Itse toivoisin pelien tarinoiden yms. (ja pelien ylipäätänsä) keskittyvän paljon pienempään kokonaisuuteen, kuin kokonaisten armeijoiden simuloimiseen. Ei paljoa kiinosta, mikä ajoi maan X sotaan maan Y kanssa (olettaen siis, että tilanne on kuvitteellinen) ja sitten keskimäärin ehkäpä noin satapäinen, sekalaisesti varustautunut joukkio esittää kokonaista armeijaa. Henkilökohtaisesti nauttisin todennäköisesti enemmän lyhyestä selvityksestä, miksi sinisen ja keltaisen joukkueen joukkueet (tai mahdollisesti jopa komppaniat) ovat joutuneet vastakkain.
Tarina voisi myöskin olla täysin absurdi, kunhan pelin tunnelma on muuten saatettu kohdalleen. Mieleeni juolahtaisi ensimmäisenä nykyaikana käytävä sota Ison Britannian ja Saksan välillä. Tunnelma rakennettaisiin siten, että saksalaiset pukeutuvat yhtenäisesti flecktarn-pukuihin ja britit DPM:ään. Tarinasta huolimatta olisi varmasti kivempaa, kuin huonolla ja epämääräisellä (= ei yhtenäisellä) pukeutumisella pilattu hyvä tarina.
Ja miksei muuten ylläolevaa voisi toteuttaakin. Kummatkaan puvut eivät paljoa maksaisi ja kyllähän porukka vietnam-pelejäkin varten ostavat erikseen asukokonaisuuksia