Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 9:32 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2005 11:06 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Zaber kirjoitti:
Tosin hicujen käyttäjiä ja ilman maastovermeitä pelaavia katsotaan pahalla silmällä.

Puhutko nyt itsesi puolesta vai yleisesti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2005 11:26 am 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2005 1:01 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Vantaa
Ainakin itseni ja toisaalta myös varmaankin yleisesti, koska monet muutkin ovat tällä kannalla siellä. Mutta jos sitä haet että poikkeuksia löytyy niin en kiistä, koska niitäkin varmasti Paloheinästä ainakin pari kappaletta löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 13, 2005 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 06, 2005 6:51 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Orivesi
Eipä ole tullut kuttuilua kamoista. Koko tiimi sai aika äkkiä maastopuvut ja melkein kaikilla on hankinnassa. Itse omistan suht vanhan suomalaisen maastopuvun (älyttömän vaalea!) ja olen ajatellut ostaa US M1 kypärän. (viisasta?) Yksi tiimikaveri oli sitä mieltä että en tarvitsisi sitä. Itse olen eri mieltä sillä haluan pitää täähinettä ja nykyinen on turhan vaalea ns. "hellehattu". Ja tuosta pappabetalasta... Yhden tiimikaverin isä on kait suht rahakas, (softaa kai itsekin) osti pojalleen äänenvaimentimen ja anto liian pienet 100€ maiharit tämän kaverille. Itse olen saanut tukea seuraavasti harrastukseeni: Kuljetukset Nemesikseen ja varalipas TM vemppu-USP:hen ja airsoft-kuvasto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2005 7:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 7:04 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Juva
Minä myönnän että olen kyllä huomauttanut hieman varusteista.
Mulle airsoft kun sattuu olemaan varustelaji. En hirveästi osaa näitä verkkaripellejä arvostaa vaikka kuinka yritän. Itse laskeskelin että pelkkiin vaatteisiin ja varusteisiini menee noin 600 euroa. Osa tiimiläistä ei edes vaivaudu ostamaan lipastaskua. Olen ehkäpä "varustehuoraaja" mutta "so what?" Mulle merkitsee ne varusteet kuiteskin aika paljon.
Jos harrastukessa on tarkoitus simuloida oikeaa taistelua niin miksi ei osteta kunnon kamoja. Verkkaripelaajat ottaa kuppiin aika pahasti.
Odotan ensi kesää kun pääsen skenuun,siellä on ainaskin hyvin varustautunutta jengiä. Tämä oli sitten minun mielipiteeni ei herneitä.

Terveisin Solid


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2005 7:40 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
No airsoftia voi harrastaa niin monella tavalla. Yksi tykkää siitä kun saa ryntäillä metsässä ja hakemassa jännitystä, toiset taas tykkää verenmaku suussa urheilusta, kolmannelle taas on tärkeää että varusteet ovat tip-top viimeisen päälle ja neljäs surffaa metsässä hakemassa jotain erilaista.

Viikonloppupeleissä yleensä varustuksella ei ole mitään merkitystä enkä näe että siihen pitäisi edes puuttua. Tärkeintä kuitenkin on se reilu ja rehti yhteishenki ja hauskanpito kunhan turvallisuudesta on pidetty huolta.

Pelitapahtumat ovat asia erikseen. Niissä yleensä on varustevaatimuksia, toisissa tiukkoja toisissa vähemmän tiukkoja. Jokaisen pelaajan tulisi edes sen verran kunnioittaa järjestäjiä että panostaisi varustuksensa siihen pisteeseen että eivät pilaa toisten pelinautintoa menemällä siitä mistä aita on aikaa sitten lahonnut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 5:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Kyllähän sitä haukkuja saa kun hyppii pelikentillä ja koulussa waffen-ss-vermeet päällä.

Eniten kyllä haukkuja tuli kun olimme tiimin voimin yöpymässä pelipaikalla ja kaikilla oli niin saksalaiskamaa kuin olla voi. Eli bw-rinkkoja, liivejä, lätsiä, kalsareita, ja kenttäpulloja sun muuta. Siitä sitten huuto alkoi kun vedin taisteluparini kanssa Saksan valtion lipun (se missä on kotka keskellä) teltan päälle ja laulettiin saksaksi kaksoisrivissä...

