Softaajille vuodesta 2002
Varusteleka.fi
Tänään on To Maalis 28, 2024 10:39 pm

Kaikki ajat ovat UTC




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kumpi pelityyli kiinnostaa enemmän?
MilSim; eli jossakin määrin militanttikäyttäytyminen, realismi ja muutenkin militaristinen pelityyli on lähellä sydäntäsi. 73%  73%  [ 462 ]
"Deathmatch"; eli tärkeintä on vain ampuminen, liikunta ja arjesta pois pääsy. 27%  27%  [ 168 ]
Ääniä yhteensä : 630
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kumpi pelityyli kiinnostaa enemmän?
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2003 4:26 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Olen huomannut, että airsoftia harrastavat ihmiset jakautuvat karkeasti jakaen kahteen leiriin ja monet näiden välille. Eli huvikseen pelaavat "deathmatchaajat", joille ei tunnelmalla tai varustuksella ole suurtakaan merkitystä. Toinen porukka on ns. "milsimistä" kiinnostuneet autenttiseen tunnelmaan ja varustukseen panostavat pelaajat.

(Pyydän kovasti anteeksi tökeröä termiä "deathmatch", mutta parempaakaan termiä en keksinyt tähän hätään)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2003 7:33 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Minä olen sieltä toisesta ääripäästä - en tarvitse peliin edes toimivaa asetta, kunhan tunnelma on kohdallaan.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2003 8:16 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Minä olen kai jonkun sortin hullu, kun haluan nimen omaan simuloida taistelua. Airsoft on minulle vain tapa saada pc-pelejä ja elokuviakin vielä voimakkaampi "siellä olemisen" tunne.
Toivottavasti kukaan ei nyt luule, että haluaisin oikeeseen sotaan tai tappaa jonkun. Oikeassa sodassahan voi kuolla, eikä tappaminenkaan varmaan ole kivaa:)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 21, 2003 9:21 pm 
Poissa

