Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 9:19 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2003 7:12 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:01 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Helsinki, Puistola
Itse ostin Magnumin maiharit Virosta Saaremaalta ja toistaiseksi hyvät ovat olleet. Omasta mielestäni myös "halvat" noin 80e.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Kesä 23, 2003 5:43 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 5:57 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Parola
Hämeenlinnassa kannattaa hyviä maihareita mennä katsomaan ja kokeilemaan Valtion Pukutehtaalle. Siellä on myös hyviä saappaita, vaelluskenkiä ja muita erävarusteita, lähinnä Boreukselta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 28, 2003 1:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 27, 2003 1:40 pm
Viestit: 10
Jos on ostamassa kenkiä kasvuiässä, ei tarvitse/kannata sijoittaa 50 euroa enempää.
Kun jalat ei enää kasva, voi sijoittaa hyviin kenkiin, esim. Haixeihin tai muihin. Kun omaa kalliit kengät ja kasvunsa päättäneet jalat, kannattaa myös kenkiä huoltaa huolellisesti.

Yksi näkökulma on tietenkin se, sopivatko kengät muuhun varustukseen. Itse saatan ruveta tilaamaan ulkomailta asti, jotta saan asuni tyyliset kengät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2003 2:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2003 1:50 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Nokia
Ividja kirjoitti:
Jaakonpoika kirjoitti:
Retkiarmeijasta on saanut varsinkin noita pieniä kokoja usein halvalla, niitä kun ei mene niin hyvin.

Ettei M/91:stä valmisteta tarpeeksi pienenä? Jo on..


Pienin koko jota M/91:siä valmistetaan on käsittääkseni 38. Koko lienee lisäksi hyvin reilu, sillä näyttäisi, että minun jalkojani mahtuisi niihin hyvinkin toiset ja kolmannetkin ja vielä muutamat villasukat päälle. :?


Maihinnousukenkiä on käsittääkseni valmistettava kuitenkin reilua kokoa sillä eihän nyt pelkällä pintanahalla ja tennissukalla voi talvella sotilaat tarpoa. Osta huopikkaat niihin jos ovat liian isot, niitä saa mielestäni maanpuolustusmyymälästä M91 kenkien huopikkaat nimellä.

Sit taas asiaan. Jos et viitsi kauheasti panostaa tilaa MilProsta käytetyt NATO maiharit, vaikka ovatkin käytetyt ne kuitenkin asiansa ajaa. Mutta jos viitsit panostaa vähän enemmän ja tarvitset esim muitakin romppeita ota yhteyttä heti suoraan http://www.Flecktarn.uk.com osoitteeseen.

Itse käytän nykypäivänä HAIXin Rangereita mm niiden ryhdin pysymisen ja kestävyyden takia. Mutta kyllä tollaset toimivat NATOtkin vielä nurkista löytyy ja mielestäni ajaisi näin 2 vuoden jälkeenkin asiansa. HAIXeja on tarjolla hintavina http://www.maanpuolustusyhtio.fi :ssä.

GIUH taas tuli jauhettua p:tä! :lol:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: M/91 maiharit
ViestiLähetetty: To Elo 07, 2003 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 26, 2003 9:08 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Helsinki
Armeijaa en ole vielä käynyt, mutta M/91 kengistä on kokemusta. Olen pitänyt niitä jalassani ympäri vuoden kohta kolme vuotta putkeen, eikä niistä ole pahaa sanaa sanottavana. Olen mm. vaeltanut niillä 1,5 viikkoa Lapissa, viikon Slovenian alpeilla, kävellyt 50 kilometriä samana päivänä ja tietenkin käyttänyt niitä airsoftissa ja jokapäiväisessä arkikäytössä. Ikinä ei ole jaloissa ollut rakon rakkoa eikä muutakaan vikaa.
Metsäreissun jälkeen pyyhkii vain paskat pois ja harjaa lankit päälle niin kengät on kuin uudet. Ehdoton varuste näiden kenkien kanssa on villasukat. Ne auttavat kenkiä hengittämään. Myös huopapohjallinen on mukava. Vettä kengät laskevat sisään läpän juuresta. Sille ei voi mitään, mutta eipä ole juuri minua haitannut. muualta vesi ei sisään tule, jos pitää kengät lankissa. Suosittelen vahvasti kotimaista vaihtoehtoa.

Eri asia on jos on kokemuksia intissä saaduista jonkun toisen jalkaan muotoutuneista paskoista.