Korjattu lukuisia virheitä -Tikka-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 6:53 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jos koulussakin heilut WSS kamat päällä, en osaa pitää sinua terveenä.

Muutenkin, jos jonkun pelleilyn vetää yli, ei ole kumma jos uhoamista tulee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 14, 2005 7:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Pari kertaa täälläpäin olen ihan standardiviikonloppupeleissäkin huomannut että kunnon varustuksella on merkitystä. Tuntuu jotenkin lisäävän luotettavuuden ja uskottavuuden tuntua. Myös monesti aseella ja kustomointitasolla näyttäisi olevan osansa(hirveätä virtuaalipeniksen kasvattelua tämä). Tämä on yksi niistä monista syistä miksi en enää hirveästi viikonloppumätöissä käy, kaippa sitten pyörin huonossa seurassa.

Sgt.Wulf kirjoitti:
Eniten kyllä haukkuja tuli kun olimme tiimin voimin yöpymässä pelipaikalla ja kaikilla oli NIIN saksalaiskamaa kuin olla voi. Eli bw-rinkkoja, liivejä, lätsiä, KALSAREITA, ja kenttäpulloja sun muuta. Siitä sitten huuto alkoi kun vedin taisteluparini kanssa Saksan valtion lipun (se missä on kotka keskellä) teltan päälle ja laulettiin saksaksi kaksoisrivissä...


Kyllä minäkin olisin vähän ajatellut notta mistävittua. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 15, 2005 9:43 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Mielestäni natsivermeiden käyttö koulussa osoittaa erittäin huonoa makua ja en kyllä siksi ihmettele jos olet haukkuja saanut.
Mielestäni ei ole oikein odottaa kaikilta täydellistä varustautumistasoa, eikä minua ainakaan haittaa nämä nuoremmat tuulipukusoftaajat. En minäkään aloittelija-aikoinani paljon taktisia vermeitä tai "oikeita" armeijan varusteita ajatellut, kunhan säästelin rahaa halpahallin maastopukuun.
Teemavarustuksesta voi olla montaa mieltä, mutta itse pyrin välttämään moista toimintaa, eivätkä millintarkat teemavermeet meikäläisen silmissä näytä sen kummemmilta kuin muutkaan. Itse piden funktionalistista linjaa varusteideni suhteen ja käytän niitä, jotka viiden vuoden peliurani aikana olen havainnut parhaiten toimintaani sopiviksi. Kannattaa kokeilla kaikkea, itse olen omistanut kolmet taktiset liivit ja yhdet chest rigit, mutta vasta nyt olen huomannut, että valjaat sopivat minulle huomattavasti paremmin. Varusteiden hinta ei ole mikään tae siitä, että ne ovat ylivoimaisia tai välttämättä edes parempia halvempiin verrattuna.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2005 7:50 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 1:51 pm
Viestit: 897
Paikkakunta: Charleston, South Carolina
Nimi: Kalle-Erik Vähäkylä
Roska kirjoitti:
Jos koulussakin heilut WSS kamat päällä, en osaa pitää sinua terveenä.

Muutenkin, jos jonkun pelleilyn vetää yli, ei ole kumma jos uhoamista tulee.


Minulla oli ainoat natsiristit kypärässä ja hihassa olevassa kotkassa.
Ja oli naamiaiset. Ja sitten myös PELIKENTILLÄ tulee haukkuja, että vitun natsi.

