Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 11:03 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2003 1:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:11 pm
Viestit: 37
Paikkakunta: pihtipudas
Kyllä hammassuojien ensi tehtävä on suojata ala ja ylähampaiden pureminen yhteen kovalla voimalla. Ne eivät suojaa hampaita sivusta niin paljoa Olen nähnyt tilanteen jossa hammas on lohennut vaikka henkilö on käyttänyt hammassuojia. Hammassuojia on tullut niin paljon pidettyä (Harrastuksena myös amerikkalainenjalkapallo) harrastuksien takia että se asia on selvä mistä suunnasta hammassuojat eniten suojaavat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2003 1:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Elikäs taas sitä huomattiin... Porukka liioittelee ja keksii paskaa usein. Vilzulla tuskin oli katetta väiteelleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2003 3:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 5:35 am
Viestit: 133
Paikkakunta: Helsinki
Tasapaino kirjoitti:
Elikäs taas sitä huomattiin... Porukka liioittelee ja keksii paskaa usein. Vilzulla tuskin oli katetta väiteelleen.


Ei kuitenkaan tarvitse aina etsiä epäkohtia toisten kirjoituksista. Jos kerran löydät noin paljon purnattavaa, voit toki korjata viisautesi avulla muitten kirjoittamat virheet.

Merkkiä taikka mallia en hammasuojistani muista, kuitenkin ne suojaavat kokonaan etuhampaani, takahampaani, sekä sisäpuolelta että, ulkopuolelta. Hammasuojat ovat siis sellaiset pitkän malliset, jolloin ns. varret yltävät hieman yli takahampaiden. Itse en kuitenkaan sitä niin tarpeelliseksi nähnyt, joten lyhensin niitä n.1,5 senttiä, jolloin puhekkin alkoi kuulostamaan ihmismäiseltä. Suojat ova siis kokonaan ylähampaiden suojana.

Itselleni on muutamaan otteeseen tullut osumaa suojiin. Kerran tuli vakiosta, ja sen jälkeen hieman viritetymmästä aseesta yksi kuula. Kummallakaan kerralla en huomannut mitään kipua/vaurioita hampaissa, kuula vain ns. pläsähti suojiin, ja tippui pois. Mitään kipua en tuntenut, kuitenkin tietyn paineen jonka kuula aiheuttaa osuessaan vaikkapa iholle, tosin paljon heikompana.

Itse ainakin luotan omiin suojiini, enkä ilman niitä uskaltaisi pelata enään koskaan. Vaikka puhe onkin vieläkin hiukan epäselvää, ovat suojat ehdottomasti hintansa arvoiset. Kyllä uskoisin että, ylähampaani ovat suojassa kuulilta. Ei ainakaan mitään valittamistä ole ollut.

Itse pidän ainakin jonkiasteisen huulivaurioiden riskiä suurempana kun pelaan Bolleillani + hammassuojilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 09, 2003 4:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2003 1:50 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Nokia
Itse pidän vahvanpuoleista yksireikäistä kommandopipoa ja laitan sen hampaiden päälle. Taikka sitten suojaan hampaani Sportia Tommin, 3 e hammassuojilla jotka suojaavat ylä-ja alaetuhampaat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2003 12:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 04, 2003 8:17 pm
Viestit: 55
Paikkakunta: Vantaa, next to The Kartano
Noniih, elikkä luoskelin tuossa että hammas-suojien kanssa on vaikeata puhua ja sitä on vaikea ymmärtää, noh tähän löytyy parikin syytä. Yleisin mielestäni on totuttelemattomuus niihin, itse pelaan jenkkifutista ja tuossa viime kaudella pelasin jenkkilässä ja kerroin puolustuksen pelit sekä punttasin jolloin kerroin hyökkäyksen pelin ja kauden alussa eivät omat pelaajat ymmärtäneet puoliakaan mitä sanoin, kesti melkein koko kauden (11 viikkoa) että ymmärsivät kaiken mitä sanoin. Eli tämäkin vaatii aikaa että osaa puhua niiden kanssa selvästi, jos kertoo jotain montako tuntia nuo on ollut suussa niin harkkoja oli hammasuojien kanssa 3X viikossa 2h sekä pelit päälle. Toinen syy on kommando pipon pitäminen päällä, tämä hiukan vaimentaa jo epäselvää puhetta.