Liittynyt: La Helmi 15, 2003 2:39 pm
Viestit: 2384
Paikkakunta: Espoo
Nimi: Ville V.
Itse pidän MilSimistä eli tunnelma ja tiimityöskentely ovat tärkeitä viihtymisen kannalta. Tämän olen huomannut viikonloppupeleissä, että itse pidän enemmän hyökkäys/puolustuspeleistä kuin varsin usein pelatuista kierrätyspeleistä, joissa kasa muutaman henkilön joukkueita rätkii toisiaan ja offarilta lähtee porukkaa joukkueissa kentälle takaisin sen mukaan kuin sinne sitä kasaantuu. Tärkeintä on, että oma joukkue pärjää mahdollisimman hyvin ja tavoitteet saavutetaan. Jos tuli turpiin, niin sitten ruoditaan mikä meni pieleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2003 7:30 am 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 10, 2003 2:28 pm
Viestit: 382
Paikkakunta: Pieksämäki
En oikeastaan lukeudu kumpaankaan koulukuntaan. Minulle on aika pitkälti sama, millä varusteilla pelataan kunhan asennetta ja meininkiä on. Ehkäpä siksi tulen naskien kanssa hyvin toimeen, koska tapanani ei ole alkaa katselemaan heitä alaspäin puutteellisen varustuksen vuoksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Joulu 22, 2003 7:36 am 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 03, 2003 2:44 pm
Viestit: 228
Samoilla linjoilla olen Jaakonpojan kanssa. Jos tunnelma on kohdallaan niin vempullakin pelaa mielellään vaikka saisikin 100-0 turpaan joka välissä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 30, 2003 4:28 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 10:12 am
Viestit: 288
Paikkakunta: Jyväskylä
Nimi: Pasi Reina
Itse olen vähän ehkä kumpaakin, mutta enemmän sitä "deathmatch" tyyliä, koska haluan pitää hauskaa ja jos hauskan pitoon kuuluu kahdella kurzilla pelaaminen, niin valittakoon joku, jos haluaa, mutta kyllä sitä tunnelmassa osataan olla mukana, jos tarvis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2004 1:29 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 25, 2003 1:07 pm
Viestit: 50
Milsim-pelejä pääsee niin harvoin pelaamaan (muutaman skenaarion kesässä) että ne ovat aina kivoja. Milsimien suurin ongelma on kyllä militantin tarkka komentojärjestelmä tai siis sen puute, suurinta osaa pelaajista ei kiinnosta komentaminen ollenkaan (henk.koht. sain armeijassa tarpeeksi) ja hommasta tulee helposti muutaman miehen kommandoryhmien seikkailuja ja kunnon rintamia ei pääse muodostumaan. Deathmatch on kivaa kanssa, kaikki airsoft on kivaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 05, 2004 7:47 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 7:42 pm
Viestit: 1
Paikkakunta: naantali
milsim, se vaan harvemmin onnistuu.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Tammi 10, 2004 10:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 4:48 pm
Viestit: 18
Itse pitäisin enemmän MilSimistä mutta minkäs teet... Viikonloppupeleissämme tuntuu porukalle enemmän merkitsevän "frägit" kuin tunnelma joka taas ajaa mut samaan ajatteluun.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Tammi 11, 2004 11:13 am 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 12:19 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Pieksämäki
Periaattessahan paras olisi näiden kummankin ristisiitos, elikkä sopiva määrä milsimiä ja toimintaa. Miellyttäisi varmasti molempia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2004 2:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Ei mielestäni milsim toimintaa rajoita. Ehkäpä toiminta tapoja enemmänkin. Esim tosi milsim- pelaajan ei tulisi tehdä esimerkiksi päättömiä itsemurharynnäköitä, vaikka saisikin enemmän viholliselle tappiota. Vai kuinka moni tekisi näin oikeassa elämässä?
(Kaiken maailman stereotyyppiset kiihkomuslimit ja muuta vastaavat pois luettuna)
Tämän tyylinen ajattelu voisi mielestäni lisääntyä varsinkin isommissa pelitapahtumissa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2004 2:46 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Jos isoissa pelitapahtumissa pyrittäisiin todelliseen realisminhakuun, ampuisi harva koko päivänä lippaallistakaan. Siksi esimerkiksi Lekan peleissä on pyritty hakemaan tunnelmaa oikeista tapahtumista, mutta taktiikkaa kuulapyssypelistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 13, 2004 4:20 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
Kieltämättä yliampuva realismi voisi olla turhan tiukkapipoista ja näin ollen tylsää. Mutta ainakin komentoketjut olisi kiva saada peliin. Se toisi sekä tunnelmaa, että realismia. Ainakin omasta mielestäni komennettu toiminta on mielekkäämpää, kun päätön sinne tänne säntäily. Edellyttää tietysti sen, että viitsii toisen komennuksia totella.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2004 10:52 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 4:24 pm
Viestit: 174
Paikkakunta: Kuopio
Itse tahdon, että peli on tunnelmallinen ja mahdollisimman reallistinen, mutta tietenkin tahdon ja toivon että turvallisuus otetaan aina huomioon. Sillä pääsen helposti irti arjesta pois, kun saa muuta parempaa mietittävää, että kuinka toimia jne ja näinpä tämä on paljon mukavempaa. Realismiin kuuluu tässä lajissa se, että vaatetus ja kenttäkäyttäytyminen on kohdallaa. Eli ei mitään verkkareita ja yksin hillumista pelkästäään. Ääri realismia en tosin tahtoisi, kun en tahdo tappaa ketään, enkä tahtoisi olla paskat housussa koko ajan jossakin tykistökeskityksessä ja katsoa kun kaverit kuolevat ja odottaa sitä milloin itse kuolee. Peli tulee olla reallistista sopivassa suhteessa ja hyvässä hengessä pelata.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2004 5:13 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Huhti 20, 2003 5:31 pm
Viestit: 1053
Paikkakunta: Turku
PuskaPeto kirjoitti:
Mutta ainakin komentoketjut olisi kiva saada peliin. Se toisi sekä tunnelmaa, että realismia. Ainakin omasta mielestäni komennettu toiminta on mielekkäämpää, kun päätön sinne tänne säntäily. Edellyttää tietysti sen, että viitsii toisen komennuksia totella.


