Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:25 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 167 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 26, 2005 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:12 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Helsinki
Itse olen muokkaamassa tällä hetkellä BW:n tetsarin ensisidetaskusta P90-lipastaskua: Pohja pois ja Flectarn-kuvioitua kangasta "pussimaiseen" muotoon, näin saadaan aikaan lipastasku johon mahtuu neljä P90:n lipasta :o . Mielummin sellainen kuin tämä alla oleva (omani on minun mielestäni tyylikkäämpi):
http://www.flecktarn.co.uk/flwmp9nx.html


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2005 5:56 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Hyviä ideoita saa Arnie's Airsoftilla julkaistusta reisitaskujen tekemisohjeesta. Erityisesti PLCE-taskut ovat siitä kivoja, ettei itse taskuun tarvitse ommella edes kiinnikkeitä hihnoille, kunhan vaan tekee ne hihnat. Mitä artikkelin kuvista ei ehkä ihan helpolla tajua, on PLCE-taskut täynnä jos jonninmoisia lenkkejä ja solkia. Paljoa soveltamista ei vaadi muillekaan taskuille.

Ei muuta kuin se rakastettu itä-saksalainen lipaslaukku taktisesti reiteen..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2005 1:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Ei kukaan ole sattunyt väsäämään itse "Kamelbakkia"? Työn alla on tällähetkellä "Woodland"-"reppu" Mil-tecin 2,5L Hydration Packille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2005 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 11:12 am
Viestit: 50
Paikkakunta: Helsinki
kk-pilot kirjoitti:
Ei kukaan ole sattunyt väsäämään itse "Kamelbakkia"?

No, itselläni oli jonkinlainen "hydrapäkki" joskus suunnitelmana, mutta ajasta oli puute ja siihen se jäi, jotain alustavaa oli jo paperilla suunniteltuna. Pitää katsoa, jos sitä tulevaisuudessa jaksaisi kaivaa paperit uudestaan esiin ja yrittää...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 02, 2005 6:44 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 18, 2005 9:48 am
Viestit: 22
Juomasäkille olen tehnyt sekä kantolaitteen että rölliin tehnyt sille taskun ja läpiviennit.

Kantolaite on teoriassa vaan iso kaksiosainen tasku joka tulee aliceklipseillä kiinni liiviin tai PLCE-kantolaitteesiin vedenlisäksi siinä kulkee näppärästi esim sadevarusteet. Ja ei ollut vaikea tehdä.

Rölli on taas rakennettu vanhojen liivien päälle ja sen selkäosaan on tehty tasku vettä varten. Letku kulkee sille tehdyssä "kanavassa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Syys 02, 2005 1:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 02, 2005 1:16 pm
Viestit: 2
Onhan tässä tullut kaiken näköistä väkerrettyä: vanhasta pottamallisesta pyöräilykypärästa tuli tehtyä sotakypärä, sitten olen tehnyt rynnäkkökilven, pari kantohihnaa, hyljemaskin, ( kommandopipo, johon on hampaiden kohdalle ommeltu pehmuste.) lipaskiinnittimen sekä ghillie hatun. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Syys 05, 2005 8:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 28, 2005 11:40 pm
Viestit: 3
Paikkakunta: pihtipudas
Edellisen projektin sain valmiiksi ja siitä jopa muutaman kuvankin. Chest riggi siis: http://www.sohva.org/~tune/pastgallery/album09


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 06, 2005 4:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Naagel aikapa hieno tuo kantolaitteesi. Itse en moiseen kykenisi :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2005 6:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 22, 2005 8:24 am
Viestit: 38
Paikkakunta: Kerava
Tässä nyt itse olen juuri saamassa valmiiksi/on valmis pienenpuoleinen takalaukku korsettimalliseen taisteluliiviin.
Ihan mustan isojen kiikareiden laukun otin, parsin pois läpästä nahkaläpyskän jossa oli kiikarimerkin nimi ja toisen puolen tarranauhakiinnityksestä. Sen jälkeen nappasin vanhasta repusta parit pikakiinnikkeet, sellaiset mitkä avataan sillei sivulta painamalla ja ompelin ne "kanteen" ja "runkoon" kiinni ja vielä taakse alkuperäisestä olkahihnasta ALICE-tyyppiset lenksut, joista se sitten kiinnittyy alimpaan ALICE-riviin ja vyölenkkeihin. Helppo nakki. Ainut vaan että ompelukone on rikki ja on täytynyt tyytyä käsintöihin, se on melkein räjäyttänyt pääni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 03, 2005 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 02, 2005 5:11 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Espoo
Olen tehnyt puutukin APS-2 SV:seen, AK:n puuosia ja ghilliepuvun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 2:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Brittiläisestä kaasunaamarilaukusta saa oivan (ainakin hintaansa nähden) dump pouchin leikkaamalla kanteen lippaanmentävän reiän. Läpänkin voi tehdä jos haluaa.