Sitten vielä sen verran että tehkää ne hammas-suojat kunnolla että pysyvät suussa vaikka huutaisitte tai avaisitte suun, eikä niin että ne tippuvat alahampaille jos avaat vähänkin suuta, tämä sen takia että se helpottaa puhumista ja ymmärrettävyyttä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2003 1:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:11 pm
Viestit: 37
Paikkakunta: pihtipudas
Ee-rikki ai sinäkin pelailet Futista? Missä seurassa? Meni nyt hieman ohi aiheen mutta oli pakko kirjoittaa. Mitä paikkaa pelailet? Itse pelaan Runningback paikkaa.

Kysy tällaiset asiat yksityisviestillä.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2003 1:18 pm 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Loppujen lopuksi sisääntungettavat hammassuojat lienevät paljonkin kömpelömmät kuin kommandopipoon ommeltava pieni rauta- tai muovilevy. Puhuminen tällaisen yksinkertaisen viritelmän avulla luonnistuu normaalia tasoa hipoen, vastoin hammassuojia, joiden kanssa puheen tuotokset kuulostavat perin kummalliselta mongerrukselta. Ainakin noin aluksi. Mukavuuskin on eri ulottuvuuksissa pienen levyn kanssa verrattuna suojiin. Lisäksi levy suojaa huulet. Suojaavuuden kannalta kaikkien ratkaisujen Isä lienee kumminkin yksinkertaisesti maski, joka pysyy päässä, peittää hyvin ja kestää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2003 4:25 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Muovilevy, jonka porasin juuri niin täyteen 4mm reikiä kuin mahdollista, haittasi hengitystäni niin, että jätin sen käytön kokonaan. Kannattaa katsoa rautakaupasta samanlaista verkkoa kuin Sansein maskista - mutta koeampua ensin! Moni metalliverkko ei yllättäen kestäkään kuulan osumaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 12, 2003 11:50 am 
Poissa

Liittynyt: La Loka 11, 2003 2:52 pm
Viestit: 204
Paikkakunta: Salo
Sanseinkin verkko taipuu, mutta sitä ei kannata pelästyä. Nitisee ja natisee, mutta kestää!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 12, 2003 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 11, 2003 5:46 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Turku
Itse aloitin SG5, mutta pian otin alaosan pois. Loppujen lopuksi itsekin ärsyynnyin tummaan yleiskuvaan (verkon mustan värin takia), ja hankin itselleni samanlaisen suojan antavan Bolle X500... Hyvin on menny, eikä hammassuojanikaan ole olleet turhia :P Tossa muutama viikko takaperin sain osuman suuhun, mutta se kimposi hammassuojista suuhun, ilman mitään vahinkoa :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2004 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2004 5:13 pm
Viestit: 122
Paikkakunta: Pori
Tässä vaihtoehto hammassuojille. En tiedä käyttääkö kukaan airsoftissa, mutta ideana varmaan ok.

http://www.coolgames.fi/Tuotteet/Maskit ... plate.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2004 4:32 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Näyttää kovasti maskin varaosalta linssikiinnityksineen päivineen. Saako tuohon hihnaakaan kiinni ilman linssejä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 19, 2004 4:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2004 5:13 pm
Viestit: 122
Paikkakunta: Pori
Siitä ei ole kyllä hajuakaan, eli jos joku on käyttänyt, niin tunnustakoon yleisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 04, 2004 6:03 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 13, 2003 6:28 pm
Viestit: 9
Hammassuojilla voi puhua aivan yhtä selvästi kuin normaalisti ja niitä voi käyttää myös hammasrautojen kanssa.

