Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 8:04 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Maiharit
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 5:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Suositelkaapas liikkeitä Helsingissä, mistä saisi _halvalla_ suht hyvät maiharit tai vastaavat korkeavartiset hyvin softikseen soveltuvat kengät. Huomasin eilen, että lenkkareiden kanssa ei ole hauskaa juosta 30cm lumihangessa, jotenka paremmat kengät saisi olla :) Hintaa saisi mielellään olla noin 50-70e.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 5:11 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Pistä vähän lisää ja osta suosiolla M/91:t.
Todella hyvät ja mukavat jalassa.

Hintaa kyseisillä popoilla 110e mutta ovat varmasti
pitkäikäisemmän kuin halpis maiharit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 7:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Niin tai sitten menet Retkishoppiin ja hyvällä tinkimisellä saat ostettua hyväkuntoiset, käytetyt, saksalaiset maiharit hintaan 40-50e. Itselläni on m/91:set mutta olen noita saksalaisia maihareita käytössä nähnyt eikä ole kenelläkään ollut mitään valittamista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 10, 2003 11:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 12:45 am
Viestit: 61
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuo M91:en mukavuus on mielestäni kaikkien mahdollisten arvosteluasteikkojen alapuolella :x . Kahdeksaa erilaista tyyppiä maihareita olen käyttänyt ja M91:et ovat kirkkaasti huonoimmat. Saattaa tietysti olla paljolti käyttäjän jalasta kiinni että mikä kenkä tuntuu mukavalta. Kestävät nuo M91:et kyllä ovat, sitä en voi kiistää.
Suomalaiset Mänskän Kengän valmistamat maiharit ainakin ovat mielestäni mukavat ja vieläpä melko huokean hintaiset, maksavat uutena 56 euroa. Kestävätkin ovat olleet, kolmisen vuotta ovat olleet minulla ja vieläkin erittäin hyvässä kunnossa. En nyt tietysti päivittäin niitä ole käyttänyt, mutta ahkerasti kuitenkin.
Mänskän Kengän sivut: http://www.manskankenka.pinni.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 5:55 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:30 pm
Viestit: 11
Paikkakunta: Kerava
Salaisesta agentista saa US bootseja halvalla, mutta ne ovat usein aika kuluneita.
http://www.salainenagentti.fi

Sieltä saa myös kaikkea muuta mukavaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 1:59 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Hmm, tarkentaakseni Tikan viestiä vielä pikkuisen.

Retkishopista (Malminraitti 4, Malmi) saa halvalla käyttämättömät saksalaiset maiharit hintaan 49e. Ei todellakaan paha hinta ja maiharit vielä ovat hemmetin hyvät ja kestävät. Pienellä tinkimisellä voi saada halvemmallakin ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 6:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 6:39 pm
Viestit: 14
Paikkakunta: Kerava
Itse ostin ensimmäiset maiharini Salaisesta Agentista käytettyinä. 50 euroa käytetyt US. maiharit. Aluksi ne olivat ihan hyvät, mutta jo muutaman viikon päästä huomasi kuinka ne pohjat olivat käyttökelvottomina. Kylmää ne US. maiharit eivät kestä sitten millään. Huonoa materiaalia se pohja. Nykyään lainaan kenkiä kaverille ja se liukastelee niillä jatkuvasti :D

Minäkin suosittelen M/91-kenkäparia. Toiset maiharini ja nyt olen tyytyväinen. Kylmät ne talvella on, mutta saattaa johtua huonosta verenkierrosta eikä kengistä. Aluksi kengät puristivat ikävästi jalkoja, mutta sopeutuivat jo viikon käytön jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 7:34 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Täytyy tässä tehdä radikaali ehdotus: Osta saappaat.

Alunperin suomalaisen SS-vapaaehtoisen asuuni ostetut itäsaksalaiset nahkasaappaat, mallia toinen maailmansota, ovat osoittautuneet aivan älyttömän mukaviksi ja käytännöllisiksi jalkineiksi.

Eivät purista, suojaavat nilkkoja ja sääriä, kestävät vettä ja lunta moninkertaisesti maihareita paremmin, nopeat riisua ja pukea päälle, mahtuu villasukkaa.

Ainoa huono puoli on hölmö ulkonäkö kapeiden maastohousujen kanssa. Vaan jenkkibdu:n leikkauksen omaavat housut, sarkahousut ja M/62 eivät näytä lainkaan hassummalta.

