Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 6:23 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Royal Marines Commando -varustus.
ViestiLähetetty: Ma Tammi 14, 2008 4:39 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 21, 2005 7:44 pm
Viestit: 146
Paikkakunta: Tornio
Moi, eli tarkoituksena on kerätä Royal Marine Commando -joukkoja imitoiva loadout. Ajanjaksona olisi 2000-nykypäivä. Eli olen kaivanut selville että nämä joukot käyttävät aseena melko pitkälti L85-sarjan ja Diemacon aseet. Colt M16A2 myös jossain määrin käytössä?, pukuna normaali DPM-puku, takkina joskus SAS windproof smock (tästä en ole aivan varma), normi brittisirpat tetsareiden alle, kantolaitteena PLCE-järjestelmä taikka jokin liivi, omakustanteinen Web-Texin valmiste taikka jakotavarana oleva liivi. General Opseja ja SAAVeja olen myös nähnyt käytettävän. Maihareita olen nähnyt tasan kerran käytettävän US aavikkomaihareita, muuten pitäisi Amazonit olla lähempänä oikeaa vaihtoehtoa. Kaipaisin hieman apua merkkien ja sijainneissa ja muutenkin lisää tietoa saa jakaa jos katsoo tarpeelliseksi.

Nykyiseen geariin kuuluu
-SAS windproof smock
-DPM-puku (housut ja parka)
-General Ops -liivit
-CamelBak 3l thermal OD
-US aavikkomaiharit
-M16A2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 14, 2008 6:27 pm 
Poissa

Liittynyt: To Syys 06, 2007 3:47 pm
Viestit: 112
Paikkakunta: Hki
http://www.defenceimagedatabase.mod.uk/fotoweb/
Tuolta fotoja. Käytä hakua.

http://www.royalmarines.mod.uk/
Viralliset sivut

http://45rmc.net/
joku tsekkiläinen airsoftpoppoo, jolla aika tiukka meno.

Laitan lisää linkkejä kun kerkiän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 16, 2008 10:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 9:27 pm
Viestit: 161
Paikkakunta: Tornio
BRMC:n käyttämät aseet:

L85A2, L86A1 LSW, FN Minimi, 7.62 PPMG, Colt M4A1, Diemaco C7, Colt M16A2, M203 ja MP5.

Lähteenä Mike Ryanin Erikoisjoukot-kirja. Kirja ei kerro, minä ajankohtana tiedot on kerätty, siispä tänä päivänä lista voi olla todellisuudessa vähän laajempi. Listattujen aseiden lisäksi ainakin lyhyttä L22A1-karbiinia olen nähnyt kuvissa, isompiin malleihin verrattuna kuitenkin todella vähän.

Kuvien perusteella näyttäs, että Commandot suosii armeijaa enemmän erillisiä liivejä pidettävän Osprey-liivien päällä. PLCE MK1V:n, PLCE valjastetsareiden ja PLCE chestrig ovat melko yleisiä Mollejen päällä. Tämä saattaa kyllä johtua myös siitä, ettei Molle-taskuja riitä kaikille.

Nykyisen Windproof Smockin ohella myöskään PAT85 Arctic Windproof Smock ei ole hassumpi valinta takiksi. Parilla Commandolla olen näitä nähnyt. D-DPM on ehdottomasti käytetyin kuvio tuulenpitävissä takeissa.

Kantsii kattoa http://www.liveleak.com/, jos haluaa kuvamateriaalia sodasta.

Edit.
Lisätty asiaa varusteista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 10:07 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 3:30 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: N 60º 23' E 23º 1'
Itse en oikein perusta Mike Ryanin kirjan väitteisiin aseista. Sen mukaan Brittien ja Jenkkien erikoisjoukot käyttävät Steyr Augia ja paljon muitakin asioita pielessä. Kyseinen kirja ei kuitenkaan ole mikään asekirja vaan ne olivat vain pieni laatikko sivulla.

Niin ulkomaisten foorumien mukaan Britit olisivat käyttäneet M16A1 ei M16A2:sta. Epäilen myös Coltin M4A1:stä, kun kuitenkin muut karbiinit tulevat Colt Canadalta (C8SFW ja C8CQB). Minun asetuntemukseni ei ole parhaasta päästä, mutta veikkaisin kyseessä olevan Diemacon C7 eikä M16A1. Kuvassa näkyy muuten nuo ruskeat SAAVit.
Kuva

2000-luvun alkupuolella BRMC taisi suosia noita "puolikkaita" pukuja eli D-DPM kenttäpuku ja DPM takki.
Kuva2

Wolfman: sano tarkempi aika, koska Brittien varustepäivitys alkoi 2005.(?)
Tai sekin auttaa kun sanot käytätkö ECBA:ta vai Ospreytä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 27, 2008 10:55 am 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 21, 2005 7:44 pm
Viestit: 146
Paikkakunta: Tornio
Alezi: Muistaakseni pohdimme irkissä tuon aseen mallia ja päädyttiin mainitsemaan, ellen nyt aivan täysin väärin muista.

Muistelen kuulleeni jostain, että Briteillä on jonkin verran M16A2:sta varastossa ja sitä on jaettu jonkin verran. Ja kaiken kukkuraksi en ala vaihtamaan vaivalla hankkimaani ja rakentamaani pyssyä sen takia, että siitä on väärät merkinnät ja takatähtäimen korkeussäätö, leikkikööt vaikka wnb-Diemacoa :lol: (tästä hyvästä khyl lotisee pitkin korvasia)

Ja juu, Ospreyt ovat hankinnan alla, mutta toisaalta tuo perinteinen sirpaleliivikin olisi tarkoitus hankkia.

Niin ja kiitokset King Horrorille hyvistä linkeistä, Alezille myös :)

WEdit: aivopieru poistettu


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 06, 2008 10:50 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 9:20 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Lappeenranta
http://www.defenceimagedatabase.mod.uk/fotoweb/
ID: 45147300 ja saa nauttia augeista. Liekö hbarkin ulkoilutuksessa.

Commonwealth on aina antanut erikoismiehillensä hienoja coltteja. SASRin varsinkin, Ma Rung.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com