Jos joku ei tiennyt; ennen käyttöönottoa keität hammasuojat ja laitat suuhusi jolloin ne muotoutuvat suullesi sopiviksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 07, 2004 3:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 07, 2004 1:36 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Espoo
Laseina käytän JT- Spectra maskin lasiosaa.

Ite juuri pari päivää sitten leikkasin vanhasta SG-5 maskin verkko- osasta suun muotoisen palasen, ja ompelin sen kommandopipoon suun kohdalle.
Siihen päälle ompelin vielä ohuen kankaanpalasen mukavuuden vuoksi. Hyvältä se tuntuu, tosin en ole vielä päässyt testaamaan sitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 11, 2004 7:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 7:12 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Uusikaupunki
Itseäni rupesi lievästi sanottuna vituttamaan Bollé x800 jatkuva huurtuminen, joten päätin hankkia Guarderin polykarbonaattiset sankamalliset lasit jotka ovat a) tyylikkäät b) kestävät c) suht edulliset. Hammassuojia ei tueta...eikä kommandopipoa 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 12, 2004 7:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 07, 2004 1:36 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Espoo
Pancam0 kirjoitti:
Itseäni rupesi lievästi sanottuna vituttamaan Bollé x800 jatkuva huurtuminen, joten päätin hankkia Guarderin polykarbonaattiset sankamalliset lasit jotka ovat a) tyylikkäät b) kestävät c) suht edulliset. Hammassuojia ei tueta...eikä kommandopipoa 8)


Tuota En todellakaan suosittele. Vaikka lasit kestäisivät osuman, kuula saattaa tulla sivusta päin. Sangalliset lasit myös tippuvat helpommin päästä kovassa timmellyksessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 13, 2004 2:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 7:12 pm
Viestit: 10
Paikkakunta: Uusikaupunki
Lasit ovat sitä uusimpaa mallia ja ne eivät todellakaan tipu päästä, edes kovassa menossa. Toiseksi ne on muotoiltu siten, että kuulan on käytännössä mahdotonta osua silmään olettaen, että lasit on säädetty oikein.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 13, 2004 3:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 1:34 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Laukaa
Tuo voi pitää 99,9% paikkansa, mutta entä sitten kun ne sitten tippuvatkin keskellä taistoa ja joku ampuu päin, kyllä sitten harmittaa... :cry:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 13, 2004 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Jenkki kirjoitti:
Tuo voi pitää 99,9% paikkansa, mutta entä sitten kun ne sitten tippuvatkin keskellä taistoa ja joku ampuu päin, kyllä sitten harmittaa... :cry:


Sama koskee ihan mitä tahansa suojusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 6:44 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Niin, on minulta bolletkin pudonnut pelissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 5:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Jenkki kirjoitti:
Tuo voi pitää 99,9% paikkansa, mutta entä sitten kun ne sitten tippuvatkin keskellä taistoa ja joku ampuu päin, kyllä sitten harmittaa... :cry:


No mutta entäs jos satelliitti tippuu maahan ja pyyhkäisee naamasi edestä niin että maskisi tippuu? Mikään asia maapallolla ei ole varmaa, (paitsi kuolema) mutta asiat tehdään niin varmaksi kuin ne pystytään.

