Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 7:36 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistä kunnollisia AA-kokoisia akkukennoja?
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 2:35 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Nyt alkaa itseltä jo kohta usko loppumaan, likemmä 200 euroa rahaa palanut ja arvatkaas onko mitään jäänyt käteen...

Elikkä elikkä. Ongelma on ollut toistuva AA-kokoisten kennojan surkea laatu. Omistan useamman aseen mihin kertakaikkiaan ei isompaa mahdu ja pienempää kapasiteettiä käyttämällä tilaa jää hukkaan ja suorituskyky laskee.

Ensimmäinen uhri on tuolla kustomisi-topikkiin eksynyt SVD-Dragunov-wannabe johon ei AA-kokoista kennoa isommat mene. Myöskin perus mini-kokoiset ovat liian paksuja. Tekniikkaa on Guarderin infite-kitti, M150-jousi, tupla-fetti ja Systeman magnum.
Joskus aikoinaan ostin Sanyon vihreitä 2700mAH ihme-kennoja(12v paketti) jotka kyllä ottavat kiltisti virtaa sisään, mutteivat anna sitä tarpeeksi ulos, täten kolossaalinen semin viive joka taas ei sovi ollenkaan aseen ideaan. Toistaiseksi en tiedä onko näissä kennoissa mitään vikaa, voi olla ettei niitä ole suunniteltu tähän, mikä on hyvinkin mahdollista. Koko kenno oli lähinnä testi. 12v 1900mAH porakonekennoista kootulla akulla ase pelittää orgasmisen hyvin, joskin tuo akku juuri ja juuri mahtuu M16-täystukkiin.

Toinen pyssy on PDW, tukkiin kyhättiin Sanyon 1700mAH kennoista 12v paketti, mutta suorituskyky on korvakuulolla identtinen 8.4v normilargen kanssa. Tätä on ihan verrattu. Akku myös hyytyy yli kymmenen kuulan sarjan jälkeen kuin se olisi loppu, hetken odottelun jälkeen se toimii taas kuten ennenkin. Mikään osa ei kuumene, tai johda virtaa huonosti. Ase toimi myös kuten piti yllämainitulla 12v 1900mAH akulla. Kyseisessä aseessa on myös koitettu 1500mAH sanyon kennoja eri volttimäärillä ja tulos oli lähinnä säälittävä. Tekniikkaa: M100 FTK, uudet johdot, selectorin ohitus.

Kolmas on G&G:n UMG. Kyseinen vehje sai nopeasti uutta palikkaa sisälleen ja uudet johdot. Tähän pyssyyn myös mini-kokoiset kennot ovat aivan liian paksut. Ensiksi ostin Sanyon 2500mAH kennoja 9.6v pakettiin ja moisen kasasin melko vaivatta, latasin paketin ACS410:llä kuten kaikki muutkin akkuni ja testasin. Kuului vaan säälittävä inahdus ja mäntä liikkui muutaman sentin kuin akku olisi ollut tyhjä. Useampi purku ja uudelleen lataus ei muuttanut tilannetta. Lopulta akku lopetti toimintansa kokonaan ja täten ajattelin että se johtui jostain virheestä akkua kasatessa... Toinen yritys oli GnG:stä tilattu UMG:hen juuri tarkoitettu akku, taas latasin mokoman normaalisti ja kokeilin, sama inahdus ja se siitä. Kyseinen akku oli samaa kennomallia kuin tuo 2500mAH joskin 2700mAH ja valmiiksi koottu.
Myös tämä ase toimi kivasti tuolla M16-tukkiin kyhätyllä akulla.