Tuossa kuva omista kengistäni:
http://www.freewebs.com/gua_rana/M91-maiharit.jpg


Viimeksi muokannut gua_rana päivämäärä Pe Elo 08, 2003 6:05 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: onkos?
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2003 9:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 7:27 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Varpaisjärvi
Onkos nuo laskuvarjo jääkäreiden maiharit (MP myymälä) hyviä? Kun jotenkin ne minusta on siistimmät. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 08, 2003 3:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 11:12 am
Viestit: 18
Paikkakunta: Kangasala
Kaverilla on ollu kyseiset maiharit jo jonkin aikaa ja on kyllä tykänny.
Jos aiot ostaa ne, niin kannattaa kyllä ostaa milpro:sta, ku sieltä saa ne 10 e halvemmalla. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 30, 2003 7:27 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Loka 26, 2003 4:56 pm
Viestit: 10
Kun valtteri mainittit nuo nahkasaappaat, niin mistähän niitä sais netistä tilattua?

us-eaglesta saa ranskalaisia maihareita 10e pari, tiiä sitten kuinka hyvä laatu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 30, 2003 7:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:30 am
Viestit: 27
Paikkakunta: Joensuu
Itse käytän Sievin Jalkineen nahkasaappaita ja olen todella tyytyväinen ja voin suositella niitä lämpimästi. Saappaita on ainakin myynnissä Milpro:ssa rajoitetusti ja Boreus myy näitä ainakin omissa liikkeissään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 30, 2003 10:59 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 01, 2003 7:05 pm
Viestit: 66
Paikkakunta: Konnevesi/ Mikkeli-Karkialampi;)
Salaisessa agentissa näytti tiistaina olleen Magnum Stealth leatherit 85euron tarjous hintaa(ovh 145euroa). Suosittelen lämpimästi Magnumeita, paljon paremmat kuin esim. m/91. En tiedä oliko omat m/91 kirotut, mutta nyrjäytin nilkkani niissä kaksi kertaa vuoden aikana, sitten ne onneksi jäikin jo pieniksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 02, 2003 10:34 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Hyviä nahkasaappaita saa myös Mänskän Kengästä. En muista osoitetta, mutta lyökää nimi johonkin hakupalveluun, niin pääsette firman nettikauppaan.

Itselläni on nyt kolme kuukautta olleet LJK-maiharit, ja erittäin tyytyväinen olen. Mageemman näköiset kuin M/91-malli, erittäin mukavat jalassa ja hiljaiset astua - ilmeisesti pehmustetun pohjan takia kengät eivät kopise edes puulattialla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä maiharit?
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2003 4:36 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Twisted kirjoitti:
Suositelkaapas liikkeitä Helsingissä, mistä saisi _halvalla_ suht hyvät maiharit tai vastaavat korkeavartiset hyvin softikseen soveltuvat kengät. Huomasin eilen, että lenkkareiden kanssa ei ole hauskaa juosta 30cm lumihangessa, jotenka paremmat kengät saisi olla :) Hintaa saisi mielellään olla noin 50-70e.


Osta anttilan postimyynnistä. Sieltä saat varmasti kunnon puutsit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Mistä maiharit?
ViestiLähetetty: Ti Marras 18, 2003 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
harri kirjoitti:
Osta anttilan postimyynnistä. Sieltä saat varmasti kunnon puutsit.

Tämä ketju nyt on jo reilusti yli puoli vuotta vanha ja kuten aikaisemmissa viesteissä kerroin, ostin M/91:et :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 19, 2003 7:02 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Anttilan postimyynnistä, keskustan muotikaupoista tai mistään muualtakaan ei kannata ostaa maiharia, jos aikoo käyttää sitä vaikka useammankin viikon päivät vuodessa. Eivät ole tehty sellaiseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 02, 2004 6:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2004 5:13 pm
Viestit: 122
Paikkakunta: Pori
Us-Eaglesta ( http://www.us-eagle.fi ) löytyy varmasti Suomen maan huokeimmat maiharit, varsinkin jos budjetti ei kovin kalliita ostoksia salli.

Ranskan armeijan maihinnousukenkä 10 euroa pari! Käytetyt, mutta pakkohan sellaiset oli tilata, koska hinta oli noinkin naurettava. Saapa nähdä millaisessa kunnossa ovat, kun ne käsiini saan.

Jos kiinnostaa, niin surffailkaa sivuille, sieltä "kuukauden tarjous". Jonkinlainen kuvakin oli "jalkineet" osastolla. :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Elo 10, 2004 6:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
No voin sanoa että täältä saat halvalla todella hyvät maiharit. Me mitään salaisia agentteja tueta. Siellä Magnum classicit maksavat 115 euroa ja Hantauruksessa reilut 50 euroa. Ja myös monia muita Magnumin malleja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: LJK-maiharit
ViestiLähetetty: Ke Elo 18, 2004 12:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 3:22 pm
Viestit: 33
Paikkakunta: Lahti
Voisivatko ne ketkä omistavat LJK-maiharit kertoa niistä enemmän eli kuinka hyvin pitävät vettä, millaiset ne on pitää jalassa pitkiäkin aikoja ja ovatko ne kengät kuinka lämpimät talvella.