Ja jos varmuuden haluaa niin laseihin varmasti pystyy varmasti laittamaan jonkunlaisen kuminauhan jotta päässä pysyminen varmenee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 19, 2004 6:14 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Useimmissa hyvin tehdyissä sankamallisissa on sankojen päässä lenkit, joihin on tarkoitus pistää pysymisen varmistava naru.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 29, 2005 5:12 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 05, 2005 4:22 pm
Viestit: 58
Paikkakunta: Espoo
Tiedättekö kestävätkö Bollé:n Nova lasit hyvin osumaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 01, 2007 10:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 01, 2007 10:32 pm
Viestit: 10
Nostetaanpa aihetta ylös. Kannattaa ehdottomasti käyttää joitain hammassuojia. Ajattelin itsekin, että eihän se nyt hampaaseen se kuula nyt osu, mutta kyllähän se sitten pamahti ja puolet hampaasta sen sileän tiän. Nykyään käytän hammassuojia sillä maskia en päähäni halua laittaa ja hyvin tuollaisilla hammassuojilla on tullut pärjättyä. Puhumista nuo haittaa hieman, mutta kun niihin tottuu niin eivät tuota suurta ongelmaa enää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2007 10:15 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:06 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Polvijärvi
Kyllä, itsekin olen sitä mieltä, että jonkinlaista hampaittensuojaussysteemiä kannattaa käyttää, kun kukaan ei varmaan halua maksaa kalliita hammaslääkärimaksuja uusista hampaista?
Itse olen todennut tuon WDW:n mainitseman metalliverkkosysteemin erittäin hyväksi kommandopipon kanssa, koska se ei haittaa yhtään puhumista eikä hengittämistä, ja ei myöskään näy ulospäi, jolla nyt ei pahemmin merkitystä olekaan. Parikin kertaa tullut todetuksi, että se olipa hyvä kun on tää ritilä tässä hampaitten suojana :) Omassa tiimissä ei kyllä kukaan muu, joka käyttää pelkästään suojalaseja, käytä minkäänlaista hampaitten suojasta itseni lisäksi. Parikin kertaa on kyllä tullut kavereille kuula hampaaseen, mutta on käynyt tuuri ja hampaat on säilynyt. Mut kait ne sitten uskoo, kun joltain se hammas oikeesti menee palasiks.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2007 11:17 am 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 11, 2005 3:52 pm
Viestit: 413
En minä silti oikein ymmärrä, miksi pitää tukehduttaa itsensä rumaan kommandipipoon ruman maskin sijaan, kun lasit ja hammassuojat suojaavat ihan tarpeeksi pysyviltä hammas- ja silmävammoilta. Ja vaikka hammassuojat yleensä suojaavatkin vain ylähampaat, ovat ylähampaat myös ne yleisimmät kuulankerääjät. Enpä ainakaan itse ole missään vaiheessa nähnyt niiden neljän suurimman ylähampaan lisäksi muita rikki menevän, vaikka mahdollista onkin. Jos tietenkin pelkää punaisia näppylöitä siloposkessa, niin saa minun puolestani vaikka mitä suojuksia itselleen rakennella.

Paljonkos täysi-ikäiselle muuten maksaa korjauttaa sanotaan vaikka puoliksi ammuttu hammas? Itse menetin alaikäisenä puolet toisesta etuhampaastani ja mitään kulujahan siitä ei tullut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2007 11:21 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:06 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Polvijärvi
En minäkään, itse vain pidän siitä kommandopiposta, ja enkä todellakaan ole mikään siloposki muutenkaan :) Vaikka tuo viesti tuskin suoraan minulle olikaan osoitettu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2007 11:48 am 
Poissa

Liittynyt: To Marras 09, 2006 5:10 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: helsinki, puistola
Itte käytän ihan urheilukaupasta saatavia hammas-suojia. Hyvin ovat toimineet.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 02, 2007 2:31 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Vakuutus on, ei maksanut siis mitään minulle. Noin niinku teoriassa.

Kahden etuhampaan muovittaminen maksoi 660 euroa, parin vuoden päästä sitten tehdään posliinista uudet.

En käytä hammassuojia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 07, 2007 8:39 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 29, 2006 6:43 pm
Viestit: 158
Paikkakunta: Tuusula
Itse olen nyt pelannut puolisen vuotta pelkillä laseilla, ja nyt vasta ostin kommandopipon, tuo edes turvallisuuden tunnetta, mutta nyt aion hommata vielä sen metalliritilän tuohon hampaiden kohdalle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 7:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:51 am
Viestit: 12
Paikkakunta: Kuopio
Miten olis tälläinen yhdistelmä hampaiden kannalta Bolle X800+Shemagh huivi? Suojaako tuo hampaita vai tarvitaanko jotain lisäviriitelmiä tai hammassuojia? :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 31, 2007 7:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 11:54 am
Viestit: 174
Paikkakunta: Vantaa / PKS Ry
Roikkuva shemagh suojaa kohtuullisesti, jos vaan pysyy suun edessä.