Kaikki akut on ladattu samalla laturilla joka ei koskaan ole pettänyt saatikka akkua hajottanut, täten laturia ei siis syyttäminen. Laturi on siis Ansmannin automaattilaturi. Akkuja on kasannut minä, akkuliikkeen setä ja viimeisin on kasattu jo tehtaalla.
Kaikki akut ovat olleet Sanyon valmistamia, kaikki AA-kennokokoa, kaikki paskaa. Nyt kysymys kuuluu, mistä hyviä kennoja?
Jokunen aika sitten ostin intellectin 9.6v 1400mAH akun kokeeksi ja yllätyin valtavasti miten tehokas moinen voi olla, tämä akku myös pesi kaikki yllämainitut fiaskot, joskaan ei mahdu yhteenkään noista aseista. Tämän pohjalta ajattelin ostaa intellectin AA-kennoja, mutta ainoa liike mistä moisia olen löytänyt on UN-company ja sieltä pelkkien kennojen(tai kennojen yleensä) tilaaminen on antikristuksellisen kallista. Tietääkö kukaan mistä moisia voisi saada? Juotoskorvat olisi myös aika pakolliset.

3 kpl pyssyjä paperipainona yhdestä syystä. Auttakaa hullua hädässä. Hetken selailu ja haku ei mitään apua löytänyt joten tein uuden topikin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 4:38 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 9:00 am
Viestit: 39
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ettei vaan olisi se ongelma kun toi Ansmann on suunniteltu korkeintaan 10 kennolle. Että jos siinä akuissasi on liikaa kennoja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 4:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 7:46 pm
Viestit: 238
Paikkakunta: Jyväskylä
10 1,2V kennoa = 12V. Eikä tuossa viestissä isompia näkynyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 4:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Kyseinen Ansmanni on ladannut tuota 12v 1900mAH M16-tukkiin upotettua hirmua vaivatta ja aina hyvin. Tykkään isoista akuista juu, mutta sentään yli 12v akkuja en käytä... Lämpenee liikee.


Viimeksi muokannut Swatti päivämäärä La Heinä 28, 2007 6:10 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 6:07 pm 
Kuullostaisi kyllä nyt siltä, että vika on akkujen kasaajassa eikä kennoissa.

Omassa M249:ssä on M120-tason viritys, torque-up rattailla, Systeman torque-up moottorilla ja Fetill. Akku on Sanyon 1700mAh AA-kennoista kasattu 10,8V ja sillä sarja on n. 1200rpm.

Kovin kummoisiahan nuo AA-kennot (tai itseasiassa nuohan ovat hieman tavan AA-paristoa suurempia) eivät ole, mutta kyllä M100 tason viritys pitäisi pyöriä ja nätisti 12V 1700mAh akulla.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 6:19 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Carbine kirjoitti:
Kuullostaisi kyllä nyt siltä, että vika on akkujen kasaajassa eikä kennoissa...


Tätä epäilin itsekkin hyvin paljon, mutta miten akun rakentamisen voi ryssiä jos kennot ovat juotoskorvallisia? En väitä olevan mikään guru aiheessa, lähinnä kysynkin. Mikään ihan nyyppä en myöskään aiheessa ole, toimivia akkuja olen väsäillyt useammankin.

Toinen mikä tuota lainausta vastaan tappelee on se että PDW:n akun kasasi ja ensilatasi akkualan erikoisliikkeen ihminen jolta Jyväskylässä on ostanut akkunsa hyvin moni. UMG:n uusin akku on myös ostettu Guns N Guyssista joka ei tietääkseni moisia kasaa vaan ne kasataan tehtaalla.

SVD:n akun kasasin ja UMG:n ensimmäisen akun. Muut on ostettu ja kasattu muualla.