PuskaPeto kirjoitti:
Mutta ainakin komentoketjut olisi kiva saada peliin. Se toisi sekä tunnelmaa, että realismia. Ainakin omasta mielestäni komennettu toiminta on mielekkäämpää, kun päätön sinne tänne säntäily. Edellyttää tietysti sen, että viitsii toisen komennuksia totella.


Aivan, yleensä komentoketju vesittyy sillä että komentoja ei joko ymmärretä, ei osata toteuttaa tai yksinkertaisesti ei vain kiinnosta totella. Toisaalta, liian monimutkaiset komentoketjut sahaavat airsoftpeleissä oksaansa, sillä kiinteät ryhmäkohtaiset komentoketjut hajoavat siinä vaiheessa kun jengi on kerran eliminoitunut ja eliminoituneet palaavat tipoittain takaisin peliin.

Mielestäni paras malli tähän on se, että on pelinjohto joka siis jakaa pelitehtävät, osapuolien johdolle joka taas kerää ryhmän vapaana olevia taistelijoita suorittamaan ko tehtävän. Mahdollisesti tälle ryhmälle annetaan oma radiokutsunsa ja määrätään oma RJ. Kuitenkaan ryhmä ei ole kiinteä vaan joko tehtävän suoritettuaan tai eliminoiduttuaan se hajoaa ja voidaan muodostaa uusia, erilaisia ryhmiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 20, 2004 6:59 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Uusien ryhmien teko kesken pelin kuulostaa kammottavan vaikealta. Lisäksi yhä isompi iso pelaajista tahtoo pelata tietyn porukan kesken, FPJ-peleissä jenkeillä lähes kaikilla oli jo valmiit ryhmät.

Kyllä ne ryhmät siitä palautuvat. Jos ei muuten, niin jaksottaa peliä niin, että kuolleet ehtivät takaisin elävien kirjoihin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2004 5:44 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 07, 2003 9:37 am
Viestit: 283
Paikkakunta: Kuopio
FPJ kakkosessa tämä ryhmien muodostuminen onnistui äärimmäisen hyvin.

Yksi vaihtoehto olisi, että pelissä olisi kiinteät ryhmänjohtajat, joilla olisi vaikka hihanauha tai jotakin vastaavaa. Sitten kun joku ryhmänjohtajista joutuu respapaikalle niin hän seuraavan kerran uudelleen peliin lähtiessään ottaisi paikalla olevia pelaajia mukaansa ja näin muodostuisi uusi ryhmä.

Parempi tämäkin, kun se että pelaajat vaan lähtevät omapäisesti jonnekkin talsimaan ja keräämään "frägejä"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2004 6:35 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Jos MilSim kiinnostaa, niin suosittelen re-enactingia ;)

Mutta asiaan, itse olen juuri tuosta milsim päästä. Varusteita löytyy joka lähtöön ja peleihin hankin aina tunnelmaa tukevat kamppeet ja eläydyn mukaan. Useimmiten saisi kuitenkin olla juuri organisoidumpaa meininkiä ja vähän enemmän oikean taistelun tuntua. Eläytymis kuolemiset on jees ;)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2004 7:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 14, 2003 8:07 pm
Viestit: 49
Paikkakunta: Riihimäki
NovaReon kirjoitti:
En oikeastaan lukeudu kumpaankaan koulukuntaan. Minulle on aika pitkälti sama, millä varusteilla pelataan kunhan asennetta ja meininkiä on. Ehkäpä siksi tulen naskien kanssa hyvin toimeen, koska tapanani ei ole alkaa katselemaan heitä alaspäin puutteellisen varustuksen vuoksi.


Ja tästä päästäänkin kysymykseen; Miksi naskeja haukutaan/kiusataan? (Meilläpäin yhtä tyyppiä kiusataan koko ajan kun ollaan softaamassa, vaikka itse en ole kiusaamisessa mukana, koska en näe kiusaamisessa järkeä.)

