Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on La Huhti 27, 2024 6:25 am

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: STARin (30rds Colt) lippaat
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 12:59 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 5:44 pm
Viestit: 525
Paikkakunta: Lappeenranta
Keskustelu aseiden lippaista kuuluu oletettavasti tähän kategoriaan...

Ihan mielenkiinnosta (ja Coltin omistajana) ajattelin kysellä, onko kellään kokemusta STARin uusista Colt-reguista? Lippaathan vetävät esikuvansa mukaiset 30 ammusta. Ne on valmistettu muovista, jonka ansioista hinta on saatu alas (WGC:ssä 10kpl laatikko 40$).

Itseäni kiinnostaisi lähinnä lippaiden muovikuoren laatu ja niiden kanssa käytettävä lataustyökalu (eli sopiiko TM:n lataustikun tyyppinen työkalu)?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 4:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 2:01 pm
Viestit: 291
Paikkakunta: Helsinki, Puistola
Jostain kuulin/luin että nuo olisi ns. kertakäyttö kamaa, eli siis kun lipas on ammuttu tyhjäksi se heitetään maahan eikä kerätä takaisin liiveihin. Tosin en ole varma tästä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 4:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 3:55 pm
Viestit: 21
Paikkakunta: Alaveteli/Vaasa
Eikö kuitenkin oo aika tyhmää jättää sen lippaan lojumaan sinne mehtään? Ethän sä (oletettavasti) kuitenkaan mitään muuta "roskaa" jätä sinne lojumaan, *pieru* :| .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 16, 2004 6:28 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Englanninkielinen arvostelu: http://www.renegaderecon.com/article_details.php?id=49

Suurin osa artikkelista kuluu ragujen käytön selittämiseen, eli aika hauskaa luettavaa suomalaiselle. Lopussa kerrotaan että ehkä joskus mielikuvitustulevaisuudessa olisi pelejä joissa saisi käyttää vain reguja :) .. Joka tapauksessa tiivistettynä artikkeli kertoi, että lippaat syöttivät aika huonosti ja tarvitsivat tuon tuosta tönimistä jotta kuulat liukuisivat syöttöön. Eli kuten G&P:n lyhyet midcapit, kerrankin realistisia M16-lippaita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 24, 2004 8:25 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Hankittuani itse satsin voin kertoa, että ihan samanlaiset kokemukset oli kuin REMFilläkin. Lippaat syöttivät 4 kuulaa, jonka jälkeen niitä piti tökätä taaksepäin. Lippaasta kiinni pitäen syöttivät yleensä loppuun saakka. Se 26-28 kuulaa (2-4 jää syöttöputkeen) tosiaan loppuu yllättävän nopeasti. Melko hauskasti paketissa lukee "WILL FEED RELIABLY WHEN PROPERLY MAINTAINED".. Lippaat on kasattu liimalla, joten silikonin suuaukosta ruikkumisen lisäksi ei paljoa huoltotoimenpiteitä voi suorittaa.

