Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 2:17 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ] 

Jaa, Ei, Tyhjiä, Poissa...
Veisin asian eteenpäin. 21%  21%  [ 90 ]
Veisin asian eteenpäin ja käräjille asti. 4%  4%  [ 19 ]
En veisi asiaa eteenpäin 75%  75%  [ 322 ]
Ääniä yhteensä : 431
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mahdolliset vahingot?
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 6:17 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Oletetaan että Sampo Softaaja ampuu sinulta hampaan poikki vakioaseella, yhdellä lyhyellä sarjalla, 8-10 metrin etäisyydeltä ja sinulla on ollut vai pelkät lasit päässä. Et omista vakuutusta tms. korvaavaa mahdollisuutta, vaan uusi hammas maksettaisiin omasta tai vanhenmpiesi pussista.

Kysymys kuuluu: Vaatisitko ampujaa korvaamaan hampaasi ja jos näin ei tapahtuisi, olisitko valmis menemään käräjille asti?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 6:24 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse en veisi asiaa eteepäin laista riippumatta. On itsestään kiinni käyttääkö maskia, laseja tai hammassuojia. Jos tilanne olisi eri, kuten Sampo ampuu hi-capillisen tai Sampolla on M130-virit, niin sitten kyllä veisin eteepäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 6:34 pm 
Poissa

Liittynyt: To Elo 07, 2003 1:50 pm
Viestit: 244
Paikkakunta: Nokia
Olen Lokin kanssa samaa mieltä asiasta että on oma vika jos käytät laseja. Mutta alkaisin viemään asiaa eteenpäin jos Sampolla olisi viritetty ase ja hän pistäisi rumpulippaallisen minuun. Tosiasiahan on että turvallisuutesi on omissa käsissäsi.

Toki jos joku tahallaan tekee jotakin se on silloin jo toisen ihmisen asia. Eli jos vahinko tapahtuu pienestä panosmäärästä joka haluaa vain tiputtaa pelaajan on se tiputetun pelaajan asia mutta jos aseella ammutaan iso sarja jatkaen sarajaa ''OSU!'' huudon jälkeen on se jo tahallista vahingon tuottamista.

Tokihan uusi hammas maksaa todella paljon. Mutta pohtikaapa sitä jos joku ampuu off-gamella teitä vahingossa tai tahallisesti silmään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 6:38 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 10:02 pm
Viestit: 480
Paikkakunta: Helsinki
Scuttar kirjoitti:
Tokihan uusi hammas maksaa todella paljon. Mutta pohtikaapa sitä jos joku ampuu off-gamella teitä vahingossa tai tahallisesti silmään.

Huh! Totaalisesti pahin mitä voi kummallekkin osapuolelle tapahtua!
Offgame on kuitenkin paikka missä niitä aseita ei räplätä ja jossa voi oleskella myös ilman suojalaseja, turvallisin mielin...

Tässä tapauksessa veisin asian ehdottomasti eteenpäin, vaikka olisi paras kaverini. :twisted:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 7:20 pm 
Poissa

Liittynyt: To Loka 23, 2003 9:07 pm
Viestit: 355
Paikkakunta: Jyväskylän mlk
Anteeksi vain mutta olisit voinut pistää vähän selvemmän otsikon.

Mutta itse asiaan. Kuten kaikki sanoivat, en minäkään asiaa pidemmälle veisi, jos tilanne olisi ihan normaali pelitilanne eikä ampuja ampusi sitä koko higua kohti.


Viimeksi muokannut haatzi päivämäärä Su Joulu 07, 2003 7:22 pm, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 7:21 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 03, 2003 5:27 am
Viestit: 17
Paikkakunta: Hankasalmi
En veisi asiaa eteenpäin koska pelkät lasit ovat ovat riittämättömät softiin. Jos vahinkoa tulisi sitten kun päällä on lasit ja hamppisuojat (minun käsitykseni riittävästä suojasta) voisi jo harkita.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 07, 2003 7:59 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Kirjoitin jo virirajakeskusteluun, mutta tulkoon tähänkin.

Lakiasiaa, ja tämä on faktaa:

Meillä Suomen maassa käytetään paljon rahaa semmoiseen juttuun kuin oikeuslaitos. Sitä tehdään siksi, että laki ei kata kaikkea, vaan sitä pitää soveltaa kuhunkin tapahtumaan. Jos laki olisi yksiselitteinen, ei tarvitsisi haaskata rahaa oikeussaliin.