Itse kokeilin tuollaista ja kyllähän se toimii. Tosin en omista enää niinmontaa lipasta että minun sitä kannattaisi käyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 3:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 7:04 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Juva
Aika moni on näköjään tehnyt tuollaisen "taktisen" kilven. Mistäs materiaaleista olette rakentanut? Onko paljon kustannuksia?
Ja miten helppo projekti?
Itse ohjeita tarvitsisin, tuollainen kun olisi tarkoitus rakentaa.

-Solid


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 6:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 02, 2005 5:37 pm
Viestit: 9
Solid kirjoitti:
Aika moni on näköjään tehnyt tuollaisen "taktisen" kilven. Mistäs materiaaleista olette rakentanut? Onko paljon kustannuksia?
Ja miten helppo projekti?
Itse ohjeita tarvitsisin, tuollainen kun olisi tarkoitus rakentaa.

-Solid


Ite oon tehnyt ainakin puusta omani, mutta suosittelen tekemään pleksistä..
Kustannuksista en tiä kun tein koulussa sen... Helppohan se oli tehä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2005 8:52 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Itse patentoin kaasupistoolille lipastaskun, joka kiinnittyy ALICE-klipsin avulla vyöhön ja on housujen sisäpuolella, jolloin lipas pysyy ruumiinlämmön ansiosta lämpimänä. Tasku on simppeli laskettelulasien suojapussi, johon on laitettu sisään sukka ja kiristysnauha on sidottu ALICE-klipsiin, jolla se pysyy vyössä kiinni. Aluksi se tuntuu vähän kömpelöltä, mutta siihen tottuu nopeasti ja lipaskin pysyy käyttökelpoisen lämpimänä syyskeleilläkin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2005 6:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 3:04 pm
Viestit: 108
Paikkakunta: Huittinen
Sahaat vanerista haluamasi kilven koon ja muodon, kiinnität siihen kahvat jotka itse näet hyväksi, teet haluamaasi kohtaan kilpeä tirkistelyrakosen ja laitat siihen tarpeeksi kestävää pleksiä haluamallasi tavalla kiinni (esim. teipillä).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 18, 2005 9:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Kantohihna 100% teippiä... :lol:
Pari lipastaskuakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2005 9:46 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
Ah, legendaarinen teippipatentti :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2005 3:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 12, 2005 5:00 pm
Viestit: 409
Paikkakunta: Espoo
Kalashnikov kantolaukun.
Ulkopuolelta maastokuvioitua kestävää kangasta, sisältä pinkkiä fleecea :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 19, 2005 9:27 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 17, 2005 9:39 pm
Viestit: 65
Paikkakunta: Helsinki
En ole tehnyt mitään, mutta tekemässä olen äänenvaimenninta. Runko koostuisi Magliten karhennetusta kädensijasta, patterit kun laskivat menovetensä lampun sisään. MP5:seen saan vaimentimen kiinni vain etsimällä sopivan 14mm mutterin joka sopii HG-version kierteisiin, ja kiinnitän sen jollain omalla patentilla kiinni toiseen päätyyn. Sisälle retkipatjaa tai muuta omaperäistä materiaalia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 25, 2005 6:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 5:09 pm
Viestit: 18
Olen tekstiilin tunneilla tehnyt suikan, johon minä tungin itse tehdyn kokardin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 04, 2005 8:36 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
Nyt talvisäällä käytetään varmasti paljon lumipukuja, ja lumipuvun päällä isot, peittävät liivit saattavat näyttää ehkä vähäsen hassuilta. Itselläni on suuren ja mahtavan venäjän m22 tarzanit joita kyllä aion käyttää mutta vaihtelu virkistää. Joten päätin että tehdäänpäs sekunda chest-riggi ihan ite. Ja laiskana poikana en tietenkään jaksa mitään isompaa tehdä joten päätin että muokkaan vain vanhaa nasselaukkua. Tämä nasselaukku on siis VANHA vuodelta 1943, elikkä se eroaa aika paljonkin uudemmasta SA-Nassesta. Uudemmassa nassesahan on vyötärö ja olkahihna, mutta tässä antiikissa versiossa on vain olkahihna joka on kiinni kahdessa isossa metallirinkulassa. Ensiksi kiristin olkahihnan niin kireelle kun vain onnistui, tämä tulee niskan ympäri. Seuraavaksi ompelin uudesta SA-nassesta revityn vyötärölenkin kiinni toiseen edellämainituista metallirinkuloista. Tämän väkerryksen saa sitten mukavasti säädettyä mille korkeudelle tahtoo ja se on kevyt kuin mikäkin. Ihmettelette varmaankin että miksi en vain tehnyt tätä uudemmasta SA-nasselaukusta suoraan, no syy siihen on se että se on hieman turhankin iso. Tämä vanha malli on paljon pienempi ja sinne menee lippaat vallan mainiosti. Tänään onkin sitten tarkotus testata tätä uutta luomustani, saa nähä miten käy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 08, 2005 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 08, 2005 1:35 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Kestilä
Olen tehnyt ghillietakin hirvikärpästakista ja ruotsinarmeijan maastoverkosta. Leikkasin verkosta sopivat palaset ja kuumaliimalla kiinni. :) Aion kyllä vahvistaa liimauskohdat vielä langalla.