Itse en näe airsoftin aloittelijoiden mollaamista mitenkään tarpeellisena, olisi parempi, jos newbie-tyypeille/tyypille annettaisiin neuvoja/vastauksia ja kunnolla tukea airsoftaamisen aloittamiseksi. Joten harrastajakuntakin saisi lisää airsoftaajia, jos aloittelijoita ei ''noobittaisi...'' Olisi hauskempaa saada noita nuorempiakin pelaajia mukaan ja katsoa kun ne vipeltävät pitkin maita ja mantuja.
Saattoi olla offtopiccii, mutta oli aivan pakko saada kirjoittaa tämä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 21, 2004 8:01 pm 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: Ti Helmi 04, 2003 7:19 am
Viestit: 8192
Nimi: Valtteri L.
Onhan tästä tapeltu jo "Harrastajien ikä"-keskustelussa ihan riittämiin, eli tähän ketjuun ei jatketa enää tai ette saa joululahjoja.

Aloittelijoita ja nuoria mollataan ihan joka harrastuksessa. Ja kaikki mollaaminen ja ilkeily on tietenkin pahasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 26, 2004 6:58 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 4:50 pm
Viestit: 7
Paikkakunta: Helsinki
Valitsin deathmatch, koska taistelun tunnelma on airsoftissa minulle kaikki kaikessa, ei niinkään muu "armeijahömppä". Eli esim. komentoketju on täysin ok, jos ja vain jos se on tarkoituksenmukainen eikä vain käytössä siksi että se on oikeissakin sotatoimissa komennetaan ihmisiä. Eli komentoketju olisi olemassa siksi, että sotajoukko saavuttaisi parempia tuloksia taistelussa (vähemmän tappioita/enemmän saavutettuja tavoitteita).

Kaikkein paras airsoft peli minulle on semmoinen missä on mahd. paljon taistelua ja monimutkaisia (ja tarkoituksenmukaisia) taktisia kuvioita ja jossa molemmat osapuolet yrittävät tosissaan voittaa kaikin mahdollisin keinoin (huijaamatta osumissa ;P). Tällöin pitää molemmilla/kaikilla osapuolilla olla selkeät tavoitteet ja niiden pitää olla toistensa kanssa ristiriidassa, jotta peli ei menisi istuskeluksi vaan taisteluita syntyisi jatkuvasti.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2004 10:42 am 
Poissa

Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 1:34 pm
Viestit: 60
Paikkakunta: Laukaa
Tunnelma se siinä softissa on hienoa! Jos veisi kunnon jyty-mankan meidän pelipaikalle (aika pieni paikka) niin kyllä siinä olis tunnelmaa kun saman-aikainen rush vihollisen päälle ja kuulat viuhuu korvan vieressä kuunnella Hevii!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 15, 2004 12:04 pm 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 12:09 pm
Viestit: 1196
Paikkakunta: Muhos, Finland
MilSim on lähellä sydäntä. Pitäisi varmaan sitä re-enactingiäkin joskus kokeilla ;)

Mutta jos joku järjestää viikonloppupelin, ja sen perusperiaate on hicap-mättö, kyllä siitäkin hupia saa, ja varmasti viihtyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2004 4:18 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 3:10 pm
Viestit: 4
Paikkakunta: Laitila
Ehkä meidän peleissämme on realismi vähän kauempana johtuen ikäeroista ja vaihtelevista varusteista. Tosin realismin sijasta tunnelmaa riittää ja pelit ovatkin välillä nopeatempoisia ja vähän "CS-mäisiä". (Vaikka inhoankin CS:ää).

Eli vastaan jotain puolestavälistä. Varusteet ja meininki on tärkeää, mutta tykkään myös juosta hulluna ja ampua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 30, 2004 5:33 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 24, 2004 5:30 pm
Viestit: 505
Paikkakunta: Espoo
Tunnelma se on tärkeintä,

Sekä milsimmiä että pelkkää mättöä on kivaa pelata joskus. Eli kaipa minä siinä puolivälissä olen. Vaikka Jaakonpojan tavoin pelaan vaikka ilman asetta eikä se menoa haittaa, näytteleminen on kivaa, ja mitä useammin eliminoituu, sitä useammin sitä saa tehdä. Tämä ei tarkoita että hyppisin käsiäni heilutellen ja huutaisin "ampukaa mua!" mutta kuitenkin, tippuminen on kivaa, vaikka välillä voi olla vähän epämukavaa maata pitempiä aikoja "kuolleena".


