Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 7:46 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Elo 28, 2008 12:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 09, 2007 5:52 pm
Viestit: 6
Hei. Miten olette pärjänneet silmälasien kanssa softatessa? Itse olen tuskastellut niiden kanssa aika paljon. Ne yleensä huurtuvat ikävävästi. Ilman niitä näen kyllä pääpiirteittäin, mutta välillä harmillisen hitaasti jos pitäisi katsoa että onko tuolla pusikossa jonkun pää vai ei. Se yleensä päättyy siihen että kerkeän saamaan sarjan nuppiin.

Miten olette te pärjänneet? Toimivatko huurteenestoaineet kuinka hyvin silmälaseissa? Pitääkö tässä hankkia ihan piilolinssit tuota varten. Ja viimeiseksi minkälaisia kokemuksia on piilolinsseistä softauksessa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Elo 28, 2008 12:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 7:27 pm
Viestit: 335
huurteenestoaine on pop.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Elo 28, 2008 5:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
Kertakäyttö piilarit ei paljoo kustanna paria kohden. Itse käytän siis piilareita pelatessa ja muissa harrastuksissa missä lasit ovat tiellä.

Vaatii vain silmälääkäri käynnin joka tarkistaa että piilarit sopivat juuri sinulle, ja samalla tarkistetaan näkö ja mitataan paineet silmästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Elo 29, 2008 6:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 08, 2006 11:37 am
Viestit: 58
Itse hommasin piilarit juuri tuon takia että peleissä ei oikein nähnyt tarkasti. Mutta jostain syystä oikeaan silmään piilarin laitto oli aivan helvetin vaikeaa ja usein meni tuntikin sen kanssa taistellessa. Ja yleensä sitten luovutin ja otin toisenkin piilarin pois ja menin likinäköisenä peliin. Kaipa tuota vois harjoitella taas lisää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Elo 29, 2008 8:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 11:45 am
Viestit: 21
Toisilla on räpäytys reflexi sen verran kova että eivät saa millään piilareita silmään, toisinkuin itsellä. Voin siis tökkiä silmää sormella eikä reflexi häiritse.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Elo 29, 2008 11:23 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 10:48 am
Viestit: 334
Paikkakunta: Oulu
Nimi: J-P Heikkinen
Piilarit. Alkuunhan se oli itelläkin pirullista räpellystä että sai silmään menemään mut nykyään ei ongelmaa. Yötäpäivää linssit on varsinkin pidemmissä skenoissa varsin kätevät.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Ke Joulu 10, 2008 8:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 02, 2005 5:16 pm
Viestit: 20
Paikkakunta: Nivala
Itsellä ei piilareista kokemuksia ole mutta hyvin olen silmälasie kanssa pärjännyt. Voisin vähän mainostaakin Varustelekassakin myytäviä ESS:n Land Ops-laseja Thermal-linssillä. Kyseisiä laseja ei saa huurtumaan käytännössä ollenkaan. Kerran olen itse saanut vähän kosteutta lasien sisäpinnalle sateisessa metsässä rymytessä mutta muuten kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Nyt kun älysin ottaa vielä pölysuojat pois tuuletusaukkojen päältä ei ole ollut yhtään ongelmaa.

Tietenkin jos isot suojalasit eivät miellytä pitää miettiä piilareiden käyttöä, ensi kesäksi olen itsekin moisia harkinnut ampujanlasien kanssa käytettäväksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2008 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 9:58 pm
Viestit: 117
Mihailov kirjoitti:
...ESS:n Land Ops-laseja Thermal-linssillä. Kyseisiä laseja ei saa huurtumaan käytännössä ollenkaan. Kerran olen itse saanut vähän kosteutta lasien sisäpinnalle sateisessa metsässä rymytessä mutta muuten kymmenen pistettä ja papukaijamerkki...