Sitten olen tehnyt maastoliivit joita käytän kesällä t-paidan päällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 08, 2005 2:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 01, 2004 8:59 am
Viestit: 122
Paikkakunta: Vantaa/Tikkurila
Simbanso kirjoitti:
Aion kyllä vahvistaa liimauskohdat vielä langalla.


Huomattavasti helpompaa olisi ollut alunperin laittaa ompeleet, joita sitten jälkikäteen vahvistaa liimalla. Kuumaliimakönttien ympärille ei varmastikaan ole enää kiva ruveta ompelemaan...
Näin oltaisi saatu paras tulos myös kestävyyden kannalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 08, 2005 2:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Itse tein kaksi ak-lipastaskua ja sitten muokkasin nasselaukun ak-lipastaskuksi aliceihin. Sitten joskus muinoin tuli tehtyä oma taisteluvyö, jossa oli lipastaskut ja tarviketasku. Sitten särmärit ja kypärän panta tuli tehtyä polkupyörän sisäkumista. Vinkki oli Jaakonpojan antama ja oli hyvä ja toimiva.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 08, 2006 5:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 3:30 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: N 60º 23' E 23º 1'
Tällaiset sirpat Tuli mummin kanssa väsättyä. Hintaa tuli 30-40€ kaksille liiveille. Pikku veikalle samanlaiset. Kangas on jotain pressukangasta. Liivin sisällä on jotain karvakangasta. Sitten molempien etu- ja takaosan sisäpuolella siis itseä vasten niin 3 taskua johon jonkinlaista vähän kovempaa materiaalia. Tällä hetkellä vain pahvin palaset, mutta paremmat voisivat tulla ohuesta istuin alustasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 23, 2006 8:05 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:50 pm
Viestit: 23
Naagel kirjoitti:
Itse on tullut askarreltua liivit, reisitarvike- ja pistoolikotelo (pistoolikotelo jo pois käytöstä), useita lipas- ja tarviketaskuja vyölle, butt-pack, useita 3-pistehihnoja, taktinen peili, äänimiina (palohälyttimestä), aseeseen taktinen lamppu ja tähtäinkisko. Aseen patentit kuitenkin jo korvattu kunnollisilla.