Omistani maksoin 150mk käyttämättöminä Retkiarmeijasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 8:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
FaSec kirjoitti:
Itse ostin ensimmäiset maiharini Salaisesta Agentista käytettyinä. 50 euroa käytetyt US. maiharit.


Maiharit nyt on viimeinen minkä käytettynä ostaisin.
Varsinkin jos hinta on noin sikamainen.

Katsos maiharit tehdään nahasta ja muotoutuvat käyttäjänsä jalanmukaisesti. Ja huonosti hoidettuina eivät kestä juurikaan mitään. Eli kauppaan vaan ostamaan kunnon suomalaiset kengät eikä mitään jenkkien ylikallista kakkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Helmi 11, 2003 11:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 11:48 pm
Viestit: 7
Itsekin olisin kovasti kiinnostunut hankkimaan uudet maiharit. M/91:set olisivat kaikin puolin oiva valinta, jalan koko vain ei moisiin riitä. :lol:
Pitäisi siis saada maiharit, jotka olisivat sekä käytännölliset, että hyvän näköiset, sillä käytän mielelläni maihareita myös arkena. Oivallinen hinta-laatusuhde olisi luonnollisesti myös plussaa. Ideoita?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:37 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Retkiarmeijasta on saanut varsinkin noita pieniä kokoja usein halvalla, niitä kun ei mene niin hyvin.

Ettei M/91:stä valmisteta tarpeeksi pienenä? Jo on..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:46 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Niin no, minä olen yhä sitä mieltä, että nuo saksalaiset maiharit ovat se valinta jos haluaa. Ovat sen verran lämpöisetkin, ettei kylmä jaloille tule ja kärjessä on vielä vähän paksumpi nahka, että kestää kärjetkin sitten. Ja nuo muut sanomani edut. Ei kyllä minun ole tarvinnut pettyä näihin kertaakaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 6:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 11:48 pm
Viestit: 7
Jaakonpoika kirjoitti:
Retkiarmeijasta on saanut varsinkin noita pieniä kokoja usein halvalla, niitä kun ei mene niin hyvin.

Ettei M/91:stä valmisteta tarpeeksi pienenä? Jo on..


Pienin koko jota M/91:siä valmistetaan on käsittääkseni 38. Koko lienee lisäksi hyvin reilu, sillä näyttäisi, että minun jalkojani mahtuisi niihin hyvinkin toiset ja kolmannetkin ja vielä muutamat villasukat päälle. :?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 7:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Hmm, täytyy kyllä olla aika pieni jalka sillon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 11:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:26 pm
Viestit: 52
Onkohan tuolla retki shopilla nettisivua ja mistähän löytäisi kuvia noista kengistä? Siis niistä saksalaisista maihareista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 12:08 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:01 pm
Viestit: 217
Paikkakunta: TURKU
Roska kirjoitti:
Hmm, täytyy kyllä olla aika pieni jalka sillon.


Noh pienin M/91 on 38. Ja se ei ole kauhean pieni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 12:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Urg kirjoitti:
Onkohan tuolla retki shopilla netti sivua ja mistähän löytäisi kuvia noista kengistä? Siis niistä saksalaisista maihareista.


Retkishopilla ei ole vielä omaa kotisivua, mutta kuvasto löytyy tästä osoitteesta: http://www.kolumbus.fi/mikko.huusko/BMF/ra-kuvasto.html .

Jos haluat tarkemman kuvan noista maihareista, niin kannattaa käydä paikanpäällä. (Malminraitti 4, Malmi, aseman vieressä) Pelkästä kuvasta ei suurta käsitystä kuitenkaan saa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 12, 2003 5:50 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:37 pm
Viestit: 99
Paikkakunta: Seinäjoki
Omistan tuollaiset saksalaiset maiharit ja hyvin on kestäny kohta puoli vuotta ja ne on mulla vielä päivittäisessä käytössä... Pitää vaan muistaa lankata joka toinen päivä niin aijai vieläki näyttää ihan uusilta... :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 12:22 am 
Minäkin omistan nuo Saksalaiset maiharit, kohta vuoden ollut päivittäisessä käytössä, pohjallinen vähän kärsinyt, mutta sen saa uusittua.

Kertaakaan en noilla ole peleissä tai muutenkaan jalkojani millään tavalla saanut särkymään.