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 31, 2004 6:42 am 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 1:34 pm
Viestit: 15
Paikkakunta: Joensuu
Itselläni ei nyt se tunnelma ole vielä hirvittävän tärkeää, koska ainoat vermeet mitä omistan tällä hetkellä ovat Sansein ritilämaski ja vemppupistooli (ja tietty ne pakolliset verkkarit :roll: ). Tunnelma on aina plussaa, mutta vielä pääasiana on se raikas ulkoilma, rämpiminen metsässä (lue: liikunta) ja kuunnella/puhua joutavanpäiväisiä juttuja muiden suusta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2005 12:14 pm 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 10:06 am
Viestit: 51
Paikkakunta: Polvijärvi
Hmm...menee noitten välille, mutta käännyin sitten milsimin puolelle. Lähinnä tykkään peleistä, joissa on realismiä ja tunnelmaa, eli välillä hyviä taistelu kohtauksia, joissa ammutaan ihan kunnolla, ja sitten niitä hiljaisempia hetkiä, jolloin seurataan vihollista ja etsitään ja on muutenkin hiljaisempaa.

Joo tais mennä vähän offtopickis.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2005 12:33 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 28, 2005 8:02 pm
Viestit: 186
Paikkakunta: Vantaa
Mullakin menee noitten välille. Välillä kaipaa DM ja välillä taas taktisempaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Kesä 22, 2005 12:48 pm 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 03, 2005 9:12 am
Viestit: 313
Paikkakunta: Espoo
Jaa`a, paha sanoa. Sanoisin että tarkoitus on päästä arjesta pois pitämällä hauskaa samanlaisten (samankaltaisia mieltymyksiä) Tunnelma on tärkeä omalla kohdalla, mitta se taas erikseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2005 1:14 pm 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 16, 2005 6:25 pm
Viestit: 75
Patu. kirjoitti:
Jaa`a, paha sanoa. Sanoisin että tarkoitus on päästä arjesta pois pitämällä hauskaa samanlaisten (samankaltaisia mieltymyksiä) Tunnelma on tärkeä omalla kohdalla, mitta se taas erikseen.
Yhdyn tähän olen täysin samaa mieltä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 10, 2005 1:23 pm 
Poissa

Liittynyt: To Helmi 06, 2003 6:59 pm
Viestit: 2694
Paikkakunta: Oita, Japan
Nimi: Petri P.
Ja luetaan säännöt.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 05, 2005 2:48 pm 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 6:18 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Haapavesi
Minua kiinnostaa enemmän MilSim, mutta deathmatsejakin on ollut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 18, 2006 8:13 am 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 11:18 am
Viestit: 70
Paikkakunta: Äänekoski
Itse kuulun ensimmäiseen ryhmään. Välillä on myös hauska leikkiä sissiä ryömimällä hyvään paikkaan ja päräyttämällä sarjan pahaa aavistamatonta vihollista päin. Ärsyttää vain kun tälläisten pälien jälkeen kun on tappanut yksin 75% vihulaisista tullaan haukkumaan pelkuriksi ja että ei uskalla kohdata vihollista. Useimpien kaveretteni mielestä tärkeintä on ampuminen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2006 9:21 am 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 04, 2005 6:50 pm
Viestit: 298
Paikkakunta: Kihniö
Militaristinen toiminta ja milsim juurikin, "deathmatchia" tulee sitten harrastettua joskus ihan sen itsensä takia eri rennon pyssyilyn takia, joskus paintball-tyylinen nopea mättökin on kivaa.