Vaan eipä hauskuus tähän lopu! STAR on tehnyt samanlaiset Kalashnikov-lippaatkin. Samalla tavalla muovirakenne, 30 kutia ja kymmenen kappaletta halvalla paketissa. AK:n lipas istuu paljon tukevammin, joten voihan olla, että syöttävät paremmin. Hintaa pikkuisen enemmän kuin M16-lippailla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 25, 2004 8:59 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 11:54 am
Viestit: 241
Lisäksi on saatavilla myös samanlainen boksi MP5-lippaita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 25, 2004 11:47 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
RuskaRäiskeessä pelasin Starin 30rd lippailla ja tykästyin heti. Ainakin minulla syötti vallan mainosti kaikki kuulat ilman tönimisiä ja sen kummempia kommervenkkejä. Hauskan ominaisuuden havaitsin kun vaihdoin lippaan "varmuuden vuoksi" ja lippaaseen jäi muutama kuula, helisee jousi lippaan sisällä. Näin oli helppo kaivellessani lippaita taskusta todeta mikä oli lähes tyhjä ja mikä täysi (kuka käski unohtaa liivit kotiin). Hankintalistalla kun nuo wanhat maruin peltirasiat on kulahtaneet etteivät tykkää syöttää lain.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 25, 2004 2:38 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 2:33 pm
Viestit: 308
Paikkakunta: Roma victor!
Loistavaa. Minä tilaan 5 laatikkoa noita lippaita, kun ostan AKn tai ämpärin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 25, 2004 10:54 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Älkää viitsikö. Muovisia paskoja joska tuntuvat paskoilta ja minusta myös näyttävät. Nuo mahtavat hajota suhteellisen helposti. Panostakaa realistisuuteen/toimivuuteen niin kuin kunniallinen softari. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2004 3:27 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 18, 2004 6:35 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Nurmijärvi
No itse lippaita näkemättä on paha sanoa miltä näyttävät/tuntuvat, mutta luulisihan sen juuri tuovan realismia kun joudut noita kymmenen kantamaan ja sen 30 kudin jälkeen vaihtamaan. Tosin jos noissa niin paljon syöttövirheitä kun Jaakonpoika sanoi, niin saattaa se vähän fiilistä laskea. Muovisuus on ikävää, mutta mitä voi odottaa jos ne maksavat kahden maruin lippaan verran.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2004 8:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 5:30 pm
Viestit: 221
Paikkakunta: Oulu
Sitten jos aseenasi on vaikka m16, niin voit "leikkiä", että ase jumittui, kun kuulia ei tule. Ja sitten vaan tönäisemään lipasta kuten oikeastikkin. Ei se fiilis välttämättä laske voi ajatella positiivisesti. Esim. Ei ajatella, että ruusupensaassa on piikkejä vaan, että piikkipuskassa on ruusuja. Sama juttu esim. silmään menee hammastikku. Ei ajatella, että tikku on silmässä vaan, että silmä on tikussa.

Ei mitään ihmeen nuolia. Kirjoita nyt vain ilman mitään kikkailuja.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2004 2:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 6:52 pm
Viestit: 80
Paikkakunta: Helsinki
Kokemusta ei noista lippaista ole, mutta ainakin ideana pidän 30 kuulan lippaista. Jos sattuisin omistamaan jonkun aseen, johon tuommoisia on saatavilla niin kyllä itse ainakin kokeilisin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 26, 2004 4:45 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 20, 2003 12:30 am
Viestit: 27
Paikkakunta: Joensuu
Itsekkin noita hankin, kun kesällä pääsin testaamaan ja totesin loistaviksi. Omani syöttävät ainakin kuulia aivan kuten Maruinkin lippaat. En ole vielä jaksanut silikoonata lippaita, koska ne syöttivät loistavasti suoraan laatikosta otettunakin. Lippaat ovat pirun tukevia. Omani olen maalannut mustalla spraymaalilla.

Kaveri tilasi noita mp5:n lippaita. Kokeilu mielessä hän sahasi yhden puoliksi ja sai jousta siirtämällä lippaseen mahtumaan 45 kuulaa. Teollisuusliimalla liimaaminen kasaan ja lipas on kuin uusi, tosin kuulia mahtuu se 15 enemmän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 01, 2004 5:03 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 9:33 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Pihtipudas
Omistan 6 kpl noita STAR:n MP5 lippaita (30bb) ja ovat toimineet neljässä pelissä loistavasti. Lippaat ovat kevyitä, mutta muovisuus ei muuten haittaa. Täytyy sanoa että hinta/laatusuhde on näissä ainakin kohillaan. Lippaiden maalipinta ei hirveästi kestä kolhuja, mutta ainahan ne voi maalata uudestaan. Parilla kaverilla on myös noita samoja lippaita ja hyvin ovat nekin pelittäneet.

