Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Touko 04, 2024 4:51 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tarkka-ampujan naamioituminen airsoftissa
ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2005 6:35 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Tänne ensisijaisesti Lekan samannimistä artikkelia koskeva keskustelu. Saa puhua myös aiheesta muuten, mutta jätetään se MuTu väliin.

Artikkeli täällä: http://www.varusteleka.fi/artikkelit/in ... naamiointi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 17, 2005 6:56 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Neuvoja, ohjeita ja muita saa kysyä ja antaa. Itse pyrin nyt lähipäivät aktiivisesti vastailemaan kommentteihin ja kysymyksiin.

Kommentit ovat siis enemmänkin kuin tervetulleita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2005 12:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 6:15 pm
Viestit: 81
Paikkakunta: Kerava
Tarkoitus olisi väsätä naamioasu/ghillie/joku naamiolaite, joka ei olisi koko ajan päällä, vaan mahdollinen sulloa vaikka pieneen kassiin liikkumisen ajaksi. Yläruumiin ajattelin naamioida ohuella verkkotakilla, johon olisi sidottu selkäpulelle ja käsiin värjättyä juuttikangasta, mutta mitä tekisin jaloille? Housut on vähän turhan hidas vetää päälle, ja en viitsisi mitään kiinteitä virityksiä mennä maastopukuun laittamaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2005 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Sitten on varmaan aiheellista kysyä tarvitseeko välttämättä housuja. Oikein suojautuneesta pelaajasta ei pitäisi muutenkaan näkyä kuin vähän asetta, käsiä ja päätä - ei kai ghillien teho softauksessa perustu siihen että osumat jäävät huomaamatta...

Jos nämä kohdat peittävä naamiointi ei riitä niin loogisesti ajatellen jonkinlainen viitta on nopein vetää päälle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 18, 2005 3:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Todella hyvä artikkeli, oli ihan ilo lukea.

Itse kyhäsin oman ghillie-räpellykseni aikoinaan vanhasta markettimaastopuvusta ja SA-maastoverkosta(haisee muuten hirveälle), mokoma toimi yllättävän hyvin, vaikka näyttikin karmealta.
Ompelin vain maastoverkon paloja pukuun kiinni, tarkoitus on vielä parantaa pukua lisäämällä maastoverkkoa ja kiinnittää entinen paremmin, jottei tarttuisi kaikkeen.
Mielessä kävi joskus myös Bushragin ghillien osto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 6:19 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 2:57 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: Mikkeli
Kysyisin vaan, että mistä noita artikkelissa mainittuja Nitrox pussivärejä saa? On tullut jonkin aikaa etsittyjä kaikkia mahdollisia värejä netistä, mutta mistään ei tunnu löytyvän. Onpa tullut monesti halu rakentaa tuollainen kunnon röllipuku, mutta homma on aina kariutunut kangasvärin puutteeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 8:09 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 01, 2004 8:59 am
Viestit: 122
Paikkakunta: Vantaa/Tikkurila
Jollei aivan välttämättä halua väripusseja, saa Dylonin värinappeja ihan tavallisista Citymarketeista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 9:15 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Nitroxin värejä saa ihan normaaleista marketeista, kuten Malmin Prismasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 10:42 am 
Olisiko kellään vinkkejä sellaisen ''ghillie'' hatun tekoon? Olen ajatellut boonie-hattua johon kiinnitän jotain naamioverkkoa. Pelipaikalla sitten kiinnittäis siihen kaikee risua ja oravaa.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 10:54 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Artikkelia tullaa kesän korvilla todennäköisesti päivittämään muutaman ghillien toimivuuden ja naamioarvoa selventävien kuvien verran. Tällöin tullaan todennäköisesti myös lisäämään osio BMF:n jannujen käyttämän "ghillie-hatun" tekemistä selventämään.

Kuten jo mainitsit, niin nopein ja ehkäpä moneen tarkoitukseen paraskin tapa on kiinnittää boonieen naamioverkkoa ja sitten siihen lisäillä pelipaikalla materiaaleja. Mielikuvitusta käyttämällä kaikki onnistuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 19, 2005 12:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 7:06 pm
Viestit: 133
Paikkakunta: Kirkkonummi - 22 Acacia Avenue
Sitten kun päivittelette kuvia, niin voisitteko laittaa kevyestä naamiopuvusta kuvia jonkun päällä? Se on eniten kiinnostava, kun ei tuolla vakio vsr:llä saa kunnon etumatkaa.... Huono kun olen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 21, 2005 3:38 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Päivityksessä tulee kuvia naamiopuvusta jonkun päällä, maassa ja vaikka mitenperinpois.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 8:10 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 3:32 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: Hyvinkää
Kysyisin, että mikä olisi tarkka-ampujalle paras kantolaite airsoftissa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 10:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 4:59 pm
Viestit: 118
Jos haluat simuloida vähävarusteisia tarkkailija - tarkk'ampujia, niin lipastasku tai pari vyöllä voisi olla sopiva.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 10:29 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 7:52 am
Viestit: 660
Paikkakunta: Helsinki
Aseen hihnaan tai tukkiin kiinnitettävät taskut ovat myös varsin kätevä ratkaisu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 1:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Riippuen tehtävästä tarkka-ampujan varustus vaihtelee suuresti.
Ghilliestä improvisoituihin "tavallisen" jalkäväen varusteisiin. Tulitukitarkka-ampujaa matkivalle käyvät mielestäni mainiosti modulaariset liivit (eri asia kannattaako sellaisista maksaa pelkän airsoft-harrastuksen vuoksi).
Täältä löytyy jotain vinkkiä, mutta harmittavasti pääpaino on poliisin tarkka-ampujan varustuksessa. http://www.snipersparadise.com/newproducts/sotech.htm