Olen todella tyytyväinen.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 10:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Kiitoksia vain vinkeistä. Pitää viikonloppuna käydä vähän katselemassa ja ostamassakin, kun sunnuntaina olisi taas peliä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Helmi 13, 2003 11:03 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 11:48 pm
Viestit: 7
Ei kenelläkään sattuisi olemaan parempaa kuvaa, tai voisiko joku vaikka ottaa kuvan, jotta näkisin kunnolla kyseisen mallin? *g*
En viitsisi alkaa tuon kuvan perusteella tilaamaan, olen kuitenkin sen verran nirso.
Ja ovatko maiharit kovinkin isoa kokoa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 1:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 223
Paikkakunta: Kuopio (Puijonlaakso)
Ostin itsekin nuo mänskän kengän maiharit, jotka ovat olleet käytössäni vuoden. Hinta taisi olla just se 56 euroa, mutta vaikka en käyttänyt niitä edes ympäri vuoden alkaa ne hajota. Olen huoltanut ja plankannut niitä ahkerasti, mutta nahka on heikkolaatuista ja ohutta. En voi suositella kenkiä kellekään. Ne kyllä on hyvän näköset, kevyet ja erittäin mukavat jalassa, kunhan vain muistaa käyttää muotoiltua marssipohjallista. Vaan se käyttöikä on just sitä vuoden luokkaa.
Mänskän kengältä voi kyllä suositella nahkasaappaita, jotka ovat kuin kumisaappaat, paitsi huomattavasti mukavammat, kevyemmät ja lämpimämmät. Niissä on maiharin pohja, joka helpottaa hankalassa maastossa liikkumista. Hinta taisi olla jotain reilut 40 euroa.

Itse ostin juuri erittäin hyväkuntoiset varsikengät M/91. Hintaa oli huikeat 15 euroa. Ulkonäöstä päätellen kenkiä on käytetty pari viikkoa. Olen ihastunut näihin lapikkaisiin, sillä ne istuvat jalkoihini täydellisesti (paksulla sukalla). Maihareita saa todella halvalla kunhan jaksaa vähän etsiä. Niitä salaisen agentin vietnamissa uitettuja varsikenkiä en menisi ostamaan, sillä ne on ylihinnoiteltu. Suosittelen saksalaisia jos haluaa uudet, halvat ja kestävät. Retkishop.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 2:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Roska kirjoitti:
Hmm, tarkentaakseni Tikan viestiä vielä pikkuisen.

Retkishopista (Malminraitti 4, Malmi) saa halvalla käyttämättömät saksalaiset maiharit hintaan 49e. Ei todellakaan paha hinta ja maiharit vielä ovat hemmetin hyvät ja kestävät. Pienellä tinkimisellä voi saada halvemmallakin ;)


Tikka- kirjoitti:
Retkishopilla ei ole vielä omaa kotisivua, mutta kuvasto löytyy tästä osoitteesta: http://www.kolumbus.fi/mikko.huusko/BMF/ra-kuvasto.html


Siis pitäisikö tuolla sivulla olla nuo halvat Saksalaiset maiharit? En minä ainakaan sellaisia näe. Ainoastaan "BW- tai BA-varsikengät" hintaan 105e.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 2:09 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Tuossa kuvastossa ei niitä käytettyjä näy, mutta kaupassa käymällä kyllä löytyy. Jos varmana haluaa oikean kokoiset maiharít, kannattaa Retkishopissa käydä aina kuiden lopussa jolloin uusi lasti on tullut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 4:53 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 3:34 pm
Viestit: 3
Paikkakunta: Forssa
Onko kellään kokemusta noista "SWAT" kengistä. Maksaa 100€

[EDIT]Pitävätkö nuo yhtään vettä?


Viimeksi muokannut Toni päivämäärä Pe Helmi 14, 2003 7:24 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 14, 2003 6:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Jos tarkoitat tuolla Retkishopissa myytäviä Saksan erikoisjoukkojen käyttämiä "SWAT" kenkiä, niin olen niitä jalassani pitänyt, mutta en sitä enempää käyttänyt.

Alkusilmäyksellä tuntuivat todella mukavilta ja pehmeiltä. Nehän eivät ole niin maiharimaiset kuin normaalit maiharit vaan niiden muotoilussa on menty enemmän normaalin retkeilykengän suuntaan. Tästä saavat sitten kaikki kiistellä onko se hyvä vai huono asia, mutta omasta mielestäni kenkien varsi on silti tarpeeksi korkea estämään nilkkojen nyrjähdyksiä.