Tiimikavereilla on myös käytössä M16-lippaita, jotka ovat aika harmaita väritykseltään, mutta kerros maalia tekee ihmeitä ;) Mitään syöttöhäiriöitä tms. ei ole ilmennyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2004 2:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 4:52 pm
Viestit: 95
Paikkakunta: Teuva
Anteeksi vain, mutta henkilökohtaisesti suhtaudun kyseisiin lippaisiin negatiivisesti. On se mukava, kun tehdään halvalla muovisia lippaita, joihin tungetaan se kolmekymmentä kuulaa, realistisuuden takia. Miksi se Gerhard Godmodettaja ei täytä siihen AK:n reguun vain kolmeakymmentä kuulaa seitsemänkymmenen kuulan sijaan? Ei, kun pitää ostaa STARin 30rd lippaita, kun ne on niin realistisia ja halpoja. Minä kun luulin, että ihmiset toivoisivat laadukkaita varusteita.

Henkilökohtaisesti päätösvallan sattuessa minulle heittäisin nuo lippaat Academyn vemppujen mukana samaan jäteastiaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2004 2:35 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
BW-Revental kirjoitti:
Miksi se Gerhard Godmodettaja ei täytä siihen AK:n reguun vain kolmeakymmentä kuulaa seitsemänkymmenen kuulan sijaan?


Olisko siksi, että 10 Maruin regua maksaa pari euroa enemmän kuin sen 50$ + kulut?

Starin lippaita ei arvaa kaukaa muoviseksi kuin M16-lippaiden kohdalta väristä. Mitä se sinua liikuttaa jos joku haluaa käyttää reguja mutta maksaa niistä vähän, eikä välitä muovisuudesta? Vai vaaditko myös, että jokaisella kanssapelaajalla on metallirunko pyssyssään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2004 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 4:52 pm
Viestit: 95
Paikkakunta: Teuva
Jaakonpoika kirjoitti:
Mitä se sinua liikuttaa jos joku haluaa käyttää reguja mutta maksaa niistä vähän, eikä välitä muovisuudesta?


Mutta on se vaan minun mielestäni aika naurettavaa, jos Kalle Kalashnikov ostaa STARin lippaita vain sen takia, kun ne ovat halpoja ja niitä saa viidelläkympillä sen 10, niin hohhoh.

Mielestäni homma alkaa mennä kyllä aika tyhmäksi kun ostetaan ns. '' kertäkäyttölippaita'' ja ne kestää sen 1kk ja sitten vaan ostamaan uutta laatikkoa. Mutta mitä minä sille mahdan, jos se joku niitä haluaa ostaa, ei se minun ongelma ole.

[Muokkaus] Ei yli oman viestin pituisia lainauksia -J


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Tämän ketjun aiheenahan oli kysyä, että ovatko ne lippaat käyttökelpoisia. Omani ovat periaatteessa, monella muulla ilmeisesti taas toimivat todella hyvin. Vaikka kuoret ovatkin muovia, ei se tarkoita että lippaat hajoaisivat kuukaudessa, tai edes vuosien kuluessa. Aikaisemmin viittasin pyssyihin: minulla on muutama pyssykin, joissa on aika paljonkin muoviosia, ja ovat ne silti yli kuukauden kestäneet, ainakin useimmat.

Viesteistäsi päätellen sinä et koskisi STARin lippaisiin edes pitkällä tukilla. Mikä sinä olet siis sanomaan, että ne ovat kertakäyttöisiä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Marras 03, 2004 8:45 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 08, 2003 9:33 am
Viestit: 42
Paikkakunta: Pihtipudas
Mielipideasioista en haluaisi kiistellä, mutta pakko sanoa että paljon mieluummin käsittelin rk-62:n muovilippaita kuin metallisia. Ja samaa voin sanoa MP5:n lippaista. Myös toimivuus on parempi kuin metallisilla. Lippaiden kestosta en vielä voi vielä sanoa muutakuin että hyvin ovat toimineet yli 1kk ja varmasti toimivat vielä pitkään. Mitään kulumisen tai toimimattomuuden merkkejä ei ole M16 tai MP5-sarjan lippaissa ollut. Tämä siis 4 eri henkilön kokemuksista 1-4 kk ajalta. Joten en todellakaan puhuisi "kertakäyttölippaista".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 04, 2004 8:13 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
BW-Revental kirjoitti:

Ei, kun pitää ostaa STARin 30rd lippaita, kun ne on niin realistisia ja halpoja. Minä kun luulin, että ihmiset toivoisivat laadukkaita varusteita.