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 3:21 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 20, 2004 3:59 pm
Viestit: 79
Mietimpä vain että millä olette kasvonne naamioineet? Ei viikonloppupeleihin kasvovärejä viitsisi laittaa. Shemaghia itse ajattelin, mutta olisi mukava tietää mitä muut käyttävät.


Viimeksi muokannut Nysse päivämäärä Ti Maalis 22, 2005 4:07 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 3:59 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:01 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Helsinki, Puistola
Esimerkiksi Miltecin valmistama verkkohuivi tai Shemagh vois olla aika kova sana naaman naamioimisessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 4:13 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Suht halpa ja toimiva keino ovat Hantauruksessa myytävät kasvonaamiot.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 22, 2005 6:47 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2003 1:50 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Nokia
Jos ghillietä käytän (oma väsäämä) niin ne on pelkkä ''paita'' ja päähän laitettava naamiohomma. Niillä pärjää ihan hyvin jos tarttee, en housuja ole tehnyt enkä tee. Ne on melkein kuin turhat. Tosin oma mallini perustui netistä löydettyyn kuvaan norjalaisesta tiedustelijasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Kevyt-ghillie
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2005 1:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 26, 2003 9:08 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Helsinki
Ennen PFOR4:ää tein itselleni kevyt-ghillien. Tulos näkyy KT-VA:n Jirin ottamasta kuvasta. Ideana oli siis tehdä hartiat, kädet ja selän peittävä kevyt naamiontiasuste. Pohjana käytin Mil-Tecin nylonista naamioverkkoa, josta leikkasin sopivat palat. Ompelin palat toisiinsa kiinni ompelukoneella. Varsinainen naamiomateriaali on leikelty DPM-kuvioidusta maastopuvusta ja kiinnitetty ompelukoneella ompelemalla. Naamioinnin täydentämiseksi kiinnitimme itse pelissä ympäri ghillietä nippusidelenkkejä, joihin sai työnnettyä sammalta, lehtiä, varpuja yms. lisänaamiointia. Eloperäistä naamiointimateriaalia sai pienen metsässä rymyämisen jälkeen aina lisätä. Joustavammat kiinnistyslenkit pitäisivät lisätyn materiaalin todennäköisesti paremmin paikallaan. Jos ja kun jaksan, värjään naamiointikankaan kääntöpuolen tummemmaksi. Päässä oleva huppu on tehty samoin keinoin kuin takkikin.
Vasemmalla kuvassa Gravewind, jolla päässä hantauruksesta ostettu naamiohuppu sekä kaupallisesta "3D"-naamiomateriaalista tehty kevyt-ghillie.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2005 3:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 2:44 pm
Viestit: 105
Paikkakunta: Lahti
Kermaleijona kirjoitti:
Tarkoitus olisi väsätä naamioasu/ghillie/joku naamiolaite, joka ei olisi koko ajan päällä, vaan mahdollinen sulloa vaikka pieneen kassiin liikkumisen ajaksi. Yläruumiin ajattelin naamioida ohuella verkkotakilla, johon olisi sidottu selkäpulelle ja käsiin värjättyä juuttikangasta, mutta mitä tekisin jaloille? Housut on vähän turhan hidas vetää päälle, ja en viitsisi mitään kiinteitä virityksiä mennä maastopukuun laittamaan

Otat esim. Kalastusverkon ja sitten alkaa laittelemaan/sitomaan siihen värjättyä juuttikangasta, kun koko verkko on täynnä juuttikangasta, niin tietenkin sitten alkaa vain hapsuttelemaan juuttikangasta.
Ja verkon voi leikata minkä muotoiseksi vain ja jotta verkko pysyy kiinni niin siihen voi laittaa jotkut narut, jotka pitävät asua kiinni kehossa.
Tätä pukua ja kiinnitys asiaa voi improvisoida. Tämä on vain karu kuvitelma. :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 23, 2005 5:56 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Kasvojen naamioinnissa useat huivit tuppaavat vaikeuttamaan hengitystä ja lisäävät silmäsuojaimien huurtumista. Oma ratkaisuni on verkkohuivi, joka hengittää tiheää kangasta paremmin. Useissa paikoissa myydään myös sukkamaisia verkkoja, jonka voi nykäistä päähänsä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 27, 2005 10:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Noniin, kumpi soveltuisi paremmin näihin hommiin, kun en itse viitsisi käydä sotkemaan mitään:

Kuva
Tämä soveltuisi ainakin lompakolle paremmin, ja mukana tulisi aseellekin omansa..