Mutta niinhän se on, että jok'ikinen ww2 saksalainen on natsi. Poikkeuksetta. Ja bundeswehrin soltut vähintään uus-natseja.
Kyllä mielestäni voisi hieman enemmän huumorilla suhtautua...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2005 8:59 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
Natsien toimintaan aikanaan en jostain syystä osaa kovinkaan paljon huumorilla suhtautua. Natsiaatteet eivät minulta saa minkäänlaista suvaitsevaisuutta tai sympatiaa, enkä todellakaan pidä natsivermeiden käyttämistä soveliaana muualla kuin peliympäristössä. Ehkei jokainen saksalaissotilas toisessa maailmansodassa ollut natsi, mutta kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.
Minua ei liiemmin kiinnosta millaista varustusta kukin airsoftissa pitää, mutta pelin ulkopuolella natsiksi pukeutuvan tulkitsen joko uusnatsiksi tai mieleltään niin kieroksi, että luulee kyseisen puvustuksen olevan hyväkin vitsi. Aate, jonka nimissä tapettiin muutaman vuoden aikana ihmisiä vain pelkän tuhoamisen vuoksi kaasuttamalla, ampumalla, hirvittävissä kokeissa ja muilla ihmisen tuhoamiseen soveltuvilla tavoilla, on mielestäni sen verran tulenarka asia edelleen, että on aika mautonta ruveta sillä vitsailemaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2005 11:18 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Asiaan mitenkään kantaa ottamatta, kannattaa myös lukea Kommunismin musta kirja jossa kerrotaan miten erään toisen aatteen nimissä tehtiin kauheuksia eri maissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 16, 2005 11:32 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Lainaa:
Minulla oli ainoat natsiristit kypärässä ja hihassa olevassa kotkassa.
Ja oli naamiaiset. Ja sitten myös PELIKENTILLÄ tulee haukkuja, että vitun natsi.


Viestistäsihän ei _millään_ selviä, että käytit naamiaisissa. Lähdin olettamuksesta, että käytät sitä joka päivä koulussa / usein koulussa.

Lainaa:
Mutta niinhän se on, että jok'ikinen ww2 saksalainen on natsi. Poikkeuksetta. Ja bundeswehrin soltut vähintään uus-natseja.
Kyllä mielestäni voisi hieman enemmän huumorilla suhtautua...

Siinä nyt on vaan se, että se nyt vaan on hieman kyseenalaista hyppiä ihan kouluissa asti nuo kuteesi päällä. Vittuako sillä on tässä väliä, oliko jokainen natsi vai ei, natsien eteen kuitenkin taistelivat. Ja mikä ihme tämä Bundeswehr vertailu on edes? Nyt puhuttiin sinusta ja sinun toimista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 12:28 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 06, 2005 6:51 pm
Viestit: 107
Paikkakunta: Orivesi
Roska kirjoitti:
.... Ja mikä ihme tämä Bundeswehr vertailu on edes?...


Hmm...
Tuskin hän sitä oikeasti tarkoitti, huono vertaus kuin se, joka väittää kaikkia saksalaisia natseiksi...

No, sanoisin, että natsikamat naamiasissakin, edustavat huonohkoa makua, mutta jokainen taaplaa tyylillään...

Olihan näitä "hyviäkin" saksalaisia, jotka olivat kyllästyneet sotaan ja natsismiin, mutta heistä en puhu enempää. On totta, että natsit suorittivat järjettömiä julmuuksia juutalaisille, mutta varmastikin harvat kannattivat natsiaatetta itseään. He vain tottelivat pelosta ja juhlivat, kun Liittoutuneet tulivat Saksaan


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 16, 2005 1:01 pm
Viestit: 79
Paikkakunta: Vantaa
Tuon Cammerin viestin linjoja jatkamalla vielä että Neuvostoliiton toimesta ihmisiä kuoli vielä enemmän kuin natsien. Neuvostoliitto tosin teki tämän vähän eri tavalla, eri suuntauksella jne..