Realistinen + Halpa > laadukkuus (kaarinalainen matemaattinen kaava)

Eli realismi + halpa hinta painaa enemmän vaakakupissa mitä laatu. Kun kuitenkaan Maruin lippaat eivät ole ikuisia, en näe mitään vikaa ostaa STARin muovilippaita. Eikä tosin ole mitään valittamista itsellä ollut niiden laadustakaan, toisin kuin esim. G&P:n 110 rds midcapeista.

Myös se vitutusfaktori on pienempi jos onnistut hukkaamaan kaksi muovilipasta kuin jos hukkaat yhden peltilippaan.

Tämä menee nyt rankasti OT, mutta eikö samaa kaavaa pitäisi silloin soveltaa kaikissa varusteissa.. BW:n halpa ja realistinen maastopuku olisi näinollen jotenkin huonompi mitä Propperin kaupallinen ylikallis tekele. Ostaisitko aidon BW:n puvun vai Propperin jos näilläkin olisi tarjottavana flecktarnkuvio?

Pointti on se että halpa voi olla hyvää vaikkei se välttämättä nauti samaa statusarvoa mitä kalliimpi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 9:24 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 10:21 am
Viestit: 12
No siitä STARin lippaiden kestävyydestä voisin itse ainakin sanoa sen, että itselläni ko. lippaat ovat kestäneet erinomaisesti ostohetkestään lähtien.
Ostin ne muuten heti kun STAR ne julkaisi ja olen säilyttänyt ne ladattuina lähes aina. (laiska kun olen)

Syöttöhäiriöitä ei itselläni ole ollut, kuten Cammer lippaitani kokeiltuaan suitsutti. Omassa aseessani nuo muovilippaat toimivat huomattavasti paremmin kuin Maruin, CA:n tai G&P:n lippaat.

Vielä kun STAR tekisi samanlaisen lipas sarjan joka sopisi MP-40:een
:lol: Ettei tarvitsisi metsästellä ympäri maailmaa alkuperäisiä lippaita joita kustomoida.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 11:34 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Marushinin ja muutaman muunkin vielä valmistuksessa olevaan lelu-MP40:een saa lippaita kohtuuhinnoin, eikä tarvitse alkuperäisiä tärvellä. Ei pitäisi olla ainakaan Asahin kanssa yhteensopivuusongelmia..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 2:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 05, 2003 12:18 pm
Viestit: 242
Paikkakunta: Geneve
Korjataanpas yksi yleinen väärinkäsitys.

WonderWeasel kirjoitti:
Ostin ne muuten heti kun STAR ne julkaisi ja olen säilyttänyt ne ladattuina lähes aina. (laiska kun olen)


Jousi ei, toistan, ei "kuoleennu" jos sitä säilyttää staattisen eli muuttumattoman jännityksen alaisena. Jousen tappaa joko ylijännitys (lataat väkisin liikaa kuulia lippaaseen) tai dynaamiset jännitysvaihtelut eli jatkuvat toistot (lippaan täyttö-tyhjennys). Tämä asia käytiin muistaakseni professoritasolta asti tarkastamassa.

Tarkemmin en tosin ota tiedonpuutteen vuoksi kantaa siihen, että onko Maruin ilmoittama lipaskapasiteetti mahdollisesti saavutettu myötörajan yli puristetulla jousella. Eli suomeksi, en tiedä onko lippaan täyttäminen siihen asti että sinne ei enää mene kuulia jo ylitäyttämistä, enkä myöskään tiedä mikä on mahdollinen ylitäytön raja. Mutta ainakin vajaan lippaan tyhjentämisestä on jouselle vain ja ainoastaan haittaa.