Kuva
Tämä olisi varmasti paremmin piilottava, mutta tekisi sitten kurzin verran lovea lompakkoon..

Eli, kyllä kai tuon ensimmäisen maalaaminen vihreällä spraylla onnistuisi, ja olisi halvempikin. Onko kellään kokemuksia näistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 27, 2005 11:05 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 7:54 pm
Viestit: 114
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Timo K.
Itse olen kuullut monista 3D-puvuista vain hyvää, joten jos olisin sinä niin todellakin ostaisin tuon alemman. Vaikka sillä on hintaa todella paljon enemmän on se myös sen arvoinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2005 7:48 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Keskusteluun naamiopuvuista:
Itse en lähtisi ostamaan kumpaakaan noista, vaan tekisin naamioverkosta itse itselleni sopivan asusteen (korkeintaan tulisi maksamaan sen 60 euroa). Hollantilainen asuste on melkoisen huono, Suomen metsissä se paistaa ilman luonnonmateriaaleja silmään kuin kalju.

Aiempaan keskusteluun kasvojen naamioinnista:
Itse käytän kasvojen naamioinnissa naamiohuntua, eli siis lippalakkiin kiinnitettyä naamioharsoa, joka sijoittuu noin viiden sentin päähän kasvoista. Se luo kasvoille varjoja, ja täten auttaa paljon naamioinnissa. Myös Lokin mainitsemat kasvonaamiot ovat todella loistavia.

Shemagh ei kovinkaan ideaali ole, se ei nimittäin kasvoille käärittynä hengitä oikeastaan ollenkaan, joten sen kanssa on ikävää juosta pitkin metsiä tai yrittää tasoittaa hengitystä. Shemagh tuppaa myös välistä oikeinkin käärittynä avautumaan kovemman sykkimisen aikana.

Keskusteluun kantolaitteista:
Itse käytän Räkäläisen mainitsemia aseen kantohihnaan kiinnittyviä taskuja aina kuin mahdollista. Harmi vain, että kantohihna ei tarkka-ampujan aseessa ole se kätevin vekotin, se nimittäin sotkeutuu monesti aluskasvillisuuteen sekä tulee muutenkin haittaamaan tielle. Helpompaa on kantaa asetta jatkuvasti kädessä jne.

Artikkelissa mainitsin nasselaukun, joka oli kohtuullisen toimiva ratkaisu ja hieman eteenpäin kehitettynä sen olisi saanut varmasti vielä paremmaksikin.

Itse en tällä hetkellä käytä mitään kantolaitteita, selässäni on ainoastaan 3-litrainen CamelBak ThermoPak (OD afkooz) nestejärjestelmänä. Kivääri on viritetty sen verran alhaiselle tasolle, ettei sen kanssa tarvitse niinkään paljoa pelätä räimäyttävänsä liian läheltä. Eikä noita lähitilanteita pitäisi paljoakaan edes tarkka-ampujalle syntyä: mikäli vihollinen tulee liian lähelle eivätkä he ole huomanneet sinua, anna heidän kävellä ohitsesi ja tiputtele selkään, mikäli taas he ovat huomanneet sinut ja yrittävät saavuttaa sijaintiasi, niin reilusti vaan irti.


Viimeksi muokannut pullonpoh päivämäärä Ma Huhti 04, 2005 1:02 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 28, 2005 2:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 20, 2004 3:59 pm
Viestit: 79
PullonPohja kirjoitti:
Aiempaan keskusteluun kasvojen naamioinnista:
Itse käytän kasvojen naamioinnissa naamiohuntua, eli siis lippalakkiin kiinnitettyä naamioharsoa, joka sijoittuu noin viiden sentin päähän kasvoista.