[/OFFTOPIC]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 6:41 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 17, 2005 2:37 pm
Viestit: 63
Paikkakunta: Espoo
Onhan maastoasu paljon tyylikkäämpi. Ja eläytymispohjaisissa peleissä näyttää hienolta kun kaikilla on asiaankuuluvat varusteet. Kummissakin on kuitenkin huonoja puolia. Useimmille verkkarivemputtajat tuovat mieleen "kalle kuus-wee"t, jotka pilaavat harruksen mainetta leikkimällä julkisilla paikoilla jne... Toisaalta maastopuvut antavat kielteisemmän kuvan lajista kuin esim. Paintballista (kielteisempi kuva voi myös johtua asereplikoista).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 17, 2005 11:11 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Itseäni pelikentällä häiritsevät ns."puutteellista" varustusta enemmän joidenkin pelaajien asenne ja "eläytymisen" puute. On enemmän kuin todennäköistä, että pelipaikallamme koukkausta suorittaessa saattaa tavata vastapuolen pelaajia käyskentelemässä laiskannäköisesti sinne tänne, ase yhdessä kädessä vielä laiskemmin roikkuen. Tällainen suhtautuminen peliin on enemmän kuin kerran johtanut sekaviin tilanteisiin, jossa eliminoitua vastustajaa ei erota vielä pelissä olevasta.
Itse en suhtaudu alentavasti maastopuvuttomiin pelaajiin, sillä olen itsekin juossut musta huppari ja farkut päällä pelissä, eikä se ole minua estänyt maastoutumasta, eläytymästä ja suorittamasta taktisia liikkeitä vihollisen nujertamiseksi. Mikään varustekokonaisuus, olipa se sitten tarjoustalon maastopuku ja muovikassi, tai mallia übermagee, übertaktinen ja überkallis ei tee hyvää pelaajaa, jos pelaaja itse maleksii sinne tänne joukkuetovereidensa kanssa sopulimaisesti jokeltaen, unohtaen olevansa "sodassa, jossa hengenlähtö on vain yhden harha-askeleen päässä".
Tämä puoliksi mukana olo syö minua. Ei tietenkään voi olettaa, että joka erässä kaikki jaksaisivat olla "täysillä mukana", mutta kun pelikerta toisensa jälkeen tämä ilmiö toistuu, alkaa haluamaan vakavamielisempää peliporukkaa.
Hi-cap lippaita saatan katsoa kieroon, mikäli niiden käyttäjä harjoittaa ylitehokasta kuulaviljelyä osumatta silti mihinkään, mutta muuten minulle on aivan sama, pelaatko täysmetallisella maailmantuhoajalla, vai hopittomalla halpisvempulla. Pelillisesti on tietenkin kätevää, että käytettävissä on joskus muita ryhmänjäseniä uhkarohkeampia "vemputtaja"-itsemurhakandidaatteja, jotka voi pyytää juoksemaan kiven X taakse vetäen vihollisen huomion itseensä . Jos henkilö ottaa osumaa tehtäväänsä suorittaessaan, ei ainakaan potentiaalisesti tehokkaampi sähköaseen omaava pelaaja poistu muonavahvuudesta.
Fair playn hengessä en tietenkään pyri systemaattisesti nimeämään ja käyttämään näitä "uhrattavissa olevia" joukkoja, vaan annan jokaiselle pelaajalle mahdollisuuden toimia oman mielen mukaan, jos tämä niin tahtoo tehdä.

Kyllä, olen pomottava paskiainen ;).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: bw
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2006 4:30 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 1:00 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Heinola
BW pukua ostaessani en todellakaan miettinyt sitä millaisiin toimiin puku voidaan liittää, ostin sen siksi että se on (mielipide) todella tyylikäs ja käytännöllinen. Ja tietääkseni BW puku on suomen Airsoft piireissä hyvin suosittu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: bw
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2006 5:30 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
flecktarn <3 kirjoitti:
BW pukua ostaessani en todellakaan miettinyt sitä millaisiin toimiin puku voidaan liittää.


Millaisiin toimiin puku voidaan liittää?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: bw
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2006 7:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
hrotten kirjoitti:
flecktarn <3 kirjoitti:
BW pukua ostaessani en todellakaan miettinyt sitä millaisiin toimiin puku voidaan liittää.


Millaisiin toimiin puku voidaan liittää?


Varmaankin NATSISMIIN! Ainakin älyllisesti rajoittuneet saattavat ajatella flecktarniin pukeutuneen olevan saksalaismielinen elikkä natsi. Eihän tämä kivaa ole mutta ei sille mitään voi. Itseäni ei olla pelikentillä koskaan pilkattu mutta koulussa olen kommenttia saannut, jopa kaksi kertaa! SA manttelia käyttäessäni eräs k**ipää kysyi yritänkö ihan tahallani näyttää natsilta. DPM housuja käyttäessäni sain eräältä älyllisesti rajoittuneelta nämä sanat: "Mitkä ihmeen wannabee vaeltajat noi o?" Eihän tämä minua haittaa, enemmänkin naurattaa ihmisten ajattelemattomuus.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: bw
ViestiLähetetty: Ke Tammi 18, 2006 7:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 18, 2005 9:27 pm
Viestit: 356
WeedMeister kirjoitti:
Varmaankin NATSISMIIN! Ainakin älyllisesti rajoittuneet saattavat ajatella flecktarniin pukeutuneen olevan saksalaismielinen elikkä natsi. Eihän tämä kivaa ole mutta ei sille mitään voi. Itseäni ei olla pelikentillä koskaan pilkattu mutta koulussa olen kommenttia saannut, jopa kaksi kertaa! SA manttelia käyttäessäni eräs k**ipää kysyi yritänkö ihan tahallani näyttää natsilta. DPM housuja käyttäessäni sain eräältä älyllisesti rajoittuneelta nämä sanat: "Mitkä ihmeen wannabee vaeltajat noi o?" Eihän tämä minua haittaa, enemmänkin naurattaa ihmisten ajattelemattomuus.


