumit, tosin tämä ei voi tehdä aseelle hyvää, mutta rapakon takaa tämänkin hulluuden löysin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 28, 2003 10:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 5:35 am
Viestit: 133
Paikkakunta: Helsinki
swat kirjoitti:
Enemmän ääntä saa aikaan ostamalla Systeman metalliset männän osat ja "poistamalla" niistä pehmustavat kumit, tosin tämä ei voi tehdä aseelle hyvää, mutta rapakon takaa tämänkin hulluuden löysin...


Ei kuitenkaan kannata ihan kaikkea kuultua tännekkään kirjoittaa. Jos poistat kyseiset "pehmustavat kumit", tarkoittanet silloin 0-rengasta joka kiertää männänpäätä, sekä tiivistettä joka on sylinterinpäässä. Tämä johtaa siihen ettei mäntä eikä sylinteri pidä lainkaan ilmaan, jolloin palat hakkaavat toisiaan vasten, todennäköisesti jotain menee rikki, ja ilmanpaine suuttimen ja kuulan välissä kiitettävät nolla. Eli älkää tehkö sitä! Kaikkea sitä kuuleekin.


Viimeksi muokannut Sirkiae päivämäärä La Marras 29, 2003 3:28 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 29, 2003 12:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 2:46 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Oulu
Jep. Erittäin typerä idea tuo edellinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 03, 2003 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Yuri kirjoitti:
Jep. Erittäin typerä idea tuo edellinen.


Niin on, rapakon takaa sen luinkin, mutta _teoriassa_ se olisi mahdollista, ilman, että poistaa noita O-renkaita, mutta typerää se olisi siltikin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 31, 2004 2:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 24, 2004 4:03 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Oulu
Viikkohan siinä on jo mennyt mutta nyt alkaa kotitekoiset AK:n puuosat näyttämään joltakin. Vielä on ankaraa hiomista tiedossa ja sitten pintakäsittely.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 17, 2004 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:38 am
Viestit: 19
Itselläni on reissussa rähjääntynyt M4 jossa on M16A1:n takatukki ja näin ollen myös largeakku. Aseesta löytyy myös "semimetallikuoret", eli yläreceiver on CA:n metallia ja alaosa taas Maruin muovia. Tämmöinen sekasikiö mahdollistaa sarjatulen ampumisen (semihän jumittelee joka tapauksessa joskus, CA:n alareceiver ja Maruin boxi eivät mene yksi yhteen) ja sen että sain asennettua helposti Systeman metallisen hopup-yksikön aseeseen.

EDIT: Ajattelin vielä maalata aseen kauttaaltaan DPM-kuviolla, kun kynäruiskukin kotoa löytyy tarkoitukseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 18, 2004 7:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:38 am
Viestit: 19
Noniin, siinä se nyt sitten on. DPM-kuviosta todella kaukana, mutta itse olen tyytyväinen työn jälkeen, paremminkin olisi voinut tehdä, mutta kaikki jotka ovat maalannet varmaankin tietävät, että yleensä jos yrittää korjailla ja pyyhkiä jotain maalattua kohtaa menee homma entistä enemmän puihin, joten ase (ja lippaat) saavat nyt pysyä näin.

http://personal.inet.fi/clan/taimen/airsoft/M4_jungle.JPG


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2004 1:52 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 21, 2003 11:36 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Ristiina
Näyttää hiton kiiltävältä. Muuten ihan kivaa että näkee jonkun uskalikon raiskaavan aseensa moisella. Kivat lakanat btw...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2004 3:33 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Salama aiheuttaa joskus kiillon jopa puuvillakankaaseen. Harva vain pystyy/jaksaa laittaa riittävän valaistuksen ja valkoiset heijastimet kuvauspaikalle..

Mattalakka auttaa, mikäli ase maalauksen jälkeen kiiltää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 20, 2004 9:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:38 am
Viestit: 19
Hehe, päiväpeittoon hukkuu juu melkeen ase. Ei tuo oikeasti kiillä yhtään, pitänee joskus tylsyyskohtauksessa tehdä homma uudestaan kynäruiskulla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 22, 2004 3:17 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Tulipa tästä aiheesta mieleeni todellinen custom-pyssyjen kuningas, nimeltään "Kustomi". Tämä ase ei ollut oma viritykseni vaan Könder sen aikoinaan rakensi... Kerronpa siitä hieman tarkemmin:

Ase oli rakennettu ensisijaisesti PDW:n jäämäosista, romumetallista ja suuresta määrästä epoksia sekä mustaa spray-maalia. Kyseessä oli siis epoksin voimalla kasassa pysyvä sivulipas-PDW. Rumahan ase oli kuin mikä ja kokonaisuuden kruunasi keltaisella maalilla kylkeen sotkettu "Kustomi" sana sekä tulivalitsema toiminu naula. Akku oli muistaakseni aseen ulkopuolella. Etupää (sivulle kännetystä lippaasta eteenpäin) ei muistuttanut alkuunkaan MP5-sarjaa, mutta takapää oli lähes vakio PDW:n näköinen. Oli siinä ihmettelemistä. Ase toimi yhden pelin verran kunnes jotain petti ja ase menetti tehonsa täysin... Valitettavaa. Asetta ei taidettu koskaan korjata. =)

Tuon ehkä kaikista "custom-pyssyin" ase, jonka olen koskaan nähnyt. =D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 24, 2004 6:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 25, 2003 1:07 pm
Viestit: 50
Kustomia ei koskaan korjattu vaan se uhrattiin osiensa vuoksi allekirjoittaneen ICS:n MP5:n eduksi.