Hyvät kengät, mutta jos rahaa on vähemmän suosittelisin noita normaaleja maihareita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Ööh
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2003 10:43 am 
Joo. Elikkä minä ostin salaisesta agentista nuo U.S maiharit. Käytetyt siis. . Ja kun ostin vielä aidot suomalaiset huopapohjat niihin ni ei ole jalkaa paleltanut, puristanut tai muutenkaan ollut valituksen aihetta. Huonoja puolia voisi sanoa kiristyksestä :( . Ne nauhat kun tahtoo löystyä parin pelin jälkeen ja sitte lähtee kengät jalasta ku juoksee tai sitte kompastuun nauhoihin :D . Mutta koskaan en ole märin saati kylmin jaloin lähtenyt pelistä kotiin.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2003 11:19 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 1:30 pm
Viestit: 572
Paikkakunta: Espoo
Tai sitten Leppävaaran Sellon K-marketista saa (plussa-kortilla, 8€) ihan hyvät, tosin melko raskaat, maiharit hintaan 39€.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Helmi 15, 2003 5:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Kävin sitten tänään katsomassa noita maihareita. Ensiksi tuolta retkishopista, jossa ei ollut kuin muutama hassu kenkä. Eikä yllättäen kokoja, tosin nekin muutamat koot mitä oli, oli kyllä todella kärsineen näköisiä. Ja uudet sitten 100e + eikä niissäkään järkevän näköistä mallia ollut.
No myöhemmin sitten Salaiseen Agenttiin. US maihareista oli kokoja 43 alaspäin ja 46 ylöspäin, eli juuri oikea (45) puuttui kokonaan. Kokeiltuani jotain muutamaa paria totesin ne aika paskaksi jalassa, lähinnä sen takia kun käytetyt olivat (puristi tuolta, painoi tuolta jne.). No uusista sitten olisi pari ihan sopivan näköistä mallia löytynytkin, mutta hinnat 140e ja 180e pari. No jäi sitten maiharit ostamatta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Helmi 24, 2003 4:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Jos haluaa tuolta Retkishopista varmuudella oikean kokoisia kenkiä, ainakin minun käsittääkseni, sinne kannattaa mennä kuiden lopulla, jolloin sinne saapuu uusi tavaralasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Maiharit
ViestiLähetetty: La Maalis 01, 2003 1:14 pm 
Toi malmin armyshop (vai se retkishop) on tosi edullinen kauppa verrattuna salaiseenagenttiin. Armyshopista saa maihareita puolet halvemmalla kuin salaisesta. Myös maastopukuja ja SWAT pukuja löytyy sieltä. Valikoima on ihan keskiluokkaa... liikkeen kokoon verrattuna. Käyn aina itse ostamassa sieltä kaiken näköisiä tarvikkeita.

On sinne ainaski tullu paljon uusia tavaroita ja valikoima on kasvanut paljolti viime vuoteen verrattuna! Sekin onnistuu, että omistaja tilais vaikka pari esim. maastopukua, jos on tarpeeksi ostajia. Ainakin meillä onnistu ku meitä oli 3 kaverin porukka.

[Muokkaus] Yhdistetty kaksi peräkkäistä viestiä.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 01, 2003 1:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Sen kaupan nimi on Retkishop, ja yrityksen Retkiarmeija.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 01, 2003 3:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 7:50 pm
Viestit: 19
Paikkakunta: Savonlinna
Itseasiassa M/91:siäkin saa alle sadalla eurolla.. Maanpuolustusyhtiöllä oli pikkuvikaisia ns. "kakkosluokan" maihareita hintaan 90e. Katsellessani en huomannut muita vikoja kuin nahan pientä rypistymistä, mutta käytössähän sitä tulee jokatapauksessa. Kannattaa käydä sielläkin tutkimassa, vaikka itse ostinkin ykköslaatua.. Sieltä nimittäin löytyy muutakin kivaa kuin nuo maiharit :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 04, 2003 6:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
No löytähen ne maiharit viimeinkin meikäläisenkin jalkaan. M/91:set tuli ostettua hintaan 113e. Ehdottomasti paras kaikista mitä tuli kokeiltua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2003 3:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 10:00 am
Viestit: 105
Paikkakunta: Mäntsälä
Nyt on ensimmäinen peli sitten pelattu maihareiden kanssa ja ei voi sanoa muutakuin, että loistavat kengät! Erinomaiset jalassa ja jalat pysyy varmasti kuivana. Voin kyllä suositella muillekkin!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2003 4:54 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itselläni on sekä saksalaiset maiharit että nahkavarsikengät mallia 91. Saksalaiset ovat hyvin kestävät ja pitävät vettä täydellisesti, mutta pohja on hyvin liukas ja kova, jonka takia itselleni on tullut hyvin paljon kovettumia jalkapohjiin. Talvella saappaat ovat lähes käyttökelvottomat, koska suurin osa energiasta kuluu liukasteluun, joka taas johtaa äärimmäiseen vitutukseen. Pohjien liukkaudesta johtuen meinasin kerran pudota edesmenneen Hellaksen kartanon katolta. Toisaalta eihän sinne katolle tarvitse mennä :oops:

M/91:t ovat taas erittäin mukavat, kestävät ja pohjan pito on erinomainen. Ainoa miinus on, että kengät päästävät veden läpi, kun tarpeeksi lutraa. M/91 ovat myös jossain mainittu maailman keveimmäksi maihariksi ja sen uskoo varsinkin, kun vertaa saksalaisiin.

Ostin muuten saksalaiset Salaisesta Agentista U.S Army Boots nimikkeen alla. Aluksi nielin pajunköyden, mutta kun huomasin, että saappaissahan lukee saksaa ja tutkittuani sivua http://www.flecktarn.co.uk huomasin, että saappaani ovat saksalaiset Model 2000 Combat Bootsit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 20, 2003 6:05 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 06, 2003 8:40 pm
Viestit: 53
Paikkakunta: Espoo
Heheh. Jollain on vaikeuksia, kun ei löydy tarpeeksi pientä kokoa... Kohta minulla alkaa olla ongelmana, ettei tarpeeksi isoa löydykkään. :lol:

No mutta. Itse omistan M/91:t ja olen erittäin tyytyväinen ostokseeni, kestää hyvin ja muotoutuu jalalle sopivaksi.
Eikä niissä talvellakaan oikein kylmä tule, kun laittaa villasukan (jos toisenkin) jalkaan. :wink:

Edit/P.S: Niin ja kyseiset popot olen ostanut maanpuolustusyhtiöstä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Huhti 14, 2003 4:47 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Lokki kirjoitti:
Ostin muuten saksalaiset Salaisesta Agentista U.S Army Boots nimikkeen alla. Aluksi nielin pajunköyden, mutta kun huomasin, että saappaissahan lukee saksaa ja tutkittuani sivua http://www.flecktarn.co.uk huomasin, että saappaani ovat saksalaiset Model 2000 Combat Bootsit.


Itselläni on tuollaiset samanlaiset maiharit. Itse en uskoisi ko. maihareiden olevan kuitenkaan nuo Model 2000 Combat Bootsit, koska itselläni ainakaan maiharin varren yläosassa ei ole noita Model 2000:sen ilmareikiä. Ja ainakin itselläni kannat ovat sen verta kulahtaneet että niitä on kyllä käytetty... ...hyvin ovat muuten aktiivisella lankkauksella vuoden päivät kestäneet. En tiedä, mutta minulla vain on pakkomielle lankata kengät parin pelin välein...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Touko 09, 2003 8:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 01, 2003 6:01 pm
Viestit: 48
Niin että mistä tuollaiset M/91 maiharit saisi hankittua niin että niitä voisi myös kokeilla?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 10, 2003 9:55 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
7H0M45 kirjoitti:
Niin että mistä tuollaiset M/91 maiharit saisi hankittua niin että niitä voisi myös kokeilla?

Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin ainakin MP-myymälässä (http://www.maanpuolustusyhtio.fi/) voi kokeilla jalkaan. Liikkeestä löytyy lisäksi ainakin Haixin ja Magnumin malleja.

Itse suosin Magnumin Stealth mallia. Hieman raskaammat kuin M/91, mutta toisaalta taas paremmin pehmustetut ja kärjen kesto osumaa vastaan (varpaat turvassa) on parempi. Kestävät vettäkin paremmin kuin SA-malli, mutta eivät varmasti niin hyvin kuin Haixin goretex mallit.