Kollektiivista harhaa esiintyy edelleen juuri sinunlaistesi ihmisten kanssa, koska te näette ongelmia ja noudatatte itsesensuuria. Mikään ongelmaa ei ole olemassa. Voi armias miten suomettuneita vielä olette.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: bw
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2006 1:03 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 1:15 pm
Viestit: 555
Paikkakunta: Hell Bent for Baby Poop
Nimi: Stefan M.
Terry kirjoitti:
Kollektiivista harhaa esiintyy edelleen juuri sinunlaistesi ihmisten kanssa, koska te näette ongelmia ja noudatatte itsesensuuria. Mikään ongelmaa ei ole olemassa. Voi armias miten suomettuneita vielä olette.


Jos en täysin pointtiasi missannut niin luulisin että tarkoitat minun olevan ihminen joka kuvittelee henkilöistä asioita heidän pukeutumisensa perusteella. Näin ei siis ole. Mutta ongelmia on olemassa, monet ihmiset reagoivat militaristisesti pukeutuneihin ihmisiin mitä omituisimmilla tavoilla. Esimerkiksi sinua saatetaan luulla (uus)natsiksi, kamalaksi kovikseksi taikka muuten vaan häiriintyneeksi. Itse en koskaan tee johtopäätöksiä ihmisistä heidän pukeutumisensa perusteella. Ainut asia jonka voi pukeutumisesta päätellä on se että pitkään nahkatakkiin sonnustautunut liuhuletti ei luultavammin pidä hi-hopista, ja tämäkin ei välttämättä pidä paikkaansa. Etenkin vanhemmat ihmiset saattavat katsoa sinua paheksuvasti jos olet pukeutunut armeijakamoihin, mutta tämäkin saattaa vain johtua siitä että vanhetessa kasvolihakset veltostuvat ja näytät yrmeältä vaikka olisi oikein iloisella tuulella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2006 2:12 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
En katsoisi sitä pahalla jos joku kävisi natsikamppeissa sftaamassa, mutta kadulla se onkin sitten eri asia.
Vaikkakin jokainen tyytlinsä valitsee.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 19, 2006 4:00 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Minäkin katsoisin vieroksuen jos näkisin koulussani jonkun natsivermeissä. Softaamisessa asia onkin sitten aivan eri, koska natsivermeet ovat varustekokonaisuus siinä missä muutkin, tosin niiden hakaristien pitäminen on jokaisen oma päätös.

Meidän koulussa tuollaiset varmaankin naurettaisiin ulos, vaikkakin muodissa ovat maastohousut yms. Shemagejakin olen nähnyt omani lisäksi. (Pakkasilla ählämrätti kaulassa ettei tule vilu, ja BDU-housuja pidän koska taskutilasta ei ole puutetta. Eikä muuten ole toisilla DWL:iä näkynyt. :) )


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 22, 2006 12:31 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
kk-pilot kirjoitti:
Minäkin katsoisin vieroksuen jos näkisin koulussani jonkun natsivermeissä. Softaamisessa asia onkin sitten aivan eri, koska natsivermeet ovat varustekokonaisuus siinä missä muutkin, tosin niiden hakaristien pitäminen on jokaisen oma päätös. Meidän koulussa tuollaiset varmaankin naurettaisiin ulos, vaikkakin muodissa ovat maastohousut yms.