Meillä homma menee jokseenkin myös niin, että lakia sovelletaan sen mukaan miten menee oikeus, ei sen mukaan kuinka paljon rahaa on maksaa hyvästä showsta, kuten telkkarista voi ehkä nähdä.

Lyhennetysti, jos joku saa vamman virittämättömästä aseesta, ampuja ei ole vastuussa. Johan sen sanoo jo järki! Ei kukaan, joka muovikuulapeliin tulee, ole niin tyhmä, että jos osuu silmään tai hampaisiin, niin alkaisi siitä ampujaa syyttämään. Ja vaikka alkaisikin, ei tarvitse edes täysin valmistunutta oikkaria puhumaan tuomioistuimelle, että oma moka.


Sitten vähän muuta vielä.

Uusi hammas varmasti maksaa paljon, mutta muovikuula tuskin muuta tekee, kuin halkaisee hampaan. Itelläni hajosi toinen yläetuhammas niin, että edestä lohkesi puolet, ja takaa ikeneen saakka. Juuri tuskin vahingoittuu vaikka mitä menee. Tämän hampaan korvaus pari hilua päälle maksoi 30 euroo. Ja itse maksoin kun kerta en itse suojannut. Kyllä jo paskalla Korealaisella vempullakin saa hampaan halki, se on nähty.

Sen verran vielä, että olen itse ollut sekä antavana että ottavana osapuolena tapahtumassa, jossa ammutaan sisätiloissa metrin-puolentoista päästä sarjaa, eikä ampuja kuule osuma-huutoja. Mitäs helvettiä muuta sitä siinä tekee, kuin ampuu lisää? Ei ole mitenkään kovin harvinaista sekään, että ilman tähtäystä, vaikkapa lonkalta, ampuessa menee ohi vaikka ladon seinästä sisältä. Jos on vakioase, ei se tee mitään muuta kuin pyöreitä pieniä haavoja - ainakaan minä en ole nähnyt, enkä kuullut. Naama toki erikseen, mutta sitä varten on olemassa se kokomaski.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 14, 2004 8:33 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 7:05 pm
Viestit: 132
Paikkakunta: Helsinki
Niissä peleissä, joissa minä pelaan, on pelaaminen yms. omalla vastuulla eli jos hammas lohkeaa, niin ei voi ampujaa syyttää! Ostaisi maskin tai hammas suojan.

Lisätty vaihteeksi isoalkukirjain.
-Lokki


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2004 1:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
"Kuka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön"

Eli en veisi asiaa eteenpäin. Etenkin siksi että omasta tahdostani en käytä silmäsuojien lisäksi mitään muuta, joten jos nyt sattuisi hammas halkeamaan, maksaisin sen itse "no questions asked". Ja sitä on jo pari kertaa tehty, eikä maksa loppupeleissä paljoa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2004 6:56 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Ihmeellistä, että edes joku on vastannut tuohon "veisin asian eteenpäin". Minusta asiaan ei tulisi vaikuttaa edes aseen viritys tai se, kuinka paljon ammutaan. Yliviritetyt aseet pitäisi jo ennen peliä sulkea pois ja tuosta ampumisen määrästä on hankala alkaa väittelemään. Monesti ammuttavan "osuma" huutoa ei esimerkiksi kuule ja jokainen ampuu kohdettaa niin kauan, kun on tarvetta.

Tietysti on asia erikseen tahalliset teot ja selvän "osuman" jälkäiset yliampumiset. Mutta mielestäni pääasiallisesti oma moka, jos ei suojaudu tarpeeksi hyvin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 15, 2004 8:26 am 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Mun nähdäkseni sanoin lakiasiat hommasta aika selvästi, nekä näe järkeä jatkaa mietintöjä sen jälkeen.