Hintakin oli aivan kohdallaan ja ostopäätökseen hinnan lisäksi vaikutti se, että M/91 maihareita oli tullut kulutettua jo aivan tarpeeksi ja huomattua etteivät ne mitkään maailman mukavimmat kengät olleet.

Ainoa huono puoli mikä Magnumeista tulee mieleen on nauhoituksen puolivälistä puuttuvat "hakaset" joista saa nauhat pois kengän helpompaa jalasta ottoa ja jalkaan laittamista varten.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 10, 2003 3:06 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Näinhän se on. Hikiloukut m/91 ovat kyllä oikeastaan kenkinä sieltä vähän heikommasta päästä. Huonoimmat mahdolliset ne eivät suinkaan ole, mutta hinta-laatusuhteeltaan (poislukien kestävyys) varsin vaatimattomat.

En tiedä Suomen nykyistä tilannetta, mutta ainakin jossain vaiheessa hyppykenkiä sai kaupasta jopa susiykkösiä halvemmalla. Kenkänä kuitenkin ovat lähes eri maailmasta. Kokojakin on pienestä suureen.

Magnumit ovat ok kengät. Itse tykästyin Amazon 2-malliin (88 euroa), koska sen lisäksi että Volvo Amazon on autoista parhain, ovat kyseiset kengät runsaan kangasmateriaalin käytön ja vuorittomuuden ansiosta varsin hengittävät ja muutenkin ihan toimivat jalassa. (Täällä päin maailmaa on lämpötila nyt varjossa +30 joten umpinaisia nahkakenkiä ei oikein viitsi käyttää.) Magnumeilla tuntuu olevan vähän "tyyppivikana" ysiykkösiä heikompi kestävyys, mutta softauskäyttöön pitäisi käyttöiän riittää. Sanottakoon vielä, että näissä hommissa ysiykkös-maiharin käyttäjät ovat vähemmistö, parhaiten edustettu yksittäinen kenkämerkki on Magnum Stealth.

Sitten parhaat rahalla saatavissa olevat sotilaskengät löytyvätkin Haixin valikoimasta, piste. Ranger BGS (n. 250 euroa) ja Special Force (167 e) ovat aivan yksinkertaisesti parhaita kenkiä, mitä olen koskaan kokeillut, ja lasken mukaan mm. New Balancen juoksukenkäni...

Omistan Rangerit enkä ole hetkeäkään katunut yli 200 euron sijoitustani - marssin äskettäin 25 kilometriä kuivin jaloin, riisumatta kenkiä jalastani kertaakaan. Enää en ymmärrä, miten ihminen on voinut joskus tulla toimeen ilman gore-texia. 11 tuntia putkeen helteessä kengät jalassa on oma ennätykseni, mutta pidempäänkin olisi kestänyt. Ja luonnollisesti lätäköt tms. eivät paljoa haittaa. Ostaisin vielä Special Forcetkin, ellen olisi mennyt noita Amazoneja kakkoskengiksi hankkimaan.

Nyt kun kuitenkaan useimmat teistä eivät ole työkenkiä hankkimassa, niin suosittelisinkin seuraavaa: Täysi hinta kannattaa maksaa vain hyppykengistä ja Magnumeista. Ysiykköset ovat softaukseen täysin kelvokkaat, mutta sitä reilua sataa euroa niistä ei kannata pulittaa - samalla rahalla kun saa paremmatkin kengät. 50 euroa on jo järkihinta.

Ja jos tuntee tarvetta gore-kengälle, omistaa ylimääräistä rahaa tai yksinkertaisesti haluaa parasta mahdollista, kannattaa sijoittaa Haixiin. (Myös Meindl tekee hyviä goretex-kenkiä, mutta hieman Haixia kapeammalla lestillä ja muutenkin "vanhanaikaisemmin". Vastapainoksi saa malleja, joissa varren pituudesta ei ainakaan tule pulaa.)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 11, 2003 5:14 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 8:34 am
Viestit: 4
Paikkakunta: Vaajakoski
Omasta mielestäni järeät vaelluskengät ovat softaukseen parhaat. Yli sadan euron kengät ovat kyllä tähän lajiin aivan liian kalliit. Minulla on gore-texilla varustetut Viking-vaelluskengät, jotka ovat täysin sään kestävät ja mukavat.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 506 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com