Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on Su Huhti 28, 2024 10:37 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Ke Touko 27, 2009 5:38 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 5:13 pm
Viestit: 11
Tää on vähän tyhmä aihe, mut mitä haulikkoo suosittelette, ja saaks noihi Maruin haulikoihi metalliosii ja vaik jotaa mäntää ja jousta. Tiiän ettei niihi varmaakaa saa, mut kysyn nyt teilt. Mun omalt foruumilt käskettii kysyy isommilt laudoilt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Ke Touko 27, 2009 6:12 am 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 29, 2005 5:36 pm
Viestit: 2037
Nimi: Eric A.
Maruin haulikot on hyviä, eivätkä tartte metallia sisään. Mulla on ollut kymmenen vuoden aikana 4 maruin haulikkoa ja kaikki on ollut hyviä pelipyssyjä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Ke Touko 27, 2009 11:23 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Kolme maruin patentoimaa haulikkoa (ja pari kopiota) ollut, ihan tyytyväinen olen ollut. Mitä nyt kannattaa uusia ase parin aktiivisen käyttövuoden välein, kun jousi tuppaa kuoleentumaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 8:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Omat kokemukset puhuvat eri suuntaan maruin pyssyistä. Ikävän muovisia metallipyssyihin tottuneelle. Murenevat käsiin vähänkin kovemmassa käytössä ja varaosia... Niitä ei ole. Tai jos jostain löytää niin koko koneisto ja se maksaa vähintään puolet aseen hinnasta. ~50e kloonipyssyt mitä olen vierestä nähnyt ajavat saman homman, mutta pirun paljon halvemmalla.

Jos ei haittaa että ase ampuu yhden kuulan kerrallaan, osta Maruzenin 870-sarjaa. Tai suuremmalla budjetilla G&P:n nimellä kulkevaa 870-sarjaa jossa metallia tarpeeksi. Mutta, kuten sanoin, ampuvat yhden kuulan kerrallaan. Tyyppivikoja uusimmissa ei oikeastaan ole, säädettävän hopinkin ovat tehneet ja viri-osia löytää kivasti. Kestää vakiona varsin mainiosti. Myös oikean pyssyn ulkoisia osia on melko helppo asentaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 8:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:30 am
Viestit: 588
Paikkakunta: Imatra
Eipä mun vanha uskollinen M3 Shorty ole käsiin murentunut, vaikka saanutkin aivan hlvetinmoista rääkkiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 9:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 9:58 pm
Viestit: 117
Kaverin Marui SPAS-12 taasen hajosi 7kk sisään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 6:37 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 5:13 pm
Viestit: 11
Entäs kantama?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 12:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 10, 2006 2:25 pm
Viestit: 160
Paikkakunta: Jyväskylä / Ähtäri
totsku kirjoitti:
Entäs kantama?


Maruin hulikot tuntuu jäävän toiseksi paitsi lähtönopeudessa, myös tarkkuudessa (kolme kuulaa kerralla toki kompensoi) ja kantamassa (vain kahta olen siis kokeillut).

Itse en kyllä Maruin haulikkoa ostaisi, jostain syystä tuntuu olevan ihan arpapeliä. Kaverin m3 on kestänyt jo vaikka kuinka kauan (nätisti pidetty tosin) mutta toisen kaverin spas12 mureni nopeasti.

Elä vältsiin kaikista halvimpaan kopioihinkaan sorru, Maruzen (870-sarja) näyttäisi olevan ihan kiva kompromissi. Mikäli siis se yksi kuula kolmen sijasta ei haittaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 2:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 07, 2003 5:43 am
Viestit: 145
Paikkakunta: Viikki, Helsinki
Nimi: Olli P.
Maruin haulikoiden kestävyydessä ei oikeesti ole mitään vikaa, ihmiset eivät vain osaa käyttää niitä oikein. Tavallisin tapa rikkoa aseen koneisto on tehdä tuplalataus, helpoiten tämä onnistuu olemalla niin heikko, ettei jaksa vetää asetta vireeseen joka kerta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Haulikot ja niiden viritys ja customointi.
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 5:49 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 07, 2005 5:48 am
Viestit: 461
Tarkkuuden osalta Maruin haulikoissa ei myöskään ole mitään vikaa. Ei niitä ihan turhaan sanota kolmipiippuisiksi tarkkuuskivääreiksi. Vaikka sisäpiiput loppuvat vähän sen jälkeen kun näkyvä ulkopiippu alkaa (SPAS:ssa oikeastaan jo ennen), ei tarkkuus kärsi silti yhtään, pitkä ulkopiippukin hallitsee kuulien kasaa vähän, mutta käyttäjä ei silti menetä tarkkuudessa pahemmin mitään vaikka halkoisi ulkopiipun lyhyemmäksi. M3 Shortyssähän tämä on tehty jo tehtaalta, eikä se silti minun tietämykseni mukaan ole yhtään epätarkempi kuin normipituinen M3, kunhan on paljon näppärämpi kuljettaa kätösissä.

SPAS:sta voin sen verta kertoa, että ei ehkä parhain valinta Maruin haulikosta. Tämä lähinnä JÄTTIMÄISEN latauskahvansa takia, jonka syystä ase on isompi kuin sen oikeasti tarvitsisi olla. Oikeastaan torrakkohan on melkeen joka suhteessa yliammuttu; onhan se tarkoitettukin isoille isokätisille -ja munaisille- amerikkalaisille SpecOps-miehille. M3-sarjalaiset on huomattavasti järkevämpi vaihtoehto pelitehokkuuden kannalta, täyskokoisessa kun saat mukaan tukinkin jotta narukätinenkin jaksaa vetää pyssyn vireeseen. Myöskin M3-sarjalaisten kahva sopi ainakin mulla paremmin käteen ensiyrittämällä, vaikka myöhemmin alkoi tuo spassikin tuntua sopivalta.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com