Mistäs olit tuon naamiohunnun hankkinut?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 29, 2005 4:47 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Sen olen itse tehnyt, H&M:stä halpa lippa (eli siis lätsä, jossa ei ole päälakea) ja komeron perältä palanen Miltecin naamioverkkoa. Verkko vain kiinni lippaan niin, että se valuu lipan yli silmien eteen ja namnam - valmis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2005 2:07 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 1:37 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Inkoo/Degerby
Hyvä idea, mutta eikö ole vaikeaa nähdä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2005 4:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Ei se huntu merkittävästi näkemistä haittaa. Kannattaa vaan pitää silmällä notta millasta verkkoa ostaa. Sekä tietty vielä kun muistaa ommella sopivalle etäisyydelle silmistä niin ei sitä ritilälasien kanssa huomaakaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 29, 2005 5:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Herra PullonPohja, jostain sain sellaisen käsityksen, että sinulla olisi Kalassi, niin on minullakin, ja mietin tässä miten kuskaat lippaita Ghillien kanssa, vai käytätkö helistintä?

Kiitos.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2005 3:57 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Yhdellä lippaalla tappaa 68 vihollista. Siis eläytymispeleissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2005 1:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Oisko noin. Minulla 2 regua riittää seitsemään viholliseen. (Ennätys!)

Täytyypä opetella ampumaan semiä, kun ei nykyään sarjalla kerkiä lippaat syöttää..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2005 10:34 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 7:34 pm
Viestit: 173
Paikkakunta: Haapavesi
Minkälainen holsteri olisi paras tarkk'ampujalle? Kainalokoteloa olen ajatellut, mutta siinäkin olisi haittapuolia..
Reisikotelossa pistooli olisi tiellä (?)
Minkälaisia itse käytätte?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 27, 2005 3:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 02, 2005 5:11 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Espoo
Itse tein tuon kevyt naamiopuvun ostamalla verkkokangasta, suikaloimalla sen ja ompelemalla ne pala palalta kiinni maastopukuun. Työtähän tuo teettää, mutta on sen arvoista. Tarkoituksena olisi vielä myöhemmin lisätä tuohon hieman juuttikangasta.

"Tämä soveltuisi ainakin lompakolle paremmin, ja mukana tulisi aseellekin omansa.. "

Tuon minäkin aluksi ostin, mutta pariin kertaan sitä kokeiltuani huomasin että kulku sen kanssa kontaten tai ryömien on miltei mahdotonta sillä se jumittaa kaikkeen mahdolliseen oksaan tai juureen.

Älä turhaan tee kahta viestiä putkeen vaan kirjoitua rohkeasti kaikki asia samaan viestiin. Voit myös muokata omia viestejäsi jälkikäteen.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 20, 2005 4:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 2:53 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: Kirkkonummi
Mitä mieltä olette, että ensin ghillien pohjaksi sitä verkkoa mihin kiinnitetään juutit ja sitten siihen sen verkon päälle vielä navea? Ajattelin että siihen naveen kiinni saisi paremmin kiinni vielä luonnosta materiaalia, sillä verkon silmät ovat n. 5-7 cm kokoisia.
Eli siis ensin verkko mihin kiinnitetään juutit ommeltaisiin maastopukuun kiinni ja sitten nave päälle ja sen jälkeen vasta sidoittaisiin juutit kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 21, 2005 9:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
Toinen verkko tulee sinänsä turhaksi. Ainakin itselläni on yhdessä verkossa kiinni todella paljon juuttia ja saan siihen myös mahtumaan luonnonmateriaalia. Vaihtoehtoisesti verkkoon voi sinne tänne jättää pieniä juutittomia aukkoja johon luonnonmateriaalin kiinnitys tapahtuisi jos niitä ei normaalisti pukuun mahdu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 7:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 7:03 pm
Viestit: 5
http://kauppa.varusteleka.fi/tuotteet/i ... nschalflck voiko tuota käyttää ghillien teossa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 12, 2006 9:06 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Johonkin kevyehköön joo varsin käypä, esimerkiksi kypärän tai hatun röllittämiseen. Itse röllin tekeminen tuosta on kallista ja melko turhaa, sillä juuttia on helpompi käsitellä. Suomen armeijan vanha nave (joka on tehty tuonkaltaisista läpsyistä) on melko näppärää kylläkin, sitä sai ainakin joskus Hämeenlinnasta.

Pohjaksi tuo verkko on liian pienisilmäistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2006 10:09 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 7:03 pm
Viestit: 5
ok. Meinaan tehdä tuosta ainakin yritän tehdä. Piipun piilotan tolla ja sit pistän tota vähän selkään. Mistä saa naamiointi verkkoa? Joku nettisivu josta voi tilata sitä verkkoa? Olen huono enkä tiedä mitä on juutti. Voiko joku selittää mitä se on?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Kesä 13, 2006 7:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Heinä 12, 2005 6:42 pm
Viestit: 36
Paikkakunta: Kuopio
Juutti on ns. säkkikangasta josta ghillie puku yleensä tehdään. Itse ainakin olen käyttänyt juuttia ghillietä askarrellessani ja tulee muuten aikasta hyvä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 14, 2006 11:34 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 7:03 pm
Viestit: 5
Kiitos tiedosta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com