(vähän menee ohi aiheen, mutta...) BULLSHIT! Kokemusta löytyy reilun puolen vuoden ajalta aktiivisessa (keskimäärin pari kertaa viikossa) käytössä olleista Land Opseista. Viime aikoina olleet ERITTÄIN tuskalliset käyttää, ei tehoa huurtumisen estot eikä mitkään. Pölysuojat revitty, suun edessä on ollut viiksivallujen putkikauluri, joka nyt ei hirveen paksu ole, ja avopäin pelattu. Silti huurustuneet. Jumalalle kiitos, että on varaa ostaa vielä Sansein ritilälasit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2008 6:50 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 7:45 am
Viestit: 1071
Paikkakunta: Kihniö
Mitkään lasit(poislukien ritilälasit) eivät ole huurtumattomia. AINA löytyy tietty naama, missä ne menevät huuruun. Ei siis käytännössä voida puhua huurtumattomista laseista. Kertokaa minullekkin jos sellaiset oikeasti on olemassa. Bollet sun muut vetää mun päässä jo offari-istuskelussakin ihan TÄYSIN huuruun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: To Joulu 11, 2008 9:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 02, 2004 6:04 pm
Viestit: 264
Paikkakunta: Oulu
Shitty kirjoitti:
Kokemusta löytyy reilun puolen vuoden ajalta aktiivisessa (keskimäärin pari kertaa viikossa) käytössä olleista Land Opseista.

Ja mahtoivat olla juurikin thermal-linssillä? Omani eivät myöskään huurru, ainakaan helposti. Vittumaisesti niihin kuitenkin tiivistyy semmoinen sumuverho josta ei tahdo nähdä läpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Joulu 12, 2008 7:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 9:58 pm
Viestit: 117
On thermal-linsseillä. Palatkaa topicciin, toi mun viesti oli tollanen väliheitto. Keskustelu nuista laseista muuhun topicciin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 7:20 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 26, 2009 3:00 am
Viestit: 119
Paikkakunta: Nokia
Palaan vanhaan topicciin asian minulle ajankohtaisuuden vuoksi;
Mulla olisi taas aika uusia työturvalasit omilla vahvuuksilla ja ajattelin että saisinko mätkäistyä kaksi kärpästä yhdellä pläjäyksellä.
Eli olen niin v*tun kyllästynyt umpinaisiin Bolleihini ja pitämään niiden alla silmälaseja.
Onko tietoa mitkä valmistajat tekevät turvastandardit täyttäviä suojalaseja joihin saa vahvuudet ja vielä menisivät softauksessa? Ehkä jotkin ampujanlasit joihin saa hiotut linssit kiinni jollain klipsillä?
Juse


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 7:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 15, 2009 2:43 pm
Viestit: 30
Paikkakunta: Asikkala
Turvalaisesta en tiedä, mutta muistaakseni ainakin ESS:ltä saa linssejä vahvuuksilla...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 7:47 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
RX-linssit mahtuu tiettyjen lasien sisään, ne on ainakin mukavemmat ku silmälasit.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Pe Huhti 09, 2010 1:00 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 26, 2009 3:00 am
Viestit: 119
Paikkakunta: Nokia
Jaakonpoika kirjoitti:
RX-linssit mahtuu tiettyjen lasien sisään, ne on ainakin mukavemmat ku silmälasit.

Kiitos vinkistä. Tiedustelen noita linssejä optikoltani.
Juse


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Airsoft ja silmälasit
ViestiLähetetty: Ti Kesä 22, 2010 6:45 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 26, 2009 3:00 am
Viestit: 119
Paikkakunta: Nokia
Olin jo tilannut uudet turvalasit duuniin/softaukseen noilla inserteillä kunnes selvisi että mulla on niin paljon hajataittoa että lissejäni ei voida istuttaa insertteihin. Voihan vittu...
Eli tiedoksi kaikille inserttejä haluaville; selvitä ensin että jos sulla on paljon hajataittoa niin onnistuuko ilinssien sovitus alkuunkaan.
Juse


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com