Intellectin 2000mAH AA-kennot näyttävät houkuttelevilta, mutta kalliiksi tulee jos joudun moiset UN-companystä tilaamaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 6:30 pm 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 25, 2007 12:29 pm
Viestit: 80
Paikkakunta: Kuopio
Jospa asennuksessa akkuja on lämmitetty liikaa ja mössöt sisällä ovat alkaneet kiehua ja kennot menneet pilalle. Oletko mitennut yleismittarilla akkujen antamia tehoja?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 6:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Olen juuri varonut kennojen lämpenemistä, tästä syystä juotoskorvat ovat hyvät. Yleismittarin mukaan jokainen noista akuista antaa reippaasti enempi voltteja mitä pitäisi, tämä tosin normaalia akun ollessa täysi ja uusi. Mittarissa tosin ei riitä nippelit paljon muun kuin volttien mittaamiseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Heinä 28, 2007 10:23 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 26, 2007 8:36 pm
Viestit: 42
Paikkakunta: Vantaa
Oletkos harkinnut siirtymistä LiPo-kennoihin? Niitähän löytyy erikokoisia melkoinen valikoima ja varmaan joku 3s1200mAh20c-akku riittäisi vallan mainiosti, eli 11,1 volttia, 1200 mAh ja purkuvirtaa antaa 24A jatkuvaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 10:55 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
at kirjoitti:
Oletkos harkinnut siirtymistä LiPo-kennoihin? Niitähän löytyy erikokoisia melkoinen valikoima ja varmaan joku 3s1200mAh20c-akku riittäisi vallan mainiosti, eli 11,1 volttia, 1200 mAh ja purkuvirtaa antaa 24A jatkuvaa.


On käynyt mielessä monesti. Ongelma noissa on ollut koko. Kovin litteitä ovat ja jossain muistan nähneeni koon joka peräti sopii G18C AEP:hen, mutta leveys on se mikä on ongelma. Jos kenno on sormipatteria leveämpi, se ei käy.

Eikö kukaan todellakaan tiedä mistä saisi intellectin AA-kennoja erikseen muuta kuin UNC?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 11:02 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 9:47 pm
Viestit: 586
Paikkakunta: Vantaa
Tässä pari luotettavaa Hongkongissa sijaitsevaa liikettä:

http://www.aircraft-world.com/
http://www.rcmart.com/catalog/default.php?language=en

Linkeistä kiitos at:lle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 3:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Testailimpa tässä vähän akkujani:

GnG:stä ostettu "UMG-akku" on ollut kiinni normilaturissa nyt pari päivää putkeen. Mitään merkkejä lämpenemisestä ei esiinny ja mokoma näyttää ottavan virtaa sisäänsä... Joskin järkyttävän hitaasti.

PDW:n 1700mAH kennoista(ilmeisesti samoja kennoja mitä Carbinella) koottu akku alkoi kuumentua valtavasti tietystä kohdasta sitä purettaessa ja eräs kenno todellakin on polttavan kuuma siinä missä muut kylmiä. Saapi nähdä mitä tapahtuu kun korvaan tai poista tuon tod.näkösesti hajonneen kennon. Ulkoisia merkkejä hajoamisesta ei ole ja kenno näyttää pitävän mehut sisällään...

SVD:n akku puski ulos todellisen mysteerin! Akku pyörittää M150-viritettyä pyssyä ikävällä semin viiveellä, mutta vääntöä on silti pyöräyttämään koneisto ympäri vaikka mistä asennosta, MUTTA, akussa ei riitä puhti yhteenkään laakiin UMG:ssä jossa vain M100 viri. UMG varmasti toimii normaalisti, testattu intellectin 1400mAH 9.6v akulla. Voiko SVD:n mosfet-kytkentä auttaa asiassa näinkin paljon? Ilman fettiä en ole aseella ampunut.
Intellectin akussa riitti juuri ja juuri teho SVD:n laukaisuun, taas SVD:n oma akku joka ei M100 viriä jaksa pyörittää ampuu SVD:llä paremmin... Eihän tuon pitäisi olla mahdollista!?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 29, 2007 8:21 pm 
M150-setissä tulee niin vääntävät rattaat, että ne vääntää kyllä tuota jousta lähes millä tahansa akulla. Etenkin Systeman moottorilla.

UMG:n moottori taas ei ole kovin kaksinen jos kyseessä on G&G:n oma mylly. PDW:n vika taas johtuu todennäköisesti juuri tuosta lämpenevästä kennosta. Se voi olla joskus purettu liian tyhjäksi, jolloin ladatessa napaisuus on muuttunut ja kenno pilattu. Voi se toki olla liitettykin väärin.

