Suurluihu kirjoitti:
Mitä mieltä olette NATO ja Venäjän maastopukujen suomeen sopivuudesta?
Omasta mielestäni NATO saattaa sopia kohtalaisesti joka puolelle Suomea, mutta hieman paremmin etelämpään, eikös siinä ole melko vaaleat värit. Mutta Venäjän maastopuku sopii paremmin Pohjoisempaan, havumetsäisempään puustoon, koska se on NATOa hieman tummempi.
Sanokaapa mielipiteenne.
Anteeksi, mutta kysyisin, että mikä on NATO maastopuku? Tietääkseni NATO:ssa on 26 eri jäsenmaata, eli onko näiden maiden joku puku NATO maastopuku, vai onko NATO kehitellyt jonkun aivan oman kuvion/puvun?
Sekin menisi paremmin läpi, että ajattelisi, että kaikki NATO:ssa olevien jäsenmaiden puvut olisivat NATO maastopukuja, mutta sillonkin joutuisi vielä sanomaan perään, että minkä NATO:n jäsenmään, NATO maastopuvusta on kyse. Tietääkseni minkään maan, maastokuvion malli ei ole NATO, voin toki erehtyä, mutta ei ainakaan minkään NATO maan.
Samoin tuo Venäläisest kuviosta puhuminen, Venäläisiäkin kuvioita on vaikka muille jakaa, niin tarkennatko vielä, että mitä tarkoitit.
Älkää ottako kommenttiani pilkunviilauksena, koska tuo on asia, joka ainakin minua ärsyttää, varsinkin kun kattelee Milpro:n tuotesivuja, sieltä löytyy NATO maastopuku, tiedän, että se on Saksalainen flecktarn kuvio
( vaiko sittenkin wüsterntarn? ), mutta minkä ihmeen takia se on laitettu NATO kuvioksi, jos kerta tiedetään jo niin paljon, että kyseinen maa, jonka maastopuvusta on kyse, on NATO:n jäsenmää. Lisäksi olen nähnyt kaupan jossa NATO kuvio käsittää Yhdysvaltalaista woodland kuviota, aika ristiriitadassa ovat.
Omasta mielestäni Brittiläinen ( NATO maa myös ) Soldier95 DPM puku on yksi parhaimmista Suomen maastoon, ei siksi, että minä sellaisen omistan, vaan siksi, että minä ostin sen juuri sen takia, että se sopii niin pirun hyvin tänne kotipohjolaan. Brittiläinen s95 ei sovi kamalan hyvin mihinkään koivu metsään, muttei se kuitenkaan yhtä huono sinnekkään ole kuin Sveitsin armeijan pellepuku.
Aavikkopuvuista en voi hirveästi sanoa, koska minulla on Brittiläinen s95 D-DPM aavikkomaastopuku, eikä ole muita aavikkopukuja ennen ollut. Tämä sopii kuitenkin meidänkin pelialueen vähäisiin hiekka-alueisiin, kuin nappi silmään, tänäänkun olin pelaamassa, makoilin yhdessä juoksuhaudassa, niin katsoin, että voihan piru kun sulautuu hyvin housut tohon roudan raiskaamaan kivikovaan hiekkaan.
Jenkkiläinen 3col. aavikkopuku ei minusta ole yhtään niin hyvä sulautumiseen, kuin vanhempi 6col! En kyllä ymmärrä, että miksi ihmeess jenkit teki edes tämän uudemman 3col. pukunsa, koska vanhempi 6col. puku tarjosi paljon paremman sulautumisen, mutta nytten vanha kunnon 6col. on osittain myyty Iraq:n armeijan käyttöön, myös joitain vanhoja PASGT kypäriä näkyy Iraq:laisien sotilaiden päässä.
Saksalainen wüsterntarn kuvio on kanssa todella hyvä, se muistuttaa hiukan suomalaisten rauhanturvaajien käyttämää k2004/5 pukua, eikä niitä kyllä kaukaa katsottuna erotakkaan toisistaan, antaa todella hyvää sulautumista ympäristöön joissa on vähemmän 55% erämaata ja 45% aavikkoa, koska aavikkohan on
aavikkoa eli lähes täynnä hiekkaa.
Lumipuvuista vielä sen verta, että kyllä se Suomalainen uusi m05 lumipuku kaiken voittaa, se ei ole kokovalkoinen, eikä se ole niin läikykäskään kuin saksalainen It's too odd describe.
Mutta Suomalaistahan ei siviileille myydä, jotenka tyydyn kokovalkoiseen ennemmin, kuin läikykkääseen.