Mun koulussa on 2 satanistia/saatanapalvojaa niin kyllä sinne 1 natsikin mahtuu.
Yka mun "kaveri" kutsuu mua natsiks koska mä "näytän" natsilta --> puolsääreen olevat teräsvahisteiset maiharit ja nahkatakki mun mielestä noilla vaatteilla ei oo hirveesti tekemistä natsiuden kanssa mutta kaverilla on erilainen näkemys ja pitäkööt sen.
Mutta sä ehkä tarkotit Natsien kenttäpukua yms.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 6:55 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 29, 2004 8:50 am
Viestit: 461
Paikkakunta: Jyväskylä
Natsi ja skinhead tuntuisi olevan nuorison puhekielessä nykyään sama asia. Kait tuo skinheadismi on jonkinlainen natsismin alalaji, kun siinä pari samaa piirrettä ilmenee.

Kertokaas historioijat, mistä juontuu sana Nazi? Ei se Hitlerin puolueen alkuperäinen nimi kuiteskaan ollut "Der Naziparty" tms. :)

Aika ohiraiteen menee koko keskustelu, ihan näin ohimennen mainiten :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 7:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 10, 2004 8:25 pm
Viestit: 405
Paikkakunta: vantaa
Nazi on lyhenne sanoista Nationalsozialismus eli kansassisosialismi. Alunperin otettiin käyttöön Sozin(lyhenne sosialisteista) ja molemmat olivat eräänlaisia "negatiivisia" sanoja. Kansallissosialistista työväenpuoluetta kutsuttiin usein NSDAPiksi tai Nazi puolueeksi.
Wikipediassa löytyy sitten tuosta melkein kaikki mahdollinen tieto.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 12:32 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
Gestaa kirjoitti:
Natsi ja skinhead tuntuisi olevan nuorison puhekielessä nykyään sama asia. Kait tuo skinheadismi on jonkinlainen natsismin alalaji, kun siinä pari samaa piirrettä ilmenee.

Kertokaas historioijat, mistä juontuu sana Nazi? Ei se Hitlerin puolueen alkuperäinen nimi kuiteskaan ollut "Der Naziparty" tms. :)

Aika ohiraiteen menee koko keskustelu, ihan näin ohimennen mainiten :)

Natsien bileet. :lol:
Off topic...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 1:44 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Nazi tulee Natsional Sozialistische Deutsche Arbeiten Partei-sanan Natsionalin alun lausunnasta, taikka vaihtoehtoisesti NAtsional soZIalistische arbeiten partei, miten sen kukin haluaa katsoa, virallista lyhennettä kun ei ollut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 2:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:26 pm
Viestit: 77
Paikkakunta: Helsinki
puska juppi kirjoitti:
En katsoisi sitä pahalla jos joku kävisi natsikamppeissa sftaamassa, mutta kadulla se onkin sitten eri asia.


Hmm koko talven olen pitänyt Waffen-SS talvianorakkia ulkona aina kun on kylmempää kuin -10C. Lämmin mukava takki eikä kukaan ole tullut mutisemaan mitään. Eivät edes kettutytöt :D

Saman firman Tarnjacke mukava ulkoiluvaate syksyisin ja keväisin, Luftwaffen tropiikkihousut taas vakiovaruste kesäisin kuumalla kelillä.

Mainittuja "natsimerkkejä" (mikä sellainen sitten onkaan..) ei näissä varusteissa kyllä näy, mutta kyllä todelliset harrastajat ne tunnistavat. Viitataanko näillä "natsikamppeilla" nyt taas johonkin Hollywood-kyhäelmään eli musta takki, hakaristinauha käteen ja reippaat saappaat jalkaan?

Perinteistä kenttäharmaata Saksan armeijan asetakkia en oikein "natsikamppeeksi" miellä, tunnen monia henkilöitä jotka ovat sellaista ihan oikeassa sodassa kantaneet, "natsikampe"-nimitys voisi olla heistä aika loukkaavaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 5:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
Jep, tuota tarkoitin lähinnäsitä jos marssii kadulla täysisssä maastopuvuisa ja kaikki kotkat ja hakaristinauha hihassa hokien dauthland, deuchland...

[Muokkaus] Poistettu omaan viestiin nähden 10-kertainen lainaus turhana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 6:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 1:26 pm
Viestit: 77
Paikkakunta: Helsinki
puska juppi kirjoitti:
Jep, tuota tarkoitin lähinnäsitä jos marssii kadulla täysisssä maastopuvuisa ja kaikki kotkat ja hakaristinauha hihassa hokien dauthland, deuchland...