Aika kummallisia kennoja olet noihin muutenkin valinnut. Käytännössä ainoat Sanyon AA-koon kennot, joissa on airsoft-käyttöön tarpeeksi pieni sisäinen resistanssi ovat 1500mAh ja 1700mAh NiCad-kennot.

GP:llä on myös joku hyvä AA-koon NiMh-kenno, mutta en muista tähän hätään sen mallimerkintää.


Viimeksi muokannut Carb päivämäärä Ti Heinä 31, 2007 11:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 10:04 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 10, 2003 2:06 pm
Viestit: 211
Paikkakunta: Helsinki
Yksi hyvä kikkahan on myös sellainen että jos aseessa on tilaa kahdelle akulle niin lyöt sitten sinne sisään kaksi akkua rinnankytkennällä. Tämä käytännössä tuplaa aseen virransaannin jolloin käytännössä minkälaisen aseen tahansa pitäisi potkia ja iloisesti. Tällöin ei edes tarvitisis käyttää 12 voltin akkuja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 1:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Carbine kirjoitti:
M150-setissä tulee niin vääntävät rattaat, että ne vääntää kyllä tuota jousta lähes millä tahansa akulla. Etenkin Systeman moottorilla.

UMG:n moottori taas ei ole kovin kaksinen jos kyseessä on G&G:n oma mylly. PDW:n vika taas johtuu todennäköisesti juuri tuosta lämpenevästä kennosta. Se voi olla joskus purettu liian tyhjäksi, jolloin ladatessa napaisuus on muuttunut ja kenno pilattu. Voi se toki olla liitettykin väärin.

Aika kummallisia kennoja olet noihin muutenkin valinnut. Käytännössä ainoat Sanyon AA-koon kennot, joissa on airsoft-käyttöön tarpeeksi pieni sisäinen resistanssi ovat 1500mAh ja 1700mAh NiCad-kennot.

G&P:llä on myös joku hyvä AA-koon NiMh-kenno, mutta en muista tähän hätään sen mallimerkintää.


Kun itse aloin miettimään niin tajusin myös miten tuo SVD voi toimia... Noinkin suurella väännöllä semin viive on olematon jos aseeseen pulttaa kiinni tuon M16-tukkiin upotetun hirmun.
UMG:n motti sanoi sopimuksensa jo testilaakeilla jahka koneisto oli uusittu. Sisään löysi tiensä vanhemman sarjan torque-up-motti. Mielestäni suorituskyvyn pitäisi olla edes vähän parempi, mäntä ei todellakaan jaksa liikkua kuin sentin. Myös UMG:hen "tehty" akku tuottaa saman tuloksen ja mokomaa on käyttänyt melko moni ihan onnistuneesti rapakon takana.
PS: Kyseinen UMG-akku on edelleen kiinni normi-laturissa, jos ei kerran toimi niin katsotaas kauanko kestää kun hajoaa.

PDW:n akkua ei koskaan ole purettu muulla kuin Ansmannin automaattilaturilla, kenno lienee hajonnut muusta syystä. Korvasin kyseisen kennon akun ollessa purettu pienimmilleen ja pistin mokoman latinkiin. Saapi nähdä miten käy.

1500mAH kennoja on myös kokeiltu PDW:ssä. Tulos oli säälittävä vaikka mokomista tuli levossa hulppeat ~14v. Joskus muinoin kasasin AUGiin 2kpl 10.8v akkuja 1700mAH kennoista ja mokomat kirjaimellisesti pilkkoivat koko aseen. Liekkö nyt kyseessä totaallinen maanantaikappale?

G&P tietääkseni kasaa akkunsa Sanyon tekeleistä ja joskus GP:n kennoista, crane-akut ovat usein näitä.
GP:n kennoista on suorituskyvyn kannalta hyviä kokemuksia, mutta mokomat vanhenevat silmissä ja suorituskyky laskee kuin lehmän häntä. Tätä on tapahtunut niin itselle kuin usealle kaverille. Intellectin kennot myös ovat hinnassa likimain samoja joten ne vievät pidemmän korren.