Olen kuitenkin kuullut tapauksista joissa oikeiden aseiden toisen ison rähinän aikoihin täyteen täytettyjä lippaita on löytynyt kaapinpohjilta. Hyvin ovat syöttäneet.

Samaten esimerkiksi autoilijat olisivat lirissä jos jouset kuoleentuisivat tällätavoin. Iskunvaimentimissahan on yleisesti jonkinlainen jousihässäkkä, eikä auto ole aivan kevyt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Syys 21, 2004 4:16 am
Viestit: 57
Paikkakunta: Helsinki
Minä en ole tätä asiaa professori tasolta tarkistanut, mutta kokemusta minulla on hieman. Nimittäin tiimiläiseni löysi kerran pelipaikaltamme täyteen ladatun MP5:n lippaan, joka oli lojunut metsässä luultavasti aika kauan, sillä pelipaikallamme oli pelattu tietääkseni noin vuosi sitten. Se oli sisältä aivan ruosteinen ja likainen, mutta silti se syötti aivan täydellisesti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 2:52 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 08, 2004 10:48 am
Viestit: 256
Paikkakunta: Rauma
Tämä on hiukan off-topic, mutta kuitenkin, meillä oli aivan sama juttu viime kesälomana kun kaverini Fa-Masksen lipas ladattuna tippui kadoksiin. Nyt se löytyi, ja toimiikin hyvin. Se ei ollut edes ruosteessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 05, 2004 7:57 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 5:30 pm
Viestit: 221
Paikkakunta: Oulu
Tarkoitat jousta eikös vain, etkä koko lipasta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 08, 2004 2:01 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 14, 2004 5:38 pm
Viestit: 34
Paikkakunta: Joensuu
Kuulemani mukaan ne STAR:in lippaat ovat ihan hyviä. Niiden huonot puolet ovat 30 kuulan lipaskapasiteetti ja se, että ne ovat täysin muovisia.
Eräs tuttu on myös saanut lippaita sahaamalla ja jotain palikkaa siirtämällä isonnetua lipaskapasiteettiä n. 45 kuulaan saakka. Ihan kelpo lippaita hintaansa nähden.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Marras 08, 2004 2:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
Ei se 30 kuulaa ole huono puoli :) Lisää vain haastetta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 22, 2004 6:52 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Kesä 21, 2004 8:26 pm
Viestit: 23
Paikkakunta: Joensuu
Tompsonen kirjoitti:
Kuulemani mukaan ne STAR:in lippaat ovat ihan hyviä. Niiden huonot puolet ovat 30 kuulan lipaskapasiteetti ja se, että ne ovat täysin muovisia.
Eräs tuttu on myös saanut lippaita sahaamalla ja jotain palikkaa siirtämällä isonnetua lipaskapasiteettiä n. 45 kuulaan saakka. Ihan kelpo lippaita hintaansa nähden.


Tarkoittanet minua :D Eli kuulakourussa on kutisteet jotka estävät kuulien menemisen loppuun asti. Ne poistamalla saa kapasiteettiä kasvatettua. Niissä on muuten ruuvi paikat, mutta niitä ei ole käytetty :evil: Kyseessä siis mp5 lipas. Mielestäni valujälki on todella laadukasta ja syöttöongelmia ei ole esiintynyt... Maalipinta on mattamusta ja sen alla on metallin hohtoväri (hopea) että kun lipas kuluu alta paljastuu "metallipinta" SUOSITTELEN :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2004 9:00 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2004 9:34 pm
Viestit: 91
Paikkakunta: Hyvinkää
Tiedoksi, että STARilta on tullut 70 kuulan vetoinen AK lipas.
Tämä on saattanut olla WGC:ssä jo kauan, mutta itse huomasin sen vasta nyt ja tilaukseen lähti 3 kappaletta STARin lippaita.
Lisättäköön, että se "uusi" 70 kuulan lipas on aika paljon "Aidon" Ak-47:n lippan näköinen sekä Ak-74:n lippaan näköinen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 27, 2004 3:46 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 7:07 pm
Viestit: 336
Paikkakunta: Helsinki
Nuo AK:n 70 laakin lippaat ovatkin sitten ihan susia ilman muokkausta. Itse tiputin kapasiteetin kolmeenkymmeneen kuulaan, ja taittelin millin pellistä korokepalan lippaanvapauttimen ympärille. Muovisella hoppikoneistolla lippaat toimivat tämän jälkeen täydellisesti, metallisella koneistolla vain neljä lipasta toimi kahdeksasta.