Eli vaikka näin:http://valtakunnanjohtaja.bravehost.com/index.htm

*hehheh* :lol:

PS Ylläoleva linkki ei ole tarkoitettu muuksi kuin erittäin varoittavaksi esimerkiksi!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 23, 2006 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 6:48 pm
Viestit: 142
Paikkakunta: turku
No juu.Ihmisiä on Moneen Laivaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2006 4:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 10:26 pm
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Oon itse aika amatööri näissä kuvioissa ja ensimmäinen asia jonka kuulen mentyäni ekoja kertoja pelailemaan en todellakaan toivo olevan "vittu tsiigatkaa mikä urpo! Ei tommosii kuteita voi käyttää!"

Jokainen laittakoon päälle mitä tykkää, tosin olisihan se typerää jos esim. Im Felde Unbesiegtiin tulisi joku hyppimään vaaleansinisessä tuulipuvussa. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 25, 2006 6:07 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: La Loka 18, 2003 4:04 pm
Viestit: 1307
Nimi: Henri Nyström
Dect kirjoitti:
Tosin olisihan se typerää jos esim. Im Felde Unbesiegtiin tulisi joku hyppimään vaaleansinisessä tuulipuvussa. :)


Yritä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 31, 2006 11:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Tämä varusteiden pilkkaaminen herätti minussa kumman mielihalun tulla johonkin peliin Postin sinisissä haalareissa :twisted: Toisaalta ne onkin Gore-Texit ja tuulenpitävät, niin eivät mikään huonokaan valinta olisi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2006 10:24 am 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Gestaa kirjoitti:
Natsi ja skinhead tuntuisi olevan nuorison puhekielessä nykyään sama asia. Kait tuo skinheadismi on jonkinlainen natsismin alalaji, kun siinä pari samaa piirrettä ilmenee.

No ei nyt ihan kuitenkaan.

Tämän kirjan takakansi selventää asiaa hieman. Eikä tälläkään sivulla näkynyt yhtään hakaristia tai kättä 45-asteen kulmassa, vaikka hieman agressiivista meno noin muuten onkin. Eli, skinheadit != uusnatsi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2006 10:50 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:18 pm
Viestit: 16
[IMO]"Ei se ase miestä tee, eikä varusteet supersankareita." [/IMO]


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Helmi 01, 2006 2:54 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
Takaisin asiaan.

Ihse en katso "tuulipuku-poikia hyvällä" aina kun on mahdollista laittaa ne toiseen joukkueeseen/ joukko-osastoon niin teen sen, koska heidän vaatetuksensa paljastaa paikan ja jos on yksi henkilö huomattu niin lähettyvillä olevat henkilöt on helpompi nähdä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: 1hGut w3rkkar1t
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2006 9:42 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 9:08 am
Viestit: 5
Paikkakunta: Espoo
Siis kyllä välillä tulee kaverin kanssa naurettua/ihmeteltyä outoja varustuksia. Kerran taikulla pelatessani siellä oli noin 13wee tyttö kalliin tuning ämpärin kanssa pelaamassa muodikkaalla maastokuvioisella hupparilla ja valkosilla skedekengillä...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2006 2:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
Revan kirjoitti:
Siis kyllä välillä tulee kaverin kanssa naurettua/ihmeteltyä outoja varustuksia. Kerran taikulla pelatessani siellä oli noin 13wee tyttö kalliin tuning ämpärin kanssa pelaamassa muodikkaalla maastokuvioisella hupparilla ja valkosilla skedekengillä...


Toi kenkävalinta oli kyllä värinsä perusteella aika huono ja muutenkin jos hyppii skeittikengillä vallihaudan reunalle niin nilkkahan siinä menee ennemmin tai myöhemmin. Siksi armeijassakin käytetään maihareita, että niillä on hyvä kulkea pidempiäkin matkoja ja ne tukee nilkkoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Helmi 03, 2006 5:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 29, 2004 7:36 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Helsinki
Olisitte hei iloisia, jos joskus joku tyttökin lähtee kokeilemaan airsoftia, en kyllä olisi heti sen varusteista nipottamassa... :shock:

EDIT: Kenkiin täytyy tietty kiinnittää huomiota, ettei sattuisi haavereita, mutta pelatkoon vaikka Barbie-hupparissa... :P


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 139 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com