Gravewind kirjoitti:
Yksi hyvä kikkahan on myös sellainen että jos aseessa on tilaa kahdelle akulle niin lyöt sitten sinne sisään kaksi akkua rinnankytkennällä. Tämä käytännössä tuplaa aseen virransaannin jolloin käytännössä minkälaisen aseen tahansa pitäisi potkia ja iloisesti. Tällöin ei edes tarvitisis käyttää 12 voltin akkuja.


SVD, UMG, PDW. Kolme pyssyä joissa suurin ongelma on juuri akkutila. PDW:ssä kokeiltiin GP:n 1100mAH kennoista kahta 9.6v pakettia rinnakkain. Tulos oli jälleen kerran sama; säälittävä.
Tässä vaiheessa moni sanoisi että aseessa on vikaa, mutta selittäkääs se miten se intellectin minillä sitten pelitti kuin enkeli...

EDIT: Löysinmpä mielenkiintoiset speksit Batterystoren sivuilta, vaan en moisia osaa lukea:

SVD: kennojen speksit:
http://www.batterystore.com/Sanyo/SanyoPDF/HRAU.pdf
Sisäinen resistanssi noin 20 "jotain" :oops:

PDW:n kennojen speksit:
http://www.batterystore.com/Sanyo/SanyoPDF/KR1700AU.pdf
Sisäinen resistanssi noin 17 "jotain"

Paljonkos tuon sisäisin resistanssin pitäisi olla jotta kenno pelittää kiltisti ja miten noita kaavoja luetaan että voisin verrata mokomien purkunopeutta. Kummassakin on erilainen kaava.

PDW:n akku laturissa kiinni ja lataa, UMG:n akku edelleen normilaturissa kiinni eikä näytä merkkejä lämpenemisestä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 7:23 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Ottamatta kantaa jo paljon puituun ongelmaan voin tarjota korvaavien akkujen lähteiksi paria liikettä, joista oman tiimin sisällä on vain hyviä kokemuksia: Cheap Batteries ja Cheap Battery Packs. Molemmista on siis hyviä kokemuksia ja ainakin jälkimmäinen kasaa akut valmiiksi juuri haluamaasi muotoon.

Tästähän ei ole tietysti apua jos vika on muualla kuin akuissa, mutta jos se on akuissa (eli ase testattu jollain toisella akulla onnistuneesti), auttaa uusi akku tietty parhaiten.

Itse olen käyttänyt nyt reilun vuoden NiMh-kennoista kasattuja akkuja (Intellect-nimellä myytäviä valmiiksi kasattuja) ja olen ollut hyvin tyytyväinen. NiCd-kennoihin ei taida olla enää paluuta. Voin siis suositella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 8:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Jos joku tekee sivut kuten Cheap Batteries, niin saa etsiä asiakkaansa muualta. En löytänyt hetken selaamisella erityisiä "akkukennoja" edes.

Cheap Battery Packs on kyllä tuttu maineeltaan, mutta sielläkään ei mainitsemiasi intellectin kennoja myydä. :cry:

Kotikonstit kunniaan. PDW:n akku heräsi henkiin kennon vaihdettuani. Korvakuulolla en erota suorituskyvyllistä eroa tuon M16-tukkiin upotetun hirmun välillä SVD:ssä, joten nuo 1700mAH kennot ovat toimivia... Nyt on siis yksi toimiva kokoonpano tiedossa.