Commandopipo ei paljon vielä suojaa, ellei ole paksu villainen versio. Mutta hupun alle suun kohdalle voi sujauttaa palan solumuovia, jota saa vaikkapa Etolasta metritavarana (ei tarvi ostaa metriä, tytöt lupasi myydä vaikka sentin kaistaleita). Kun ostaa vielä sitä "vessanlattiamattoa", niin on kapeasti reijitettyäkin ja henki kulkee suht koht hyvin läpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 6:05 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 12, 2005 7:36 pm
Viestit: 153
Olen kokeillut hammassuojia, mutta en voi sietää niitä. Kokeilin jossain vaiheessa myös kommandopipoa, mutta pidemmissä peleissä hengityksestä kostuva kangas ei enää tunnu kovin ihanalta naamalla. Onneksi löysin hampaiden suojaksi sopivan maskin, joka ei haittaa hengitystä. Käytän siis Q-visionin maskin laseja ja muokattua kasvo-osaa, joka suojaa sopivasti nenän ja suun alueen edestä ja sivulta. Muu ylimääräinen on leikattu pois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 5:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:51 am
Viestit: 12
Paikkakunta: Kuopio
Eli ei pitäis hampaat lohkeilla jos pitää Shemaghia, ei edes viritetyistä aseista?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 5:34 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Kokeile ja kerro kuinka kävi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 6:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Itse aina lähitaistelussa sujautan shemaghin suun eteen. On auttanut.

Laitappa Shemaghi kananmunan päälle ja ammu, katso tuliko munaan jälkeä. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Syys 07, 2006 2:17 pm
Viestit: 183
Paikkakunta: Turku
Itse suojaan hampaat neopreeninaamarilla, ihan pätevä systeemi, tosin muutamasta metristä m120 teholla liitävä 0,25g kuugeli tuli hengitysreijästä läpi, hidastuen tosin niin paljon ettei aiheuttanut mitenkään erikoista kipua edes.

Abe: Mulla tuli munaan jälki vaikka oli maastohousut jalassa :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 6:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
TurboR kirjoitti:
Mulla tuli munaan jälki vaikka oli maastohousut jalassa :?


Okei, TurboR:ää paremmaks en voi kyllä pistää enään :lol: , mutta kuitenkin m120 aseesta noin kymmenen metrin päästä hampaaseen saaneena(ihan paljaaseen hampaaseen, ei kipua, ei haljennut) uskonkin vahvasti että en hammas suojia tarvitse. Se hampaaseen osuminen on niin harvinaista meilläpäin ja muutenkin on yleensä huulet edessä. Kyllä sitä pari tonnia maksaneiden hampaiden pitäisi nyt pieni kuula kestää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 10:01 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Nosiis, mä aattelin _just_ samoin. Sit sain pallon vakiotygistä 4 metrin päästä ja leegot räjähti. Ei tosin haitannu, muoviset on paremmat ku entiset :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 10:13 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Joo, kevytviristä muutamasta kymmenestä metristä hampaaseen tuli sellanen hammaslääkärilasku, että olis sillä laadukkaan painttimaskin ostanut. Mutta hyvin toimii muovinen myöskin, kellastuu nätisti samassa sävyssä vakioiden ohella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 10, 2007 1:02 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 02, 2006 3:26 pm
Viestit: 58
Onko kenellläkään kokemuksia tälläisista sankalaseista?


Guarder Polycarbonate Eye Protection Glasses Ver. 2007

http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.ph ... %20Glasses

ESS ICE 2.4

http://operator.fi/index.php?target=pro ... ct_id=1606

Kumpi olisi parempi vaihtoehto sofataukseen ja kestävätkö kuulien osumat?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 158 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com