Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Ma Huhti 29, 2024 6:40 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Suojaatteko te kiikaritähtäimiä?
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 8:22 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 6:21 pm
Viestit: 21
Niin suojaatteko te kiikaritähtäimiä? Kun itselleni on tulossa kiikaritähtäin ja kun menen pelailee ja jos linssiin tulee kuula niin meneekö linssi rikki?
Ei se kovin kivaa oo jos 100€ kiikari kestää vaa yhden pelin :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 9:45 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 4:07 pm
Viestit: 473
Paikkakunta: Loppi
Itsellä on ainakin tynnyrin kokoinen punapiste, joka on tietenkin suojattu.

Ei oo ees vaikeeta, halutun paksuinen pleksinpala vaan sähköteipillä siististi kiinni etulinssin eteen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 12:42 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 04, 2006 10:46 am
Viestit: 41
Paikkakunta: Ranua
Itse en ole suojannut omaa sedältä ostettua, oikeassa aseessa käytettyä kiikaria, jonka linssi on 32 mm. Tähän mennessä linssi on ottanut vastaan jokaisen osuman ilman rikkoontumista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 12:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Suojaaminen riippuu kiikaritähtäimen alkuperäisestä käyttötarkoituksesta. Jos se on alunperin airsoftaseisiin tarkoitettu, kannattaa se suojata (riippuen linssin koosta tietenkin).

Kyseessä siis oli kalliimman luokain tähtäin. Muisti petti näin "vanhalla" iällä.


Viimeksi muokannut Tuulos päivämäärä Su Touko 07, 2006 1:36 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 1:17 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Onko kokeiltu juttu? Monet normaaliin käyttöön tehdyt suojalasit eivät kestä airsoft-aseen osumaa. En usko, että oikeisiin aseisiin tarkoitetut tähtäimet, varsinkaan halvat sellaiset, kestävät juuri sen enempää linssiin kohdistunutta kineettistä energiaa. Rekyylinkestävyys tarkoittaa lähinnä kohdistuksen paikallaan pysymistä, eikä sillä ole paljoa tekemistä linssin iskunkestävyyden kanssa.

Olen nähnyt kuvia keskihintaisten, tuliaseisiin tarkoitettujen punapistetähtäinten kuulapyssypelissä haljenneista linsseistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 1:36 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 6:21 pm
Viestit: 21
kävisikö lasin palanen paremmin suojaksi kun pleksi? Lasista vois nähä paremmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 4:13 pm
Viestit: 459
Nimi: Sampsa K.
Eipä lasin ja pleksin välinen ero ole niin iso, että se airsoftkäyttöön tarkoitetussa kiikaritähtäimessä muodostuisi minkään luokan esteeksi. Mikäli on jo niin pimeää, että tämä minimaalinen ero erottuisi, olisi jo muutenkin niin pimeää airsoftaamiseen, että pelaaminen olisi täyttä sattumaa. Naarmuuntuminenkin on melko mitätön riski airsoftissa, kummatkin suojat ovat vaihdettavina yhtä tehokkaita.

Itse en ole punapistettäni suojannut lainkaan, sillä käytän sitä etuflipflop kiinni, sillä punapiste toimii yhtä hyvin "sokkona" kuin "näkevänäkin". Lisäksi punapisteessäni vahvinkin piste on juuri ja juuri nähtävissä kirkkaalla auringonpaisteella, jolloin "sokkous" helpottaa sen havaitsemista.

Kiikareitani (eri tasoisia, kalliita ja halpoja) en ole ikinä suojannut mitenkään, eivätkä ne ole yhdestäkään niihin osuneesta kuulasta rikkoutuneet - ainoastaan linssiin on jäänyt pieni rasvajälki, jonka olen saanut pyyhkimällä pois. Osumia on tullut kymmeniä, joista osa jopa tosi läheltä. Toisaalta olen nähnyt niin halpojen kuin hintavienkin kiikareiden linsseissä kuulien osumista johtuvia säröjä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 07, 2006 1:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Mikäli kiikari on tarkkuuskiväärissä ja kivääriä on naamioitu, voi linssin suojaamiseen käyttää maastovärein maalattua verkkoa. Esimerkiksi saman tapaista kuin sg5 maskissa. Näin linssin saa suojattua kuulilta, eikä auringonpaistekaan pääse paljastamaan ampujaa heijastuessaan linssistä. Verkko ei myöskään haittaa tähtäämistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 15, 2006 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Näihin"umpipunapisteisiin" (esim. Guarderin Reflex) saa helposti viritettyä plexin palan. Hioo sen niin, että se juuri menee tuohon muoviläppäsysteemin sisään. Muovi kun antaa sen verran periksi, että se ikään kuin kiristää sen plexin palan sisäänsä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2006 3:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 6:21 pm
Viestit: 21
Tuota olen ajatellut, mutta miten aiot saada sen pois sieltä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 16, 2006 5:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Maalis 08, 2003 9:14 am
Viestit: 17
Paikkakunta: Suonenjoki
Itse käytän Guarderin AP-kopioni edessä Freedom Art:n valmistamaa pleksistä, weaver-kiskoon ruuvautuvaa linssinsuojaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Touko 18, 2006 9:03 am 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
tukki kirjoitti:
Tuota olen ajatellut, mutta miten aiot saada sen pois sieltä?


Otat vaan lissinsuojuksen pois ja työnnät plexin palan ulos. Ja jos tuo linssinsuojus on jumissa, niin kyllä sen neulallakin saa ulos kangettua. Jos plexi on puhdas ja pysyy hyvin paikallaan niin itse en ainakaan keksi syytä miksi se pitäisi saada pois. :P


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com