Itselläni olisi uusien maihareiden osto edessä kun ovat nämä nykyiset maiharit jo kohta tiensä päässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Elo 18, 2004 4:00 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
LJK:t kestävät hyvin pidettyinä vettä erinomaisesti, ja ne ovat ehdottomasti mukavimmat maiharit mitä olen koskaan pitänyt. Talvella ne eivät ole sen vertaa lämpimämmät kuin muutkaan vuorettomat maiharit, tarkoitus on sukilla säädellä lämpöä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 29, 2004 1:25 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 22, 2004 9:11 am
Viestit: 190
Paikkakunta: Lah-ti
Magnum merkkiset kengät ovat todella hyvät. Ne on suojattu kaikista kemikaaleista ja vedestä. Ainut haitta on hinta, jotkut kalleimmat magnumit maksaa jopa 400e!i


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2004 3:39 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Wilson kirjoitti:
Magnum merkkiset kengät ovat todella hyvät. Ne on suojattu kaikista kemikaaleista ja vedestä. Ainut haitta on hinta, jotkut kalleimmat magnumit maksaa jopa 400e!i


*syvä houkaus*

Juurihan tuolla ketjussa on aiemmin kerrottu, että niitä saa sieltä, täältä varsin halvallakin. 400eur kenkiin alkaa olla jo aikamoinen summa. Itse ostaisin mieluummin HAIX Rangerit ja tulisivat huomattavasti 400euroa halvemmiksi, ja olisivat varmaankin parhaat saatavilal olevat kengät.

PS. Ja sitä kielioppia. Edes ihan vähän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2004 4:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 27, 2003 12:41 am
Viestit: 180
Paikkakunta: Åbo
Omat kokemukset Magnum -kengistä eivät ole kovinkaan positiiviset.
Kengät ovat ihan mukavat jalassa ja hyvännäköisiäkin mutta kestävyyden kanssa on suuria ongelmia.
Ostin omani -98 syksyllä. Ja noin vuoden aktiivisen käytön kengät käytännössä hajosivat käsiin.

Tämän jälkeen käytin vuoden Firman kustantamia SA M/91 kenkiä. M/91:t ovat ominaisuudet huomioonottaen varsin hyvät. Ongelmia oli ainoastaan erittäin kosteissa ja/tai kylmissä oloissa. Toisaalta talvella Firmassa pidettiin huovikkaita ja kumisaappaita.

Alkuvuodesta 2001 ostin kuitenkin Haixin Ranger BGS -kengät jotka ovat osoittautuneet hintansa arvoisiksi.
Olen pitänyt niitä varsinkin talvella myös arkikäytössä. Jalat ovat pysyneet kuivina ja lämpiminä olosuhteista riippumatta.
Lisäksi BGS:t ovat erittäin mukavat jalassa.

Yli Ranger BGS:n 200euron hintalapulle saa näin ollen vastinettakin.

Tuollaisista yli 400euron kengistä (Magnum) en ole kyllä ikinä kuullut. Aika vaikea löytää kengistä sellaisia ominaisuuksia joiden kanssa ne maksaisivat noin paljon.

Terveisin
Lauri, BMF-tiimi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2004 5:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Ranger BGS:ien - kuten muidenkin Haixin kenkien - erinomaisuudesta on viljalti näyttöä ja lukuisia todistajia.

Ko. popot ovat käyttämistäni kengistä mukavimmat jalassa, jopa paremmat kuin New Balancen lähes yhtä arvokkaat juoksulenkkarit.

Janne / BMF


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2004 5:06 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 21, 2003 11:36 am
Viestit: 103
Paikkakunta: Ristiina
Itselläni ovat nyt kohta 11kk olleet nuo LJK-hyppymaiharit.

Muuta vikaa ei ole tähän mennessä ollut kun se että alkuperäiset nauhat kuluivat luvattomankin nopeasti, noh, siitä viis.
Kenkiä en ole käsitellyt kuin nahkarasvalla ja silloin tällöin lankilla. Kiitos rasvauksen vedenkesto on nahkamaihareille loistavaa tasoa. Kengät ovat mukavat jalassa, ja sopivilla pohjallisilla ei ala haista edes suorämminnän jälkeen kauheasti kunhan kuivaa ensin tietenkin.