Nuo 30 laakin 47-lippaat ovat sitten loistavia, syöttävät huomattavasti paremmin kuin Maruin lippaat. Tosin jos ei tykkää naamaansa lippaista peilata, kannattaa ne maalata mattamustaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2005 8:58 am 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 10:48 am
Viestit: 102
Paikkakunta: leppävesi
Pystyyköhän noita m16 lippaita muokata Famuun?.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Helmi 27, 2005 9:57 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Ehkä: http://www.airsoftplayers.com/famasconversion/index.asp


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: STAR:n halpaa-kuin-leipä -lippaat.
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 11:56 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Itse olen testannut juurikin STAR:n colt-lippaita (silikoonaamattomia) nyt muutamaan otteeseen kentällä (mm. FPJ05), enkä ole liiemmin tuota mainittua syöttöhäiriötä huomannut (tosin tulen alla ryvetessäään saattaa tulla huomaamattaan kolistelleeksi ja tukeneeksi lipasta ampuessaan). Eräs pienoinen haittapuoli näiden lippaiden realistisella kapasiteetilla on: Muut pelaajat mitä todennäköisimmin ovat varustautuneet regulippailla, joista useimmat vetävät sisäänsä 2 kertaa STAR:n kapasiteetin verran kuulia. On sanomattakin selvää, että peliteknisesti vastustajallasi on suuremmasta lippaasta selvää etua erilaisissa taistelutoiminnoissa, kuten rynnäköimisessä, jonka aikana ei paljon lipasta vaihdeta. Jos jo omistaa regulippaan/lippaita, ei näitä kannata kokonaan hylätä STAR:ien tieltä, vaan pitää mukana juurikin näitä suurempia lipaskapasiteettejä vaativia toimintoja varten. Itse en ole vielä tottunut siihen, että lipas tyhjenee ylipitkää sarjaa ammuttaessa miltein nopeammin kuin ehdit sanoa "GET SOME!" :|


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2005 6:06 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Vai tuollaista :)

Voisinkin seuraavan fairsoftin kimppatilauksen aikaan tilata paketin tuollaisia lippaita. Yksi haittapuoli lisää saattaa olla se, että kun omistaa vain tuon perustetsaripaketin (bw), niin lippaita voi olla vaikeaa saada mahtumaan mukaan. Kyllähän taskuihin menee, mutta lippaiden kuljettamiseenhan se paketti on hankittu. No, pari g36-lipastaskua lisää niin asia on hoidettu...

En nyt lukenut tuota Jaankonpojan antamaa linkkiä, joten voisiko joku kertoa tuon, että millä keinoin nuo lippaat ladataan, mitä Elukka:kin kysyi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2005 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: La Kesä 18, 2005 9:37 pm
Viestit: 219
Paikkakunta: Kellari, Itävalta
Nimi: Jarno A.
Lezend kirjoitti:
En nyt lukenut tuota Jaankonpojan antamaa linkkiä, joten voisiko joku kertoa tuon, että millä keinoin nuo lippaat ladataan, mitä Elukka:kin kysyi?


Lippaathan ovat muodoltaan miltein identtisiä muiden valmistajien lippaiden kanssa, joten niihin käy TM:n lataustikku. Paras työkalu tähän on mielestäni kumminkin lippaanlataaja, johon mahtuu se 90+ kuulaa. Tällä saat täytettyä 3 lipasta hyvinkin nopeasti. Kyseinen aparaatti mahtuu hyvinkin pieneen tilaan ja antaa sinulle valmiudet kolmeen lisälippaalliseen ammuksia, jopa taistelutilanteessa.