"En veisi asiaa eteenpäin." No et taatusti, kun et voi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Huhti 18, 2004 4:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:52 pm
Viestit: 82
Paikkakunta: Kausala
Kuten jo ylempänä todettiin: mikäli tämä tapahtuisi pelitilanteessa, olisin siitä itse vastuussa enkä veisi eteenpäin (voisi siis), mutta jos joku ampuu minua off-game alueella aiheuttaen vakanvan vahingon, veisin sen loppuun asti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2005 9:47 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 06, 2004 2:50 pm
Viestit: 115
Paikkakunta: Helsinki
Jos Sampo ampuu hampaani katki, turha minun on valittaa, kun itse en hammassuojilla kalustoani suojannut. En veisi asiaa eteenpäin. Joutuisin vain maksamaan kaiken tämän tuoman ylimääräisen kulun. Jenkkilässä voisin voittaakin Sampolta hyvät rahat korkeimmassa oikeudessa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2005 12:37 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 4:50 pm
Viestit: 24
Paikkakunta: Espoo
Jos ei älyä pitää hammassuojia niin on turha ruveta ainakin Sammolle itkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Maalis 18, 2005 6:21 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Sanottiinko näissä viesteissä mitään uutta ja merkityksellistä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: hammas
ViestiLähetetty: Ke Huhti 13, 2005 9:10 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 5:45 pm
Viestit: 29
Paikkakunta: Kaarina
Jos hammas lähtee irti kokonaan juuresta niin uusi maksaa pyöristettynä 2000€. Mutsilta on lähteny pari hammasta ja lasku tuli sen mukaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2005 6:04 am 
Poissa

Liittynyt: To Touko 20, 2004 3:59 pm
Viestit: 79
Riippuisi nyt lähinnä tilanteesta. Jos tulee ihan normaali pelissä osumaa niin en siitä mitään sanoisi toiselle ellei se nyt todellakin ole se koko lippaan tyhjennys vierestä suuhun.

Offarilla jos joku hampaani rikkoisi niin voisi kyllä hieman sanomista tulla, tilannekohtaisesti lähinnä sekin että pyydänkö korvaamaan vai ei.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2005 9:12 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Se ja sama. Itse pidän pelkkiä laseja, ja jos hammas lähtee niin hitto..ainahan sitä voi vaihtaa vaikka koruompeluun tämän lajin. Se on itsestä kiinni pitääkö kokomaskia ( mihinkä kyllästyin painttiaiakana TODELLA täydellisesti ) vai laseja. Lasit on jees, koska niitä ei tarvitse ottaa pois edes taukoalueella, jolloinka lasse lapasen ampuma oho kuti ei tee pesää sinun silmääsi. Mielipiteeni on että jokainen vastaa itse itsestään, kysymys on aivan yhtä tyhmä, jos lajissa ei olisi pakollista pitää mitään suojaa silmillä, niin veisitkö asiaa eteenpäin kun joku ampuisi sinua silmään jos et pitäisi suojaa?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2005 12:16 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Taas kerran huomautan, että ketjussa olevasta aikaisemmasta viestistä voi lukea Suomen lain kannan asiaan, jonka jälkeen aiheen spekulointi on täydellisen hyödytöntä. Mitä järkeä miettiä, että viekö homman käräjille, jos ei voi?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Huhti 14, 2005 6:15 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 29, 2003 2:09 pm
Viestit: 188
Paikkakunta: Lahti
Hinta voi olla toissijaista sen hammasvahingon (sekä sen paikkailun) aiheuttamien tuskien rinnalla. :wink:
Pitäkää huolta hampaistanne hyvät ihmiset. "Parhaatkaan" hammastahnat eivät ole vielä luvanneet suojaa mitään happohyökkäystä tuhoisampaa vastaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2005 1:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Tässäpä sitä on tullutkin, eli en minä ainakaan veisi normaalin pelitilanteen ollessa kyseessä. Taino, jos joku päättää sillä viriapsilla rätkäyttää metrin päästä kasvoille (vieläpä nähden ettei minulla ole maskia) niin voisi tulla vähän sanomista. Sama koskee offgame-naskeiluja.

Ja jottei Jaakonpoika nyt taas pääse viestittämään, niin sanon että ei, lain puolelta en, mutta tuollaisessa täysnaskeilutilanteessa voisin kyllä "epävirallisesti" pyytää (vaatia) jonkinastesita korvausta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Huhti 15, 2005 6:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 12:49 pm
Viestit: 307
Paikkakunta: Tampere/ Orivesi
Jos joku fiksu vetää kasvoihin metristä , ja tilanne on selvästi jotaun muuta kuin vahinko, niin voihan sitä aina ottaa ja upottaa kaverin porukalla suohon miettimään tekosiaan. Tahallista vahinkoa toiselle haluavat ovat asia erikseen. Myöskin lakiasioissa huomioidaan vahinko ja tahallinen vahingontuottamus erikseen. Toki asian todistelu on vaikeaa, mutta jos ei muu auta, niin suo kutsuu :=) Tämä on vain minun mielipide, minun toimintatapani, jos jotenkin olen väärässä jonkunmielestä...ei voi mitään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 2:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Scuttar kirjoitti:
Mutta pohtikaapa sitä jos joku ampuu off-gamella teitä vahingossa tai tahallisesti silmään.