Sitten UMG:n akku. Kyllästyin normilaturin hitauteen ja tyrkkäsin mokoman automaattilaturiin kiinni. Hetken päästä akku oli kuuma ja laturissa palaa vihreä valo. Aseessa akku jaksoi todellakin ampua joskin vaivalloisesti. (vähän kuten PDW:n akku hajonneella kennolla. Liekkö tässä samaa vikaa... )
Ampuessa akku oli juuri laturista napattu ja kuuma. Nyt taas jäähtyessään se toimii kuin ennenkin, säälittävä "iiuh" -ääni aseesta ja se siitä.
Tuo kaikki puoltaisi siihen että akussa on yksi tai useampi kenno rikki, ainakin sen pohjalta miten PDW:n akku toimi. Saapi nähdä erottuuko hajonnut kenno mitenkään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Heinä 30, 2007 8:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 1:11 pm
Viestit: 6
Paikkakunta: Helsinki
Noista AA akuista ei kyllä mun kokemuksen perusteella ole oikein mihinkään. Esim. mainitsemaasi UMG:iin saa kyllä kevyesti raiskaamalla mahtumaan 12v (tai pidemmän) pötkön esim. intellectin laadukkaita 2/3A kokosia kennoja, minkä pitäisi riittää ainakin niin kauan kun lämpötila pysyttelee plus-asteilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 9:46 am 
swatt, G&P:n akut ovat yleensä Sanyon kennoista, totta, mutta GP on oma akkuvalmistajansa. Heiltä löytyy mm. 1100mAh mini-kennoja, jotka ovat todella laadukkaita ja sisäinen resistanssikin on hyvin pieni.

Onhan aseet nyt varmasti shimmitetty oikein, etenkin UMG?


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 10:56 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Mainitsit tuolla että "G&P:llä on hyvä kenno" yms... Enivei, typo oletan. Tunnen kyllä GP:n kennoja, niiden ja sanyon kennot eri G&P:n merkin alla myytävissä akuissa. Mut joo, asiaan.

PDW:ssä koitettiin juuri noista GP:n kennoista kahtaa 9.6v akkua rinnan. Kuten jo mainitsin, tulos oli säälittävä. Kyseisistä kennoista tehdas-kasattua miniä käyttäneenä voisin sanoa Intellectin vastaavien hakkaavan GP:n miten lystää... Intellect-hehkutusta juu, muttei ihan turhaan.

Pyssyt on taatusti hyvin shimmitetty. Hurricanen laakereiden jälkeen UMG shimmitettiin uudelleen ja peräti ampuu vanhalla 8.4v minillä, joskin säälittävästi.

Tulipa taas illalla mieleen RC-vehkeiden akut. Jossain sivuilla juuri muistan nähneeni neliskanttisen ~11v hirmun. Paikallinen Atala-RC on kiinni tiistaisin joten huomenna saa nähdä löytyykö sopivaa kokoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 11:25 am 
Jep, typo pääsi näköjään vilahtamaan tekstin sekaan.

Kyseinen 11,1V akku on mitä todennäköisimmin LiPo, joka vaatii erikoislaturin ja hieman varovaisuutta ettei tyhjennä akkua kokoaan => tulipaloriski.

Olen samaa mieltä kanssasi Intellectin akuista, harmi vaan että heiltä ei taida löytyä AA-koon kennoja.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Heinä 31, 2007 12:22 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Lipo tietääkseni nykyään ei enää räjähdä tai pala väärinkäytettynäkään ja tätä liiallista tyhjentymistä estämään oli joku piiri-sydemi joka pistää virrat poikki ajoissa.

Intellectiltä on 2000mAH AA-kenno:
http://www.uncompany.com/images/intelle ... ah_big.jpg

UNC peräti myy moisia erikseen. Riippuu nyt miten budjettini sanoo että tilaanko moisia tuolta, tuo henkiin herännyt PDW:n akku pelitti niin hienosti SVD:hen kytkettynä että laturissa on uunituore SVD:n mittoihin sopiva akku samoista kennoista. Intellectin kennoihin siirtyminen olisi lähinnä hifistelyä tässä vaiheessa.

Jokunen aika sitten etsiskelin RC-sivustoilta akkuja eri aseisiin, jossain perätin näin niinkin pienen 7.4v akun joka voisi korvata AEP-pistoolien akun. Jos UMG rupeaa näillä toimimaan niin voisi palata takaisin etsimään noille klokkien akuille korviketta.

EDIT: ongelmat ovat suurimmilta osin ratkanneet, UMG:n akun kanssa en jaksa alkaa tappelemaan joten etsin jostain tilalle RC-vehkeiden Lipo-akun, muut pyssyt hyrräävät kivasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com