Carbine kirjoitti:
M150-setissä tulee niin vääntävät rattaat, että ne vääntää kyllä tuota jousta lähes millä tahansa akulla. Etenkin Systeman moottorilla.
UMG:n moottori taas ei ole kovin kaksinen jos kyseessä on G&G:n oma mylly. PDW:n vika taas johtuu todennäköisesti juuri tuosta lämpenevästä kennosta. Se voi olla joskus purettu liian tyhjäksi, jolloin ladatessa napaisuus on muuttunut ja kenno pilattu. Voi se toki olla liitettykin väärin.
Aika kummallisia kennoja olet noihin muutenkin valinnut. Käytännössä ainoat Sanyon AA-koon kennot, joissa on airsoft-käyttöön tarpeeksi pieni sisäinen resistanssi ovat 1500mAh ja 1700mAh NiCad-kennot.
G&P:llä on myös joku hyvä AA-koon NiMh-kenno, mutta en muista tähän hätään sen mallimerkintää.
Kun itse aloin miettimään niin tajusin myös miten tuo SVD voi toimia... Noinkin suurella väännöllä semin viive on olematon jos aseeseen pulttaa kiinni tuon M16-tukkiin upotetun hirmun.
UMG:n motti sanoi sopimuksensa jo testilaakeilla jahka koneisto oli uusittu. Sisään löysi tiensä vanhemman sarjan torque-up-motti. Mielestäni suorituskyvyn pitäisi olla edes vähän parempi, mäntä ei todellakaan jaksa liikkua kuin sentin. Myös UMG:hen "tehty" akku tuottaa saman tuloksen ja mokomaa on käyttänyt melko moni ihan onnistuneesti rapakon takana.
PS: Kyseinen UMG-akku on edelleen kiinni normi-laturissa, jos ei kerran toimi niin katsotaas kauanko kestää kun hajoaa.
PDW:n akkua ei koskaan ole purettu muulla kuin Ansmannin automaattilaturilla, kenno lienee hajonnut muusta syystä. Korvasin kyseisen kennon akun ollessa purettu pienimmilleen ja pistin mokoman latinkiin. Saapi nähdä miten käy.
1500mAH kennoja on myös kokeiltu PDW:ssä. Tulos oli säälittävä vaikka mokomista tuli levossa hulppeat ~14v. Joskus muinoin kasasin AUGiin 2kpl 10.8v akkuja 1700mAH kennoista ja mokomat kirjaimellisesti pilkkoivat koko aseen. Liekkö nyt kyseessä totaallinen maanantaikappale?
G&P tietääkseni kasaa akkunsa Sanyon tekeleistä ja joskus GP:n kennoista, crane-akut ovat usein näitä.
GP:n kennoista on suorituskyvyn kannalta hyviä kokemuksia, mutta mokomat vanhenevat silmissä ja suorituskyky laskee kuin lehmän häntä. Tätä on tapahtunut niin itselle kuin usealle kaverille. Intellectin kennot myös ovat hinnassa likimain samoja joten ne vievät pidemmän korren.
Gravewind kirjoitti:
Yksi hyvä kikkahan on myös sellainen että jos aseessa on tilaa kahdelle akulle niin lyöt sitten sinne sisään kaksi akkua rinnankytkennällä. Tämä käytännössä tuplaa aseen virransaannin jolloin käytännössä minkälaisen aseen tahansa pitäisi potkia ja iloisesti. Tällöin ei edes tarvitisis käyttää 12 voltin akkuja.
SVD, UMG, PDW. Kolme pyssyä joissa suurin ongelma on juuri akkutila. PDW:ssä kokeiltiin GP:n 1100mAH kennoista kahta 9.6v pakettia rinnakkain. Tulos oli jälleen kerran sama; säälittävä.
Tässä vaiheessa moni sanoisi että aseessa on vikaa, mutta selittäkääs se miten se intellectin minillä sitten pelitti kuin enkeli...
EDIT: Löysinmpä mielenkiintoiset speksit Batterystoren sivuilta, vaan en moisia osaa lukea:
SVD: kennojen speksit:
http://www.batterystore.com/Sanyo/SanyoPDF/HRAU.pdf
Sisäinen resistanssi noin 20 "jotain"
PDW:n kennojen speksit:
http://www.batterystore.com/Sanyo/SanyoPDF/KR1700AU.pdf
Sisäinen resistanssi noin 17 "jotain"
Paljonkos tuon sisäisin resistanssin pitäisi olla jotta kenno pelittää kiltisti ja miten noita kaavoja luetaan että voisin verrata mokomien purkunopeutta. Kummassakin on erilainen kaava.
PDW:n akku laturissa kiinni ja lataa, UMG:n akku edelleen normilaturissa kiinni eikä näytä merkkejä lämpenemisestä.