Melkein voisi rajata minulla niin että deathmatchia joskus viikonloppupeleissä, skenaarioissa ja jossain muualla frägivaihde otetaan pois päältä ja ei keskistytä niihin tappojen määrään ja kuinka helposti niitä saisi tehtyä mahdollisimman tehokkaasti ja taktisen näköisesti, vaan tunnelma kaikkein päällimmäisenä. Mutta siis pidän enemmän tälläisestä milsimistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 26, 2006 9:34 am 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 10:39 am
Viestit: 244
Niin, muhun taas ei enää pahemmin toi "arcade -mättö" oikein iske. Sitä on tullut nähtyä jo ihan tarpeeksi näiden muutaman softausvuoden ajalta, muhun on aina enemmän iskenyt erilainen fiilistely ja MilSim. Oli kyseessä sitten viikonloppupeli taikka isompi tapahtuma.

Toisinsanoen mä en laske frägejä, taikka keskity mitenkään ihmeellisemmin siihen vastapuolen frägäykseen. Pääasia että on hauskaa ja oma "pelleily"/fiilistely/leikkiminen/näyttely sujuu nappiin ;).


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Marras 28, 2006 2:58 pm 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 6:14 pm
Viestit: 88
Paikkakunta: Vaasa
Mä valitsin ton Deathmatch:in koska itte ainakin softailen sen takia, koska se on hauskaa, saa liikuntaa ja pois arjesta, niinku tossa vaihtoedossa lukikin. :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 06, 2006 7:49 pm 
Poissa

Liittynyt: To Touko 13, 2004 9:50 pm
Viestit: 48
Paikkakunta: Kuopio
Joo miekin myönnän valitseeni Deathmatchin vaikka en nyt ihan suoranaisesti sitä kannatakkaan. Mielestäni hyvään peliin kuuluu: Liikunta, arjesta pois pääsy, mutta ampuminen ei tee pelistä hyvää. Peli voi olla hyvä vaikka en koko päivänä ampuisi laukaustakaan. :)

Milsimistä ois kiva kokeilla ihan kunnon "armeijameininkiä", koska en ole siellä vielä ollut, mutta kaipa sitäkin hupia saa tarpeeksi kohta puoleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 30, 2006 9:07 pm 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 30, 2006 2:46 pm
Viestit: 17
Paikkakunta: Muhos
Deathmatchin puolelle kallistuin. Menen softaamaan aina kun pääsen, koska se on hauskaa. Muita tärkeitä ominaisuuksia ovat kaverit, liikunta (rämmitään metässä), tunnelma (haulikosta tulleet kolmen kuulan laukaukset viuhahtelevat ohitse, kun tarkka-ampuja yrittää selviytyä :D), tietämättömyys arjesta.
Tunnelma onkin varsin laaja käsite. En tarkoita sillä pelkästään toimintaa vaan etenemisen jännitystä, kun ei tiedä missä vihut piileskelevät, hyvää tiimityötä, jne...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2007 2:46 pm 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 05, 2007 12:58 pm
Viestit: 8
Paikkakunta: Joutseno
Miksei yhdistää molempia? Itse tykkään nopeasta toiminnasta, mutta parhaimmillaan se on tiimipohjaisena matsina johon liittyy realistisia elementtejä. Samanlaisella filosofialla toimivista PC-peleistäkin pidän, hauskoilla realistisilla elementeillä toteutettua viihdettä arvostan suuresti, kun taas ryppyotsaisen vakava ja äärimilleen viety totuudenmukaisuus häiritsevät. Eihän Airsoftia, PC-pelejä tai edes elokuvia harrasteta (ainakaan minä en) sen vuoksi että voisi kokea todellisuutta. Todellisuudessa ja oikeassa elämässä kun harvemmin on mitään hauskaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 10, 2007 3:59 pm 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 5:05 pm
Viestit: 287
Paikkakunta: Juuka
Milsimiähän sitä mielellään pelailee... :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Elo 12, 2007 5:25 pm 
Poissa

Liittynyt: To Marras 09, 2006 5:10 pm
Viestit: 13
Paikkakunta: helsinki, puistola
MilSim ehdottomasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com