Rahaa on tullut säästettyä melkoisesti, liivillekin kun hintaa tuli vain n. 30 euroa. Kuvia liivistä http://www.sohva.org/~tune/pastgallery/TCUA-liivi

Onko tuolle liiville mitään kaavoja? Itsekkö ompelit nuo kaikki saumat? Voisitko tehdä pientä listaa mitä tarvitsit liveihin ja kuinka paljon?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 12:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:50 pm
Viestit: 23
evox kirjoitti:
Naagel kirjoitti:
Itse on tullut askarreltua liivit, reisitarvike- ja pistoolikotelo (pistoolikotelo jo pois käytöstä), useita lipas- ja tarviketaskuja vyölle, butt-pack, useita 3-pistehihnoja, taktinen peili, äänimiina (palohälyttimestä), aseeseen taktinen lamppu ja tähtäinkisko. Aseen patentit kuitenkin jo korvattu kunnollisilla.

Rahaa on tullut säästettyä melkoisesti, liivillekin kun hintaa tuli vain n. 30 euroa. Kuvia liivistä http://www.sohva.org/~tune/pastgallery/TCUA-liivi

Onko tuolle liiville mitään kaavoja? Itsekkö ompelit nuo kaikki saumat? Voisitko tehdä pientä listaa mitä tarvitsit liveihin ja kuinka paljon?
Täällähän saa paljon vastauksia. :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 5:10 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 7:43 am
Viestit: 44
Paikkakunta: Helsinki
evox kirjoitti:
Täällähän saa paljon vastauksia. :|


Et sattunut huomaamaan että viesti, johon kysymyksesi kohdistit oli viime keväältä? Sitäpaitti nyt oli juhannus vielä tässä. Halloo.

Lisäksi veikkaan, että into vastata (kunhan henkilö ehkä joskus sattuu viestisi lukemaan) karisee kun muutaman päivän viiveen jälkeen tulee itkuparkua.

Nykyajan nuoriso. Kele. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 5:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:50 pm
Viestit: 23
En tarkoita että juuri hänen pitäisi viestiini vastata vaan yleisiä neuoja tässä kaipaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 27, 2006 5:40 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ennenkuin kysyt lisää, lue tämä: http://www.varusteleka.fi/forum/viewtopic.php?t=1602


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 30, 2006 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 06, 2006 4:50 pm
Viestit: 23
Saan kaiken toteutettua mutta kun ei ole mittoja? Olisiko kellään mitään mittoja tai kaavoja liiveille?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 30, 2006 4:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Kokeile itse itsellesi sopivat mitat, mieti, kuvittele, haaveile, laske, kokeile. Niin ne muutkin tekee, ei niitä valmiina saa (paitsi ostamalla liivit).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 04, 2006 2:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 7:43 am
Viestit: 4
Paikkakunta: Anjalankoski
Itse olen tehnyt ghilliehatun.

Tein sen jostain halpahallista ostetusta hyttyshatusta ja otin siitä sen verkko-osan irti ja leikkelin suikaleiksi.
Ompelin tämän jälkeen verkon hattuun kiinni ja kiinnitin suikaleet verkkoon.
Tarkoituksena olisi ostaa vielä juuttikangasta ja kiinnittää sitä verkkoon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 25, 2006 11:15 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 12, 2006 7:06 pm
Viestit: 43
Paikkakunta: Lappeenranta
Minä olen tehnyt koulussa periskoopin ja tajusin äskettäin että se mahtuu Etelä-afrikkalaisen taisteluliivin reppuosuuteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:02 pm
Viestit: 23
Aika paljon sitä on väsätty:

- WL kuvioiset Vaeltajan retkiliivit, joihin ompelin nailon kankaasta lipastaskuja (ja ilman ohjeita)

- Kiväärini kantohihna

- Ghillieboonie (sisältäen verkkokangasta, WL kuvoisen kankaan siivuja ja värjättyä juuttia (on muuten kevyt vaikka kuulostaa paljolta))

- M/90 anorakki (tehty vanhan talvianorakin kaavojen mukaan)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 7:34 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Maalis 30, 2007 5:10 am
Viestit: 45
Paikkakunta: Helsinki
Modulaariset liivit on tullut väsättyä. Ostin honnkkarista jotkin ODt eräliivit, ratkoin taskut irti ja laitoin nailonnauhasta "PALS-lennkkejä" tilalle. Ostin pari viperin modulaarista taskua niin tuli aivan pirun mageet liivit. Hintakin oli n.30e. Kuvia en voi anta koska kamera on hajalla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 28, 2007 8:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Itse tuli värkättyä pari varusesinettä kun löysin vihdoin ja viimein 4cm leveää OD-äristä reppunauhaa, josta syntyi:

- Taktinen 1-pistehihna, eli kropan ympäri menevä lenkki, jossa on pikalukko hihnan nopeaan riisumiseen ja pikalukko, jolla aseessa olevan vastakappaleen saa nopeasti irti hihnasta.