Näitä ennen minulla oli Mänskän Kengän maiharit, ulkonäöltään ei ihan niin kauniit, mutta silti erittäin toimivat. Itse jouduin hankkimaan uudet ainoastaan sen takia että jalka ei enää mahtunut noihin entisiin, nyttemmin ne sitten palvelevat isäukkoa :)

terveisin
Seppo


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 30, 2004 5:12 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Itse olen käytellyt OMON-joukkojen maihareita, joita kuulemani mukaan myös monet perusmosurit käyttävät. Eivät siis saa moisia valtion puolesta, mutta ne, mitä saavat, eivät ilmeisesti ole järin mukavat. Kertaakaan ei ole vielä tullut vettä sisään, ja muutenkin ovat erittäin mukavat jalassa. Tosin jos kenkä on vähänkään liian väljä, niin kannattaa tunkea ylimääräistä sukkaa niin paljon kuin mukavasti saa, sillä liian suurena kenkä hiertää PAHASTI. Kokemusta on.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 29, 2004 1:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 26, 2003 9:08 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Helsinki
Eräs etu ysiykkösissä/vastaavissa on, että niissä ei ole vuorta kuten Haixeissa + muissa vastaavissa. Jos tulee paikka, jossa kengät on välttämättömät jalassa mutta varsi ei riitä, voi ne huoletta pitää jalassa. Ne kuivavat lähes itsestään jaloissa päivän mittaan. Itse ainakaan en kastelisi 200-300 euron vuorellisia kenkiä läpimäriksi.

Kuvantilanteessa oli pitkospuut kyllä alla, mutta ne olivat limaiset ja liukkaat. Onneksi jatkuivat koko matkan veden alla, olisi muuten varmaan ollut vyötäröä myöten vettä ja mutaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 29, 2004 2:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Onpa tämäkin taas hölmö viesti.


Viimeksi muokannut Sepe päivämäärä To Syys 30, 2004 11:59 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 29, 2004 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
gua_rana kirjoitti:
Itse ainakaan en kastelisi 200-300 euron vuorellisia kenkiä läpimäriksi.


Itse olen kastellut omat parin sadan euron Haltini läpimäriksi muutamaankin kertaan. Ei se kastuminen kenkiä pilaa kunhan muistaa ne sitten jossain vaiheessa kuivata. Ongelmaksi tulee kyllä niiden mukavuus kastumisen jälkeen. Kalvolliset kengät (tai mitkä tahansa kalvolliset vaatteet) kun eivät kuivu lähellekään niin nopeasti kuin kalvottomat. Tämä siis omasta kokemusestani, mutta uskoisin ilmiön olevan aika universaali, varsinkin kenkien tapauksessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 10, 2004 2:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Itse tilasin juuri tuollaiset LJK-hyppykengät ja pakettikin on ehtinyt saapua. Ilokseni huomasin, että maiharit ovat kyllä jämäkät ja kestävän oloiset, mutta yksi seikka rassaa. Kengät nimittäin natisevat melkoisesti, varsinkin "etuläpän" kohdalta.

Esittäisinkin samaisten kenkien omistajille kysymyksen, että ilmenikö teillä tälläistä ja menikö se ohi? Kengäthän ovat aivan uudet, joten uutuuttaankin ne saattavat valittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 10, 2004 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 15, 2004 7:30 pm
Viestit: 97
Paikkakunta: Helsinki
Itselläni lähti päivässä se natina poies.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 13, 2004 9:37 am 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
LJK-hyppykengät on varmaankin parhaat koskaan jalassani pitämät kengät, tämä riittäkööh perusteeksi niiden hankinnalle ja kohta seuraavalle offtopicille.

Eli itellänikin noi LJK-hyppykengät jatkaa vaan sitä natinaansa, vaikka oon käyttäny niitä kohta puol vuotta :S. Eikös sen aineen, mikä tämän narinan aiheuttaa, niin pitäis olla ainoastaan jotain varastosilikoonia tai vastaavaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 13, 2004 1:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
PullonPohja kirjoitti:
Eikös sen aineen, mikä tämän narinan aiheuttaa, niin pitäis olla ainoastaan jotain varastosilikoonia tai vastaavaa?

Se on se nahka joka narisee. Kyllä se kulumalla lopulta pitäisi loppua, tai ainakin vähentyä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 17, 2004 12:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Itselläni narina loppui kun käsittelin kengät kunnolla. Lankkasin ja vahasin kengät pohjaa lukuunottamatta jokapuolelta. Tuollainen käsittely on muutenkin viisasta, sillä kenkä pysyy kauemmin hyvässä kunnossa ja vedenpitokykykin säilyy.