Lyhyesti: Lippaat ovat päältä ladattavia, kuten useimmat/kaikki regut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Loka 13, 2005 6:15 pm 
Poissa

Liittynyt: To Syys 29, 2005 8:33 am
Viestit: 41
Paikkakunta: Kirkkonummi
haatzi kirjoitti:
Älkää viitsikö. Muovisia paskoja joska tuntuvat paskoilta ja minusta myös näyttävät. Nuo mahtavat hajota suhteellisen helposti. Panostakaa realistisuuteen/toimivuuteen niin kuin kunniallinen softari. :wink:


Tuo nyt on taas aika asiatonta. Jos et ole kokeillut kunnolla älä mene arvostelemaan.

Omasta mielestäni lippaat ovat suht hyvin toimivia, mutta niinkuin on jo todettu niissä on syottövirheitä, mutta silikooni on tähän mennessä pitänytt lippaat hyvässä kunossa. Yhden lippaan jousi kyllä jumittui todella reilusti kerran, mutta kun sitä kiveen hakkasin niin kyllä toimi (kestäviä on).

Kaiken lisäksi ne ovat mukavaa täyttöä kantolaitteisiin. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2005 8:25 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 8:10 am
Viestit: 9
Mielestäni nämä muovihirmut ovat aivan mahtava keksintö. Kerrankin jokin suht hyvin toimiva tuote - halvalla.

Kahdessa pelissä olen nyt näitä käyttänyt ilman silikoonauksia ja hyvin ovat syöttäneet. Eikä tuo muovinen harmaa värikään pistä silmään kovin pahasti. 30 kuulan kapasiteetti on minulle varsin toimiva ratkaisu. Olen kumminkin semmoinen sarjalla ruiluuttaja, että nuo pakottavat käyttämään semiä ja tähtäämään tarkemmin. Muovikin tuntuu kestävältä ja asialliselta. Parasta näissä lienee kumminkin se hinta, joka ei edes köyhän opiskelijan päätä huimaa.

Kaiken kaikkiaan mielestäni ostamisen arvoinen kapistus.


Viimeksi muokannut Suomiporsas päivämäärä Ke Joulu 07, 2005 3:45 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2005 3:07 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 26, 2005 8:01 pm
Viestit: 81
Omien kokemusteni nojalla pidän näistä lippaista vain siksi, että ne voi surutta suotta tiputtaa maahan ja hyvällä tuurilla vaikkapa unohtaa sinne. Eivät ole minulla toimineet kovinkaan hyvin ja Kalashnikovin STAR -tekeleet heiluvat ainakin vimmatusti lipaskuilussa. Toiseksi, niihin ei saa aikaiseksi tyylikästä kulumapintaa.

-Kommander-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2005 4:02 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Loka 04, 2005 2:20 pm
Viestit: 54
Paikkakunta: Helsinki
Tuohon lippaiden heilumiseen auttaa se, että laittaa lipaskuilun molemmille puolille koko pituuden verran erkkaa tms. teippiä. Minulla ei lippaat heilu pätkääkään. Jos on vaikeuksia laittaa lippaat paikalleen, laita teippiä vain toiselle puolelle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2005 4:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 01, 2004 7:05 pm
Viestit: 96
Paikkakunta: Jyväskylä
Lippaiden heiluminen on vain positiivinen asia IMO. Itsellä on 9kpl STAR lippaita m16, ja yksikään ei ole näyttänyt syöttöongelmia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 07, 2005 7:22 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 26, 2005 8:01 pm
Viestit: 81
Teipin laittaminen ei muuta sitä asiaa, että lippaat yksinään ovat surkeita muun muassa heilumisensa vuoksi. Voinhan ostaa aseenkin jossa on sisukset täysin kuluneita ja joku antaa vinkiksi että vaihda ne uusiin. Se, että se on valmiiksi surkea, osoittaa jo jotain.

-Kommander-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 78 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com