- Ns. 1st-line suspenders eli pistoolivyöhön kiinnitettävät henkselit. Pistoolivyöhön kiinnittyvät vastakappaleet (4kpl) ovat 2cm leveää nauhaa, joka kiertää pistoolivyön ja sulkeutuu soljella. Näiden päässä on lenkit joissa on shock cord -kuminarua ja paracordia, joista kuminaru mahdollistaa jouston ja nylonnaru rajoittaa sen tietyyn maksimiin. Lisäksi on tietysti 4cm leveät henkselit Tarkoitus olisi vielä lisätä henkseleihin pals-lenkkejä kevyelle radiotaskulle tai puukolle ja kumivenykkeet Camelbakin letkulle. Nykytilassaan muistuttaa lähes identtisesti HSGI:n HSLD-henkseleitä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
http://img441.imageshack.us/my.php?image=img1059gh2.jpg


Tossa low-budjet-tee-se-itse-tavaraa, pyritty matkimaan WWII saksalaisia.(suluissa materiaali, jota käytin ja arvioidut kustannukset)


y-ranka (nahkahihnoja, nahkaa, alumiinipaloja, 4,5 e)
A-raami (3kpl ak-kantohihnoja, 4 kpl jotain klipsuja, 3nahkahihnaa 7,4 e)
A-raamin laukku (työkalukäärön, nahanpaloja 2-3 e)
Leipälaukku (työkalukäärö, nahanpaloja, alumiinia, 1-2 e)
Kaasunaamarilaukku, jossa tällä hetkellä väärä hihna (alumiini, peltiromu, 3-4 e)

Kehtaako tuommoiset päällä mennä isompiin skenuihin?(siis noi+saksalainen kypärä, kenttäpakki, suomalaiset kenttäharmaat saksalaisilla merkeillä, saappaat, ym...)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 4:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
OH Hienoa!
Pakko sanoo et aika pirun mageet! Useimmiten kun joku jotain vastaavaa yrittää niin menee ihan bituilleen! Vaikka repro/aito on aina sitä parasta niin jösses, kyllä nuo pieksee DDR-natsit 150-0!
Jos vielä otat materiaalien hinnat pois niin voit myydä vaikka millä sikamaisella hinnalla moisia settejä eteenpäin :wink:


Viimeksi muokannut Stefan M. päivämäärä Ke Syys 12, 2007 4:56 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 4:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Heh, aika hienoja itsetehdyiksi! Varsinkin leipälaukkua katsoin pariin kertaan että onkos toi nyt kiinarepro vai mikä! :)

Voit onnitella itseäsi hyvistä kädentaidoista, mutta henkilökohtaisesti en voisi harkita muita kuin noita leipälaukkua ja a-raamin laukkua käyttöön isompaan peliin. Mutta mikäs siinä, riippuu tietty pelin varusterajoista ja itsetunnosta.

Kannattaa vaihtaa nassepöntön hihnat puuvillaremmeiksi, sellaiset ne oli oikeassakin, niitähän saa halvalla vaikka mistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 12, 2007 5:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 9:51 am
Viestit: 422
Paikkakunta: Hanoi, Vietnam
kiitos :D

Vaihdoin just ennen koneen aukaisemista sen nasselaukun hihnan kankaiseen.(piti raiskata suomalainen nasselaukku...)

No tällä hetkellä olen tuolla setillä menossa kotiniemenvaltion skenuun, johon pääsee valitettavasti jopa bw-puvulla(varusterajoja ei käytännössä ole).

Ja kaipa se a-raamikin käy isompiin peleihin, kun siitähän näkyy loppujen lopuksi melko vähän kun siihen laittaa telttakankaan(oikea malli hankinnassa, tällä hetkellä ddr:n "väärä"-versio) ja pakin kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Syys 16, 2007 12:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:55 pm
Viestit: 31
Mitä oikein meinasit suomalaisilla kenttäharmailla? M58? -65? -83?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 167 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com