Sori nyt menee offtopiciksi, mutta meidän softausporukassa on käynyt näin. Itse en ollut paikalla, mutta tässä tiivistetty versio mitä olen kuullut: nimeltä mainitsemattomat henkilöt osoittelivat toisiaan aseilla, ja toinen painoi liipaisinta, ilmeisestikin tarkoituksena ampua toista jalkaan. Hoppi oli säädetty aivan surkeasti, ja kuula osui silmään. Luomi kerkesi kiinni, mutta kun näin jäljen, oli silmässä suht. kuulan muotoinen punainen jälki samoin kuin luomessa... Offgame, ei suojalaseja... EI HUOH MITÄ JENGIÄ!

En halua yleistää toki, suurin osa jengistämme osaa käyttäytyä...

Edit. SIis en tarkoittanut tuossa ylempänä, että offgamella olisi tarkoitus pitää suojalaseja, vaan se oli vain selvennys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 3:25 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
Kaveri ampu off gamella AK:lla suoraan otasaan 5 metrin päästä, mutta en vienyt asiaa eteenpäin vaan vein kaveria pelissä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 6:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 17, 2005 10:25 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Turku
Jos itselle kävisi noin, että joku ampuisi minulta hampaan irti kesken pelin. Niin en veisi asiaa eteenpäin, koska olen jo tiedottanut, että kun pelaan näillä bolleilla niin hampaaseen osuminen on mahdollisuus. Näin on jo kerran käynyt. Onneksi hampaat säilyivät.
Tuo osuma sai minut havahtumaan hampaideni vahingoittumisesta siispä ostin sen takia hammassuojat.
Vaikka hammassuojilla ei pystykkään puhumaan lähes tulkoon ollenkaan pidän niitä silti ihan vain siksi, että jos joku vahingossa osuu minua hampaaseen minulla on suurempi riski selvitä siitä ilman hampaan menetystä.
Yhtä vaihtoehtoa mitä olen miettinyt. Olisi että hankkisin jostain kommandopipon mihin saisin ommeltua jonkinlaisen metallipalan suun eteen. Onko kenelläkään kokemuksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 6:36 pm 
Poissa

Liittynyt: La Elo 28, 2004 2:25 pm
Viestit: 63
Mick0 kirjoitti:
Yhtä vaihtoehtoa mitä olen miettinyt. Olisi että hankkisin jostain kommandopipon mihin saisin ommeltua jonkinlaisen metallipalan suun eteen. Onko kenelläkään kokemuksia?


Vois olla hyvinkin mahdollista. Ostasit sellast millin/parin peltii, si vasaroisit sen oikeaan muotoon, sitten poraisit millin poralla reunoihin parit reiät, lopuksi sitten ompelisit sen siihen suun kohtaan, langat vaan niist rei'ist ja sillee.
Alumiini saattaisi olla parasta, tai ainakin olisi vähän kevyempää. Kun ei mitään PST-kivääriä vastaan olla varustautumassa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 18, 2005 7:24 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 2:30 pm
Viestit: 26
Paikkakunta: Sodankylä
Minä olen tehnyt juuri tuollaisen viritelmän kommandopipoon. Metalliritilä on otettu SWG-3:n kasvosuojasta. Minusta tämä ratkaisu toimii aikas hyvin ja kommandopipo myös auttaa naamioitumisessa. Tosin se on kesähelteellä aikas kuuma.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2005 5:49 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 5:40 pm
Viestit: 139
Paikkakunta: Pöytyä
Niin... Kuuma se on kesällä eikä varmaankaan ihan kauhean hienon näköinen verrattuna vaikka hammassuojiin. Kyllähän nekin pullottaa suusta mutta ei näy ulospäin pahemmin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 19, 2005 9:47 am 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Kesälle kannattaakin hommata laadukkaampi nomexista valmistettu huppu, joita valmistaa mm. Hatch ja BHI.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: vastuu
ViestiLähetetty: Su Loka 16, 2005 9:04 pm 
Riippuu vähän, sehän on pelaajan oma asia millaisia suojaimia käyttää ja mahdolliset vauriot ovat tietääkseni itse pelaajan vastuulla. Sampolta on saattanut päästä vaikka paniikkilaukaus tai vastaavaa. Lähietäisyydeltä tahallisesta vaurioittavasta sarjasta päähän veisin asiaa tietysti eteenpäin, mahdollisesti käräjille asti. :roll:


Ylös
  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2005 3:09 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Njooh, jos herra Sampo ampuisi tahallaan osoitellessaa, pistäisin maksamaan. Mutta silti ajattelen että "Silmä silmästä, käsi kädestä" on paras laki, mitä on ikinä ollut :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 17, 2005 4:00 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Taas kerran huomautan, että ketjussa olevasta aikaisemmasta viestistä voi lukea Suomen lain kannan asiaan, jonka jälkeen aiheen spekulointi on täydellisen hyödytöntä. Mitä järkeä miettiä, että viekö homman käräjille, jos ei voi?

Patulta taas aivan luvattoman huono juttu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2006 1:41 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Haluaisin kysyä näin vanhaan topikkiin että missä menee omaehtoisen pelaamisen ja tahallisen pahoinpitelyn ero? Onko se siinä jos ampuu metallilaakereita, pelaa isommilla vireillä mitä saisi tahallisesti, vai huolettomassa ampumisessta kevyesti viritetyllä sarjatuliaseella?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2006 1:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Marras 16, 2005 6:42 pm
Viestit: 45
Paikkakunta: Kuopio, Päiväranta
Ite en veisi asiaa minnekkää. Itse tykkään käyttää laseja en maskia.
olen saanu monesti hampaasee patia ja myös kurkkuun on mennyt muutama kipale. Eli oma moka jos käyttää lasejä ja joku ampuu vahingossa suun tiennoille. Hanki siis hampi suojat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Touko 20, 2006 2:42 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Loka 28, 2005 1:03 pm
Viestit: 957
Paikkakunta: HMLCity
Et tietenkään veisi kun et voisi. Sehän on jo todettu moneen kertaan tässä topikissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Touko 21, 2006 8:42 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 6:35 pm
Viestit: 31
Paikkakunta: Tampere, Hervanta
Vaikka vähän off-topicikiksi meneekin, niin tälläinen voisi olla hyvä kommandopipon alla. Ongelmaksi saattaisi kyllä muodostua epäselvä puhe, mutta luulen että puhuminen olisi silti helpompaa kuin hammassuojilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Touko 23, 2006 10:40 am 
Poissa

Liittynyt: To Joulu 30, 2004 7:04 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Laitila
Neopreenimaskin omistajana voi sanoa ettei maksa vaivaa. Kuitenkin tuota kannattaa harkita jos pelaa ritiläsuojaimilla. Nimittäin lasit menevät huuruun sekunneissa vaikkei edes päähinettä käyttäisikään. Puhetta tuo ei vaikeuta, hieman hengittämistä kylläkin. Kommandopipo + neopreenimaski on jo huono todella idea. Lämpöhalvauksen siitä vähintään saa.

Eli: vain ritilälasien kaveriksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 9:55 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 24, 2007 12:00 pm
Viestit: 15
Pyytäisin kaunnisti korvausta ja jos ei sitä tuu, nii sit ei tuu. Jos pitää laseja, niin se turpa pidetään kiinni, vaikka vihollinen tarjois makkaraa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 24, 2007 10:51 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 8:32 pm
Viestit: 72
Hammaslohkesi (Etuhammas)... KELA korvasi.

Kaverin vanhemmat eivät auttaneet mitenkään mikä tänäkin päivänä ihmetyttää.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 25, 2007 7:26 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 17, 2006 10:27 am
Viestit: 266
Paikkakunta: Kuopio
Minultakin ammuttiin hammas irti, KELA maksoi tekohampaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 03, 2008 11:56 am 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:30 am
Viestit: 43
Paikkakunta: Turku/Kyrö
En veisi eteenpäin, koska se olisi oma vikani etten käyttänyt suojaimia. Yleensähän kaikkien on tiedostettava harrastuksensa riskitekijät... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com