-Pauli Jutila


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 29, 2004 6:11 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
http://earth.prohosting.com/sasahy/mp5sopmod.jpg
Kaverin G3A3:sta ja MP5K:sta tekemä hybridihirviö, joka vieläpä toimii erinomaisesti.
Kuva näkyy vain copy&paste-tekniikalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2004 8:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 17, 2003 12:49 pm
Viestit: 63
Paikkakunta: Helsinki
En tiedä sitten yltääkö tämä kustom-pyssyksi, ja onko tämä sitten enää PDW (voi toki kertoa jos tietää =))

Pohjana on ollut PDW johon on lisätty normaaliin tapaan irrotettava, M4:sta otettu, RIS-hässäkkä. Ulkopiippuna toimii myöskin M4:n lyhennetty piippu, liekinvaimentimelle on myös vaihtoehtona PDW:n kierresuoja. KM Head TN barrel 229mm Tarkkuuspiippu. Ulkopiipun tilalle saa myös äänenvaimentimen SD-sarjalaisten tapaan.
MP5 A4 Kiinteä tukki, johon on tehty adapteri jotta sen saa myöskin normaalisti kiinni PDW:n perään. Kyseisen osan voi myös ostaa, löytyypi nimellä MFI A4 Solid Stock Adapter for MP5K & MP5K PDW, jos kiinnostaa..
Koneisto vaihdettu systeman osiksi, toivon mukaan kestämään, M120 viritystä.

Kuvia löytyy tämän linkin takaa:
http://www.kase.fi/~terosa/airsoft/PDW/

---

Narri/Mondue


Viimeksi muokannut Mondue päivämäärä Pe Joulu 10, 2004 11:38 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Oma custominne
ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2004 12:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2003 8:04 pm
Viestit: 22
Paikkakunta: Orivesi
Narri kirjoitti:
En tiedä sitten yltääkö tämä kustom-pyssyksi, ja onko tämä sitten enää PDW (voi toki kertoa jos tietää =)) ...


Näyttää vähän MP5- RAS:ilta (tukista eteenpäin), mutta mielestäni hienompi :wink:


Itselläni ainoa kustomointi on myös MP5k PDW:ssä. Nyt se näyttää vähän siltä että siinä olisi sd-etuosa, mutta se on pienempi.

EDIT. Jaahas.. kuva ei enään toimikkaan ..


Viimeksi muokannut AZa päivämäärä Su Huhti 04, 2004 3:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 23, 2004 12:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 2:58 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Jyväskylä
Itse asiassa tämä ei ole mikään kustomase, mutta sanompahan kumminkin :wink: .
Minulla on M733 Commando, johon olen laittanut M16-perän, ja minulla on suunitelmissa maalata pistoolikahva, etu-ja takatukki tumman matta vihreäksi ja laittaa johdot takatukkiin. On minulla sellainenkin idea, että kun M733:sen etutukin alaosassa on niitä reikiä, niin niihin pistää yhden RIS-kiskon, pulttaa sen sieltä tukin sisäpuolelta ja sitten siihen kiskoon mm. käsikahva ja lamppu tai laseri.

Korjattu suuri määrä yhdyssanavirheitä, jaettu liian pitkä virke kahteen ja muutenkin siistitty viestiä.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 04, 2004 10:31 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 04, 2004 8:34 am
Viestit: 1
Paikkakunta: Kokkola
En nyt sitten tiedä, voiko tätä ihan kustomoinniksikaan kutsua, mutta Kurzissani on nykyisin kaverini vanhan Colt XM:n teleskooppitukki:

http://koti.mbnet.fi/ariakos/kurz_xm1.jpg
http://koti.mbnet.fi/ariakos/kurz_xm2.jpg
http://koti.mbnet.fi/ariakos/kurz_xm3.jpg
http://koti.mbnet.fi/ariakos/kurz_xm4.jpg

Käytännössä tuo oli helppo modaus: Kurzin perälevyyn porattiin kolme reikää, joista keskimmäiseen tuleva ruuvi menee myös läpi XM:n tukin rungon. Kaksi lyhyempää ruuvia vain varmistaa, että tukki ei vahingossakaan lähde pyörimään, mikäli pitkä keskimmäinen ruuvi jonkin verran löystyy jossakin vaiheessa (nämä kaksi ruuvia ovat identtisiä: kolmoskuvassa vain puuttuu toisesta ruuvista kanta, kun kiristimme sitä aavistuksen verran liikaa ja kanta katkesi).

Kustomoinnin mielekkyydestä voi olla montaa mieltä. Kurzin käytettävyyttä se ei haittaa, sillä lyhyimmillään tukki ei ole koskaan pahasti edessä, joten Kurz-XM:ni on CQB:ssä edelleen oiva vehjes. Me nyt vain toteutimme tämän pikkukustomoinnin lähinnä sen takia, että vastaavanlaiseen emme vielä olleet törmänneet. Pakkohan sitä oli kokeilla... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 04, 2004 5:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 2:46 pm
Viestit: 197
Paikkakunta: Oulu
Itse tein joskus kaverin kanssa sen PDW:hen samanlaisen. Otettiin se perä pois, kun PDW runko ei ole mitenkään kovin kestävä, joten raskaamman perän laittaminen ei välttämättä tekisi aseelle hyvää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 1616 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 39  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com