Nyt olen 100% tyytyväinen hankintaani.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 17, 2004 3:32 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Edellinen käsittely on hyvä täysin nahkaisille maihareille. Jos on jotain vedenkestävää kangasta esim. Goretex ym. ei tätä kannata tehdä, sillä se huonontaa kankaan ominaisuuksia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 18, 2004 8:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Bergman kirjoitti:
Edellinen käsittely on hyvä täysin nahkaisille maihareille. Jos on jotain vedenkestävää kangasta esim. Goretex ym. ei tätä kannata tehdä, sillä se huonontaa kankaan ominaisuuksia.


Nahkapintaisten kalvokenkien (esim. Goret) hoitoon myytävät hoitotuotteet ovat paljolti mehiläisvahaa. Luonnon vahoilla uskaltaa siis kalvokenkiäkin käsitellä ilman ominaisuuksien merkittävää heikkenemistä (nahka itsessään ei ole niin huokoista, joten pieni rasvakerros ei haittaa). Itse rasvaan omat kalvokenkäni tavallisella mehiläisvaha pohjaisella kenkävahalla. Miksi maksaa samanlaisesta, mutta brändin nimeä kantavasta, tuotteesta kun marketti myy puolet halvemmalla?

Jokainen varmaa sitten ymmärtää, ettei kangaskenkää ole tarkoitus rasvata. =P Puhtaana pitäminen (harjaaminen) riittää yleensä hyvin. Joitakin aerosol-kyllästeitä voi kyllä käyttää jos kokee tarpeelliseksi...

Nämä tiedot ovat parin vuoden takaa, jolloin olin kesätöissä retkeilyväline liikkeessä. Uskoisin niiden pitävän yhä paikkansa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2005 3:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 4:13 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Pyhäselkä
Onko muuten hyvät noi retkiarmeijan sivuilla olevat englannin patrol bootsit? :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 12:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 10:42 am
Viestit: 137
Paikkakunta: Helsinki
Onkos kellään kokemusta näistä Milprossa myytävistä maihareista? Tai entäs näistä Retkiarmeijassa myytävistä Englantilaisita Patrol Bootseista?
Kun on maiharien osto edessä. En viitsi tuhlata 100 euroa kenkiin, kun jalat vielä kasvavat ja ei viitsi myöskään ostaa mitään Citymarket-kamaa (muuten kyllä, mutta niissä on teräskärjet).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 1:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Itse olen noita Milpron maihareita (tai ainakin todella samannäköisiä) käyttänyt, ja todella hyviksi todennut. Mukavat jalassa ja pitävät kunnollisesti huollettuna (jota minä en tyhmänä usein tee) kosteuden erinomaisesti loitolla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 3:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
Salaisesta Agentista saa hyviä. Itsekkin sieltä ostanut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2005 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 10:46 am
Viestit: 287
Paikkakunta: Rauma
Lainaa:
Onkos kellään kokemusta näistä Milprossa myytävistä maihareista?


Ovat käsittääkseni jotkut Bundeswehrin saappaat, tai vähintäänkin hyvin samannäköiset. Minulla on nyt nuo pian puolitoista vuotta olleet eikä suurempaa valittamisen aihetta ole ilmennyt, suosittelen ihan vaikka halvan hinnankin takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2005 8:20 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 17, 2004 5:13 pm
Viestit: 122
Paikkakunta: Pori
MilProsta saa myös käytettyjä maihareita, huomattavasti parempia kuin kuin "ulkolaiset" kengät. Kenkiä on tosin aika laidasta laitaan, löytyy mm. M91 kenkiä sekä US army monoja. Osa hyvässä todella hyvässä kunnossa, osa vähän heikommassa hapessa.

Käytettyjen ostaminen kannattaa hoitaa pelipaikalla jos mahdollista, muuten ei voi tietää millaiset käppyrät posti kotiin kantaa.

Hintaa on 35 euroa / pari.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2005 11:03 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 07, 2005 4:46 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Vantaa
Itse ostin Maanpuolustusyhtiöstä LJK- hyppykengät, aika kalliit, 120 euroa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 12, 2005 2:38 pm 
Poissa

Liittynyt: La Tammi 22, 2005 5:10 pm
Viestit: 6
Itse olin suorastaan helpottunut kun näin että ainakin US maihareita saa kokoon 53 asti ja ovat kuulemma vielä väljiä kokoja. :lol: Kun jalka on 46-47 eikä tunnu tavallisista kaupoista löytyvän yli 45 kenkiä! :?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com